Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam wszystkich forumowiczów,
Przyjechał do mnie klient, Renault Megane z 2014 roku, w dowodzie samochód ciężarowy, 4 miejsca. Założył do tego auta pas biodrowy i ma fakturę za przekwalifikowanie pojazdu tj demontaż kratki i montaż pasa i chce zrobić zmianę konstrukcyjną. Stwierdziłem, że w tym przypadku jest to nie wykonalne bo pas powinien być 3 punktowy montowany w fabryczne punkty i auto powinno mieć środkowy zagłówek. Klient kazał mi pokazać na to podstawę prawną, ale z racji tego, że miałem kolejkę kazałem mu przyjechać później. Powiedzcie mi kto ma rację, bo może i jestem młodym diagnostą, ale to o czym mówiłem kojarzyło mi się z rozmów ze starszymi kolegami. Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi, zresztą w dzienniku ustaw pozycja 2022 także, zresztą pozwolę sobie tu zacytować:

 

7) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa: a) na przednich siedzeniach; warunek stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r. i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r., b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r. – przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym oraz autobusu przeznaczonego do przewozu pasażerów stojących;

8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do: a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu: – 30 czerwca 1971 r. – z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1400 cm3 , – 31 grudnia 1971 r. – z silnikiem o pojemności skokowej od 1000 cm3 do 1400 cm3 , – 30 czerwca 1972 r. – pozostałych, b) siedzeń innych niż przednie – w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r., c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa – zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.; przepisów lit. a–c nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;

9)37) w  zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; przepis stosuje się do samochodu osobowego (kategorii M1 ), samochodu ciężarowego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii N1 ), autobusu o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony (kategorii M2 ) oraz samochodu specjalnego o maksymalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony wymienionych kategorii, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1995 r.; pojazdy samochodowe mogą być wyposażone w zagłówki, spełniające wymagania Regulaminów nr 17 lub 25 EKG ONZ, na innych siedzeniach niż zewnętrzne przednie;

Edytowane przez Majdan
Napisano

Powalczyć możesz tylko w zakresie oryginalności punktów kotwienia pasa, bo jako takiego wymogu odnośnie tego czy pas ma być dwu czy trzy punktowy w przepisach nie znajdziesz.

Jeżeli chodzi o zagłówki to przepisy zostały złagodzone i pojazd środkowego tylnego zagłówka może nie posiadać.

Napisano

Ja w takim przypadku proszę o potwierdzenie od producenta lub wyciąg z homo że pojazd fabrycznie był wypuszczony w konfiguracji 5 osobowej i że na te 5 miejsc ma fabryczne punkty mocowania siedzeń i punkty kotwiczenia pasów. Bo jeśli nie ma a jakimś cudem pasy są zamontowane to nikt poza producentem miejsc kotwiczenia pasów nie może dorobić. Nie jesteś w stanie określić pewnych cech , prosisz o opinię rzeczoznawcy. Musisz się też nauczyć że "kazać" klient to sobie może żonie w domu a nie Tobie. Przypadek z przed kilku dni. Renault Megane , przyjechało na ZK. Fotele zamontowane pasy też , 5 miejsc. Ja zawsze proszę o kwit od producenta czego wiele osób nie praktykuje i mnie pyta po co, ale ,mniejsza z tym. Co się okazało. Samochód fabrycznie w wersji 2 osobowej, ciężarowej, brak możliwości przystosowania na 5 miejsc. Dla mnie temat się skończył, a gość został z dwu osobowym autem bo handlarz zapewniał że "diagnostyka to panu przerobi na 5 miejsc jak Pan im dorzuci na dobrą flache" :hooray:

Napisano
35 minut temu, Rafi90 napisał:

brak możliwości przystosowania na 5 miejsc.

Co się stało z punktami kotwiczenia drugiego rzędu siedzeń i pasów? Producent zdemontował czy też produkuje kilka wersji nadwozi. 

Napisano

Takich szczegółów nie dostałem, sam byłem ciekaw. Tyle że dla mnie NIE MOŻNA to nie można :hooray: Przynajmniej śpię spokojnie

Napisano
17 godzin temu, Majdan napisał:

auto powinno mieć środkowy zagłówek.

 

17 godzin temu, Majdan napisał:

w  zagłówki na każdym zewnętrznym przednim siedzeniu; przepis stosuje się do samochodu osobowego (kategorii M1 ), ... pojazdy samochodowe mogą być wyposażone w zagłówki, spełniające wymagania Regulaminów nr 17 lub 25 EKG ONZ, na innych siedzeniach niż zewnętrzne przednie;

 

Napisano

Powiem wam tak, kolega Rafi90 jest z tych diagnostow co mowia Panie nie da sie, a ja robilem uprawnienia Rzeczoznawcy samochodowego i jak bylem w kilku fabrykach i sledzilem temat produkcji samochodow to nie spotkalem sie zeby typowe karoserie jak wystepuja w osobowkach nie mialy miejsca na pasy lub do montazu siedzien. Co innego sie ma do aut blaszakow typu Vivaro, Master itd. Ja nie znalazlem jedynie podstawy wymagania od klienta srodkowego 3 punktowego pasa i zaglowka. Bo widzialem juz nawet fiaty np. Panda ktore przyjezdzaly na badanie bez tylnych zaglowkow, a wczesniej mialy ze 3 rozne pieczatki

Napisano

Po twoich wpisach obawiam się że jesteś jednym z tych rzeczoznawców co to wychodzą masowo jak z fabryki z jednego takiego stowarzyszania. Na początku pytaniea stwierdzasz że 

W dniu 13.05.2019 o 19:11, Majdan napisał:

Stwierdziłem, że w tym przypadku jest to nie wykonalne bo pas powinien być 3 punktowy montowany w fabryczne punkty i auto powinno mieć środkowy zagłówek.

  A następnie

30 minut temu, Majdan napisał:

Ja nie znalazlem jedynie podstawy wymagania od klienta srodkowego 3 punktowego pasa i zaglowka.

 A to że @Rafi90 tego wymaga to bardzo dobrze,może przynajmniej spać spokojnie i nie myśleć czy w razie w... producent potwierdzi że auto może być np.5 miejscowe a nie 2 jak fabrykę opuściło mimo że ty i 99% reszty tu obecnych wie że to ta sama płyta podłogowa i te same mocowania są w obu.

Napisano

Kolego ja nie oceniam skąd ty wyszedłeś i gdzie pracujesz. Ja w moich wypowiedziach zawarłem dwie różne tezy wyjaśnię Ci na jakiej podstawie, mianowicie wycen samochodów już trochę zrobiłem i poleasingowych w szczególności i mam takie spostrzeżenie. W nowszych samochodach (powiedzmy tak na okrągło od 2005 roku) jak są 5 miejscowe to pas jest 3 punktowy, ale w Fabii I i Corsie C pas w tym roczniku jest nadal biodrowy. Odnośnie zagłówków to raz jest ten środkowy, raz go nie ma, w innym przypadku w ogóle nie ma zagłówków tylnej kanapy. Gdzieś czytałem, że diagnosta odmówił rejestracji Fiata Panda sprowadzonego z Francji, bo właśnie nie miał tylnych zagłówków. A z tego co ja się orientuje to Polska jako kraj Unii Europejskiej nie może odmówić rejestracji pojazdu, który był wcześniej zarejestrowany w kraju UE. Więc założyłem ten temat na forum odnośnie tego pasa 3 punktowego i zagłówka środkowego, ale widzę po waszych wypowiedziach nie na temat, że podstawy prawnej na to nie ma.

Napisano
21 minut temu, Majdan napisał:

Polska jako kraj Unii Europejskiej nie może odmówić rejestracji pojazdu, który był wcześniej zarejestrowany w kraju UE

 

Bardzo błędne założenie. Owszem - nie można odmówić, ale można mu przedtem postawić dodatkowe warunki dotyczące dostosowania pojazdu. Tak jest np. z anglikami. Zresztą nie wszystkimi, bo ciężarówki z GB nadal w Polsce nie zarejestrujesz. Ale to są rzeczy, które rzeczoznawcy powinni wiedzieć.

Napisano (edytowane)
16 minut temu, blakop napisał:

 Zresztą nie wszystkimi, bo ciężarówki z GB nadal w Polsce nie zarejestrujesz. 

Czy na pewno?Nie skróciłes trochę?

Edytowane przez duchu
Napisano

Jeśli nie mówimy o tym co kto jest gotów klepnąć lub w swej niewiedzy puścić to tak - na pewno żadne inne auto niż M1 nie powinno przejść badania bez przeróbek. A co budzi Twoją wątpliwość?

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, blakop napisał:

 auto niż M1 nie powinno przejść badania bez przeróbek. 

Teraz dokończyłeś wypowiedź i czuję się w pełni usatysfakcjonowany  

Edytowane przez duchu
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, duchu napisał:

czuję się w pełni usatysfakcjonowany  

A ja nie, bo jest jeszcze coś takiego jak odstępstwo od warunków technicznych i pomijając kwestie wydawania przez MI decyzji, z którymi jest problem na dzień dzisiejszy, to w pewnych okolicznościach również ciężarowy lub specjalny zostanie dopuszczony do ruchu w Polsce, mimo konstrukcyjnego przystosowania do ruchu lewostronnego ;-)

Edytowane przez aboz
Napisano

Ciężarowy  VW LT 3500dmc  z UK, przerobiony  na kierownice po lewej,później opinia rzeczoznawcy , czerwone blachy badanie po zmianach później badanie okresowe i auto jeździ w PL. To stanowisko ITS.

Panie Majdan ja też byłem w fabryce porsche i nadal bez kwitka od producenta powiem "Panie nie da się" i wolno mi :516:

Napisano
35 minut temu, aboz napisał:

A ja nie,

To jeszcze zabytka szarpnij i będziemy coraz bliżej.

Napisano
47 minut temu, duchu napisał:

To jeszcze zabytka szarpnij i będziemy coraz bliżej.

 

Godzinę temu, aboz napisał:

;-)

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.