Krzysztof Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 Jakie stacje moga robic badania techniczne samochodów uprzywilejowanych np karetka pogotowia? Ktora literka w uprawnieniach za to odpowiada? Cytuj
kontroler2 Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 Jakie stacje moga robic badania techniczne samochodów uprzywilejowanych Wszystkie stacje w/g swego zakresu np. do 3.5 t. DMC -B Cytuj
Krzysztof Napisano 8 Marzec 2006 Autor Napisano 8 Marzec 2006 a moze wiesz w jakim dzienniku jest to zapisane, bo Dz.U 227 poz 2250 mówi ogólnie Cytuj
kontroler2 Napisano 8 Marzec 2006 Napisano 8 Marzec 2006 Zwróć uwagę na objaśnienia ze strony 15957 Symbole rodzajów pojazdów. Oczywiście warunki dodatkowe z pozycji 10.3 przy badaniu okresowym obowiązkowo. Cytuj
janko Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Na stacji pojawił się do BT pojazd uprzywilejowany rodzaj poj. sanitarny. Ford transit , wpis do DR pojazd uprzywilejowany , rodzaj pojazdu sanitarny ale , liczba miejsc do siedzenia 12 . Pojazd był poprzednio na dwóch różnych OSKP i innych SKP i wszystko było OK , na końcu trafił się mnie . Nie powinien mieć wpisany w DR rodzaj pojazdu autobus a nie sanitarny ????? Cytuj
boden Napisano 20 Październik 2006 Napisano 20 Październik 2006 Jeśli jest pojazdem sanitarnym , to powinien mieć wpis - samochód specjalny [zgodnie z tabelą 1 , lp 31 , DZ.U.211 ] Cytuj
BiS Napisano 24 Październik 2006 Napisano 24 Październik 2006 Jakie stacje moga robic badania techniczne samochodów uprzywilejowanych Wszystkie stacje w/g swego zakresu np. do 3.5 t. DMC -B Zgadzam się z Tobą, do badania okresowego doliczasz warunki dodatkowe w/g cennika poz. 1. 14 - 50 zł. Cytuj
Jacdiag Napisano 20 Listopad 2006 Napisano 20 Listopad 2006 a moze wiesz w jakim dzienniku jest to zapisane, bo Dz.U 227 poz 2250 mówi ogólnie ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 28 LISTOPADA 2002 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do diagnostów. (Dz.U.Nr 208 poz. 1769) Załącznik nr 4 punkt 1) Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
kowal Napisano 22 Grudzień 2006 Napisano 22 Grudzień 2006 Panowie na podstawie zamieszczonego zdjęcia poruszyć temat http://www.amz.pl/pl/pojazdy_wojskowe/pojazd_operacyjno-konwojowy/zandarmeria_wojskowa/opel_vivaro/ Chciałbym na przykładzie zamontowanej listwy sygnalizacyjnej zadać pytanie ,jak to się ma do DZ. u.32 /262 \2003 w sprawie warunków technicznych pojazdów par.26 pkt.2 ust.5 który mówi ,że ostrzegawczy sygnał świętlny koloru niebieskiego powinien być widoczny z każdej strony pojazdu ,czy tak będzie jeżeli staniecie po stronie gdzie zamontowany jest sygnał czerwony ,nie jestem do końca tego pewny , jak wy to interpretujecie Cytuj
S.K.P-POZNAŃ Napisano 3 Kwiecień 2007 Napisano 3 Kwiecień 2007 Trzeba sprecyzować uprawnienia prywatnych firm do posługiwania się pojazdami uprzywilejowanymi – komentuje “Rzeczpospolita”. Zgoda na uprzywilejowanie pojazdu w ruchu drogowym wymaga przede wszystkim ustalenia, czy ma on rzeczywiście służyć ratowaniu życia i zdrowia - stwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Prawo o ruchu drogowym mówi, że pojazdami uprzywilejowanymi mogą być m.in. karetki pogotowia, samochody policji i straży pożarnej, Biura Ochrony Rządu, służb wywiadowczych i kontrwywiadowczych, Służby Więziennej, kontroli skarbowej, Centralnego Biura Antykorupcyjnego. W resorcie spraw wewnętrznych i administracji panuje przekonanie, że dalsze zwiększanie liczby takich pojazdów może stworzyć zagrożenie dla ruchu drogowego. Niechętnie wydaje się zwłaszcza zezwolenia dla pojazdów, które mają służyć ratowaniu życia lub zdrowia ludzkiego. Przekonał się o tym Grzegorz Wrzesiński, właściciel firmy Delta Group w Warszawie. Firmę dysponującą trzema samochodami ratowniczymi łączyły z dwoma stołecznymi szpitalami umowy na wykonywanie transportu sanitarnego. “W 2006 r. wykonaliśmy około 3 tys. przewozów. Woziliśmy krew i pacjentów, nieraz ciężko chorych. Obecnie wiele szpitali ogłasza nowe przetargi, ale jednym z wymogów dla kandydatów jest uprzywilejowanie w ruchu drogowym” - mówi Wrzesiński. Właściciel Delty wystąpił do ministra spraw wewnętrznych i administracji o zezwolenie - ale go nie uzyskał. W odmowie minister powołał się na art. 53 ust. 1 pkt 12 prawa o ruchu drogowym, który precyzuje, że zezwolenie można wydać tylko dla pojazdów niezbędnych dla ratowania życia lub zdrowia. “Kierowaliśmy się opinią szpitali. Szpital Bródnowski nie widział potrzeby uprzywilejowania. Szpital Grochowski odpowiedział, że czasem może mieć znaczenie. Nie jest to zresztą pierwsza odmowa” - wyjaśniał na rozprawie przedstawiciel ministra. “Ze względu na bezpieczeństwo ruchu musimy zająć stanowisko restryktywne. Szpitale pytano tylko raz, choć były dwa postępowania - argumentował przedsiębiorca. Minister nie zażądał statystyki przewozów i oceny stanu chorych”. Sąd uchylił ostateczną decyzję ministra. Ponowne postępowanie w II instancji powinno ostatecznie wyjaśnić sprawę. Będzie też miało szersze znaczenie, ponieważ coraz więcej szpitali rezygnuje z własnego transportu na rzecz firm zewnętrznych wykonujących transport sanitarny, a równocześnie stawia warunek uprzywilejowania takich pojazdów. Należałoby więc sprecyzować nie tylko zakres ich działalności, ale również uprawnień. Wyrok jest nieprawomocny. Jak uzyskać zezwolenie: Wniosek z uzasadnieniem składa się do ministra spraw wewnętrznych i administracji. Dołączyć trzeba uwierzytelnione kopie: dowodu rejestracyjnego, aktualnego odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, zaświadczenia o nadaniu Regonu, innych dokumentów, np. umowy z zakładami opieki zdrowotnej, policją lub Państwową Strażą Pożarną. Link do źródła: Wojewódzki Sąd Administracyjny“Rzeczpospolita” – “Samochód na sygnale tylko dla ratowania Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.