soraj Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 Na badanie przyjechała naczepa z francji trzyosiowa wyrotka . F1 39000,f2 38000. Został wykonany pierwszy przeglad , naciski zostały rozpisane 8000kg na oś, nacisk na siodło 11500kg, razem 35500kg. Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg ( teoretycznie do 36000kg) z 38000kg z francuskiego dowodu. WK odmówił rejestracji ze względu na nieprawne ograniczenie . Znalazłem informacjeDz.U. z 2016 poz 2022 z sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresy ich niezbednego wposazenia dział II wymiary i masy, paragraf 5.1 , że dopuszczonay nacisk grupe osi składowych nienapedowych przyczep, naczep przy odlgłosci d miedzy osiami składowymi miedzy 1,3<d<1,4 - 24 tony do tego 11,5 na siodło daje 35500kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 Dlaczego 11500 a nie 12000, 11000, 10000 - to określa producent na TZ naczepy F3 w sprowadzonej naczepie co ma F.3 wspólnego z naczepą Może właśnie przez określenie tego parametru WK ma wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 A jaka jest DMC przyczepy/naczepy w Polsce? Który paragraf o tym stanowi? Pytam o DMC - nie o naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 40 minut temu, blakop napisał: Pytam o DMC - nie o naciski. Koledze się chyba pomieszała naczepa z przyczepą rolniczą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 Możesz rozwinąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 (edytowane) 3 godziny temu, IVVO napisał: Dlaczego 11500 a nie 12000, 11000, 10000 - to określa producent na TZ naczepy F3 w sprowadzonej naczepie co ma F.3 wspólnego z naczepą Może właśnie przez określenie tego parametru WK ma wątpliwości skopiowałeś temat nie czytając treści postu, a w nim jest 4 godziny temu, soraj napisał: Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg Czyli F2 Edytowane 9 Sierpień 2019 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 (edytowane) 5 godzin temu, soraj napisał: Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg I gdzie to u nas w tym naszym Polskim prawie jest coś takiego napisane? Też kiedyś miałem (na szczęście tylko w głowie)pomysły by ograniczyć F2 ale po lekturze forum wybiłem go sobie;-) Edytowane 9 Sierpień 2019 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 9 Sierpień 2019 Share Napisano 9 Sierpień 2019 To ja chyba kiedyś popełniłem błąd , a naczepa miała w F.2 = 48000 kg i jej ograniczyłem na 36000 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 10 Sierpień 2019 Share Napisano 10 Sierpień 2019 11 godzin temu, Mecher napisał: Czyli F2 Więc trzeba byłoby edytować temat - bo jeśli widzę iż w naczepie jest mowa o F.3 i jest z tym ponoć problem to albo kolega zakładający temat określił go i jest wpisane w DIP albo do końca nie wie o co jemu chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 10 Sierpień 2019 Share Napisano 10 Sierpień 2019 23 godziny temu, wadi napisał: chyba kiedyś popełniłem błąd , a naczepa miała w F.2 = 48000 kg i jej ograniczyłem na 36000 kg żaden błąd . co wskazywała TZ ? DMC naczepy wyznacza ilość osi i ich wzajemne odległości między soba oraz nacisk siodła . standardowe naczepy 3 osiowe ( rozstaw osi 130 - 140 cmm maja nacisk na grupę osi 24 tony + nacisk na siodo = DMC . w twoim przypadku nacisk na siodło musiałby być 24 tony . MMC 48 to zgoda (.F.1 ) . W dniu 2019-08-09 o 16:34, IVVO napisał: Dlaczego 11500 a nie 12000, spotkałem się kiedyś z takim naciskiem siodła w naczepie , taki parametr był na TZ . marki i modelu sobie nie przypomne , coś mało popularnego to było ( wywrotka ) . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Sierpień 2019 Share Napisano 10 Sierpień 2019 Tak. W wywrotkach się przytrafia: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Sierpień 2019 Share Napisano 11 Sierpień 2019 9 godzin temu, piter1973 napisał: + nacisk na siodo Może tu tkwi problem. Czy w polskich warunkach technicznych znajduje się dopuszczalny nacisk na siodło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Sierpień 2019 Share Napisano 11 Sierpień 2019 W dniu 9.08.2019 o 15:09, soraj napisał: Diagnosta napisał w uwagach ze ogranicza f2 zgodnie z polskim prawem do 3500kg do 3500kg? to nawet MW ma wyższą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 11 Sierpień 2019 Share Napisano 11 Sierpień 2019 Nadal nie wiem gdzie w krajowych przepisach jest określony limit DMC takiej naczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Sierpień 2019 Share Napisano 11 Sierpień 2019 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 5a) dopuszczalnym nacisku osi – rozumie się przez to największy nacisk wywierany na podłoże przez koła danej osi pojazdu obciążonego, określony na podstawie przepisów o drogach publicznych oraz przepisów niniejszego rozporządzenia; 9) maksymalnym obciążeniu urządzenia sprzęgającego naczepy i przyczepy z osią centralną - rozumie się przez to masę odpowiadającą największemu statycznemu naciskowi pionowemu przenoszonemu przez urządzenie sprzęgające, określoną przez producenta pojazdu; 6. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta. Zasada ta dotyczy także dopuszczalnych nacisków osi, przy czym: 2) w przypadku wyposażenia pojazdu w urządzenia sprzęgające producent podaje w jego pobliżu maksymalne statyczne obciążenia pionowe tego urządzenia; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 Co w takim razie z homologowanymi naczepami - bez żadnych odstępstw - które jednak mają DMC na poziomie 39ton? Źle są homologowane? I ile wynosi to maksymalne obciążenie na urządzenie sprzęgające? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 W dniu 9.08.2019 o 18:51, blakop napisał: Możesz rozwinąć? 12a. Dopuszczalna masa całkowita przyczepy przeznaczonej do łączenia z ciągnikiem rolniczym lub pojazdem wolnobieżnym nie może przekraczać sumy dopuszczalnej masy wynikającej z dopuszczalnych nacisków na oś lub osie i masy przypadającej na urządzenie sprzęgające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wadi Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 (edytowane) Przyczepy rolnicze to zupełnie inna " historia". Taki oto przykład TZ ( z neta). Wrzuciłem na stale, bo z neta potrafi zniknąć Edytowane 12 Sierpień 2019 przez Jacdiag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 Zaiste pohomologowane są poprawnie i słuszna informacja o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu w celach rejestracyjnych powinna być podana w "homologacji" i/lub producenckim oświadczeniu o danych. Poza tym, od jakiegoś czasu istnieje obowiązek podawania mas "rejestracyjnych" na tabliczce znamionowej pojazdu. Dla mnie sprawa jasna. Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego jest parametrem konstrukcyjnym tak samo jak maksymalny nacisk osi, lub maksymalna masa całkowita. Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego pozostaje bez zmian przy ustalaniu d.m.c. a reszta jest ograniczona administracyjnymi naciskami osi. Co do maksymalnego obciążenia, to wynosi ono tyle, żeby każdy standardowy ciągnik mógł tak naczepę zapiąć bez większych kombinacji i śmiało wyruszył w trasę bez lęków, że mu Inspekcja krzywdy narobi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 No to nadal nie wiem jaka jest w Polsce DMC trzyosiowej naczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 (edytowane) Jak nie wiemy - wiemy - wszystko jest na TZ - np tej co zapodał Paprok - tej dwa posty wyżej - tam jest wszystko tylko trzeba dopasować F.2 w/g nacisków administracyjnych osi bo nacisk przekazywany na siodło określa producent i jest niezmienny - nas nie interesuje czy będzie podpięta do 2 czy 3 osiowego ciągnika - ograniczeniem dla przewoźnika jest tylko DMC zestawu dla dróg krajowych czyli 40 do 44 T w zależności od rodzaju transportu. Sama naczepa nie ma ograniczeń administracyjnych Dla tej od Paproka - 35000 Dla tej niżej 42000 lub 45000 Edytowane 12 Sierpień 2019 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Sierpień 2019 Share Napisano 12 Sierpień 2019 54) dopuszczalna masa całkowita – największą określoną właściwymi warunkami technicznymi masę pojazdu obciążonego osobami i ładunkiem, dopuszczonego do poruszania się po drodze; A dla naczepy będą to administracyjne naciski plus podane przez producenta na tabliczce znamionowej statyczne obciążeniu urządzenia sprzęgającego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 13 Sierpień 2019 Share Napisano 13 Sierpień 2019 W dniu 2019-08-12 o 08:21, Paprock napisał: Statyczne obciążenie urządzenia sprzęgającego pozostaje bez zmian przy ustalaniu d.m.c spotkałem TZ naczep ,,tóre maja dwie kolumny : maksymalne masy i dopuszczalne . w max osie były po 9 ton , nacisk siodła 15 ton , w kolumnie dopuszczalnej osie były po 8 ton a nacisk siodła 11 ton . jak przyjedzie kiedyś taka naczepa to zrobie foto TZ i wstawie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 13 Sierpień 2019 Share Napisano 13 Sierpień 2019 A te dopuszczalne wartości dla jakiego kraju były podane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 13 Sierpień 2019 Share Napisano 13 Sierpień 2019 W dniu 2019-08-11 o 07:26, michal_k napisał: Czy w polskich warunkach technicznych znajduje się dopuszczalny nacisk na siodło? nie ma . sworzen królewski naczepy ma jeden wymiar ( 2 cale ) . statyczny nacisk na siodło jest uzależniony od konstrukcji naczepy ( grubość profili ramy , rodzaju materiału ramy naczepy itp ) . 4 minuty temu, michal_k napisał: dopuszczalne wartości dla jakiego kraju były podane? PL , to polska naczepa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.