Skocz do zawartości

Problem z F2, F3 w sprowadzonej naczepie


soraj

Rekomendowane odpowiedzi

Na badanie przyjechała naczepa z francji trzyosiowa wyrotka . F1 39000,f2 38000.   Został wykonany pierwszy przeglad , naciski zostały rozpisane 8000kg na oś, nacisk na siodło 11500kg, razem 35500kg.

 

Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg ( teoretycznie do 36000kg) z 38000kg z francuskiego dowodu.  

 

 WK odmówił rejestracji ze względu na nieprawne ograniczenie .

 

Znalazłem informacjeDz.U. z 2016 poz 2022  z sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresy ich niezbednego wposazenia dział II wymiary i masy, paragraf 5.1 , że dopuszczonay nacisk grupe  osi składowych nienapedowych przyczep, naczep przy odlgłosci d miedzy osiami składowymi  miedzy 1,3<d<1,4 - 24 tony do tego 11,5 na siodło daje 35500kg.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 11500 a nie 12000, 11000, 10000 - to określa producent na TZ naczepy

F3 w sprowadzonej naczepie

co ma F.3 wspólnego z naczepą 

Może właśnie przez określenie tego parametru WK ma wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, IVVO napisał:

Dlaczego 11500 a nie 12000, 11000, 10000 - to określa producent na TZ naczepy

F3 w sprowadzonej naczepie

co ma F.3 wspólnego z naczepą 

Może właśnie przez określenie tego parametru WK ma wątpliwości

skopiowałeś temat nie czytając treści postu, a w nim jest 

 

4 godziny temu, soraj napisał:

Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg 

Czyli F2 

Edytowane przez Mecher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, soraj napisał:

Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg

I gdzie to u nas w tym naszym Polskim prawie jest coś takiego napisane? Też kiedyś miałem (na szczęście tylko w głowie)pomysły  by ograniczyć F2 ale po lekturze forum wybiłem go sobie;-)

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Mecher napisał:

Czyli F2 

Więc trzeba byłoby edytować temat - bo jeśli widzę iż w naczepie jest mowa o F.3 i jest z tym ponoć problem to albo kolega zakładający temat określił go i jest wpisane w DIP albo do końca nie wie o co jemu chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, wadi napisał:

chyba kiedyś popełniłem błąd:-D , a naczepa miała w F.2 = 48000 kg i jej  ograniczyłem na 36000 kg :icon_redface:

żaden błąd . co wskazywała TZ ? DMC naczepy wyznacza ilość osi i ich wzajemne odległości między soba  oraz nacisk siodła . standardowe naczepy 3 osiowe ( rozstaw osi 130 - 140 cmm maja nacisk na grupę osi 24 tony + nacisk na siodo = DMC . w twoim przypadku nacisk na siodło musiałby być 24 tony . MMC  48 to zgoda (.F.1 ) .

W dniu ‎2019‎-‎08‎-‎09 o 16:34, IVVO napisał:

Dlaczego 11500 a nie 12000,

spotkałem się kiedyś z takim naciskiem siodła w naczepie , taki parametr był na TZ . marki i modelu sobie nie przypomne , coś mało popularnego to było ( wywrotka ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piter1973 napisał:

+ nacisk na siodo

 

Może tu tkwi problem. Czy w polskich warunkach technicznych znajduje się dopuszczalny nacisk na siodło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2019 o 15:09, soraj napisał:

Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg 

do 3500kg? to nawet MW ma wyższą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:

5a) dopuszczalnym nacisku osi – rozumie się przez to największy nacisk wywierany na podłoże przez koła danej osi pojazdu obciążonego, określony na podstawie przepisów o drogach publicznych oraz przepisów niniejszego rozporządzenia;

9) maksymalnym obciążeniu urządzenia sprzęgającego naczepy i przyczepy z osią centralną - rozumie się przez to masę odpowiadającą największemu statycznemu naciskowi pionowemu przenoszonemu przez urządzenie sprzęgające, określoną przez producenta pojazdu;

 

6. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także dopuszczalnych nacisków osi, przy czym:

2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co w takim razie z homologowanymi naczepami - bez żadnych odstępstw - które jednak mają DMC na poziomie 39ton? Źle są homologowane?

I ile wynosi to maksymalne obciążenie na urządzenie sprzęgające?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.08.2019 o 18:51, blakop napisał:

Możesz rozwinąć?

12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczepy rolnicze to zupełnie inna " historia".

Taki oto przykład TZ  ( z neta).

 

tz.jpg.1a72850916914965a876be3595aa25b1.jpg

 

 

 

 

Wrzuciłem na stale, bo z neta potrafi zniknąć 

 

Edytowane przez Jacdiag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste pohomologowane są poprawnie i słuszna informacja o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu w celach rejestracyjnych powinna być podana w "homologacji" i/lub producenckim oświadczeniu o danych. Poza tym, od jakiegoś czasu istnieje obowiązek podawania mas "rejestracyjnych" na tabliczce znamionowej pojazdu.

Dla mnie sprawa jasna. Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego jest parametrem konstrukcyjnym tak samo jak maksymalny nacisk osi, lub maksymalna masa całkowita. Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego pozostaje bez zmian przy ustalaniu d.m.c. a reszta jest ograniczona administracyjnymi naciskami osi.

Co do maksymalnego obciążenia, to wynosi ono tyle, żeby każdy standardowy ciągnik mógł tak naczepę zapiąć bez większych kombinacji i śmiało wyruszył w trasę bez lęków, że mu Inspekcja krzywdy narobi. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wiemy - wiemy - wszystko jest na TZ - np tej co zapodał Paprok - tej dwa posty wyżej - tam jest wszystko tylko trzeba dopasować F.2 w/g nacisków  administracyjnych osi bo nacisk przekazywany na siodło określa producent i jest niezmienny - nas nie interesuje czy będzie podpięta do 2 czy 3 osiowego ciągnika - ograniczeniem dla przewoźnika jest tylko DMC zestawu dla dróg krajowych czyli 40 do 44 T w zależności od rodzaju transportu.

Sama naczepa nie ma ograniczeń administracyjnych 

Dla tej od Paproka - 35000

Dla tej niżej 42000 lub 45000

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54) dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze;

 

A dla naczepy będą to administracyjne naciski plus podane przez producenta na tabliczce znamionowej statyczne obciążeniu urządzenia sprzęgającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎08‎-‎12 o 08:21, Paprock napisał:

Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego pozostaje bez zmian przy ustalaniu d.m.c

spotkałem TZ naczep ,,tóre maja dwie kolumny : maksymalne masy i dopuszczalne . w max osie były po 9 ton , nacisk siodła 15 ton , w kolumnie dopuszczalnej osie były po 8 ton a nacisk siodła 11 ton . jak przyjedzie kiedyś taka naczepa to zrobie foto TZ i wstawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu ‎2019‎-‎08‎-‎11 o 07:26, michal_k napisał:

Czy w polskich warunkach technicznych znajduje się dopuszczalny nacisk na siodło?

nie ma . sworzen królewski  naczepy ma jeden wymiar ( 2 cale ) . statyczny nacisk na siodło jest uzależniony od konstrukcji naczepy ( grubość profili ramy ,  rodzaju materiału  ramy naczepy itp ) .

4 minuty temu, michal_k napisał:

dopuszczalne wartości dla jakiego kraju były podane?

PL , to polska naczepa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.