Skocz do zawartości

Badanie przed pierwszą rejestracją - przekładka- anglik


AdrianL

Rekomendowane odpowiedzi

@aboz - no idąc Twoim tokiem myślenia to i zaświadczenie od proboszcza jest jak najbardziej możliwe do obronienia.

Takie rozumowanie tego przepisu prowadzi do wniosku, że SKP ma prawo wymagać dowolnego dokumentu, od dowolnej instytucji - granicą jest tu granica własnej wyobraźni. Nie takie myślę było założenie tego przepisu.

Tak jak napisałem - jak ktoś chce, to niech sobie żąda czego chce, ale nic w tym dziwnego, że klienci w tym wypadku obiorą kurs na inną SKP i słusznie.

 

@Krzysztof plus - jeśli jest to faktycznie pojazd fabrycznie z kierownicą po prawej stronie, to nic dziwnego, że klient nie chce adnotacji niezgodnej z prawdą, że była jakaś przebudowa. Może na początek wystarczy spróbować po nr VIN dojść do tego co fabryka wypuściła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, blakop napisał:

 

 jeśli jest to faktycznie pojazd fabrycznie z kierownicą po prawej stronie, to nic dziwnego, że klient nie chce adnotacji niezgodnej z prawdą, że była jakaś przebudowa. 

 Pogubiłem sie ... to przebudowany czy nie ?P prawej czy po lewej ?

Edytowane przez duchu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wyboru, do koloru:

Należy wpisywać informację o pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu) albo pojeździe konstrukcyjnie przystosowanym do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu), oraz inne uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeno z dwóch powinno trafić do adnotacji:

zg) „KIEROWNICA PO PRAWEJ STRONIE”

– w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu)

albo: „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO”

– w przypadku pojazdu konstrukcyjnie przystosowanego do ruchu lewostronnego (z kierownicą umieszczoną po prawej stronie pojazdu), który został następnie przebudowany i przystosowany do ruchu prawostronnego (z kierownicą umieszczoną po lewej stronie pojazdu)

– dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie autora brzmi co zrobić z pojazdem z Anglii, który fabrycznie był z kierownicą po lewej stronie - bo takie auta też tam są!!

Jak to sprawdzić, czy faktycznie jest to fabryczna, kontynentalna wersja, czy przeróbka? Bo jeśli fabrycznie tak jest, to żadnej adnotacji być nie powinno.

Sprawa prosta, a wy jak zwykle litanie nie w tym kierunku piszecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie autora może i owszem takie było. Jednak tu chodzi o dopisanie innego pytania do tematu. Autor tego pytania, nie ma pojęcia czy była czy nie było przebudowy.

Więc jedni o mydle inni o powidle. Czyli też jak zwykle ?   B|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, blakop napisał:

jak odróżnić, czy to fabryka, czy przeróbka

Ja robiłam takie audi tt co kiere mialo normalnie po lewej a pochodziło z GB obyło się bez wpisu w DR ale klient miał papier z ASO że pojazd fabrycznie wyszedł z kierownicą po lewej stronie. Z tego co wiem to pismo bardziej niż u mnie przydało się w WK gdyż mocno upierali się że wpis o przekładce musi być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blakop napisał:

no idąc Twoim tokiem myślenia to i zaświadczenie od proboszcza jest jak najbardziej możliwe do obronienia.

Jeśli proboszcz jest wiarygodnym źródłem informacji... Po to zacytowałem wcześniej cały przepis, żebyś go zrozumiał. Tam jest bardzo ważne z punktu widzenia diagnosty słowo "wiarygodne".

@Krzysztof plus BMW w dekoderach podaje do jakiego ruchu pojazd jest przystosowany fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz Andrzeju - dla wielu proboszcz będzie właśnie najbardziej wiarygodnym źródłem w absolutnie wszystkim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, blakop napisał:

dla wielu proboszcz będzie właśnie najbardziej wiarygodnym źródłem w absolutnie wszystkim.

Dobrze, że oprócz diagnosty jest jeszcze urzędnik. Dla niego słowo proboszcza nie jest wyrocznią... A nie, czekaj...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Paprock napisał:

– dotyczy pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego, rejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, 

Podepnę się do tematu.  Wielka Brytania nie jest już państwem członkowskim UE, czy możemy wykonać badania techniczne pojazdu przed pierwszą rejestracją  z kierownicą po prawej stronie  z wynikiem pozytywnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, bbrocki napisał:

możemy wykonać badania techniczne pojazdu przed pierwszą rejestracją  z kierownicą po prawej stronie  z wynikiem pozytywnym?

 Pomijając fakt że było pisane o tym kilka razy tu na forum i nie trudno jest znaleźć. To tak! można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Tym razem zgłosił się do mnie na pierwsze badanie znajomy z kamperem (kat N1) sprowadzonym z Wielkiej Brytanii.
Kierownica jest już po lewej stronie (po cichu przyznał się, że przekładka).
Co byście z tym fantem zrobili? Z tego co wiem przepisy zabraniają rejestracji kat. N1 z kierownicą po prawej stronie.. a tu już mamy po lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepisy zezwalają na dopuszczenie do ruch na polskich drogach samochodu osobowego z kierą po prawej, pod warunkiem że:

- patrz paragrafy,

- patrz paragrafy mówiące o pojazdach z kierą po prawej rozwijające mikre prędkości maksymalne,

- patrz paragrafy odnoszące się do dat pierwszych rejestracji.

 

PS.

Im mniej wiesz, tym lepiej śpisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, AdrianL napisał:

Z tego co wiem przepisy zabraniają rejestracji kat. N1 z kierownicą po prawej stronie.. a tu już mamy po lewej.

 

Więc w czym widzisz problem? Sprawdzasz warunki, zamieszczasz stosowną uwagę w zaświadczeniu o przebudowaniu pojazdu i tyle. Chyba że nie jesteś w stanie ocenić "jakości" przekładki to masz prawo wymagać stosownej opinii rzeczoznawcy.

 

Swoją drogą - byłem przekonany, że kampery posiadają kategorię M, ale w przedmiotowej sprawie kategoria nie ma żadnego znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 17:35, michal_k napisał:

że kampery posiadają kategorię M

Bo po regulacjach unijnych tak jest, nawet jak pierwszy etap jest N. Ale jak już się tu przewijało wielokrotnie, wiele krajów UE ma w nosie pewne ogólne warunki dla pojazdów i stosuje swoje przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Mam takiego Craftera do badania, gość przełożył kierownice, samochód staje jako "normalny " do badania. Wymagacie czegokolwiek (wiem że to kwestia sumienia a nie  przepisów) czy po prostu oceniacie pojazd i dajecie P lub N. V5C nie podaje informacji o kierownicy więc jakby badanie ZK trochę bezzasadne, co do oświadczenia warsztatu albo opinii rzeczoznawcy to się zastanawiam...

No i jeszcze kwestia tej adnotacji „POJAZD PRZEBUDOWANY DO RUCHU PRAWOSTRONNEGO”. Stosujemy jeszcze ten wpis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za pomocne opinie, przekaże klientowi z nadzieją że pojedzie szukać jeleni dalej. Ogólnie dobrze że wiele tego u nas nie ma, bo z prawnego punktu widzenia dość problematyczna sytuacja. Niby można ale nie trzeba itd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Rafi90 napisał:

Ogólnie dobrze że wiele tego u nas nie ma, bo z prawnego punktu widzenia dość problematyczna sytuacja.

Z prawnego punktu widzenia nie ma żadnego problemu. Problem jest w finansach, ponieważ trzeba zainwestować pokaźną kwotę aby ta przebudowa była wykonana prawidłowo. To tak jak z pojazdami zza wody. Wszystko super hiper do momentu zanim nie przyjdzie do wymiany oświetlenia, szyb... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.