Skocz do zawartości

Numery pokryte farbą


PROFIL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich panów diagnostów, mam pytanie w jaki sposób radzicie sobie z numerami nadwozia, podwozia, bądź ramy pokrytymi kilkoma warstwami farby?

Czy aby je odczytać posłużyć się trzeba odpowiednim skrobakiem a może są jakiś inne sposoby. Z góry dziekują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak są tak zamalowane, że nie można ich odczytać to na nic zdają się protesty klienta, że będzie rdzewiało. Klient dostaje w łapę śrubokręt i skrobie (ja tego nie robię, coby nie było płaczu, że mogłem mniej oskrobać) a potem może to sobie czymś zabezpieczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak samo skrobak i jazda panie kierowco prosze mi oczyścić nr nadwozia. A najlepiej w cięzarowych na ramie gdzie nieraz szlifowac trzeba dośc skutecznie i stanowczo bo tam blotko i konserwacja ale trudno. Numer nadwozia (ramy) musi być widoczny i tyle :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że tak to musi zrobić by nie naruszyć struktury numeru bo jnaczej

to będzie nigerencja w polu numerowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak na badanie techniczne przyjedzie Pani, albo Pan w garniturze to też dajecie śrubokręt i proszę mi oczyścić nr VIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pani, albo Pan w garniturze

Nie szata zdobi człowieka... life is brutal. No może ładną blondynkę to bym wyręczył, ale z drugiej strony ta ładna blondynka też może Ci podłożyć świnię (miałem kiedyś aferę w firmie przez taką blondynę)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak na badanie techniczne przyjedzie Pani, albo Pan w garniturze to też dajecie śrubokręt i proszę mi oczyścić nr VIN?

Dlatego właśnie ja zawsze sam szoruje nr oczywiście pod okiem klienta - nigdy bez jego wiedzy i przyzwolenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My mamy zidentyfikować a nie skrobać ! To właściciel ma to tak utrzymać aby było czytelne. A tak z życia to w większości sami oczyszczamy numery :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to może w drugą stronę, jak zatrzyma nas policjant na drodze to ja mu nie szukam numerów i nie oczyszczam pola numerowego.

Pytam bo zawsze myślałem że odczytanie numerów a jak jest z tym problem to i oczyszczenie pola numerowego należy do obowiązków diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to może w drugą stronę, jak zatrzyma nas policjant na drodze to ja mu nie szukam numerów i nie oczyszczam pola numerowego.

Pytam bo zawsze myślałem że odczytanie numerów a jak jest z tym problem to i oczyszczenie pola numerowego należy do obowiązków diagnosty.

 

Generalnie masz odczytać ! Przyjmijmy (teoretycznie), że są to numery wypalane metodą elektrostatyczną i zaczynasz je skrobać niszcząc warstwe z naniesionym numerem to gościu Tobie zarzuci w ingerencje w pole numerowe a to już przestępstwo ! Ze swoich będziesz wykładał i biegał aby nanieść nowe :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra to może w drugą stronę, jak zatrzyma nas policjant na drodze to ja mu nie szukam numerów i nie oczyszczam pola numerowego

To zależy od człowieka ja mu pokazuje gdzie ma numery.

Pytam bo zawsze myślałem że odczytanie numerów a jak jest z tym problem to i oczyszczenie pola numerowego należy do obowiązków diagnosty

Do obowiązków raczej NIE, prędzej od dobrej woli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak stwierdzicie brodny nieczytelny numer VIN to zapytajcie klienta czy jak on idzie do lekarza to się myje???. Gwarantuje Wam, że nastepnym razem przyjedzie na stację czystym numerem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytajcie klienta czy jak on idzie do lekarza to się myje??

Myślę że sie obrazi i już nie wróci.

ja bym podciągnął skrobanie farby pod demontaż a z definicji diagnostyki wynika że mamy sprawdzić i ocenić bez demotażu dla tego ja proszę by oczyścił klient tak by bylo widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O.... koledzy, ale hardzi zrobiliście się. Towarzystwo zapomniało jak parzyło sobie łapy skrobiąc numery silnika !!! A teraz do klienta: Skrob sobie sam. No, no zaskoczyliście mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witold Rychter pisał w swojej książce" Ja i moje cztery kółka " że w latach dwudziestych kierowca czyli szofer musiał wiedziec gdzie jest nabity numer ramy i silnika i dbać o jego czytelność , i zaczeliśmy dobrze szkolić kierowców tylko w którym momencie to umarło , wtedy też byli ludzie w garniturach , frakach i jakoś im to nie sprawiało kłopotu , taki był prawny obowiazek , juz wtedy taksówki musiały być malowane na jeden kolor ustalony przez prezydenta miasta , a teraz powoli ministerstwo wraca do tego co juz było i mówi ze robi radykalne zmiany.ja skrobie numer za zgodą klienta jak nie mogę odczytać w całości to informuję go że ma przyjechać z oczyszczonym polem [w kasie juz zapłacone ] i wtedy mieknie , jak jest ułomny i nie wie jak zakonserwować potem to pole to ja smaruje je smarem do łożysk długo trzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kient ma nam udostępnic odczyt nr nadwozia, ale bez przesady, jeżeli to jest pan w garniturze, lub kobieta to nie ganiam ich z papierem ściernym lub ze skrobakiem tylko oczyszczam pole nr. sam.I wy też tak robicie, tylko nie mówcie że nie.

Przeciez to nasza forsa, by nam uciekła. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas zawsze my czyścimy numer a nie klient, przecież nie przyjeżdza do mnie w roboczym ubraniu w przeciwieństwie do mnie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zawsze sam szoruje nr oczywiście pod okiem klienta - nigdy bez jego wiedzy i przyzwolenia.

 

Postępuje identycznie -pytam klienta czyścić czy klient sam wyczyści.jest pozwolenie- czyszcze, nie ma -numer nieczytelny-negat.wszyscy się zgadzają :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Cześć a ja mam takie pytanie na stacje przyjechał gość i chciał zrobić badanie okresowe tylko wystapił taki mały problem z numerem VIN w Fordzie Escort brakowało pół numeru identyfikacyjnego ( poprostu zgnił i wyleciała dziura). Czy mozna mu wystawic zaswiadczenie z wynikiem negatywnym i wpisanym w uwadze stwierdzeniem numer VIN nie czytelny (brak cześci numeru) na podstawie którego gośc moze pójśc do wydziału komunkkacji i prosic o nadanie nowego numeru bądz nabicie starego numeru w innym miejscu. Chodzi o to czy diagnosta moze tak stwierdzic i na podstawie jego stwierdzenia starosta zezwala czy musi to wszystko ocenić rzeczoznawca samochodowy . bo wiadomo chodzi o kase taki rzeczoznawca sobie cos zawszw skubnie. za odpowiedz z góry serdeczne dzieki. Wszystkiego najlepszego na ten Nowy Rok wszystkim kolegom po fachy zycze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to czy diagnosta moze tak stwierdzic i na podstawie jego stwierdzenia starosta zezwala czy musi to wszystko ocenić rzeczoznawca samochodowy .

Dajesz negatywa, WK kieruje klienta do rzeczoznawcy, ten wystawia opinie z którą klient wraca do \wk po decyzje o nadaniu numerów (konkretnie na daną stacje) i klient jedzie na tą konkretną stacje (którą może sam sobie wybrać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za tak szybką odpowiedz, ale takie jeszcze malutkie pytańko kase za negatywa bierzemy 98 zł a pózniej jak ma juz decyzje od starosty to w ciagu 14 dni nabijamy numer i bierzemy tylko za nabicie numeru za okresowe juz nie trzeba no nie chyba ze przyjedzie po tych 14 dniach to bierzemy za okresowe i nabicie numeru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.