Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 Witam. Jak to jest niech mnie kto wyjaśni z tymi lampkami obrysowymi które migają po włączeniu kierunkowskazów. Są nowe pojazdy ciężarowe, naczepy i autobusy w których lampy obrysowe boczne migają jak włączy się kierunkowskaz. Jak włączysz lewy kierunkowskaz to miga lewy bok a jak prawy to prawa strona (dziwne jakby było na odwrót ) Podobno Reg 48 UE podobno dopuszcza takie rozwiązanie że może być więcej niż 3 kierunkowskazy na boku (nie sprawdzałem) ale nasze warunki techniczne już nie (chyba że czegoś nie doczytałem) dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 44 minuty temu, Qnick napisał: czegoś nie doczytałem raczej tak Cytat § 13. 2. Połączenia elektryczne powinny zapewniać, aby: 1) światła pozycyjne przednie i tylne, światła obrysowe (jeśli pojazd jest w nie wyposażony), światła pozycyjne boczne (jeśli pojazd jest w nie wyposażony) i światła oświetlające tylną tablicę rejestracyjną mogły być włączane i wyłączane tylko jednocześnie; warunek ten nie obowiązuje, gdy światła pozycyjne pełnią funkcję świateł postojowych lub kiedy światła pozycyjne boczne migają (świecą światłem przerywanym) razem z kierunkowskazami po tej samej stronie pojazdu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2020 1 godzinę temu, Jacdiag napisał: raczej tak A liczba świateł kierunkowskazów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smaug Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 To nie są kierunkowskazy tylko opozycyjne boczne, i liczba kierunkowskazów ich nie dotyczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 Co ciekawe bywa tak, że pozycyjne boczne mrugają w przeciwnej fazie niż kierunkowskazy, czyli kiedy kierunkowskaz gaśnie one się zapalają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 (edytowane) 39 minut temu, smaug napisał: ... tylko opozycyjne .... ich nie dotyczy No nie wiem jak na to zareaguje partia rządząca ... może w ferworze walki o prezydenturę nie zauważą ... Edytowane 29 Czerwiec 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2020 53 minuty temu, smaug napisał: To nie są kierunkowskazy tylko opozycyjne boczne, A mogą być pozycyjne migające i raz ta sama lampka świeci a raz miga z kierunkowskazami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 1 godzinę temu, Qnick napisał: A mogą być pozycyjne migające Mogą tylko nasz ustawodawca jakoś to przeoczył... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2020 2 godziny temu, danielg539 napisał: Mogą tylko nasz ustawodawca jakoś to przeoczył... Toć właśnie o to przeoczenie chodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 14 minut temu, Qnick napisał: o to przeoczenie chodzi No nie wiem czy można mówić o przeoczeniach, Dz. U. Poz. 2022 w swojej treści został notyfikowany KE, że wdraża dyrektywy PE więc to że w nim samym czegoś nie ma nie znaczy, że to nie istnieje jeżeli jest zapisane w dyrektywach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 12 minut temu, cezary napisał: to że w nim samym czegoś nie ma nie znaczy, że to nie istnieje jeżeli jest zapisane w dyrektywach Nie zdziwię, że za kilka lat wszystkie Dz U będą miały tylko po 2 strony z odwołaniami do europejskich aktów prawnych. Ustawodawca już jest tak znużony pisaniem rozporządzeń, że czas na odpoczynek a obywatele nich sami wertują tysiące stron europejskich aktów prawnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2020 28 minut temu, cezary napisał: więc to że w nim samym czegoś nie ma nie znaczy, że to nie istnieje jeżeli jest zapisane w dyrektywach. To niech się ktoś zdecyduje albo stosujemy nasze Dz.U albo Dyrektywy UE a nie raz jedno raz drugie zwłaszcza jak jeszcze pomiędzy nimi są rozbieżności tak jak tu, wobec tego który przepis ważniejszy nasz Dz.U. czy EU ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 10 minut temu, Qnick napisał: który przepis ważniejszy Było po wielokroć, najpierwsze unijne, później krajowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 29 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2020 57 minut temu, cezary napisał: najpierwsze unijne, później krajowe To chyba niezgodne z linią obecnej władzy najpierw krajowe a potem unijne tak mówią cały czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Nie zdziwię, że za kilka lat wszystkie Dz U będą miały tylko po 2 strony z odwołaniami do europejskich aktów prawnych. Ustawodawca już jest tak znużony pisaniem rozporządzeń, że czas na odpoczynek a obywatele nich sami wertują tysiące stron europejskich aktów prawnych. Dla mnie miałoby to sens. Po co rozpisywać cały czas coś co już w większości przypadków ujęte jest w rozporządzeniach UE lub Regulaminach EKG ONZ ? Mi najbardziej nie podoba się to, że jako unia mamy jednolity rynek a mimo wszystko w każdy kraju jest inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 1 minutę temu, sad_madman napisał: Dla mnie miałoby to sens Może i miało by to sens ale pod warunkiem, że przynajmniej ktoś na czas był by w stanie przetłumaczyć te unijne akty prawne. Może idąc za ciosem to każdy obywatel powinien znać język angielski to i bez tłumaczenia by się obyło a rządzącym by pozostało tylko oczekiwanie na wypłatę pensji i tak co miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 29 Czerwiec 2020 Share Napisano 29 Czerwiec 2020 Godzinę temu, danielg539 napisał: a rządzącym by pozostało tylko oczekiwanie na wypłatę pensji i tak co miesiąc. To do tej pory tak nie było/jest ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 Co to są "obrysówki"? Na pewno idzie o światła obrysowe? A może chodzi o światła pozycyjne boczne? Zagadka: znajdź różnice między światłami obrysowymi a pozycyjnymi. No i zasadnicze pytanie, jakiego pojazdu dotyczy problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 4 godziny temu, Paprock napisał: jakiego pojazdu dotyczy problem? W dniu 29.06.2020 o 07:34, Qnick napisał: nowe pojazdy ciężarowe, naczepy i autobusy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 ...aaa..., że takie wynalazki. No to nowe wynalazki tak są opisane: Dla pojazdów kategorii M2, M3, N2 i N3 o długości: a) od 6 m do 9 m dopuszcza się jedno dodatkowe światło kierunkowskazu umieszczone na każdym boku pojazdu lub co najmniej trzy boczne światła pozycyjne na stronę, świecące w fazie i jednocześnie ze światłami kierunkowskazów umieszczonymi po tej samej stronie pojazdu, b) przekraczającej 9 m dopuszcza się dodatkowe, rozmieszczone równomiernie, trzy światła kierunkowskazu umieszczone po obu stronach lub co najmniej trzy boczne światła pozycyjne na stronę, świecące w fazie i jednocześnie ze światłami kierunkowskazów umieszczonymi po tej samej stronie pojazdu. Dla pojazdów kategorii O2 o długości przekraczającej 9 m dopuszcza się do trzech świateł kierunkowskazu, umieszczonych na każdym boku pojazdu oraz dla pojazdów kategorii O3 i O4 dopuszcza się rozmieszczone równomiernie trzy światła kierunkowskazu lub co najmniej trzy boczne światła pozycyjne, umieszczone po obu stronach, świecące w fazie i jednocześnie ze światłami kierunkowskazów umieszczonymi po tej samej stronie pojazdu. Jeżeli pojazd jest wyposażony w 3 dodatkowe kierunkowskazy, boczne światła pozycyjne powinny świecić światłem ciągłym. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 Zatem nastała nowa moda i cięcie kosztów bo w roli kierunkowskazów bocznych można zastosować światła pozycyjne boczne, które i tak pojazd musi posiadać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 Tak samo jak w osobówkach. W nowych autach coraz częściej widać jak białe światła dzienne gasną, a na ich miejsce zapalają się pomarańczowe kierunkowskazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 30 Czerwiec 2020 Autor Share Napisano 30 Czerwiec 2020 (edytowane) 4 godziny temu, Paprock napisał: b) przekraczającej 9 m dopuszcza się dodatkowe, rozmieszczone równomiernie, trzy światła kierunkowskazu umieszczone po obu stronach lub co najmniej trzy boczne światła pozycyjne na stronę, świecące w fazie i jednocześnie ze światłami kierunkowskazów umieszczonymi po tej samej stronie pojazdu. No ja miałem akurat autobus 2 osie 12 m długi a tych świateł "kierunkowo-pozycyjnych" miał 5 po boku i dodatkowo wyżej przed I osią kierunkowskaz boczny i tak mnie to zastanowiło Edytowane 30 Czerwiec 2020 przez Qnick Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 30 Czerwiec 2020 Share Napisano 30 Czerwiec 2020 W dniu 29.06.2020 o 18:13, danielg539 napisał: Może i miało by to sens ale pod warunkiem, że przynajmniej ktoś na czas był by w stanie przetłumaczyć te unijne akty prawne. Może idąc za ciosem to każdy obywatel powinien znać język angielski to i bez tłumaczenia by się obyło a rządzącym by pozostało tylko oczekiwanie na wypłatę pensji i tak co miesiąc. Zakładam, że nie od razu każdy przepis trzeba implementować do naszego porządku prawnego. Problem jest jeszcze z tłumaczeniami - o ile dyrektywy czy rozporządzenia jeszcze są tłumaczone bez żadnego dopisku o ważności takiego aktu to w przypadku regulaminów ekg onz są tylko trzy oficjalne języki: angielski/francuski/rosyjski a reszta tłumaczeń ma dopiski o braku skutku prawnego (dlatego jak zawsze czytałem wersje angielską i polską jednocześnie bo błędy w niej niestety były). Znowu w dyrektywach i rozporządzeniach brak mocy prawnej występuje w przypadku wersji skonsolidowanych co naprawdę może skomplikować życie. Jeżeli ktoś zacznie czytać 2007/46/EC to dużo wiadomo, że lepiej skorzystać z wersji ujednoliconej niż podstawowej która została zmieniano 34 razy. Znasz jakiegoś szarego obywatela, który kiedyś siedział sobie i pomyślał - poczytam sobie warunki techniczne pojazdów i ich niezbędnego wyposażenia ? Nie ma takich obywateli. Każdy czytający ma w tym jakiś cel bo nie ukrywajmy ale przysłowiowemu Kowalskiego taka wiedza do jazdy passatem nie jest potrzebna. Już nie wspomnę, że czasami sami diagności nie znają zapisów z tego dziennika ustaw jak i innych które dotyczą ich pracy. Tak naprawdę jeżeli ktoś interesuje się tym aktem prawnym to albo chciałby coś zbudować (no ale SAM-y już odpadły a koszty homologacji porażają), przeprowadzić zmiany konstrukcyjne lub kłócić się z diagnostą. Czy diagnosta musiałby to wszystko "ogarnąć" aby móc wykonywać swoją pracę ? Nie sądzę. Tutaj chodzi o poszatkowanie wszystkich informacji na odpowiednie kategorie przez jakąś instytucję lub firmę (a wiem, że są takie które się zajmują takimi rzeczami) i wtedy diagnosta nie musi np. czytać Regulaminu 48 w sprawie oświetlenia tylko ma "Checklistę" typu "Światła kierunkowskazów w pojeździe kategorii M3", w przypadku autobusów miałby np. "checklistę" typu "Wymiary siedzeń w pojeździe kategorii M3" itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisw Napisano 6 Październik 2020 Share Napisano 6 Październik 2020 Chce się podłączyć do tematu, mianowicie chodzi mi o światła do jazdy dziennej umieszczone w kierunkowskazach. Dokładnie coś takiego https://forum.opel24.com/topic/81134-światła-do-jazdy-dziennej-w-kierunkowskazie-ryzyko-przy-kontroli/ I teraz czy może być UD czy UI a może nie ma się czego czepiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.