Skocz do zawartości

Pojazdy ze słonecznej Italii


Rekomendowane odpowiedzi

nesiasps

Był dziś raz u mnie klient prosto z Włoch (bez maseczki ale nie wciągał nosem) i rzekł, że od stycznia roku bieżącego, każdy pojazd chcący opuścić kraj włoski na stałe- znaczy by wyrejestrowanym zostać - ma mieć zapas ważnego badania technicznego min  1,5 roku - ciekawi mnie czy zmyślał bo jeżeli nie to rynek uszkodzonych się skurczy- wie ktoś coś??

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sebeklca

Nie zmyśla ,pojazdy na Export z Italii muszą mieć ważne badanie ,po dacie wystawienia faktury zakupu-sprzedaży. 80 Jurków koszt takiego badania na export.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mówi znajomy, który sprowadza pojazdy z Włoch, to wszystko się zgadza, ale termin musi być dłuższy niż 6 miesięcy. Czyli te 1,5 roku to raczej chodzi o to, że pojazd może być wyeksportowany przed upływem tegoż terminu od BT. Jest ponoć mega burdel w związku z tymi zmianami i włosi planują się wycofać z tych pomysłów.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
2 godziny temu, nesiasps napisał:

każdy pojazd chcący opuścić kraj włoski na stałe- znaczy by wyrejestrowanym zostać - ma mieć zapas ważnego badania

I bardzo dobre posunięcie! Każdy kraj UE powinien tak postepować(wyjątkiem niech bedą zabytki,unikaty itp.) a reszta złomu niech pozostanie tam gdzie do tej pory i tam niech się męczą i złomują.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

Nie - no tak to nie będzie - wzrosną koszty transportu - przyjedzie na lawecie do Polskiego uzdrowiciela  i  wróci do Włoch już zdrowy na przegląd:))

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
17 minut temu, yogi1984 napisał:

reszta złomu niech pozostanie tam gdzie do tej pory

 

Aaa, czyli jak zostało ważnego badania tylko kilka dni to oznacza, że samochód to złom. Dobrze wiedzieć. Proponuję iść dalej - zabronić w ogóle kupna i sprzedaży pojazdów, którym niedługo skończy się badanie - niech się dotychczasowy właściciel ze złomem męczy :P

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
28 minut temu, nesiasps napisał:

 Gdzieś czytałem że ...  i co 2 do końca

A pod artykułem podpisali się z ITS-u: dr inż. & mgr inż. & mgr inż.

 

i :shock:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

A jak pod tekstem się nie podpisali tacy z mgr inż. to coś złego:)) Z drugiej strony - czy mogli się pomylić z mgr inż. czy raczej szans nie ma? Jedzie tu taki bez mgr inż. co tam lata mieszka i już sam nie wiem - słuchać takiego czy nie słuchać?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag

Można słuchać - tylko niech poda namiary na "ichni" PoRD, gdzie te terminy będą podane w §§ , wtedy zagniemy dra i mgr-ów

 

A powyższe "gdzieś..." to

Cytat

QUIXA Assicurazioni SpA jest zarejestrowana w firmie ubezpieczeniowej IVASS List I pod numerem 1.00181 i działa za pośrednictwem strony internetowej jako dystrybutor produktów ubezpieczeniowych.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
yogi1984
Napisano (edytowane)
3 godziny temu, michal_k napisał:

Aaa,

No tak Aaa.... Zabronić wszystkiego,nie bądzie nic😝 Na szczęście mamy rodzimy rynek aut elektrycznych to jeździć bądzie czym 😆

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1501
12 godzin temu, michal_k napisał:

zostało ważnego badania tylko kilka dni to oznacza, że samochód to złom.

To nawet nasze niektóre magistraty stosują.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś na wzór belgijskiego Car Pass , tylko tam jest on potrzebny do sprzedaży auta na terenie kraju , na export jest zbędny

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
3 godziny temu, nesiasps napisał:

Tu  

Bardzo ciekawy artykuł. 

Ca mi utkwiło w pamięci:

-cena badania 45 euro,

-są kary za poruszanie się pojazdem bez ważnego badania i to dość dotkliwe,

-nie można wykonywać badań w pojazdach zarejestrowanych w innych krajach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czolgista

Jeśli google dobrze przetłumaczyło i dobrze zrozumiałem to cena badań to suma summarum ok. 130 euro.

Dodatkowo wychodzi na to, że od stycznia jazda po Włoszech z nieważnym BT wiąże się z odpowiedzialnością materialną kierowcy w przypadku spowodowania szkody. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
33 minuty temu, Czolgista napisał:

cena badań to suma summarum ok. 130 euro.

Jak to obliczyłeś?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czolgista
Napisano (edytowane)

Z tego:

Cytat

La tariffa per la revisione, fissata con decreto del Ministero delle Infrastrutture e dei Trasporti,  ammonta a 65,68 euro così divisa:

  • 45,00 euro il costo per la revisione del veicolo pagata all’officina;
  • 9,90 euro per IVA al 22% sul costo suddetto.
  • 10,20 euro per le pratiche automobilistiche da versare sul conto corrente postale 9001 con esonero IVA ex art. 15, per il servizio pagamento e per l’IVA sul servizio;
  • 1,78 euro per le spese postali.

Ale wrzuciłem jeszcze raz w tłumacza i widzę, że jednak źle zrozumiałem to co google przetłumaczyło za pierwszym razem.

Edytowane przez Czolgista
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stacja zarabia netto 45 euro. Do tego VAT 9,90, jakaś opłata w całości wędrująca do urzędów zwolniona z VAT 10,20 i koszty pocztowe ujednolicone 1,78. To daje w przeliczeniu ok. 190 zł netto dla SKP. Tyle tylko, że co dwa lata (cztery w przypadku nowych pojazdów).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Czyli finalnie dla Włochów wychodzi taniej niż w naszym kraju a tu lament, że od lat cennika nie zmienili. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

Bo ta cena 16 lat temu to był kosmos, teraz jest w miarę normalnie. :silent:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nesiasps

W takim kraju gdzie tych instalacji jest najwięcej mamy przepis:

"Butli LPG nie wolno poddawać przeglądowi. Może się to wydawać absurdalne, ale przepisy bezpieczeństwa dotyczące tego wyboru są bardzo precyzyjne i wymagają instalacji w systemie urządzeń, które zapewniają bezpieczeństwo samochodów nawet w razie wypadku lub pożaru dzięki niektórym zaworom elektromagnetycznym, które zarządzają przepływem gazu."
 

a w naszych przepisach każdy po-wypadek i zbiornik z terminem badania/kontroli po dacie zdarzenia - to jak to jest z tą spójnością prawa UE:( kto komu nabija kasę?

 

Obawiam się, że tego rodzaju przepisy, oprócz tego że mają zatrzymać złom w kraju który go produkuje, to spowodują, że taki przeciętny mieszkaniec kraju z PKB jak u Nas zostanie pozbawiony możliwości korzystania z tych "lepszejszych wynalazków" bo zaczną przyjeżdżać tylko te - jeszcze sprawne - ale już przed ostatnim namaszczeniem.

  • Polub 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.