Skocz do zawartości

SKP - Jaka lokalizacja najlepsza?


Rekomendowane odpowiedzi

Panie i Panowie,

Tak sobie rozmyślam nt. lokalizacji nowo powstającej stacji SKP w średniej wielkości mieście (45 tys. mieszkańców). Czysto hipotetycznie.

Pomijając fakt opłacalności, wynagrodzenia diagnostów, podatków i rentowności, itd.

Jak myślicie czy lepszą lokalizacą jest śródmieście (w pobliżu dużych osiedli mieszkaniowych) czy może ruchliwa droga krajowa przy granicy miasta?

 

A może jakaś inna wersja o której nie wspomniałem powyżej?

Pozdrawiam,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak OSKP to bliskość baz transportowych, centrów logistycznych, firm z dużymi flotami itp. PSKP lepiej zadziała przy dużych osiedlach czy centrach biurowych. Ale oprócz samej lokalizacji ważna jest widoczność stacji i dogodny dojazd. Co z tego, że lokalizacja będzie idealna jak dojazd będzie utrudniony (znam z autopsji).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Grzegorz Łódź napisał:

a ja myślałem,że jak będzie "życzliwy diagnostyk" to wszędzie się dojedzie...

Ale rozmawiamy o lokalizacji SKP, nie o telewizycie :-P

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiając z różnymi ludźmi, odnoszę wrażenie, że tych życzliwych z każdym rokiem coraz mniej. Ale może się mylę.

Wracając do tematu, obserwuje swoją okolicę i widzę, że wszyscy budują stacje okręgowe, natomiast patrząc po danych z WK to 80-85% pojazdów to samochody osobowe i motocykle.

Stacja podstawowa to jednak niższy koszt budowy, jak i mniej papierkowej roboty. Ale wiadomo wszystko zależy od lokalizacji itd.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko - podstawa to zjazd do skp - z tym są największe problemy i koszty - znajomy za zjazd z drogi krajowej zapłacił 2 bańki - zrekompensował to sobie cpn-en - ale koszt powala - do 3,5 nie ma takiego problemu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, czaszka18 napisał:

wszyscy budują stacje okręgowe

Uważam że powodem jest konkurencja.  Budując OSKP zamykasz w pewnym stopniu możliwości dla konkurencji.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo przezornie budują OSKP, bo co jakiś czas powracają pomysły, aby zostawić tylko takie stacje na rynku. Z resztą OSKP to znacznie lepsza maszynka do robienia pieniędzy niż PSKP. 1 zestaw ciągnik+naczepa to praktycznie 4 "osobówki", do tego cały wachlarz badań dodatkowych. Zatrudnić pocztowców i po roku ma się czysty zysk.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
21 godzin temu, danielg539 napisał:

ruchliwa droga tranzytowa

Gdy będzie w pobliżu przejścia granicznego to celnicy znacząco mogą zwiększyć ilość klientów - brak OBT to szlaban w dół

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
23 godziny temu, Czolgista napisał:

Z resztą OSKP to znacznie lepsza maszynka do robienia pieniędzy niż PSKP. 1 zestaw ciągnik+naczepa to praktycznie 4 "osobówki", do tego cały wachlarz badań dodatkowych

Jeżeli "uczciwe" wykonujesz BT o pozyskaniu firm transportowych zwykle możesz zapomnieć. Większość z takich firm od lat wykonuje OBT w zaprzyjaźnionych SKP, gdzie nikt im nie robi pod górę. O gamie badań dodatkowych też możesz zapomnieć, bo obecne uregulowania odnośnie zmiany liczby miejsc i zamiany rodzaju pojazdu skutecznie większość z takich DBT wyeliminowały. Zostają tylko pojazdy rolnicze, które zwykle jeżdżą na najbliższe SKP (jak w ogóle jeżdżą na badania) ale stawki za takie badania są raczej skromne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najważniejszy życzliwy diagnostyk potem lokalizacja potem łatwy dogodny dojazd i parking.Ale myśle że odwagą teraz jest otwieranie stacji jest ich sporo utrzymanie ciągle rośnie (wypłaty dwóch diagnostów,media,zusy itp.) a cena za badania ciągle w miejscu od 15 lat a na podwyżki się nie zanosi.Musisz mieć chociaż ze 3 tys badań żeby wyjść na zero a to naprawdę nie jest łatwe a dobrzy diagnostycy już gdzieś pracują a ci co szukają pracy kokosów ci nie przyniosą.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem grunt to dobry dojazd. Jak np gość z firmy transportowej jedzie z 10 DR do podbicia to musi mieć dobry dojazd - to podstawa 😄

  • Haha 1
  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, OSKPNOWY napisał:

cena za badania ciągle w miejscu od 15 lat a na podwyżki się nie zanosi

Skoro przy obecnej cenie ludzie decydują się na budowę, to po podwyżce jeszcze więcej chętnych będzie. Od kiedy pamiętam to przedsiębiorcy jęczeli że kokosów nie ma, jednak większość z nich budowała następną stacje.  Taka kreatywna księgowość, zysków nie ma a cała rodzina przyzwoicie żyje z SKP, jeździ dobrymi autami, kończy  się spłatę jednego trzeba brać nowszy model bo tamten ma już 3 lata, rozpoczynają inne inwestycje itd. Nie znam nikogo co nie miał nic, czy minimalną pensję i na kredyt  pobudował SKP. Owszem budują na kredyt ale ludzie którzy już mają w mojej ocenie dobre dochody. Wyższa cena to i większe dochody, więc i ciśnienie na inwestowanie większe, i tak się nakręca ten zegar. Więc decyzja o budowie SKP to jest wiele czynników.

2 godziny temu, krzysieknowak napisał:

U mnie w okolicy

Nie tylko u Ciebie, wszędzie w każdym powiecie jest stacja a nawet kilka że załatwisz wszystko, tylko dziwi mnie że tak nisko się cenią. Jak już się zeszmacić to przynajmniej za pieniądze a nie za jakieś grosze.

2 godziny temu, blakop napisał:

jedzie z 10 DR do podbicia to musi mieć dobry dojazd

Co by mu się ten załącznik nie rozbił, bo to potem można się skaleczyć przy sprzątaniu, a i zapach wzbudza podejrzenia przy kontroli drogowej.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się w 100% z kolegą "wojteczek".

Tak to właśnie wygląda moim skromnym okiem obserwatora, bieda, klientów mało, wszystko na styk, a pod stacją szef parkuje nowe auto klasy premium. Oczywiście druga stacja też jest i też ledwo zipie. I takich firm w mojej okolicy znam conajmniej 3... przepraszam, ze zburzyłem co niektórym sposób myślenia, ale te stacje nie mają opinii urzędu pocztowego. Czasy sie zmieniają i stety/niestety diagności są coraz mniej skłonni do ryzyka utraty uprawnień. Coraz mniej, nie znaczy, że takich osób nie ma wcale, ale mam też ogląd jak wyglądał przegląd auta 5 lat temu a jak jest teraz...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego - nie ma już problemu z zapachem, bo przecież zawsze można powiedzieć, że to spiritus do dezynfekcji tak waniajet ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.