Skocz do zawartości

123


markes30

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 28.12.2019 o 15:11, Czolgista napisał:

Zdaniem klienta, póki kula nie jest zamontowana w stelażu haka nie ma potrzeby umieszczania żadnych adnotacji w DR, a że on nigdy haka nie używa= nie musi zakładać kuli= nie musi iść do urzędu dokonać stosowanej adnotacji i moje działanie jest bezprawne

 

Oczywiście, że klient miał rację.

1. Hak nie był kompletny to jak byś go sprawdził ?

2. Z ustawy PORD wynika, że wpis HAK w DR musi mieć pojazd jadący w zestawie z przyczepą na drodze. Dz. U. z 2018r poz. 1990

Art. 71

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Prze-pis ten nie dotyczy motocykla.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

a jak ma się do tego że urządzenie (w tym przypadku sprzęgające) o ile jest zamontowane w pojeździe ma być kompletne i sprawne? ;);) Przypomniało mi się z tylną wycieraczką w passacie gdzie większość ma zdemontowane ;)

A tak poważnie - to po co mu hak?
 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

4. Zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t i przyczepy albo autobusu i przyczepy może być dopuszczony do ruchu po uzyskaniu odpowiedniej adnotacji w dowodzie rejestracyjnym pojazdu silnikowego, dokonanej na podstawie przeprowadzonego badania technicznego. Prze-pis ten nie dotyczy motocykla.

 
 

To jest bezwzględny warunek dla zespołu pojazdów! Nie ma potrzeby tego roztrząsać, bo dalsze przepisy dokładnie precyzują co grozi za brak słusznych adnotacji urzędowych.

Nie jesteśmy w amerykańskim filmie gdzie za scenografię robi sala sądowa, w której byle pierdołę na atomy się rozbija. Paragrafy to paragrafy, a kicz to kicz.

Takie podejście sugerowałoby, że po wyczepieniu przyczepy należałoby lecieć do WK wykreślić HAK. No raczej deko przesada - prawda?!  ;-)

Dla jasności: klikam o przepisach a nie o kompletności!

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, markes30 napisał:

1. Hak nie był kompletny to jak byś go sprawdził ?

Rozumiem, że jak klient przyjedzie do Ciebie na badanie pojazdem kompletną instalacją LPG tylko odłączoną od zasilania, bez adnotacji GAZ-LPG w DR to robisz badanie z wynikiem P i pobierasz 99 zł, bo skoro instalacja nie kompletna to tak jakby jej nie było, a w dodatku klient zapewnia, że on nigdy LPG nie używa?

Godzinę temu, markes30 napisał:

2. Z ustawy PORD wynika, że wpis HAK w DR musi mieć pojazd jadący w zestawie z przyczepą na drodze. Dz. U. z 2018r poz. 1990

Art. 71

Jeśli dobrze rozumiem przytoczony przepis to jest on z "działki" OKRD, a nie SKP. Ale zapytam w takim układzie, skoro w czasie OBT brak stosownych administracji miałby nie przeszkadzać, to dlaczego ustawodawca przewidział "brak adnotacji HAK w DR" jako UI?

53 minuty temu, Nikita_Bennet napisał:

A tak poważnie - to po co mu hak?

Patrząc na to, że 90% społeczeństwa nie sprawdza nawet nr VIN podczas kupna samochodu lub sprawdza tylko ten "pod szybą", to istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient nie był świadomy obecności HAKa w samochodzie. Na OBT też większość diagnostyków nie dociera na tył samochodu, więc nikt go przez lata nie zauważył :silent:

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przykład z gazem kompletnie chybiony bo po montażu gazu klient ma obowiązek zgłosić go do WK i wpisać w DR. Z hakiem jest inaczej. Ustawa zobowiązuje użytkownika pojazdu do wpisu HAK w DR tylko wówczas gdy jest on w zestawie z przyczepą na drodze publicznej. Wiem, że w tym kraju coraz więcej rzeczy staje na głowie i niektórzy twierdzą że ustawy są ważniejsze od konstytucji i prawa UE ale póki co ustawa PORD jest aktem prawnym rangi wyższej i nie może być "zaostrzana " przez rozporządzenie. Do póki klient sam nie wnosi o badanie haka to dla diagnosty jest to wzmocnienie zderzaka albo podpora bagażnika rowerowego.

Edytowane przez markes30
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem i z "gaz" i z "hak" klient musi mieć wpisany w DR, KP bo inaczej jak w odpowiedniej tabeli jest napisane: brak adnotacji w dowodzie rejestracyjnym .... UI

  • Piwo 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtarzam: przepis odnosi się do zespołu pojazdów! Hak zakłada się zgodnie z jego przeznaczeniem, a przeznaczeniem haka jest sprzęgnięcie pojazdu silnikowego z przyczepą w celu utworzenia zespołu pojazdów. A zespół pojazdów jest dopuszczony do ruchu po uzyskaniu HAKOWEJ adnotacji, więc nikt nikomu łaski nie robi, że się dowód rejestracyjny pojazdu silnikowego w adnotację HAK przysposobi. To jest sensem przepisu, a nie odwracanie kota ogonem, że adnotacja obowiązuje tylko wtedy, jak silnikowy jedzie z przyczepą w zespole. A po zakończeniu trasy i wypięciu przyczepy ma lecieć do WK wykreślić HAK - tak? No deko przesada!

  • Polub 1
  • Piwo 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

w sumie masz rację (nie jestem diagnostą, nie znam się) ale montaż haka  w niektórych ASO to wręcz utrata gwarancji na blachy w miejscu wkręcenia oraz na instalację elektryczną jeżeli coś pójdzie i się spali od wiązki haka. Czy ASO ma rację? Wątpię ale gwarancję cofnie. Inna bajka to to że następuje jakaś ingerencja w elektrykę pojazdu bo pojawiają się nowe odbiorniki a nawet czasem odłączane są automatycznie po podpięciu haka fabryczne czujniki cofania. Tak samo montaż belki haka (bez samej kuli haka) wzmacnia tył wg mnie i pewnie wielu którzy sami zakładali lub byli przy zakładaniu haka. Pytanie czy takie zmiany wpływają na pojazd i w jaki sposób? Elektryka nie zawsze odbywa się poprzez podpięcie wtyczek - często tną kable.
Kolejna kwestia - niby te kilkanaście czy kilkadziesiąt kg masy haka ale jak się to ma do dyskusji na tym forum o różnicach w masie w DR/TZ i czasem faktycznej (ostatnio chyba aut ze szwecji czy szwajcarii)? ;)
No i prawie na koniec - ktoś wymyślił dbt hak żeby jednak jakiś diagnosta mający wiedzę z mechaniki , trochę rozumu wszedł pod ten samochód, ba, doszedł do tyłu auta i obejrzał jak ten hak jest zamontowany i sprawdził te gniazdko czy prawidłowo są podłączone kabelki.
Teraz sytuacja - OKRD zabiera DR za brak adnotacji hak bo gość ciągnął przyczepkę i brak haka w DR, na badanie gość przyjeżdża bez przyczepki, usterka ustąpiła czy jednak dbt na hak? Przyczepki nie ciągnie ;)

Idę spać bo głupoty p******e ;) 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Nikita_Bennet napisał:

OKRD zabiera DR za brak adnotacji hak

Usterka nie ustąpiła, bo nadal jest brak adnotacji HAK w DR. Trzeba by zrobić "dodatkowe czynności" za 35 zyla i wysłać klienta po adnotację do WK. Dopiero wtedy, jak przyjedzie na poprawkę, ustaje przyczyna zatrzymania DR.

Piszę "poprawkę", bo zakładam, że zrobiłeś najsamprzód "Badanie - skierowany przez OKR, warunki tech." z wynikiem N, później "Inne czynności - HAK" z wynikiem P.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.