Skocz do zawartości
zygizz

Pojazd na zabytek - zmiana liczby miejsc

Rekomendowane odpowiedzi

zygizz

Witam wszystkich. Ja mam pytanie troche inne niz wszystkie. Pacjent pikap z usa 87rok. Chce go rejestrowac na zabytek a do tego zamontowac trzyosobowa kanape z przodu zamiast 2 pojedynczych foteli. Czy jest mozliwosc zmiany liczby miejsc w takim pojezdzie ? Dodam ze wychodzily w tym modelu seryjnie modele 3 osobowe. W papuerach ma grupe n2 i wbite 2 osoby. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
16 godzin temu, zygizz napisał:

Czy jest mozliwosc zmiany liczby miejsc w takim pojezdzie ?

Tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
markes30

Czy pojazd jest już wpisany do rejestru zabytków? Jakie zdanie na temat zwiększenia liczby miejsc ma konserwator zabytków?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
9 godzin temu, markes30 napisał:

Jakie zdanie na temat zwiększenia liczby miejsc ma konserwator zabytków?

 

A który przepis PORD lub rozporządzeń wykonawczych nakazuje pytanie go o zdanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
cezary

@michal_k pytam w celu poszerzenia swojej wiedzy, czy to nie konserwator decyduje o przynależności eksponatu do zbioru zabytków ? a jeżeli nie to co jest decydujące o zabytkowości przedmiotu i kto to może potwierdzić ? :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Decyduje konserwator lub dyrektor/właściciel muzeum. Ale skoro pojazd jest już zabytkiem (wpisany do ewidencji lub inwentarza muzealiów) to na gruncie PORD nie ma podstawy żeby pytać, czy zgadza się na zmiany w pojeździe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mecher

A jak jest wpisany dwuosobowy a klient teraz chce zmienić, To raczej ma coś do powiedzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
3 godziny temu, Mecher napisał:

To raczej ma coś do powiedzenia.

 

Nie ma to znaczenia dla metodyki badań.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Zabytek, to taki obiekt, który jest stary (odkrywcze,nie?) i występuje w stanie maksymalnie zbliżonym do oryginału. W naszym przypadku dopuszczone są nieoryginalne części (materiały) eksploatacyjne - opony, pióra wycieraczek, płyny, oleje itp.

Z PoRD wynika, że nic nie wynika w kontekście zmiany konfiguracji pojazdu po tym, jak został zabytkiem. Jednakowoż takie przemyślenia mam, że jeśli ktoś by chciał dowiedzieć się z jakiego paragrafu odpowie, jak zmieni ilość miejsc w samochodzie zabytkowym, niech uda się do Krakowa, do muzeum Czartoryskich i namaluje wiszącej tam "Damie z gronostajem" wąsiki a'la Adolf H.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
15 minut temu, wrc69 napisał:

namaluje wiszącej tam "Damie z gronostajem" wąsiki a'la Adolf H.

 

Nie popadajmy w paranoję, bo:

 

W dniu 22.05.2020 o 18:53, zygizz napisał:

wychodzily w tym modelu seryjnie modele 3 osobowe.

 

Czyli nikt nie mówi o niszczeniu czy "niefabrycznych" przeróbkach pojazdu zabytkowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Wychodziły modele, ale czy ten model "wyszedł"? Użytkownik auta zadał sobie trud, żeby dokopać się do oryginalnej konfiguracji auta?

Rzeczoznawca zrobił zdjęcia, diagnosta na sprawdzeniu warunków technicznych zrobił zdjęcia, u konserwatora w teczce zabytku ruchomego leżą zdjęcia a ty chcesz wąsik domalować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Naprawdę nie szukam problemu tam gdzie go nie ma. To nie jest problem diagnosty. Co najwyżej właściciel się będzie "tłumaczył" przed konserwatorem, w co wątpię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Ok. Napiszę tak:

JEŚLI udowodni się Rzeczoznawcy, że w tym konkretnym pojeździe była z przodu kanapa na 3 osoby i wróciło się po prostu do pierwotnej konfiguracji auta, to opisze on (Rzeczoznawca) całą tą sytuację w Opisie, Konserwator to "łyknie" a Diagnosta przyklepie. WK też przy rejestracji nie powinien mieć przeciwwskazań, gdy zobaczy to czarno na białym od Opisu Rzeczoznawcy aż po Opis Diagnosty. Wpis S1.: 2 w zagranicznym DR może wtedy potraktować jako zmianę w pojeździe za granicą, wykonaną przez poprzedniego właściciela.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A ja napiszę tak - diagnosta wykonuje badanie z opisem zmian i nie widzę w tym problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zygizz

Witam. Samochod jeszcze nie jest zarejestrowany. Nie wiem czy zalatwiac zmiane liczby miejsc teraz czy po rejestracji w PL. Czy moze ktos podpowiedziec sciezki krokow jak to powinno wygladac? Tez jest potrzebna faktura od firmy  Pkd45.20z? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Diagnosta robi zmiany a później klient robi zabytkowe?

Dostajesz w WK "kwity" do zarejestrowania na zabytek, wyciągasz teczkę z dotychczasowym numerem auta i wyjmujesz ze środka opis zmian zrobionych wcześniej.

Nie czujesz dyskomfortu żadnego? Tak bierzesz te wszystkie papiery w garść i dajesz żółte tablice bez żadnych pytań typu: dlaczego tak??

No i całe te dywagacje w du... bo pojazd nie zarejestrowany.

Kolego @zygizz czytaj mój poprzedni post, porozmawiaj z Rzeczoznawcą i Diagnostą na swoim terenie a dowiesz się jakie u Ciebie panują zwyczaje. Tu znajdziesz tylko teoretyczne rozważania a wiadomo wszak że co WK to inne prawo obowiązuje.

Generalnie jest tak:

 

20200525_095930.jpg

Ale czasami (raz się zdarzyło) może być tak:

 

20200525_095814.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Kolego - lepiej od razu rób tak jak ma być - czyli od razu tyle miejsc, co ma być i niech tak stoi w białej karcie (o ile będzie wymagana) i tak jedź na badanie zgodności.

A jak się nie będzie to zgadzać z dowodem to pamiętaj, że tego dowodu de facto mieć nie musisz :) 

Ja widzisz kwestia wprowadzenia zmian w już zarejestrowanym zabytku może w pewnych wypadkach załączyć opcję "szeryfowania" na SKP lub w WK i po co Ci to. W najlepszym wypadku będziesz musiał uzyskać jakieś kwity od konserwatora/dyrektora muzeum i choć nie sądzę, żeby nie było to wykonalne, to po co sobie robić dodatkowe zajęcie?

 

Natomiast wklejony tutaj fragment białej karty dotyczący jeepa dość zabawny jest i nie bardzo wiem co wnosi do sprawy, bo właśnie potwierdza dokonanie zmian, które nigdy nie były oryginalnie homologowane dla tego pojazdu i pojazd fabrycznie nigdy takiej konfiguracji nie miał, więc jest to spore naruszenie oryginalności, a jednak poszło na zabytek jak widać... Więc jak to jest, że montaż najczęściej niehomologowanego zawieszenia i kół, co optycznie z daleka wyróżnia pojazd od konstrukcji fabrycznej nie jest problemem, a montaż jednego fotela (nawet jeśli ten konkretny pojazd tak nie był skonfigurowany, ale model jako taki tak występował) już jest problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Oczywiście wiesz co to jest wersja Jeep Up-Country. Widziałeś wszystkie modele i jesteś stałym bywalcem montowni w Detroit. Litości...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

No zdziwię Cię - wiem :)

 

Pokaż całą tą kartę i porozmawiamy, co?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Wczoraj oglądałem "Psy". Co powiedział Franz Maurer do Angeli?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Poproszę całą białą kartę tego jeepa i wtedy wróćmy do rozmowy konkretnej. Nie interesują mnie Twoje inne rozmyślania. Rozmawiajmy o konkretach w tym temacie albo daruj sobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz

Zacznijmy od tego jaki jest rodzaj rzeczonego pojazdu, bo zmiany po rejestracji na zabytek mogą okazać się niemożliwe. Dlatego lepiej zrobić je przez BT zgodności i taki pojazd podstawić na SKP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Co masz dokładnie na myśli @aboz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
17 minut temu, blakop napisał:

daruj sobie.

Przecież sobie darowałem.

Franz powiedział: "Nie chce mi się z tobą gadać".

A tak na poważnie: Wszystkie swoje argumenty napisałem wyżej. Jako ilustrację, gdzie powinien być umieszczony opis ewentualnych zmian w pojeździe, wstawiłem PRZYKŁADOWE zdjęcia.

Temat z mojej strony uważam za wyczerpany.

Edytowane przez wrc69

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ryjesz gościowi głowę, że nie może zmienić liczby miejsc, choć sam wkopałeś się z przykładem dużo większych zmian. No przykład wart Twojej osoby bym powiedział.

Na temat zabytków masz w ogóle błędną i wypaczoną wiedzę, czego dowiodłeś nie raz, że akurat w tej kwestii działasz niezgodnie z przepisami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.