Skocz do zawartości
diagnosta25

zetor 7211 zmiana ilości miejsc

Rekomendowane odpowiedzi

diagnosta25

Klient chce zrobić zmianę ilości miejsc w zetorze 7211.

W DR. jest 1 a fabrycznie posiada 2.

Musi posiadać oświadczenie z warsztatu o dokonanych zmianach.

Zdjęcia posiada przed montażem i po montażu , oczywiście oryginalne siedzenie mocowane w fabryczne miejsce.

Czy musi posiadać jakieś dodatkowe oświadczenia, dokumenty ?

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

W ciągniku rolniczym dopuszcza się samodzielne zmiany dotyczące dodatkowego miejsca siedzącego, bez zmian konstrukcyjnych.

§ 46. 4. warunków technicznych, pozostaje pytanie jak potraktować zapis w DR ze stanem faktycznym, UD?

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diagnosta25

Chodzi o to, że klient chce aby w DR były 2 miejsca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adamos

Jak chcesz to zrób zmiany ze zdjęciami i cześć, żadnej FV i zaświadczenia od warsztatu nie potrzebuje, bo nie zachodzi zmiana rodzaju pojazdu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
20 godzin temu, diagnosta25 napisał:

Klient chce zrobić zmianę ilości miejsc w zetorze 7211.

Jak spełni wymagania § 464  .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

A co najlepsze są WK które odwołują się do pism z przed 20 lat że np C-330 nie może mieć dwóch miejsc bo napisał im ursus kiedyś tam że nie było...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Zaprzestano produkcji c-330 w latach 80-tych XX wieku, więc ile lat mają mieć pisma go dotyczące. Co ciekawe, Ciotka Wiki podaje że producent na zamówienie dostawiał dodatkowe siedzisko na błotniku. W żadnych znanych mi pozycjach literatury z epoki (okresu produkcji) nie znalazłem potwierdzenia tego faktu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diagnosta25

Wracając do tematu, więc jak wy to widzicie? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
20 godzin temu, wrc69 napisał:

 W żadnych znanych mi pozycjach literatury z epoki (okresu produkcji) nie znalazłem potwierdzenia tego faktu.

Proszę:

20200916_140849.jpg

Co prawda c325

20200917_081221.jpg

20200917_081229.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

Po spełnieniu wymagań nie ma przeciwwskazań żeby siedzenie domontować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
1 godzinę temu, diagnosta25 napisał:

Wracając do tematu, więc jak wy to widzicie? 

Normalnie , masz podane warunki , i wymiary siedzenia  jak pasuje to do dzieła.W nowszych  (major80) mimo że jest siedzisko na błotniku fabrycznie to z tymi warunkami nie za bardzo, w 7211 nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
22 godziny temu, wrc69 napisał:

, Ciotka Wiki podaje że producent na zamówienie dostawiał dodatkowe siedzisko na błotniku.

Pamiętam z dzieciństwa, że C-330 miewały właśnie takie siedzenia jak na powyższych zdjęciach.

1 godzinę temu, duchu napisał:

.W nowszych  (major80) mimo że jest siedzisko na błotniku fabrycznie to z tymi warunkami nie za bardzo, w 7211 nie wiem.

7211 zapewne spełniało warunki, gdyż do nauki jazdy w konfiguracji z dwoma miejscami było używane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

U  nas w okolicy w szkole rolniczej mają Fergusony 255 także do nauki jazdy, więc myślę ze da się ogarnąć warunki dla dodatkowego siedzenia jeśli się chce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
2 godziny temu, danielg539 napisał:

.7211 zapewne spełniało warunki, gdyż do nauki jazdy w konfiguracji z dwoma miejscami było używane.

5211 tez na L chodziło i też 2 miejsca.

1 godzinę temu, Rafi90 napisał:

U  nas w okolicy w szkole rolniczej mają Fergusony 255 także do nauki jazdy,

255 na L -to chyba za karę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69
W dniu 17.09.2020 o 08:05, duchu napisał:

Co prawda c325

To konstrukcja z lat 1959-63. Po 325 był 328 i dopiero 330. To jakbyś założył westernowe siodło z muła na Yamahę Virago.

Nie wiem czy bym się odważył dopisać dodatkowe miejsce na ciągniku rolniczym widząc ławkę z rurki i listwy drewnianej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rafi90

4. Dopuszcza się umieszczenie w ciągniku rolniczym i leśnym siedzenia dla pasażera, o ile spełnione są następujące
warunki:
1) siedzenie powinno być tak umieszczone, aby pasażer nie był narażony na niebezpieczeństwo i nie stwarzał
ograniczenia w kierowaniu ciągnikiem;
2) siedzenie powinno być wyposażone w oparcie ustalające boczne i tylne o wysokości co najmniej 200 mm;
wymagania tego nie stosuje się, jeżeli oparcie siedzenia jest utworzone przez część kabiny lub ramy ochronnej;
3) poduszka siedzenia powinna być miękka i elastyczna;
4) ciągnik powinien być wyposażony w podnóżek na stopy pasażera oraz uchwyty ręczne umożliwiające dostęp do
siedzenia pasażera oraz ułatwiające pasażerowi utrzymanie tej pozycji;
5) siedzenie powinno mieć co najmniej 400 mm szerokości i 300 mm głębokości;
6) oparcie siedzenia powinno mieć wysokość co najmniej 200 mm; warunku nie stosuje się do ciągników, w których
istnieje zamknięta konstrukcyjnie przestrzeń za siedzeniem pasażera;
7) wolna przestrzeń ponad powierzchnią siedzenia dla pasażera powinna wynosić 920 mm; jeżeli ciągnik spełnia
wszystkie wymagania dotyczące ochrony kierowcy, lecz jego konstrukcja uniemożliwia wolną przestrzeń o takim
wymiarze, to warunek dotyczący wolnej przestrzeni ponad powierzchnią siedzenia dla pasażera można ograniczyć
do 800 mm, o ile część dachu nad siedzeniem pasażera będzie miała właściwe miękkie pokrycie;
8 górna część wolnej przestrzeni nad siedzeniem pasażera może być ograniczona z tyłu i z boków wyłącznie przez
promień nieprzekraczający 300 mm, przy czym jako wolną przestrzeń rozumie się w tym przypadku obszar
zaczynający się w pionie nad przednim skrajem siedzenia dla pasażera;
9) wyposażenie w siedzenie dla pasażera nie może powodować powiększenia szerokości całkowitej ciągnika.

 

No ale przecież pisze jak byk kiedy można dołożyć siedzenie i jakie ma być.

Edytowane przez Rafi90
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
diagnosta25

Dzięki , temat do zamknięcia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
18 minut temu, Rafi90 napisał:

przecież pisze jak byk kiedy można dołożyć siedzenie i jakie ma być.

W dodatku zapis ten funkcjonuje w niezmienionej formie od ponad 20 lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu
1 godzinę temu, wrc69 napisał:

To konstrukcja z lat 1959-63. Po 325 był 328 i dopiero 330. 

Nie wiem czy wiesz na czym polegają różnice miedzy nimi, pierwszy skan jest C330 ,reszta C325.. Do takich instrukcji dostęp miałem- takie zapodałem . a jest to odpowiedz na TWÓJ post

 

W dniu 16.09.2020 o 11:49, wrc69 napisał:

........... W żadnych znanych mi pozycjach literatury z epoki (okresu produkcji) nie znalazłem potwierdzenia tego faktu.

Tak więc...

 

1 godzinę temu, wrc69 napisał:

 To jakbyś założył westernowe siodło z muła na Yamahę Virago.

Nie wiem czy bym się odważył dopisać dodatkowe miejsce na ciągniku rolniczym widząc ławkę z rurki i listwy drewnianej.

Nie rozumiem insynuacji.

Ale jak to ktoś sie nie dawno wypowiedział na tym forum: "I to jest czasami (czasami, piszę) bolączka tego forum: poszukiwanie drugiej dziury w d... rugiej stronie.

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wrc69

Jeśli przyjąłeś Kolego że to atak ad-personam, śpieszę wyjaśnić że to tak nie jest. Jeśli poczułeś się urażony, przepraszam.

Chodziło mi, że mamy tu dostawić dodatkowe miejsce w ciągniku rolniczym, producent pozwala, katalog części pokazuje jak to wyglądało. Ale to było w latach 50-tych; 60-tych ubiegłego wieku i teraz (to już jest wyłącznie moje zdanie) trochę zmieniły się przepisy. Nie odważyłbym się podpisać pod ławeczkę z desek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
duchu

Wyjaśnienia przyjęte , przepraszam za przytyki 😉

Edytowane przez duchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Godzinę temu, wrc69 napisał:

Ale to było w latach 50-tych; 60-tych ubiegłego wieku i teraz (to już jest wyłącznie moje zdanie) trochę zmieniły się przepisy. Nie odważyłbym się podpisać pod ławeczkę z desek

Przepisy w dalszym ciągu są bardzo liberalne nawet dla samochodów:

Cytat

3) górna część oparcia przednich siedzeń samochodu osobowego powinna być miękko wyściełana; przepisu nie stosuje się do samochodu terenowego;

Ja bym się nie wahał dopuścić ciągnika rolniczego z takim siedzeniem pod warunkiem spełnienia wszystkich wymiarów a z tym zdecydowana większość ciągników ma problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.