blakop Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 @aboz - no idąc Twoim tokiem myślenia to i zaświadczenie od proboszcza jest jak najbardziej możliwe do obronienia. Takie rozumowanie tego przepisu prowadzi do wniosku, że SKP ma prawo wymagać dowolnego dokumentu, od dowolnej instytucji - granicą jest tu granica własnej wyobraźni. Nie takie myślę było założenie tego przepisu. Tak jak napisałem - jak ktoś chce, to niech sobie żąda czego chce, ale nic w tym dziwnego, że klienci w tym wypadku obiorą kurs na inną SKP i słusznie. @Krzysztof plus - jeśli jest to faktycznie pojazd fabrycznie z kierownicą po prawej stronie, to nic dziwnego, że klient nie chce adnotacji niezgodnej z prawdą, że była jakaś przebudowa. Może na początek wystarczy spróbować po nr VIN dojść do tego co fabryka wypuściła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 No i bardzo dobrze. Niech złotej rybki szuka gdzieś indziej. Najlepiej głupkika! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 (edytowane) 19 minut temu, blakop napisał: jeśli jest to faktycznie pojazd fabrycznie z kierownicą po prawej stronie, to nic dziwnego, że klient nie chce adnotacji niezgodnej z prawdą, że była jakaś przebudowa. Pogubiłem sie ... to przebudowany czy nie ?P prawej czy po lewej ? Edytowane 10 Luty 2020 przez duchu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 Do wyboru, do koloru: Należy wpisywać informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu), oraz inne uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 Mój błąd - miało być "jeśli jest to faktycznie pojazd fabrycznie z kierownicą po lewej stronie" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 A jeno z dwóch powinno trafić do adnotacji: zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo: „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO” – w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu) – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 Pytanie autora brzmi co zrobić z pojazdem z Anglii, który fabrycznie był z kierownicą po lewej stronie - bo takie auta też tam są!! Jak to sprawdzić, czy faktycznie jest to fabryczna, kontynentalna wersja, czy przeróbka? Bo jeśli fabrycznie tak jest, to żadnej adnotacji być nie powinno. Sprawa prosta, a wy jak zwykle litanie nie w tym kierunku piszecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 Pytanie autora może i owszem takie było. Jednak tu chodzi o dopisanie innego pytania do tematu. Autor tego pytania, nie ma pojęcia czy była czy nie było przebudowy. Więc jedni o mydle inni o powidle. Czyli też jak zwykle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 No ale ja o tym mówię przecież!! @Krzysztof plus pyta jak odróżnić, czy to fabryka, czy przeróbka. A tu jeden z drugim wyjaśnia jak adnotację wpisać. No masakra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 20 minut temu, blakop napisał: jak odróżnić, czy to fabryka, czy przeróbka Ja robiłam takie audi tt co kiere mialo normalnie po lewej a pochodziło z GB obyło się bez wpisu w DR ale klient miał papier z ASO że pojazd fabrycznie wyszedł z kierownicą po lewej stronie. Z tego co wiem to pismo bardziej niż u mnie przydało się w WK gdyż mocno upierali się że wpis o przekładce musi być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 1 godzinę temu, blakop napisał: no idąc Twoim tokiem myślenia to i zaświadczenie od proboszcza jest jak najbardziej możliwe do obronienia. Jeśli proboszcz jest wiarygodnym źródłem informacji... Po to zacytowałem wcześniej cały przepis, żebyś go zrozumiał. Tam jest bardzo ważne z punktu widzenia diagnosty słowo "wiarygodne". @Krzysztof plus BMW w dekoderach podaje do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 No widzisz Andrzeju - dla wielu proboszcz będzie właśnie najbardziej wiarygodnym źródłem w absolutnie wszystkim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 1 godzinę temu, blakop napisał: dla wielu proboszcz będzie właśnie najbardziej wiarygodnym źródłem w absolutnie wszystkim. Dobrze, że oprócz diagnosty jest jeszcze urzędnik. Dla niego słowo proboszcza nie jest wyrocznią... A nie, czekaj... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbrocki Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 3 godziny temu, Paprock napisał: – dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Podepnę się do tematu. Wielka Brytania nie jest już państwem członkowskim UE, czy możemy wykonać badania techniczne pojazdu przed pierwszą rejestracją z kierownicą po prawej stronie z wynikiem pozytywnym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 10 Luty 2020 Share Napisano 10 Luty 2020 31 minut temu, bbrocki napisał: możemy wykonać badania techniczne pojazdu przed pierwszą rejestracją z kierownicą po prawej stronie z wynikiem pozytywnym? Pomijając fakt że było pisane o tym kilka razy tu na forum i nie trudno jest znaleźć. To tak! można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AdrianL Napisano 7 Kwiecień 2020 Autor Share Napisano 7 Kwiecień 2020 Tym razem zgłosił się do mnie na pierwsze badanie znajomy z kamperem (kat N1) sprowadzonym z Wielkiej Brytanii. Kierownica jest już po lewej stronie (po cichu przyznał się, że przekładka). Co byście z tym fantem zrobili? Z tego co wiem przepisy zabraniają rejestracji kat. N1 z kierownicą po prawej stronie.. a tu już mamy po lewej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Kwiecień 2020 Share Napisano 7 Kwiecień 2020 Przepisy zezwalają na dopuszczenie do ruch na polskich drogach samochodu osobowego z kierą po prawej, pod warunkiem że: - patrz paragrafy, - patrz paragrafy mówiące o pojazdach z kierą po prawej rozwijające mikre prędkości maksymalne, - patrz paragrafy odnoszące się do dat pierwszych rejestracji. PS. Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 7 Kwiecień 2020 Share Napisano 7 Kwiecień 2020 25 minut temu, AdrianL napisał: Z tego co wiem przepisy zabraniają rejestracji kat. N1 z kierownicą po prawej stronie.. a tu już mamy po lewej. Więc w czym widzisz problem? Sprawdzasz warunki, zamieszczasz stosowną uwagę w zaświadczeniu o przebudowaniu pojazdu i tyle. Chyba że nie jesteś w stanie ocenić "jakości" przekładki to masz prawo wymagać stosownej opinii rzeczoznawcy. Swoją drogą - byłem przekonany, że kampery posiadają kategorię M, ale w przedmiotowej sprawie kategoria nie ma żadnego znaczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 9 Kwiecień 2020 Share Napisano 9 Kwiecień 2020 W dniu 7.04.2020 o 17:35, michal_k napisał: że kampery posiadają kategorię M Bo po regulacjach unijnych tak jest, nawet jak pierwszy etap jest N. Ale jak już się tu przewijało wielokrotnie, wiele krajów UE ma w nosie pewne ogólne warunki dla pojazdów i stosuje swoje przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 Mam takiego Craftera do badania, gość przełożył kierownice, samochód staje jako "normalny " do badania. Wymagacie czegokolwiek (wiem że to kwestia sumienia a nie przepisów) czy po prostu oceniacie pojazd i dajecie P lub N. V5C nie podaje informacji o kierownicy więc jakby badanie ZK trochę bezzasadne, co do oświadczenia warsztatu albo opinii rzeczoznawcy to się zastanawiam... No i jeszcze kwestia tej adnotacji „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO”. Stosujemy jeszcze ten wpis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 Ja stosuję, dlatego do mnie takie przebudowy nie docierają. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 2 godziny temu, Rafi90 napisał: Stosujemy jeszcze ten wpis? Przede wszystkim teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 ma mieć wpis i będzie płacił większe OC grzecznie zawsze informuję klienta że tak to już u mnie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 Dziękuje za pomocne opinie, przekaże klientowi z nadzieją że pojedzie szukać jeleni dalej. Ogólnie dobrze że wiele tego u nas nie ma, bo z prawnego punktu widzenia dość problematyczna sytuacja. Niby można ale nie trzeba itd.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Grudzień 2021 Share Napisano 10 Grudzień 2021 5 minut temu, Rafi90 napisał: Ogólnie dobrze że wiele tego u nas nie ma, bo z prawnego punktu widzenia dość problematyczna sytuacja. Z prawnego punktu widzenia nie ma żadnego problemu. Problem jest w finansach, ponieważ trzeba zainwestować pokaźną kwotę aby ta przebudowa była wykonana prawidłowo. To tak jak z pojazdami zza wody. Wszystko super hiper do momentu zanim nie przyjdzie do wymiany oświetlenia, szyb... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.