Skocz do zawartości

Czas przeglądu


kminiorek

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tomasz56 napisał:

Wszelkie czynności związane z BT zaczynam od tej czynności,

 

A nie zaczynasz od ustawowego obowiązku sprawdzenia, czy pojazd nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi albo blokady alkoholowej? Wtedy bez odpowiednich dokumentów nie możesz rozpocząć badania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 3.01.2020 o 15:13, kminiorek napisał:

Witam . Miałem kontrole "Kraków"  Pani inspektor chce mi zabrać uprawnienia.Ponieważ diagnosta przeprowadził badanie w czasie mniejszym niż 25 min.

 

 

Czyżby istniało takie parcie na wyniki ,że przy braku punktu zahaczenia , próbuje się uwalić diagnostę za całokształt?

Może ktoś zna wytyczne czasu badania w rozbiciu na : osobowe , ciężarowe , z LPG, 4x4 , dodatkowe minuty na wielowahacze , hak , itd ?:D  Najlepiej z dokładnością do jednej minuty , aby była pewność ,że żaden szeryf z kontroli się nie czepi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my możemy sobie tu logiczne uwagi wnosić i wielu wnosi, piętnuje głupotę i bezduszność, lecz niestety rzeczywistość jest brutalna, jak się chce psa (diagnostę:cry:) uderzyć, kij się znajdzie, tak jak w powyższym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak warto deko przystopować i przemyśleć co się na ogóle klepie.

Piętnastominutowe badanie, to się równa cztery sztuki na godzinę. Tak wychodzi Wam w praktyce - OK. No to miesięcznie daje 650 badań na głowę. To choćby jeden z drugim bystrzacha miał 10% czy tam dychę od sztuki, to daję 6,5 tysiąca brutto miesięcznie – oczywiście teoretycznie.

To jakich Wy chcecie podwyżek, poprawy warunków pracy i innych takich? A! Uprawnień jak Inspektor, jak Policjant, jak Naczelnik Wydziału Komunikacji...

Nie macie wyjścia. Pokazaliście, że tworzycie klikę do zarabiania pieniędzy i tyle. A jak który dopomina się podwyżki, to nikt mu przecież nie broni wprowadzić teorii w praktykę i stukać po cztery auta na godzinę. :evil:

A co do „roboczogodziny” badania, to głęboko bym się zastanowił, żeby po opracowaniu czasów nie wyszły dwa samochody na zmianę w ciągu ośmiu godzin. Bo wtedy, przy takiej ilości badań, zaistniałoby duże prawdopodobieństwo zrównania uposażania diagnosty ze średnim emerytem. Oczywiście czysto teoretycznie. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Paprock napisał:

A może tak warto deko przystopować i przemyśleć co się na ogóle klepie.

Piętnastominutowe badanie, to się równa cztery sztuki na godzinę. 

Dlaczego tak skrajne uogólnienie ? Większość użytkowników forum nie od wczoraj pracuje w zawodzie diagnosty , dlatego niejednokrotnie były wyrażone opinie ,że jest wiele czynników mających wpływ na czas potrzebny do przeprowadzenia  OBT . Próba karania diagnosty za czas to może być po prostu nadinterpretacją przepisów. Przykładowo jeżeli diagnosta w ciągu 24 minut przeprowadzi OBT samochodu np VW Polo 6N ( benzyna , bez LPG i dodatków) to teoretycznie może zostać uwalony przy kontroli . Natomiast przeprowadzenie badania w pojeździe np. Audi A6 Quattro( benzyna - bez LPG i innych dodatków)  w ciągu 26 minut już jest czasowo OK ? Każdy wie ,że te pojazdy dzieli przepaść pod względem potrzebnego czasu do  oceny stanu technicznego właśnie przez  konstrukcję podzespołów. Niestety , ale możemy sobie dalej jedynie tak pisać ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

 

A nie zaczynasz od ustawowego obowiązku sprawdzenia, czy pojazd nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi albo blokady alkoholowej

ja bym tu polemizował . w ustawie jest ,że badanie ( auto z "dozorem " )można przeprowadzić po przedstawieniu ważnego dokumentu dozorowego . przeprowadzić a nie rozpocząć . podjeżdża auto , proszę o DR ( w dr wpisane lpg to prosze o dozór zbiornika lpg )  jeśłi auto ma inne urządzenie dozorowe to proszę o właściwy dokument ( nie musze w tej chwili go weryfikoować ) . pobieram dane z cep , opłatę i dopiero zaczynam badanie - identyfikacja , ew szczelność lpg ( to na wolnym powietrzu ) , resztę identyfikacji mogę zrobić w dowolnym momencie , nawet na samym końcu badania . mam wykonać wszystkie czynności ale w dowolnej kolejności .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, wadi napisał:

Dlaczego tak skrajne uogólnienie ? 

 

Jakie skrajne? Nie widzę żadnej skrajności. Złożyłem odważnym propozycję jak mogą kilkunastominutowe badanie udowodnić. Wraz ze stażem, rutyną i doświadczeniem. Nie pozostaje mi nic innego jak tylko czekać cierpliwie. 

 

A jak nie, to:

 

8 godzin temu, wadi napisał:

Niestety , ale możemy sobie dalej jedynie tak pisać ....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Paprock napisał:

A co do „roboczogodziny” badania, to głęboko bym się zastanowił, żeby po opracowaniu czasów nie wyszły dwa samochody na zmianę w ciągu ośmiu godzi

Podczas kontroli NIK tylko dwóch diagnostów przeprowadziło poprawnie OBT (tylu diagnostów znalazłem w protokołach pokontrolnych jakie kiedyś przeczytałem) i jednemu z diagnostów wykonanie OBT zajęło 1 godz 45 minut a drugiemu 1 godz 20 minut - daje to do myślenia. 

Reasumując, to jeżeli diagnosta wykonuje ponad 200-250 OBT w miesiącu to jest wielce prawdopodobne, że jakość tych badań jest wątpliwa. Nie mamy się co oszukiwać, że jest masę stacji wykonujących po kilkanaście tysięcy BT rocznie i nawet przy założeniu, ze pracuje tam 4 diagnostów to czas przypadający na jedno BT jest podejrzanie mały.  Mówi się o nadmiarze SKP a ja to widzę trochę inaczej bo dzieląc liczbę pojazdów przez liczbę stacji to w dalszym ciągu na jedną SKP przypada całkiem sporo samochodów. Problemem jest natomiast nierównomierny rozkład pojazdów na poszczególne stacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a jak to się dzieje, że jesteście proszeni ( i na pewno wielu nie odmawia) jako wybitni fachowcy do oceny kupowanego samochodu przez kumpla, wujka, siostrę itp. itd. jedziecie do sprzedawcy i tam pooglądacie, kopniecie w koło, nawet szarpniecie za to kółko, palcami zmierzycie czy koła w miarę równo w nadkolach, odpalicie "motór", zerkniecie na końcówkę rury, ocenicie lakier i to wszystko zajmuje ok 20 min, werdykt - może być, albo - daj sobie spokój i to wszystko bez urządzeń, ot magia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

34 minuty temu, cezary napisał:

 werdykt - może być, albo - daj sobie spokój i to wszystko bez urządzeń, ot magia. 

Bo o to właśnie chodzi. Obecnie wystarczy obejrzeć samochód od spodu i wszystko staje się jasne , więcej można  nie sprawdzać aby wydać " werdykt - ......"

2 godziny temu, danielg539 napisał:

Reasumując, to jeżeli diagnosta wykonuje ponad 200-250 OBT w miesiącu to jest wielce prawdopodobne, że jakość tych badań jest wątpliwa. 

Dlaczego ? Średnio -  1 badanie w ciągu godziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, michal_k napisał:

 

A nie zaczynasz od ustawowego obowiązku sprawdzenia, czy pojazd nie posiada urządzenia podlegającego dozorowi albo blokady alkoholowej? Wtedy bez odpowiednich dokumentów nie możesz rozpocząć badania.

Oczywiście na wstępie jest dialog klient-diagnosta i pytania z tym związane.Jakie badanie wykonać ,czy poj.jest wyposażony w urządzenia tech.podlegające dozorowi. Połączenie z cep ułatwia żądania odpowiednich dokumentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, piter1973 napisał:

jpobieram dane z cep , opłatę i dopiero zaczynam badanie - identyfikacja , ew szczelność lpg ( to na wolnym powietrzu ) , resztę identyfikacji mogę zrobić w dowolnym momencie

szczelność powinna być sprawdzana przed pobraniem danych z cep... ;)

 

2 godziny temu, danielg539 napisał:

diagnosta stanie się urzędnikiem państwowym

pomarzyć można :medit: ale kto wie może coś się zmieni w przyszłości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Tomek8340 napisał:

diagnosta jest tylko pionkiem

Ale bardzo ważnym pionkiem, tak jak na szachownicy, dopóki on nie ruszy, to król nie wyjdzie.

 

2 godziny temu, danielg539 napisał:

wystarczy, że diagnosta stanie się urzędnikiem państwowym

To najlepsze dla wykonywania naszego zawodu  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Tomek8340 napisał:

z jednej strony mamy prawo a z drugiej prywatny interes  i gdzieś te oba czynniki sie muszą scierać

W Holandii funkcjonuje PPP i nikt nie widzi w tym problemu. Ale tam wypracowano odpowiedni system oceny ichnich SKP i problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, mike_van_mik napisał:

szczelność powinna być sprawdzana przed pobraniem danych z cep

a z jakiego paragrafu to wynika  ? przepraszam ,że pytam . z przepisów wynika ,że pojazdem z nieszczelną instalacją nie wolno wjechać na stanowisko kontrolne .  fakt , badania dalej nie przeprowadzimy (jeśli będzie nieszczelna instalacja ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pojazd z nieszczelną instalacją nie może wjechać na stanowisko kontrolne, tzn żeby to stwierdzić to musimy sprawdzić szczelność instalacji. A sprawdzamy szczelność na wolnym powietrzu przed wjazdem na stację oraz co za tym idzie - przed pobraniem danych z cepik.

Cytat

Oględziny zewnętrzne instalacji na wolnym powietrzu. Kontrola szczelności za pomocą urządzeń lub roztworu wodnego mydła. Kontrolę instalacji zasilania gazem przeprowadza się zgodnie ze szczegółowym sposobem określonym w dziale V załącznika.
Uwaga:
Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione.

cytat z rozporządzenia zakres i sposób przeprowadzania badania technicznego poz. 776 - tabelka z usterkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Jakiekolwiek badania techniczne pojazdu na stanowisku kontrolnym z nieszczelną instalacją zasilania gazem są zabronione

no i jak to się ma przekładać na zakaz pobrania danych z cep-a? gdzie tu dyspozycja (rozkaz) - nie pobierać danych, jest jasny przekaz "zabrania się wykonywania czynności na stanowisku kontrolnym", a co to stanowisko kontrolne to każdy powinien (musi) wiedzieć. :wink:

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest przypadek , w którym powinno się przerwać badanie - pobieramy dane , sprawdzamy szczelność LPG , w przypadku nieszczelności nie możemy kontynuować badania , nie możemy dać N bo nie przeprowadziliśmy badania do końca . przerywamy badanie i  zwracamy kasę ( jeśłi już ja pobraliśmy ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, piter1973 napisał:

 pobieramy dane , sprawdzamy szczelność LPG , w przypadku nieszczelności nie możemy kontynuować badania , nie możemy dać N bo nie przeprowadziliśmy badania do końca . przerywamy badanie i  zwracamy kasę ( jeśłi już ja pobraliśmy ) .

 

A kto nam zapłaci za sprawdzenie nieszczelności? Gratis mamy to robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, piter1973 napisał:

 , nie możemy dać N bo nie przeprowadziliśmy badania do końca . przerywamy badanie i  zwracamy kasę ( jeśłi już ja pobraliśmy ) .

Nie moge dać N ? A kto Ci tak naopowiadał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No a ile wychodzi sprawdzenie szczelności: 5, 10, 15 złotych? 

A do tego, co wyżej, to istnieją sposoby powrotu pieniędzy na kartę klienta. Podobnie jak w CCC, gdzie się zwraca pijące trzewiki, co nie.

I po trzecie, to wynik określa się po przeprowadzeniu badania. Przerwane, to przerwane. Jakie "opowiadanie"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.