Skocz do zawartości

Fotografowanie pojazdów od stycznia 2021 roku


mike_van_mik

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, Mecher napisał:

ale co ma być zatarte

Nic nie ma być zatarte. Autokorekta w androidzie płata figle i poprawia wyrazy, na takie które z jakiegoś powodu bardziej pasują jej do kontekstu.

1 godzinę temu, DARIO64 napisał:

nic nie poradzę. 

Mógłbyś napisać o jaki konkretnie zapis Ci chodzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Czolgista

    10

  • DARIO64

    9

  • Bartek24

    6

  • Grzegorz Łódź

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jedno co nie ulega wątpliwości, to forsowanie jakichkolwiek ustaw w obecnym czasie ma tylko taki cel aby coś przepchnąć przy okazji i z minimalną szansa na protesty.

A kto nas szkolił w obsłudze cepik-u? A kto szkoli w obsłudze kasy fiskalnej ? Jedyna pomoc, to nasze fora. Na szczęście mamy wśród "swoich" bardzo zdolnych forumowiczów.

Bo projekt przewidywał zakaz wykonywania BT pojazdów należących do właściciela SKP na ich stacjach i brak możliwości wykpienia się wspomnianego właściciela za "rażące przewinienia" w wpływające na rze

Posted Images

Pozostałe wymagania odnośnie przechowywania materiałów z badań pojawią się już w aktach wykonawczych a nie teraz w PORD. Przecież jest napisane, że minister ogłosi odpowiednie akty wykonawcze do ustawy. Ale właśnie wyniki z pomiaru sił hamowania i emisji spalin są najbardziej prawdopodobne. Bo na kopcące Diesle są już mocno cięci żeby z nimi walczyć

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, DARIO64 napisał:

Ogólnie pisałem

Chodzi Ci o to sformułowanie:

"Wymogu stosowania pieczątek, o których mowa w ust. 1, nie stosuje się do..."

Znaczy przymusu wbijania pieczątek nie ma, ale wbijać też nikt nie zabrania. Dobrze rozumiem?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Czolgista napisał:

Chodzi Ci o to sformułowanie:

Kuźwa, z tą flaszką to jednak dobry pomysł i nawet 600km nie jest przeszkodą jak się chce.

Ogólnie, znaczy ogólnie ,miałem na myśli wszystkie przepisy, wszystkie nasze babole wynikające z niedoczytania.

Ale jak już chcesz, to czy ten zapis daje pole manewru:

Cytat

  c) na stronie 2 w rubryce „TERMIN BADANIA TECHNICZNEGO” w miejscu „mp.” – przystawia się okrągłą pieczątkę organu rejestrującego, jeżeli termin ten wpisuje organ rejestrujący albo pieczątkę identyfikacyjną uprawnionego diagnosty, jeżeli termin ten wpisuje uprawniony diagnosta; przepis art. 82 ustawy stosuje się odpowiednio;

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...
Cytat

Doskonałym przykładem są tu np. pojazdu używane do sportu czy auta sprowadzone z USA. Dokonywane w nich przeróbki często stoją w sprzeczności z wymogami technicznymi dla pojazdów (np. modyfikacje amerykańskiego oświetlenia), co w praktyce uniemożliwi zaliczenie obowiązkowego badania technicznego z wynikiem pozytywnym....

...Do tej pory kierowcy radzili sobie z nim we własnym zakresie dokonując przeróbek oświetlenia (np. wymieniając odbłyśniki czy wklejając w oryginalne lampy elementy oświetlenia z lamp europejskich). Gdy każde badanie będzie musiało być potwierdzone dokumentacją fotograficzną, na tego rodzaju "przymykanie oka" przez diagnostę, nie można już będzie liczyć.

Mnie ciekawi ile takich pojazdów niedostosowanych do warunków europejskich jest zarejestrowanych i dopuszczonych do ruchu w innych krajach członkowskich, a później rozmawiajmy o tym, że wykonanie takiego badania to będzie problem :) 
Ps. Najśmieszniejsze jest to, że jak na pewnej "poczcie" taki pojazd sprowadzony z USA przechodzi od kilku lat badanie z wynikiem P, a ode mnie dostanie negatywa za warunki EU to nagle ta pierwsza poczta (ani ani inna stacja) nie chcą zrobić badania z wynikiem P- kiedyś mi się klient pożalił, że ładnie go urządziłem bo musiał wsadzić 3 tyś w samochód żeby zrobić przegląd, bo żadna stacja nie chciała się tego podjąć 😅

Edytowane przez dominik_z
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
45 minut temu, dominik_z napisał:

Mnie ciekawi ile takich pojazdów niedostosowanych do warunków europejskich jest zarejestrowanych i dopuszczonych do ruchu w innych krajach członkowskich, a później rozmawiajmy o tym, że wykonanie takiego badania to będzie problem :) 
 

Bardziej śmieszne jest to że pewien WK na Południu niedaleko mnie , rejestruje każdego amerykańca niezależnie co w Titlu pisze. Może być nawet po wybuchu bomby atomowej. U nas nie robią, idziesz do sąsiadów. CYK! zarejestrowany. Później przerejestrowanie u nas i auto jeździ. Wszystkie te zmiany znów biją w diagnostów, a zepsute jest wszystko od samej góry. Zresztą tam najbardziej...

Teraz, Rafi90 napisał:

 

 

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

też coś ostatnio wyskoczyły mi zmiany od 2021 roku w badaniach technicznych na kilku stronach i było coś o tym że w przypadku jak wygaśnie OBT to następne będzie kosztować 2 razy tyle. Czy szanowne grono diagnostów coś wie w tym temacie? Bo jeżeli tak to jeden zestawik (ciągnik+2 przyczepy pojadą jeszcze w tym roku) choć obecnie stoją do żniw nie użytkowane. Średnio mi się widzi płacić 2xwięcej po nowym roku, nie bardzo też mi się chce lecieć na pusto 30km w jedną stronę żeby zrobić badanie bo jednak to 1,5 godziny w jedną stronę, z 1h badanie i robi się cały dzień zmarnowany bo najpierw to pospinać potem znowu ustawić na podwórku, no dzień w plecy zakładając że wszystkie żaróweczki i siłowniki sprawne ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
42 minuty temu, Nikita_Bennet napisał:

też coś ostatnio wyskoczyły mi zmiany od 2021 roku w badaniach technicznych na kilku stronach

Obecnie stoi wszystko oparte o projekty, wg mnie za mało czasu żeby wszystkie pomysły zaczęły obowiązywać od nowego roku, chociaż wszystko w rękach władzy i się okaże na grudniowym posiedzeniu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

o tych zmianach coś kojarzę że mówiło się już wcześniej ale nie weszło i ciekaw jestem czy wejdzie bo tak to nie robiłbym OBT tych pojazdów do czerwca ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Nikita_Bennet napisał:

wyskoczyły mi zmiany od 2021 roku

Na razie projekty,  jak będzie to dowiemy się 31 grudnia. Moim zdaniem pewna grupa pojazdów powinna być zwolniona. Ciągnikiem bez kabiny jechać na badanie przy mrozie nic przyjemnego, podobnie motocykle czy autobusy. Dużo autobusów przed covidem nie robiliśmy ale coś tam czasami przyjechało, a teraz nawet nikt nie zapyta o badanie autobusu , jeszcze jak by należało zapłacić podwójnie to chyba by strzelali do nas, mimo że to nie dla nas kasa.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Samo MI stwierdziło, że czasu jest zbyt mało aby zmiany weszły z początkiem roku a do tego jakieś vacatio legis i to z terminem liczonym w miesiącach pewnie nastąpi. Ja obstawiam, że zmiany w PORD wejdą w I kwartale przyszłego roku a nowe przepisy będą obowiązywać gdzieś od połowy roku.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, vaandee napisał:

Obecnie stoi wszystko oparte o projekty, wg mnie za mało czasu żeby wszystkie pomysły zaczęły obowiązywać od nowego roku, chociaż wszystko w rękach władzy i się okaże na grudniowym posiedzeniu

Oglądałem niedawno serial "Most nad Sundem" i tam w II sezonie jest takie stwierdzenie, że w 14 dni nie da się uchwalić ustawy. Ale to kręcili zanim zaczął rządzić pis. :D

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze rozważmy kwestię dodatkową czyli badanie z wynikiem negatywnym dla ciągnika rolniczego i przyczepy, gdzie właściciel śmiga 30km do stacji :) To że pojedzie nie znaczy że na 100% będzie pozytyw więc drodzy rolnicy, ustawy w dłonie i czytamy co musi spełniać i co posiadać. Szukać numerów, tabliczek znamionowych itp itd. Potem będzie "podbij Pan bo nie będę jechał drugi raz - to śmigaj bez, proste".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet

no myślę ze starczy tych ustaw do czytania dla rolników, dużo tego jest względem innych dziedzin życia.
Rzadko się zdarza negatyw - w sumie u nas nigdy ale przed obt myjka, sprawdzenie wszystkiego czy sprawne więc spokojnie, bardziej chodzi o zmarnowany czas itp. Jak np ciapkiem zaciągnie się dwie D46 no to badanie też trochę trwa a ciągnik demonem szybkości nie jest. No i ja myślę ogarnąć dokumentacje od jeszcze jednej przyczepy - może zdążę wtedy się dwie pociągnie ;)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.