BartekRambo Napisano 10 Lipiec 2020 Share Napisano 10 Lipiec 2020 Witam! Czy ktoś może podzielić się pytaniem opisowym z lipca. 2020 r. z warszawy ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 14 Lipiec 2020 Share Napisano 14 Lipiec 2020 pytanie z 8 lipca godzina 8.00 Opisz ustawienie zbieżności kół tylnych auta osobowego 2490kg. oraz czynności wstępne. Z góry dzięki za prawidłową odpowiedź bo niestety poległem na opisówce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCH82 Napisano 15 Lipiec 2020 Share Napisano 15 Lipiec 2020 Kolego twoje pytanie jest tak odlegle ze trudno o odpowiedź. Jakie to auto? W niektórych tylu się nie ustawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 15 Lipiec 2020 Share Napisano 15 Lipiec 2020 (edytowane) Tak było napisane auto osobowe podana masa i tyle. I zdał 1 rodzynek. Edytowane 15 Lipiec 2020 przez kawasaki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 15 Lipiec 2020 Share Napisano 15 Lipiec 2020 To jest masa własna? Całkowita? Czy jaka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 15 Lipiec 2020 Share Napisano 15 Lipiec 2020 Chyba własna ale głowy nie dam bo wiecie jaki człowiek skołowany wychodzi z egzaminu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 16 Lipiec 2020 Share Napisano 16 Lipiec 2020 Ale jakie znaczenie ma MW czy DMC? Przecież chodziło tylko o: sprawdzenie warunków pomiaru w danych producenta (obciążenie, ciśnienie w oponach itp.), przegotowanie pojazdu do pomiaru, montaż przyrządów, kompensację bicia, odczytanie zmierzonych wartości, porównacie ich z wartościami wzorcowymi i ew. korektę, jeśli się odbiegają od wartości fabrycznych, a konstrukcja zawieszenia to umożliwia. Jakby to dokładniej opisywać to mają 10-15 zdań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Lipiec 2020 Share Napisano 16 Lipiec 2020 2 godziny temu, Czolgista napisał: Ale jakie znaczenie ma MW czy DMC? Przecież chodziło tylko o: sprawdzenie warunków pomiaru w danych producenta (obciążenie, ciśnienie w oponach itp.) Inna jest tolerancja ciśnienia w ogumieniu w zależności od DMC!!! Zapamiętajcie nic w pytaniu na egzaminie nie jest podawane bez przyczyny! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 16 Lipiec 2020 Share Napisano 16 Lipiec 2020 A nam na kursie tłukli do głów, że "w pytaniach zawsze jest jakaś zmyłka", więc jak to w końcu jest? Ja bym napisał coś w stylu "sprawdzić i uzupełnić ciśnienie w ogumieniu, tak aby było zgodne z nominalnym oraz mieściło się w tolerancji podanej przez producenta", wtedy wilk syty i owca cała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Lipiec 2020 Share Napisano 16 Lipiec 2020 3 godziny temu, Czolgista napisał: w tolerancji podanej przez producenta ... ... dla danego rozmiaru opony oraz obciążenia np. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Lipiec 2020 Share Napisano 17 Lipiec 2020 W dniu 16.07.2020 o 12:46, danielg539 napisał: w zależności od DMC!!! W zależności od rodzaju pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 17 Lipiec 2020 Share Napisano 17 Lipiec 2020 22 minuty temu, adam1501 napisał: W zależności od rodzaju pojazdu A poproszę o rozwinięcie, co ma rodzaj pojazdu do czynności przygotowawczych, pomiaru i ewentualnej regulacji geometrii kół tylnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Lipiec 2020 Share Napisano 17 Lipiec 2020 Chodziło o ten zapis: Cytat 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się przy zachowaniu następujących warunków: 1) ciśnienie w ogumieniu nie może różnić się od nominalnego więcej niż o: a) ± 0,1 bara albo ± 0,01 MPa dla motocykla, motoroweru i samochodu osobowego, b) ± 0,2 bara albo ± 0,02 MPa dla pozostałych pojazdów; 2) hamowanie powinno być dokonywane tylko hamulcem badanym, Niestety odnosi się on tylko do pomiaru sił hamowania a w przypadku pomiaru ustawienia kół ciśnienie należy doprowadzić do wartości nominalnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 17 Lipiec 2020 Share Napisano 17 Lipiec 2020 W dniu 2020-07-15 o 07:41, MCH82 napisał: Jakie to auto? W niektórych tylu się nie ustawia. nie ustawia ale sprawdza .pamiętaj - na badaniu się sprawdza , nie reguluje , sprawdza nawet na sztywnej belce . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MCH82 Napisano 18 Lipiec 2020 Share Napisano 18 Lipiec 2020 13 godzin temu, piter1973 napisał: nie ustawia ale sprawdza .pamiętaj - na badaniu się sprawdza , nie reguluje , sprawdza nawet na sztywnej belce . Chyba czytać to ja umiem wiec o co ci chodzi? W dniu 14.07.2020 o 20:21, kawasaki napisał: Opisz ustawienie zbieżności kół tylnych auta osobowego 2490kg Czy coś niezrozumiałego jest w tym pytaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paulina Napisano 21 Lipiec 2020 Share Napisano 21 Lipiec 2020 Pytanie z 01.07 godz. 8.00 Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, EXII. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 4 Sierpień 2020 Share Napisano 4 Sierpień 2020 W dniu 2020-07-18 o 09:03, MCH82 napisał: Chyba czytać to ja umiem wiec o co ci chodzi? spoko , bez unosin , chodzi o czytanie i zrozumienie - odpowiedz na egzaminie ,że na sztywnej belce się nie reguluje i egzamin oblany . skoro w pytaniu jest prośba o opis czynności przy ustawieniu czy nawet kontroli zbieżności osi tylnej to trzeba opisać po kolei czynności . rodzaj zawieszenia nie ma tu żadnego znaczenia. W dniu 2020-07-21 o 08:44, Paulina napisał: Pytanie z 01.07 godz. 8.00 otwieramy cz 9 umowy ADR i czytamy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 15 Sierpień 2020 Share Napisano 15 Sierpień 2020 W dniu 21.07.2020 o 08:44, Paulina napisał: Pytanie z 01.07 godz. 8.00 Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, Koleżanko a nie było w pytaniu kiedy samochód zjawił się na stacji. Bo haczyk w tej opisówce może jest w tym z jakiego aderu brać wymagania. Czy 2017/2018 Czy 2019/2020. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 15 Sierpień 2020 Share Napisano 15 Sierpień 2020 4 godziny temu, kawasaki napisał: Koleżanko a nie było w pytaniu kiedy samochód zjawił się na stacji. To oczywiste iż nigdy nie będzie chodziło o rok/dwa/trzy wstecz czy w przód. Data zjawienia się na stacji jest dniem egzaminu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 16 Sierpień 2020 Share Napisano 16 Sierpień 2020 Opisuję zbieżność proszę bardziej doświadczonych o ewentualne uwagi bo w środę mam opisówkę i chciałbym mieć pewność, że to co napisałem jest prawidłowe. USTAWIENIE ZBIEŻNOŚCI I CZYNNOŚCI WSTĘPNE AUTO OSOBOWE - pomiar przeprowadzamy na ławach pomiarowych -wyrównanie ciśnienia do wartości nominalnej - sprawdzenie stanu opon rozmiary stan czy równy bieżnik, czy jednakowe opony na osi - sprawdzenie zawieszenia luzy stan - zakładamy uchwyty do głowic pomiarowych na wszystkie koła - zakładamy głowice pomiarowe - podnosimy auto do wykonania kompensacji bicia kół (dokonujemy poprzez obrót każdym kołem) - pomiarów dokonujemy przy takim obciążeniu dla jakiego producent podał mierzone parametry - podkładamy obrotnice pod przednie koła a pod tylne płyty rolkowe aby utrzymać poziom auta - naciskamy kilkakrotnie na przód i tył pojazdu celem prawidłowego ułożenia zawieszenia - poziomujemy głowice pomiarowe i blokujemy zespoły pomiarowe - blokujemy pedał hamulca - odblokowujemy obrotnice - ustawiamy kieronicę do jazdy na wprost skręcamy w prawo np. o 20stopni potem w lewo też o 20 stopni - odczytujemy mierzone parametry - kąt pochylenia koła - zbieżność połówkową i całkowitą - kąt wyprzedzenia osi sworznia zwrotnicy regulacja - ustawiamy kierownicę w poziomie do jazdy na wprost i blokujemy, pedał hamulca zablokowany - ustawiamy zbieżność kół tylnych - ustawiamy zbieżność kół przednich - regulujemy kąt pochylenia kół i ile producent przewidział taką możliwość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 16 Sierpień 2020 Share Napisano 16 Sierpień 2020 (edytowane) BEZ REGULACJI!!! Tylko pomiar geometrii! (zbieżność jest tylko jednym z kilku parametrów) i porównanie wyników z danymi katalogowymi/producenta. Pomiarów dokonujemy dla obu osi, nie zapominaj o pomiarze maksymalnych skrętów kół oraz równoległości i śladowości osi. Edytowane 16 Sierpień 2020 przez adamos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 16 Sierpień 2020 Share Napisano 16 Sierpień 2020 Niektórzy producenci wymagają także dodatkowych czynności przygotowawczych BMW - dodatkowe obciążenie pojazdu, tak samo jak niektóre modele Opla. W Bmw ważna bywa ilość paliwa w zbiorniku. Niektóre Mercedesy - parametry geometrii zależne od wysokości przodu i tyłu pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 16 Sierpień 2020 Share Napisano 16 Sierpień 2020 Dziękuję za uwagi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter1973 Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 W dniu 2020-08-16 o 11:21, kawasaki napisał: regulacja - ustawiamy kierownicę w poziomie do jazdy na wprost i blokujemy, pedał hamulca zablokowany - ustawiamy zbieżność kół tylnych - ustawiamy zbieżność kół przednich - regulujemy kąt pochylenia kół i ile producent przewidział taką możliwość jeśli chodzi o regulacje to zbieżność jako ostatnia , regulując kąty zmienia się tez zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kawasaki Napisano 17 Sierpień 2020 Share Napisano 17 Sierpień 2020 W dniu 21.07.2020 o 08:44, Paulina napisał: Pytanie z 01.07 godz. 8.00 Podaj i opisz przystosowania konstrukcyjne do badania dodatkowego na przewóz towarów niebezpiecznych, pojazd zarejestrowany 30.06.2017, kategorii N3, EXII. Drodzy forumowicze mam pytanie odnośnie tego właśnie pytania. Moje wątpliwości wynikają z tego że w przewodniku po badaniach technicznych przy takim pytaniu autor pisze w odpowiedzi wymagania z tabelki adr a parę pytań dalej przy takim samym pytaniu rozszerza to o wymagania działu 9.3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.