Skocz do zawartości

AHK


wiesław

Rekomendowane odpowiedzi

F.1/F.2 : 1805  B. ANHANGEBETRIEB * WW. AHK  LT. EGTG*  czy to oznacza ,że auto ma zamontowany HAK, jest taki zapis w Niemieckim dowodzie rej.DMC tego pojazdu to 1730kg ,czy tylko oznacza ,że może mieć zamontowany HAK, auto z tym wpisem nie posiada HAKA

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

AHK - w niemieckim DR nie ma wpisu Hak - jak ten wpis dokładnie odczytasz to oznacza iż ten pojazd jest tak wyposażony aby mógł jechać z przyczepką z prędkością 100km/h 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę ,że poniższa TZ przedstawia omawiana sytuację- zawiera warianty dla pojazdu z hakiem lub bez. Oczywiście takie rzeczy w ... DE.

IMG_20200120_135103.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
6 minut temu, wadi napisał:

zawiera warianty dla pojazdu z hakiem lub bez

 

Nie tyle z hakiem - co w czasie ciągnięcia przyczepy.

 

7 minut temu, wadi napisał:

Oczywiście takie rzeczy w ... DE.

 

W Polsce też - nawet warunki techniczne o tym mówią. Tyle tylko, że w Polsce nie ma takich adnotacji (zwiększenie nacisku i DMC w czasie ciągnięcia przyczepy).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mike_van_mik

@wadi jakby trafił się taki przypadek do 1 rejestracji w kraju to które wartości wpisuje się w DIP ? Chodzi mi oczywiście o masę f1 i nacisk osi tylnej czy mniejsza czy większa wartość ????

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że

W dniu 22.01.2020 o 20:41, michal_k napisał:

Tyle tylko, że w Polsce nie ma takich adnotacji (zwiększenie nacisku i DMC w czasie ciągnięcia przyczepy).

Więc ja został bym przy tych pierwszych

 

 

Edytowane przez Jacdiag
cytat całego poprzednieg posta
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, mike_van_mik napisał:

@wadi jakby trafił się taki przypadek do 1 rejestracji w kraju to które wartości wpisuje się w DIP ? ????

W tym przypadku pojazd nie posiadał haka , a w rubrykach DR z DE wartości pokrywały się z niższymi wartościami na TZ.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, IVVO napisał:

AHK - w niemieckim DR nie ma wpisu Hak - jak ten wpis dokładnie odczytasz to oznacza iż ten pojazd jest tak wyposażony aby mógł jechać z przyczepką z prędkością 100km/h 

A to nie przyczepa musi być dostosowana do 100 km/h ?  

 

Edytowane przez duchu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, duchu napisał:

A to nie przyczepa musi być dostosowana do 100 km/h ?  

Tak - mam taką - ale może jechać 100 jeśli systemy pojazdu są do tego przygotowane / ABS, kontrola trakcji..itd/ po to Niemcaszki robią ten wpis. A w tym konkretnym przypadku dopuszczają inne masy przy montażu haka oraz nacisk osi tylnej

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, IVVO napisał:

Tak - mam taką - ale może jechać 100 jeśli systemy pojazdu są do tego przygotowane / ABS, kontrola trakcji..

Jak pamietam to wystarczy ABS ( w holującym), ale nie czepiam się , ale pokaż taki wpis.

Edytowane przez duchu
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem jakie są warunki dla przyczepy do 100 , spoko.

Interesuje mnie ten wpis w briefie dla holującego.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
2 godziny temu, mike_van_mik napisał:

jakby trafił się taki przypadek do 1 rejestracji w kraju to które wartości wpisuje się w DIP ?

 

Wpisuje się wartości mniejsze, czyli "normalne". Tak podają producenci w świadectwie zgodności, tak samo jest w katalogu ITS. Wartości wyższe stosowane są wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy i w Polsce się ich nigdzie nie wpisuje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
7 minut temu, michal_k napisał:

Wpisuje się wartości mniejsze

Tak też wpisuję,

7 minut temu, michal_k napisał:

Wartości wyższe stosowane są wyłącznie podczas ciągnięcia przyczepy i w Polsce się ich nigdzie nie wpisuje

Ja je wpisuję w uwagi do zaświadczenia a cz z tym zrobi WK to już jego sprawa. Literalnie to faktycznie nie ma gdzie tego wpisać, choć warunki techniczne dopuszczają przypadek zmian mas lub nacisków podczas ciągnięcia przyczepy - taka kwadratura koła.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę, że gdyby WK zaczęło to w końcu z oddolnej inicjatywy wpisywać w adnotacje to:

- inne WK by podłapały

- jest szansa, że w końcu by to zalegalizowano z czasem

 

Osobiście wpisywałbym to, szczególnie teraz, gdy wynika to wszak z warunków technicznych.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
W dniu 22.01.2020 o 19:49, IVVO napisał:

 aby mógł jechać z przyczepką z prędkością 100km/h 

 

Ale u nas to nie obowiązuje

 

Cytat

 

3.Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust.4, wynosi w przypadku:

 

2) zespołu pojazdów lub pojazdu nie wymienionego w pkt 1:

a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu –80km/h,

b) na pozostałych drogach –70km/h.

 

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.