Skocz do zawartości
AdrianL

Bus przerobiony na autobus

Rekomendowane odpowiedzi

AdrianL

Witam. Z góry zaznaczę, że dopiero od niedawna pracuję na OSKP.
Pytanie do bardziej doświadczonych- jak podchodzicie do tematu busów przerobionych na autobusy ? Chodzi o przeróbki przez (bynajmniej) profesjonalne firmy w Polsce.
Dziś oglądałem taką przeróbkę na sprinterze, z zewnątrz piękny autobusik 16 miejsc, ale niepokoi mnie sposób montowania foteli do podłogi. Wygląda to tak, że gwinty przepuszczone są przez podłogę, z dołu podkładka i tyle.
Niedawno był u mnie sprinter zakupiony z dotacji unijnych przez miejscowy samorząd i tam wszystko wyglądało zupełnie inaczej - miejsca kotwienia foteli były oryginalnie wzmocnione, zupełnie inaczej to wszystko wyglądało.
 
I tu pytanie do Was, jak podchodzicie do takich OBT? Czy przy OBT mogę zażądać jakiegoś dokumentu typu zaświadcznie ITS lub PIMOT?
Jeżeli nie to czy mam podstawę do wystawienia negatywnego wyniku badania skoro ktoś już kiedyś to dopuścił do ruchu?

Czekam na Wasze zdanie, pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kolego - o ile na pytanie:

 

3 minuty temu, AdrianL napisał:

czy mam podstawę do wystawienia negatywnego wyniku badania skoro ktoś już kiedyś to dopuścił do ruchu?

 

to można by doktorat napisać, bo faktycznie nie łatwo tu o prostą i jednoznaczną odpowiedź, o tyle jeśli pytasz jakie dokumenty są potrzebne do badania po zmianach w przypadku zmiany liczby miejsc, to naprawdę jest to niefajne. Bo jest to, a przynajmniej powinna być wiedza podstawowa dla diagnosty (do tego świeżo upieczonego z pełnym zakresem skoro jesteś od niedawna na okręgówce). To wynika wprost z przepisów wszak. Nie obraź się, ale dla mnie jest to taka analogia, jakby na forum dla kierowców świeżo upieczony kierowca pytał o to jak się zachować gdy na skrzyżowaniu ma czerwone światło - jechać, czy nie? No to w tym momencie każdy się zastanowi jak taka osoba przeszła kurs i zdobyła uprawnienia... 

  • Nie lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

§ 9g. Warunki tech. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
10 minut temu, blakop napisał:

o tyle jeśli pytasz jakie dokumenty są potrzebne do badania po zmianach w przypadku zmiany liczby miejsc, to naprawdę jest to niefajne.

 

Autor pyta o OBT.

19 minut temu, AdrianL napisał:

I tu pytanie do Was, jak podchodzicie do takich OBT? Czy przy OBT mogę zażądać jakiegoś dokumentu typu zaświadcznie ITS lub PIMOT?
Jeżeli nie to czy mam podstawę do wystawienia negatywnego wyniku badania skoro ktoś już kiedyś to dopuścił do ruchu?

 

Czyli pojazd po zmianach został już wcześniej dopuszczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary
Napisano (edytowane)
8 minut temu, michal_k napisał:

Autor pyta o OBT

No to   9.4.1.a    i w zależności od oceny badającego albo jedno, albo drugie.  :wink:

Edytowane przez cezary

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Faktycznie - nie zauważyłem - przepraszam.

 

Sedno sprawy to czy zmiana była w trybie zmian konstrukcyjnych, czy homologacja kolejnoetapowa. To drugie jak wiecie trudno zanegować, nawet jak nie do końca gra z rozporządzeniami, a nawet ustawami krajowymi. Każdy przypadek jest inny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wacek
49 minut temu, cezary napisał:

9.4.1.a    i w zależności od oceny badającego

no właśnie i co tu wybrać UI czy UD ? , może jak znajomy to UI, bo jest taka możliwość i jestem czysty , a jak upierdliwy klient to UD i dowidzenia. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Solaris

Poza wątpliwościami które masz odnośnie punktów zamocowania siedzeń to zobacz też na warunki techniczne dla autobusów

20a. Wymiary wyjść, przejść, siedzeń, stopni dla pasażerów oraz odstępów między siedzeniami w autobusach określa załącznik nr 7a do rozporządzenia

 

Jeśli to drugi etap homologacji to będzie spełniał ale jeśli to była jakaś pseudo przeróbka to nie tylko za mocowanie siedzeń możesz dać negatywa (masz to w usterkach, że siedzenia zamocowane nie w fabrycznych punktach) ale i za wymiary wyjść, przejść, stopni, odstępów itd.  to co w załączniku 7a

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
1 godzinę temu, AdrianL napisał:

Pytanie do bardziej doświadczonych- jak podchodzicie do tematu busów przerobionych na autobusy ?

Tak samo jak autobus przerobiony na bus😉

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher
48 minut temu, Wacek napisał:

 może jak znajomy to UI, bo jest taka możliwość i jestem czysty , a jak upierdliwy klient to UD i dowidzenia. 

A nie odwrotnie miało być ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wacek
14 godzin temu, Mecher napisał:

A nie odwrotnie miało być

tak pomyliłem się🤫

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oczko

miałem kiedyś takie iveco- autobus z daleko było widać ze to jakąś przeróbka, Przypominało mi sie jak na kursach o takich rzeczach mówiono.    Od razu wszedłem pod podwozie aby zobaczyć sposób mocowania foteli, były przykręcone tylko do płyty drewnianej,  także podziękowałem klientowi. powiedziałem żeby fotele w pewniejszy sposób powinny być zamocowane. Co niektórzy diagności na takie rzeczy nie zwracają uwagę, ale zawsze jest wszystko dobrze do czasu póki się nic nie stanie, dojdzie do wypadku....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.