Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Ma któryś z kolegów ściągę z ADR . Co punkt po punkcie należy sprawdzić w pojazdach z ADR, jakie dokumenty i czynności?

10 lat na podstawowej robi swoje. Przechodzę teraz na zastępstwo na naszą okręgówkę i nie chciał bym umoczyć.

Napisano

W myśl zasady umiesz liczyć licz na siebie zamieszczam część 9 ADR totyczącą poj do przewozu mat niebezpiecznych.

Prosze o pomoc w obróbce dokumentów ADR co sprawdzać i jak prowadzić dokumentację

Cz9.rar

Napisano

wybija informacja że nie mam uprawnień do ściągania na tym forum.??????????

Napisano
I tak już archwum nie istnieje :(
Jakie archiwum ?

Pobierz działa.

Napisano

wszystko OK sprawdziłem , ale o jakie archiwum chodzi to nie bardzo wiem :(

Napisano

Kolego "Markes 30" , spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR. Przepisy obecnie regulujące tę kwestię są o wiele łatwiejsze niż kiedyś (mam na myśli oczywiście tylko kwestię badań dodatkowych), przede wszystkim dlatego iż obecnie badaniom tym podlegają tylko pojazdy typu : EX/II, EX/III, FL, OX, AT. Definicje pojazdów kryjących się pod tymi symbolami zapewne już znasz - zawarte są chciażby w Dz.U. 2003-227-2250 zał. 12 (o badaniach). Polecam także przeglądnięcie Dz.U.2002-199-1671 - Ustawa o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych. Nieuniknione będzie również zapoznanie się z cz.8 i 9 Europejskiej Umowy ADR (powinna być dostępna na OSKP).

 

[ Dodano: 01-03-2006, 19:33 ]

Dodam jeszcze, że cała potrzebna dokumentacja to po prostu właściwe wypełnienie załącznika (wzór w Dz.U.227 zał. 12) - powinien być w programie komputerowym obsługującym RBT.

Twoje zadanie to skontrolowanie wyposażenia i oznakowania dodatkowego pojazdu oraz wymaganych zaświadczeń o: skuteczności zwalniacza (retardera), ustawienia ogranicznika prędkości, oględziny i sprawdzenie działania ABS. Oczywiście o Poświadczeniu TDT o badaniu cystern nawet nie wspominam. Ja, jeśli klient nie ma ważnego TDT - nawet nie ruszam tyłka z krzesła.

Napisano
spróbuję nakierować Cię trochę na temat badań pojazdów ADR.
I dokładnie o takie odpowiedzi mi chodziło . Oczywiście kolega bohdan zasłużył na punkt pomógł. Jeśli ktoś mógłby cos dodać do tematu zapraszam.
Napisano

Jeśli nie dysponujemy testerem ABS lub odpowiednim modułem wchodzącym w skład urządzenia do kontroli hamulców - pozostaje nam organoleptyczne skontrolowanie kompletności układu (np.: czy nie są odłączone czujniki) a także - działanie kontrolki ABS. Natomiast ogranicznik prędkości powinien być zabezpieczony przed manipulacją osób nieuprawnionych - np.:plombą i powinien posiadać tabliczkę producenta zawierającą informację na jaką maksymalną prędkość jest ustawiony. Takie tabliczki - naklejki są także umieszczane w niektórych przypadkach na szybie pojazdu (nie w polu widzenia kierowcy oczywiście). Zawsze jednak w przypadku jakichkolwiek wątpliwości diagnosta ma prawo żądać zaświadczenia z autoryzowanego serwisu.

Napisano

Podobnie robimy i jest to chyba jedyny sposób na sprawdzenie tego wyposażenia. Nie daje nam to jednak 100% pewności że to działa poprawnie - wykluczając oczywiście zaświadczenia serwisu. :mrgreen:

  • 4 months later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.