Skocz do zawartości
wolf

SZWECJA DATA 1 REJESTRACJI

Rekomendowane odpowiedzi

wolf

Jak wygląda u Was sprawa określania daty 1 rejestracji pojazdów ze Szwecji w przypadku gdy pole B - jest nie wypełnione - ustalacie wtedy w Polsce datę 1 rejestracji z pola B1 [data 1 rejestracji w Szwecji], czy 01 stycznia roku produkcji?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog
35 minut temu, wolf napisał:

czy 01 stycznia roku produkcji?

ja tak ustalam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik
40 minut temu, wolf napisał:

01 stycznia roku produkcji?

 

bo:

 

Cytat

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) „stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy”, rozumie się
przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji pojazdu, którą jest:
a)5) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, określona w dowodzie
rejestracyjnym pojazdu lub pozwoleniu czasowym, z zastrzeżeniem lit. b i c,
b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,
c) data zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy podana przez organy, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy,
d) 1 stycznia roku produkcji – w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy, dla którego nie można ustalić daty
pierwszej rejestracji za granicą;

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

No skoro w dokumencie zagranicznym jest ta data podana, no to trzebą ją do naszych dokumentów przenieść. Co z tego, że są tam ciut inne kody, pod którą wpisuję się tą datę.

Podobnie ma się sprawa z francuskim [G] i [G.1]. U nas, na przykład rubryka dla nacisku osi jest niekodowana, a gdzieś tam w świecie ma przyporządkowane kody, cyferki, literki.

Już nie mówię, że w Norwegii, Szwajcarii mogą być całkiem inne wzory dowodów i trzeba radzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

OK, ale

b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,

 

Czy Szwecja nie jest za granicą - moim zdaniem poprawna wtedy jest wartość B1- czyli data 1 rej w Szwecji.

Szwedzi ponadto nie wpisują pola B - gdy nie ma to zastosowania [pojazd był tylko rejestrowany w Szwecji].

 

01 stycznia roku produkcji w przypadku gdy nie ma daty 1 rejestracji [pojazdy z Ameryki] - tutaj może pole B jest puste, ale data 1 rejestracji jest podana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Nawet jakby data pierwszej rejestracji była podawana w zagranicznych adnotacjach, to należy ją przepisać. Nie ważna lokalizacja! Treść ważna!

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek8340
25 minut temu, Paprock napisał:

No skoro w dokumencie zagranicznym jest ta data podana, no to trzebą ją do naszych dokumentów przenieść. Co z tego, że są tam ciut inne kody, pod którą wpisuję się tą datę.

Podobnie ma się sprawa z francuskim [G] i [G.1]. U nas, na przykład rubryka dla nacisku osi jest niekodowana, a gdzieś tam w świecie ma przyporządkowane kody, cyferki, literki.

Już nie mówię, że w Norwegii, Szwajcarii mogą być całkiem inne wzory dowodów i trzeba radzić.

 zgadzam sie  z tym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Też tak uważam, ale niektóre WK, widzą tylko pole B w zagranicznych DR.

Niech ktoś z WK się wypowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi z tego powodu, że nie posiadamy wiedzy dlaczego Szwecja wypełnia tylko pole B1. Gdybyśmy mieli wiedzę, że wypełnione pole B1 oznacza faktycznie datę I rejestracji (w przypadku pojazdu "krajowego szwedzkiego") to wtedy należałoby ją przenieść do polskiego pola B. W innym przypadku można podpierać się przepisem 01.01 roku produkcji.

 

Reasumując - obie wersje postępowania można próbować obronić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Jakoś we włoskim dowodzie masa własna pojazdu pisana jest w adnotacjach i wszyscy wiedzą o jaki parametr chodzi.

Poza tym powinny być gdzieś objaśnienia zawarte.

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolf

Michal_k  No niby OK, ale jest jeszcze inny akt.

 

OBWIESZCZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I BUDOWNICTWA1)
z dnia 16 czerwca 2016 r.
w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury
w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu
oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

 

§ 11. 1. Dowód rejestracyjny, pozwolenie czasowe, w tym pozwolenie czasowe do wielokrotnego stosowania, wystawia
się następująco:

.............................

.............................

Dane i informacje, o których mowa w ust. 1a–1c zamieszcza się odpowiednio w poszczególnych rubrykach pozwolenia
czasowego albo dowodu rejestracyjnego, stosując następujące zasady:66)

1) w rubryce przy kodzie A – wpisuje się numer rejestracyjny pojazdu;
2) w rubryce przy kodzie B – wpisuje się datę pierwszej rejestracji pojazdu; w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy
i rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po raz pierwszy jest to dzień pierwszej rejestracji
pojazdu za granicą;
jeżeli w dokumentach załączonych do wniosku o rejestrację pojazdu brak jest informacji o dacie
pierwszej rejestracji pojazdu, to w tej rubryce wpisuje się datę 1 stycznia roku produkcji pojazdu;

 

Dla mnie Szwecja to za granica.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Tak. Szwecja to zagranica i w dokumentach załączonych do rejestracji JEST data pierwszej rejestracji!

Dla mnie sprawa jasna i nie ważne, że po szwedzku przy kodzie B.1 opisana. Pod warunkiem, że wiem, iż jest to ta przedmiotowa data.

Bo inaczej, to do tłumacza. ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie tylko Szwecja ma takie udziwnienia. Również Hiszpania swego czasu nie wpisywała pola B, a jedynie I.

Poza tym drugie ale - w przypadku daty "umownej", należy ją przyjąć, ale nie wpisywać w zaświadczenie.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Bo pole B   w szwedzkim dowodzie, to podobnie jak u nas data pierwszej rejestracji, a pole B.1 to data (pierwszej) rejestracji w Szwecji. Wszystko jasne i klarowne bez potrzeby tworzenia adnotacji z objaśnieniami.

Edytowane przez Paprock

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz

...a i we Włoskich DR zdarzają się zamieszane daty pierwszej rejestracji, w polu B sam rok, a w adnotacjach pełna data, albo data jeszcze "starsza" będąca faktyczną datą I rej. w sytuacji, gdy pojazd był do Włoch importowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.