Skocz do zawartości

Wygasly MOT angielskiego auta, Da sie odnowic tutaj w Polsce ?


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Przyjechalem angielskim autem tutaj do polski.
Auto ubezpieczone oraz zarejestrowane w UK, przeglody/taxy itd zawsze byly robione w UK.

Sprawa ma sie tak, ze 10 Listopada wypad dzien, kiedy powinienem zrobic przeglad - MOT jednak z kilku powod nie uda mi sie wrocic na czas do UK aby zrobic przeglad/MOT

Chcialem sie was spytac:

- Czy da rade tutaj gdzies w polsce zrobic przeglad dla angielskiego auta, ktore jest zarejestrowane w UK?
- Jesli tak, to czy taki przeglad bedzie wazny (w systemie ) w Anglii ?
    Obecnie mozna sprawdzic czy auto posiada wazny TAX oraz MOT po wpisaniu nr rej. na stronie rzadowej https://www.check-mot.service.gov.uk/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, seb91 napisał:

- Czy da rade tutaj gdzies w polsce zrobic przeglad dla angielskiego auta, ktore jest zarejestrowane w UK?

- Da się gdziekolwiek w POLSCE. Prerejestracja i badanie z wynikiem negatywnym, No chyba, że spełnia nasze wymagania co do świateł mijania, przeciwmgielnych, pola widzenia kierowcy, oraz co do prędkościomierza. 

- Nie będzie widoczny w uk,nawet na podanej przez ciebie stronie rządowej, tak samo jak i badanie z każdego innego kraju. 

A co do

11 godzin temu, seb91 napisał:

 Obecnie mozna sprawdzic czy auto posiada wazny TAX oraz MOT po wpisaniu nr rej. na stronie rzadowej https://www.check-mot.service.gov.uk/

to można sobie sprawdzić czy auto posiada ważne OBT w POLSCE na stronie rządowej https://historiapojazdu.gov.pl 

Więc uk nie jest tu jakimś wyjątkiem w tym temacie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam wystarczy nr rej., bo u nas "deko" więcej

 

Cytat

 

Wypełnij wszystkie pola.

Numer rejestracyjny
Numer VIN
Data pierwszej rejestracji

 

 
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Mecher napisał:

- Da się gdziekolwiek w POLSCE. Prerejestracja i badanie z wynikiem negatywnym, No chyba, że spełnia nasze wymagania co do świateł mijania, przeciwmgielnych, pola widzenia kierowcy, oraz co do prędkościomierza. 

- Nie będzie widoczny w uk,nawet na podanej przez ciebie stronie rządowej, tak samo jak i badanie z każdego innego kraju. 

A co do

to można sobie sprawdzić czy auto posiada ważne OBT w POLSCE na stronie rządowej https://historiapojazdu.gov.pl 

Więc uk nie jest tu jakimś wyjątkiem w tym temacie. 

Nie wiem czy sie wyrazilem dosc jasno.. ale chodzi mi o zrobienie przegladu Angielskiego auta w polsce, tak jakbym robil to w robil przeglad w UK.. tak aby wynik byl pozytywny ( zakladajac, ze wszystkie czesci i ogolnie auto jest sprawne )
Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wiec czy sa w polsce gdzies punkty gdzie mozna zrobic przeglad angielskiego auta ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko skupy złomu.

A na poważnie. Chyba nie wyobrażasz sobie że jakiś kraj robi przeglądy pojazdu z innego kraju nie znając warunków technicznych tam obowiązujących ?

I jak niby miałby wprowadzić takie badanie do ichniego systemu badań, gołębiem pocztowym ?

I tak jeszcze po za systemem. Zapomniałeś już z jakiego kraju wyjechałeś? Skoro się go wstydzisz, pisząc jego nazwę z małej litery, to nie proś w nim teraz o pomoc. 

Gdyby nie Covid, pewnie nawet byś tu nie przyjechał i narzekał jaki to be kraj> 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Grzegorz Łódź
15 godzin temu, seb91 napisał:

czy taki przeglad bedzie wazny (w systemie ) w Anglii ?

A jakie są konsekwencje w Anglii jak nie ma przeglądu?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

40 minut temu, seb91 napisał:

... Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wiec czy sa w polsce gdzies punkty gdzie mozna zrobic przeglad angielskiego auta ?

nie ma podstawy prawnej

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Mecher napisał:

Tak, tylko skupy złomu.

A na poważnie. Chyba nie wyobrażasz sobie że jakiś kraj robi przeglądy pojazdu z innego kraju nie znając warunków technicznych tam obowiązujących ?

I jak niby miałby wprowadzić takie badanie do ichniego systemu badań, gołębiem pocztowym ?

I tak jeszcze po za systemem. Zapomniałeś już z jakiego kraju wyjechałeś? Skoro się go wstydzisz, pisząc jego nazwę z małej litery, to nie proś w nim teraz o pomoc. 

Gdyby nie Covid, pewnie nawet byś tu nie przyjechał i narzekał jaki to be kraj> 

jakie golebie pocztowe jaki wstyd? o czym Ty piszesz ?

dobra nvm widze, ze nie da zrobic sie przegladu tutaj w pl, temat mozna zamknac

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, seb91 napisał:

Wiec nie satysfakcjonuje mnie wynik negatywny bo lampy i inne sa przystosowane do ruchu lewostronnego.. jaki jest sens robienia przegladu skoro i tak obleje?

Wynik negatywny z BT tzn. że pojazd posiada usterki istotne (np. światła, lusterka, itp. - nie spełnia przepisów obowiązujących w Polsce) ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania. Jeśli te 14- dni są wystarczające to można wrócić do UK i tam zrobić OBT. A jeśli nie są wystarczające to po 14-dniach można ponownie zrobić BT i ponownie zyskać 14-dni. Tylko w ten sposób można legalnie na kołach wrócić do UK aby tam zrobić BT.

  • Polub 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, GABIUSZ napisał:

ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania.

Legalne poruszanie się pojazdem z UI? Pojazd jest dopuszczony do ruchu jeśli m.in. spełnia warunki techniczne.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, GABIUSZ napisał:

umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania.

Wynik negatywny z automatu uniemożliwia legalne poruszanie się po drogach (brak informacji w CEP o ważność BT).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idąc Waszym tokiem rozumowania to Policja w całym kraju łamie prawo, jak podczas kontroli stwierdzi usterki istotne ale zezwala na dalsze poruszanie się do max. 7-dni na podstawie "Pokwitowania".

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
52 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Wynik negatywny z BT tzn. że pojazd posiada usterki istotne (np. światła, lusterka, itp. - nie spełnia przepisów obowiązujących w Polsce) ale umożliwia Ci legalne poruszanie się pojazdem przez 14-dni od daty badania. Jeśli te 14- dni są wystarczające to można wrócić do UK i tam zrobić OBT. A jeśli nie są wystarczające to po 14-dniach można ponownie zrobić BT i ponownie zyskać 14-dni. Tylko w ten sposób można legalnie na kołach wrócić do UK aby tam zrobić BT.

Koledzy w postach powyżej mają rację - wynik negatywny do brak dopuszczenia pojazdu do ruchu. I nie ma czegoś takiego jak warunkowe dopuszczenie na okres 14 dni. Często spotykamy się z takimi interpretacjami nie wiem skąd wynikającymi. Te słynne 14  dni oznacza  mniej więcej tylko tyle, że w ciągu 14 dni od dnia wykonania badania  można wykonać badanie poprawkowe na stacji , która stwierdziła usterkę płacąc tylko za usterkę lub usterki stwierdzone podczas badania.

Pozdrawiam 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Idąc Waszym tokiem rozumowania to Policja w całym kraju łamie prawo, jak podczas kontroli stwierdzi usterki istotne ale zezwala na dalsze poruszanie się do max. 7-dni na podstawie "Pokwitowania".

Takie prawo daje OKRD ustawa. SKP nie ma w tym względzie takich uprawnień.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, aboz napisał:

Takie prawo daje OKRD ustawa. SKP nie ma w tym względzie takich uprawnień.

Przydała by się tutaj podstawa prawna.

Policjant na drodze "na oko" stwierdza, że są usterki istotne i może pozwolić na dalszą eksploatację pojazdu, natomiast na SKP diagnosta dysponujący specjalistycznym sprzętem dając Negatywny wynik badania (co oznacza, że pojazd nie stwarza zagrożenia w ruchu, bo wówczas USZ) informuje użytkownika, że nie może poruszać się po drogach publicznych. Wyjaśniałem to z OKRD i oświadczyli, że jak pojazd nie stwarza zagrożenia (UI) to oni nie mają podstaw do interwencji. Aczkolwiek zgadzam się z przedmówcami, że formalnie Polskie przepisy nie są spójne, podobnie jak w wielu innych krajach.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodnie z prawem to nawet niektóre UD powodują literalnie, że pojazd nie jest dopuszczony do ruchu, bo nie spełnia art. 66.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 minuty temu, GABIUSZ napisał:

Przydała by się tutaj podstawa prawna.

Art. 132 uPORD

Cytat

2.W razie zatrzymania dowodu rejestracyjnego (pozwolenia czasowego) policjant, funkcjonariusz Straży Granicznej albo funkcjonariusz Służby Celno-Skarbowej wydaje kierowcy pokwitowanie.Może on zezwolić na używanie pojazdu przez czas nieprzekraczający 7dni, określając warunki tego używania w pokwitowaniu. Zezwolenie nie może być wydane w przypadkach, o których mowa w ust.1 pkt 1 lit.a i c, a także w ust.1a pkt1lit.a i c oraz pkt 6.

 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
2 godziny temu, Macintosh napisał:

I nie ma czegoś takiego jak warunkowe dopuszczenie na okres 14 dni. Często spotykamy się z takimi interpretacjami nie wiem skąd wynikającymi.

Dopuszczenie warunkowe to stare zaszłości, bo funkcjonowało ono na początku lat '00 i umożliwiało dopuszczenie do ruchu pojazdu z pewnymi usterkami na okres do 14 dni.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, danielg539 napisał:

umożliwiało dopuszczenie do ruchu pojazdu

Z zastrzeżeniami, było to bardzo dobre rozwiązanie. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Obecne jest chyba lepsze bo bezpieczniejsze dla diagnosty, gdyż nie dopuszcza pojazdu posiadającego usterki.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że nie wszystkie usterki powinno eliminować pojazd z ruchu całkowicie. Np. skorodowany VIN czy braki w oświetleniu (przy pewnych ograniczeniach w poruszaniu się) nie mają zasadniczego wpływu na bezpieczeństwo, a jedynie na porządek ruchu.

  • Lubię 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgodzę się. Znane  są przypadki, kiedy klient przyjeżdża tym samym pojazdem na tą sama stację od kilku lub kilkunastu lat  a tu nagle podczas kolejnego badania okazuje się, że Vin częściowo skorodował bo producent go dosyć niefortunnie umieścił ( np. w Oplu ) .Pomimo tego, że klient posiada pojazd od nowości  i diagnosta zna ten pojazd i klienta  to niestety klient  musi ogarnąć temat nadania numeru zastępczego i tabliczki zastępczej. To czasami  kosztowo wychodzi 1/3 wartości samochodu ( opinia rzeczoznawcy plus badanie  dodatkowe).  A pojazd jest sprawny technicznie - zadbany . Żadnych odznak korozji, systematycznie serwisowany.  Nie spełnia jednak wymogów formalnych.

Oglądałem kiedyś jeden z angielskich programów motoryzacyjnych, w którym dwóch entuzjastów motoryzacji kupuje stare pojazdy i je naprawia żeby sprzedać z zyskiem a tym samym ratują pojazdy od złomowania. I nie wierzyłem własnym oczom. Akurat w tym odcinku przerabiano oldtimera na pojazd rajdowy ( chyba to był Ford Escort ) Zamontowano klatkę i przy okazji montażu rozpórek wzmacniających na kielichu amortyzatora w komorze silnika okazało się, że  będzie zasłonięty VIN. I  ?  Jeden z prowadzących zrobił zdjęcie VIN-u i powiedział, że dzwonił do wydziału komunikacji i przedstawił sprawę. Tam mu powiedziano, żeby wykonał zdjęcie Vin-u i zostanie nabity w innym miejscu !!! A dla celów rejestracji wystarczy zdjęcie VIN. Pomijam kontrowersyjną i  poruszaną nie raz na forum kwestię montażu klatki bezpieczeństwa. Tam w UK z tym nie ma  problemu. Po montażu klatki  i innych akcesoriów rajdowych ( min. systemu gaśniczego)  pojazd jedzie na stację i ponoć jest dopuszczany do ruchu.

Pozdrawiam

Edytowane przez Macintosh
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Co kraj to obyczaj. Są kraje, że w przypadku korozji numeru jest ten sam numer nabijany na innym elemencie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 weeks later...
Filippo240

A jak na stacje przyjedzie pojazd zarejestrowany nadal w Anglii ale przystosowany do naszych przepisów to czy można mu wykonać przegląd? I czy nasza policja będzie respektować takie badanie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.