Skocz do zawartości
przemekbosch

polaris slingshot

Rekomendowane odpowiedzi

przemekbosch

witam

 

Czy robil ktos badanie po raz pierwszy takiego cuda gdzie jest tabliczka i vin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Andrzej3
52 minuty temu, Paprock napisał:

No jak nie, jak tak

xD))))))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

A taki przypadek z czym byłoby najłatwiej ożenić?

Czy robił ktoś z was coś podobnego?

 

1439740653_MYKOT10.thumb.jpg.4ff9af92bc7af87a94c0e3ba15c80470.jpg

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

To jest ciągnik rolniczy, który nie spełnia warunku prędkości maksymalnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Czy brak homo nie przeszkadza w tym aby był ciągnikiem rolniczym

, oraz czy nie można by spróbować czterokołowy inny do przewozu rzeczy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

To jest traktorek i najlepiej zostawić go traktorkiem z ograniczoną prędkością.

Zmiany konstrukcyjne z traktorka na czterokołowca? No możnaby popróbować. Jednak łatwiej zostawić go traktorkiem. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Bardziej chodziło mi o to, że rasowy ciągnik rolniczy powinien być homologowany w konkretnej kategorii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
3 godziny temu, JANUSZ60 napisał:

Czy brak homo nie przeszkadza w tym aby był ciągnikiem rolniczym

Nie, o ile spełnia warunki.

3 godziny temu, JANUSZ60 napisał:

czy nie można by spróbować czterokołowy inny do przewozu rzeczy

Moc za duża.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Rasowy ciągnik jest zaiste homologowany w konkretnej kategorii. Niestety, to, co przerabiamy jest adaptacją Gada na potrzeby rolniczo-sadownicze u naszych sąsiadów za zachodnią miedzą. Spełnia ichnie jakieś warunki rejestracyjne (STVZO) i śmiga drogami od pola do pola. U nas też może zachowywać się na podobieństwo traktora, a nawet orać lub buraki kopać pod warunkiem, że będzie godność polskiego ciągnika trzymał i szybciej od wiadomej prędkości nie śmigał. Cała reszta do ogarnięcia. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Jak najbardziej ciągnik rolniczy. Ograniczyć prędkość i zostawić resztę tak jak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Zapewne smutny będzie klient, skoro tym nie pośmiga,

ale dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BOY96

Jeśli chodzi o to ograniczenie prędkości to musi być taka adnotacja w dowodzie prawda? bo ostatnio był klient quadem zarejestrowanym już jako ciągnik rolniczy i nie miał w adnotacjach uwagi o ograniczeniu prędkości i powiedziałem że jest wymagane i mu nie zrobiłem przeglądu, no chyba że nie osiąga takiej prędkości co jest mało prawdopodobne raczej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
smaug

Może nie w dowodzie, ale zaświadczenie z serwisu o max prędkości  .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

30)w rubryce „ADNOTACJE URZĘDOWE” – wpisuje się następujące skróty odpowiadające treści adnotacji

 

g)„MAX. ... km/h” – podając wartość ograniczenia prędkości – dotyczy pojazdów objętych indywidualnym ograniczeniem  prędkości,

Co prawda taka adnotacja występować może , ale niech @michal_k się wypowie czy jest to w przypadku takich zmian wpisywane do DR.

Jak dla mnie to opinia rzeczoznawcy o ograniczniku prędkości by wystarczyła .

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
38 minut temu, Rafi90 napisał:

czy jest to w przypadku takich zmian wpisywane do DR

Nie jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BOY96
10 minut temu, michal_k napisał:

Nie jest.

No ale jakieś poświadczenie musi mieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
4 minuty temu, BOY96 napisał:

No ale jakieś poświadczenie musi mieć?

Literalnie - niekoniecznie. Z drugiej strony jako diagnosta musisz zweryfikować prędkość, która będzie wynikała z jakiegoś dokumentu (np. opinii rzeczoznawcy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman
W dniu 22.06.2020 o 21:48, Paprock napisał:

 pod warunkiem, że będzie godność polskiego ciągnika trzymał i szybciej od wiadomej prędkości nie śmigał. Cała reszta do ogarnięcia. :wink:

Tutaj muszę zadać głupie pytanie - który przepis konkretnie narzuca tę prędkość ? Pytam się ponieważ mniej więcej 2 lata temu TDT twierdziło, że pojazd homologowany na ciągnik rolniczy nie musi mieć żadnego ogranicznika prędkości. W warunkach technicznych jest taki zapis:

"maksymalna prędkość konstrukcyjna ciągnika rolniczego i leśnego nie przekraczała o  więcej niż 3 km/h wartości
40 km/h, zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów; nie dotyczy ciągnika kategorii T5"

Mimo takiego zapisu człowiek z TDT powoływał się na to, że ograniczenie wynika z prawa o ruchu drogowym i tak naprawdę to od kierowcy zależy jak będzie jeździł (na drogach publicznych zgodnie z ustaloną prędkością a poza nimi może robić co chce).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
6 minut temu, sad_madman napisał:

że pojazd homologowany na ciągnik rolniczy nie musi mieć żadnego ogranicznika prędkości.

Pod warunkiem, że jest to pojazd homologowany jako kat. T5.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Tyle wynika z tego przepisu. Jednak pamiętam, że człowiek z TDT tego nie rozdzielał na podkategorie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Z tego co pamiętam, to kategoria T5 została zlikwidowana i może faktycznie ciągniki homologowane mają wyższe prędkości maksymalne ale nie zmienia to faktu, że muszą być homologowane a nie stworzone w wyniku zmian konstrukcyjnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sad_madman

Tamten pojazd o którym wspomniałem powstał właśnie poprzez homologację. Obecnie już w tym temacie nie mam obeznania ale z tego co kojarzę to nie miał on problemów z tym, że nie miał ogranicznika prędkości a na polskich drogach można go spotkać. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Wszystkie ciągniki homologowane po rozporządzeniu UE 167/2013 na kat. T ze znacznikiem b, nie muszą mieć ogranicznika prędkości do 40 km/h. O ile dobrze kojarzę, to V max dla nich to 120 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.