Skocz do zawartości

Chevrolet Spark


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przy okresowym badaniu zatem pojawi się kłopot, bo jak nie zauważyć haka? Ktoś chyba nie przemyślał do końca tematu, bo pojazdy z TZ i F1=F2=F3 dziś się pojawiają.

 

Mam rozumieć, że producenci powyższych pojazdów zabraniają montażu haka? 

Edytowane przez adamos
Napisano

Za ścianą jest też przykład 'cięższego' Sparka i sorry, też bez HAKA.

Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, adamos napisał:

Przy okresowym badaniu zatem pojawi się kłopot, bo jak nie zauważyć haka?

 

Odkręcić kulę i problem z głowy. Raz na rok to można ;)

Edytowane przez michal_k
Napisano
1 godzinę temu, michal_k napisał:

Odkręcić kulę i problem z głowy.

 

Oczywiście ... :faint:

a z instalacji gazowej wymontować zbiornik i wrzucić koło zapasowe na swoje miejsce :evil:

 

Wszystkie drogi prowadzą do . . .

... trumny

Napisano

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika? Ja na serio nie widzę problemu.

Napisano

Zgoda Kolego Leski. Tak było ale coś pękło, coś się zmieniło, bo na dzisiaj nie uświadczysz takiego wieszaka w ofercie Westfalii.

Brink coś tam ma, ale ja wiem czy przepis dopuszcza integrację bagażnika z nadwoziem przez sprzęty (wieszaki) pośredniczące?

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Godzinę temu, michal_k napisał:

Odkręcić kulę i problem z głowy. Raz na rok to można ;)

 

16 minut temu, michal_k napisał:

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika? Ja na serio nie widzę problemu.

 

Sorry, nic z tego nie kapuję.

Na belce jest tabliczka, a przynajmniej być powinna. Więc albo to jest niekompletny HAK i powinien spełniać wymagania dla HAKA w tym słuszna adnotacja. Albo to jest niekompletny wieszak, który też powinien być otabliczkowany.

Napisano
30 minut temu, Paprock napisał:

który też powinien być otabliczkowany.

 

A na jakiej podstawie?

Napisano

Na podstawie zdrowego rozsądku, żeby nie przywalić niesłusznie wyniku negatywnego. I na podstawie "warunków".

Co prawda "warunki" odnoszą się do sprzętów służących do ciągnięcia lub holowania i po to właśnie potrzebna jest tabliczka, aby nie popełnić gafy przy "wieszaku".

Już nie wspomnę, że czajnik bezprzewodowy tabliczkę znamionową nosi, a co dopiero inne sprzęty dystrybuowane w Polsce. 

Czyżby dodatkowe pedały do nauki jazdy mógłbym sobie sam wyspawać i zamontować a Pandzi coby wnuki szkolić w śmiganiu mechanicznym pojazdem.

Producent, logo, tabliczka, instrukcja. Dla mnie tyle w "wieszakowym" temacie. Nie ma znamion producenta i przeznaczenia, to N za brak tabliczki znamionowej na HAKU.

Sorry, lecz na gębę właściciele nie odróżnię haka od wieszaka.

Jakoś ci producenci co się parali/parają wytwarzaniem dodatkowego osprzętu tabliczkują tak haki jak i wieszaki.

No raczej nie robią tego dla żartu, tylko po to aby wiedzieć co jest hakiem a co wieszakiem.

Bo wedle własnej (szeryfowej ;-) ) interpretacji można wieszak powiązać z bagażnikiem, o którym wyraźnie wzmiankuje załącznik trzeci warunków technicznych.

 

I takim oto sposobem rozwikłała mi się teoria zniknięcia wieszaków z Westfalii. A bo to wiadomo czym taki wieszak jest? Ani to nie stuprocentowy HAK, ani stuprocentowy BAGAŻNIK. Takie nie wiadomo co, taki pseudo-integrator, taki pośrednik. Na drogę w komplecie z przyczepą nie można tego wypuścić, bo brak homologacji. Samym bagażnikiem też nie jest, a jakby nawet, to wiadomo, że bagażniki podlegają akredytacji, czyli pisma, wnioski, badania, koszty. To po co to robić jak sprzęt raczej bardzo niszowy, a są w ofercie przecież tak HAKI z homo jak i bagażniki z homo, które spokojnie można zintegrować z nadwoziem bez użycia tego niehomologowanego cudaka.

No taka prawda. ;-)

Napisano
10 godzin temu, michal_k napisał:

A widzisz problem w samej belce z gniazdem do podłączania bagażnika?

Widzę niekompletny sprzęg. Dokładnie tak samo niekompletny, jak pojazd 7 miejscowy z wymontowanym ostatnim rzędem siedzeń. Niby mocowania siedzeń w podłodze, pasy w słupkach, ale nie ma jak ocenić stanu samych krzeseł. Jak na takim haku dodatkowo brak TZ, to nawet nie wiem czy mam do czynienia z urządzeniem sprzęgającym czy wieszakiem.

Napisano
11 minut temu, aboz napisał:

nie wiem czy mam do czynienia z urządzeniem sprzęgającym czy wieszakiem.

 

Więc czy nie można przyjąć, że to mocowanie bagażnika? Zwłaszcza, że może nie będzie tam przykręcona kula, ale jakiś inny rodzaj połączenia z bagażnikiem.

Napisano
 

Więc czy nie można przyjąć, że to mocowanie bagażnika? Zwłaszcza, że może nie będzie tam przykręcona kula, ale jakiś inny rodzaj połączenia z bagażnikiem.

Można też przyjąć, że siedzenia właściciel ma i są sprawne icon_wink.gif.37d1aacc1923477cc930217d69b57ec0.gif

 

W ogóle uważam, że akurat w przypadku haka, rozporządzenie niepotrzebnie rozszerza wymagania wynikające z ustawy. Ale skoro mamy co mamy, to czepiał się będę. I niekompletny sprzęg będzie u mnie przeszkodą do wyniku P.

 

 

 

Napisano

Jest jeszcze jeden argument, żeby przyjąć, że to nie hak - ten pojazd haka mieć nie może :P

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.