szymonp Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 (edytowane) Witam, zgłosił się do mnie klient, na razie telefonicznie, twierdzi, że ma do kupienia samochód zarejestrowany w Anglii, który fabrycznie był przystosowany do ruchu prawostronnego, kierownica po lewej, lampy itd. Jeżeli udałoby mu się uzyskać od producenta takie oświadczenie, czyli że samochód wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej stronie, czy mogę wykonać takie badanie? Wiadomo, że jak N1 miałby kierownicę po prawej to całkowicie by odpadało, ale w tym wypadku mam wątpliwości. Pozdrawiam! Edytowane 4 Wrzesień 2019 przez szymonp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 A jak Ci podstawi bez żadnego dokumentu od producenta taki pojazd i powie że fabrycznie kierownica była po lewej to co zrobisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 Ja takie jak mówisz robię normalnie jak każdy inny z europejskiego kraju tylko z adnotacją w uwagach" pojazd konstrukcyjnie przystosowany do ruchu prawostronnego z kierownicą po lewej stronie. Oczywiście oceń czy to fabryka (jak twierdzi klient)czy przeniesione,bo jak jednak przeniesione to ZK pasowałoby wykonać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 U nas ZK a później OBT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 (edytowane) A od kiedy przełożenie kierownicy to zmiany konstrukcyjne? Pytam poważnie Bo tej informacji próżno szukać w DR, a definicja zmian właśnie o tym mówi.... Edytowane 4 Wrzesień 2019 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 27 minut temu, yogi1984 napisał: ... jednak przeniesione to ZK pasowałoby wykonać Ja zazwyczaj jeszcze proszę o opinie rzeczoznawcy i wszystko jest cacy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 (edytowane) 24 minuty temu, adamos napisał: A od kiedy przełożenie kierownicy to zmiany konstrukcyjne? Pytam poważnie Bo tej informacji próżno szukać w DR, a definicja zmian właśnie o tym mówi.... - czasem można trafić taką adnotację: zg)78) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo: „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu) – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Mówię tylko o adnotacji. Nie wypowiadam się co do całej reszty. Edytowane 4 Wrzesień 2019 przez Paprock Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 Zgadza się, z mojego doświadczenie wynika, że żaden producent nie zezwala na takie zmiany...Także temat jest dość śliski...Ale z drugiej strony przepisy nie jest zabraniają takich zmian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patronat Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 Opinia rzeczoznawcy i wystarczy u mnie tak przechodzi i tak powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem, ale jakby tak podchodzić do tematu jak powyżej, to przyjąć bezproblemowo można, że tylko te zakupione z salonu z Polski miały od początku kierę po lewej, sprowadzone przecież mogły być najpierw porejestrowane w Anglii, więc ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 w Anglii na legalu były rejestrowane auta "europejskie " czyli z kierownicą po lewej stronie . można tam takie spotkać . zwyczajnie , tak jak od niedawna u nas , tam było można od lat rejestrować auta z kierą po lewej stronie . także sprowadzenie takiego pojazdu nie oznacza ,że był "przekładany " . 5 godzin temu, szymonp napisał: wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej stronie, czy mogę wykonać takie badanie? oczywiście ,że można . z wynikiem P nawet ( zakładając ,że światła i inne elemmenty są zgodne z naszymi przepisami ). Anglia jest jeszcze krajem UE . nasz przepis stanowi ,że kierownica umieszczona po prawej stronie może być tylko w pojeździe kat M1 ( osobowy ) . ten ma kierę po lewej więc nie wnikałbym czy i ktoś kiedyś to przerabiał , chybą ,że z dokumentów wynika jakis inny zapis albo widać "spapraną " przeróbkę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 3 minuty temu, piter1973 napisał: więc nie wnikałbym czy i ktoś kiedyś to przerabiał A musisz wnikać zawsze, bo gdyby był po przekładce to w uwagach masz obowiązek zamieścić odpowiednią adnotację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 masz rację tylko ( myśle ,że reszta kolegów potwierdzi ) jeśli taka przeróbka bedzie zrobiona "fachowo " i z tzw sercem to konia z rzędem temu kto tę przeróbkę rozpozna . sztukowanej wiżaki elektrycznej nie zobaczymy bo bedzie w fabrycznych peszlach . można VIN w dekoderach sprawdzić ale 100 % pewności nie dają . zostaje jeszcze telefon do przedstawiciela danej marki a z usyskaniem odpowiedzi jest różnie . Rzeczoznawca - sami wiemy ,że ostatnie słowo należy do diagnosty . a jeśłi się pomylę i nieświadomie wpiszę adnotcję ( bo uznam ,że z Anglii to z automatu był przerabiany ) a pojazd faktycznie wyszedł z fabryki z kiera po lewej str ? Nie widze śladów przeróbki , z dokumentów nie wynika , innych przesłanek brak więc nie wnikam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 4 Wrzesień 2019 Share Napisano 4 Wrzesień 2019 Zdaję sobie całkowicie z tego sprawę. Sygnalizuję tylko, że można "wtopić" zarówno z wpisaniem adnotacji, jak też bez niej. Zwłaszcza jak pojazd zmieni właściciela, a nowy właściciel nie będzie zadowolony z zakupu i będzie szukał kozła ofiarnego. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 16 godzin temu, szymonp napisał: że ma do kupienia samochód zarejestrowany w Anglii jaka to marka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szymonp Napisano 5 Wrzesień 2019 Autor Share Napisano 5 Wrzesień 2019 1 godzinę temu, crackers napisał: jaka to marka? Iveco Panowie, rozumiem że dyskusje są pod kątem samochodu ciężarowego kategoria N1? Czyli reasumując, jeżeli faktycznie by uzyskał pismo od producenta że samochód wyszedł z fabryki z kierownicą po lewej, bo według mnie ja nie jestem w stanie określić, po której stronie miał samochód kierownicę ( w przypadku fachowej przeróbki), robię normalne badanie z adnotacją, że kierownica po lewej stronie. Natomiast w przypadku, jeżeli samochód jest po przeróbce, to zmiany konstrukcyjne są dopuszczalne w tego typu pojeździe, nie ma znaczenia że jest to samochód ciężarowy? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 14 minut temu, szymonp napisał: nie ma znaczenia że jest to samochód ciężarowy? Nie...nie ma 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 Odnośnie ZK ... czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać, jak w typowej "ciężarówce" ? Nie mam gdzie teraz podglądnąć tego ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 3 godziny temu, Mecher napisał: czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać Co piasty mają wspólnego z usytuowaniem kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 Przeczytaj jeszcze raz mój post A teraz zastanów się nad zamocowaniem drążka kierowniczego podłużnego ... stąd wtrącenie o typowej ciężarówce. Takie tłumaczenie jest zrozumiałe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 Jeszcze nie spotkałem pojazdu, który drążek kierowniczy miał by zamocowany do piasty, co najwyżej do zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 Nie chcę nic mówić i sie wtrącać bez potrzeby ale co nas teraz te piasty,drążki itp.? Jak rzeczowe auto kiere ma po lewej stronie. Co nam taka informacja da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 3 godziny temu, Mecher napisał: czy w rzeczonym pojeżdzie nie trzeba jeszcze piast zmieniać, jak w typowej "ciężarówce" ? co najwyżej zwrotnice a często także całą belke osi , mogą być różne katy pochylenia dla koła prawego i lewego . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Wrzesień 2019 Share Napisano 5 Wrzesień 2019 2 godziny temu, piter1973 napisał: często także całą belke osi , mogą być różne katy pochylenia dla koła prawego i lewego To dość popularne rozwiązanie w ciężarówce, ale znając życie to firmy dokonujące przebudowy w to nie wnikają. Ciekawe czy w praktyce taki pojazd się źle prowadzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 6 Wrzesień 2019 Share Napisano 6 Wrzesień 2019 15 godzin temu, danielg539 napisał: ale znając życie to firmy dokonujące przebudowy w to nie wnikają. zgoda . łatwiej , szybciej , może nawet wcale nie drożej wyszłoby , przełozyc cała kpl oś z Europejczyka ( oś ze zwrotnicami ) . przełożenie zwrotnic to trochę ciężka robota . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.