Rafi90 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 Z montażem zleconym przez salon u gazownika jest jeszcze jeden problem. Już trzecie auto miałem od wakacji do pierwszego badania z LPG. Decyzja TDT ? Nie ma . Pan zadzwoni do salonu. Nie mają , może gazownik ma... A on też nie ma. Ale wyda duplikat za $ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 (edytowane) Nie mają bo decyzję ma leasing, tak jak KP ? Tylko takie powody braku decyzji i protokołu miałem Edytowane 17 Listopad 2020 przez Mecher Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 42 minuty temu, Rafi90 napisał: Z montażem zleconym przez salon u gazownika jest jeszcze jeden problem. Mi jak trafia sie takie auto to z reguły przyjeżdża po 3 latach, bo nikt w WK terminu nie skrócił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 Ludzie nie wiedzą często że cokolwiek trzeba mieć do LPG. A już na słowo decyzja wystawiają oczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel9797 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 (edytowane) 6 godzin temu, danielg539 napisał: Takie rozwiązanie nie am nic wspólnego z fabryczna instalacją. Z tego co wiem to takie auta sprzedawane są jako "fabryczna instalacja LPG". Chyba wszyscy producenci którzy oferują LPG działają w ten sposób. Kiedyś słyszałem, że niby Opel w Polsce oferuje LPG i samochody przyjeżdżają już do salonu z instalacją. Nie wiem dokładnie jak to rozwiązują ale ciężko mi uwierzyć, ze na linii produkcyjnej ktoś zakłada gaz. Tym bardziej, że pod maską te instalacje wyglądają jak już wspominałem, poprawnie i tyle. Być może się mylę. Słyszałem jeszcze, że dilerzy reklamują, że auta z fabryczną LPG to te wzmocnione. Chciałbym porównać głowice od wersji bez LPG z wersją z LPG, szczególnie interesują mnie wszelkie numery na takich głowicach. Co do wypalania gniazd zaworowych/zaworów na LPG. Albo ktoś dał ciała przy montażu i potem wykazał się brakiem umiejętności regulacji albo po prostu głowica jest z plasteliny i wtedy wolałbym takiego motora unikać. Przykład? Pojedźcie do losowego zakładu montującego LPG i poproście o jakieś zdjęcia z przykładowych montaży, jak to wygląda, czy wtryskiwacze dają pojedynczo blisko wtryskiwaczy benzynowych, zdjęcia kolektorów na stole gdzie widać ich umiejętność wiercenia w nim, powiedzcie że macie sondę wąskopasmową w aucie i spytajcie jakiej sondy AFR używają do regulacji, zapytajcie jak rozwiązują sprawę silników z różnoodległościowymi kolektorami ssącymi np. VR5/VR6. Dużą większość osób zaskoczycie na starcie gdyż ta większość nie montuje a wrzuca te instalacje pod maskę. Naprawdę takich niuansów jest dużo a wielu wydaje się, że to takie banalne. Sam w tej chwili posiadam LPG w samochodzie z mechaniczną regulacją luzów zaworowych, z tym, że klasyczna klawiatura (OHC). Regulowałem zawory przed samym montażem i póki co zrobiłem 18k km. Mam zamiar zdjąć pokrywy po przebiegu 40k i będziemy widzieć jak wyglądają luzy. Jeżeli regulacja jest na szklankach to trzeba wyjmować wałki, czyli trzeba zrzucać rozrząd, w subaru dochodzi demontaż silnika. Taką operacje wykonywałbym za każdym razem wymiany rozrządu niezależnie czy jeżdżę na Pb czy LPG. Myślę, że na LPG luzy wytrzymają w takim przypadku, no chyba, że ktoś ma zamiar trzymać rozrząd 150k. Monterzy jakoś montują to do takich aut, oczywiście po wcześniejszym dogadaniu wszystkiego z klientem. Sam nie mam osobiście doświadczenia z takim rozwiązaniem ale czy bym się tego bał? Chyba nie, pod warunkiem, że człowiek jest świadom z czym to się je. Swoją drogą, kiedyś pracowałem w zakładzie gdzie regenerowano i usprawniano głowice. Co się czasem może dziać z tymi hydraulicznymi popychaczami. Jak nie ma jakości materiałów to i to często zawodzi. Edytowane 17 Listopad 2020 przez kornel9797 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 12 minut temu, kornel9797 napisał: . Kiedyś słyszałem, że niby Opel w Polsce oferuje LPG i samochody przyjeżdżają już do salonu z instalacją. Dobrze słyszałeś i w tym samochodzie nie było pajęczyny kabli i przewodów i wszystko działało jak należy. Dawniej można było kupić Peugeota 406 wyposażonego w fabryczną instalację LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kornel9797 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 Czyli jednak coś jest na rzeczy i niektóre marki rozwiązują to jakoś inaczej. Myślałem, że wszyscy montują z pozycji dilera w lokalnym serwisie. W każdym bądź razie kiedyś widziałem Opla z fabryczną instalacją i normalnie na pokrywie zaworów leży listwa wtryskowa w poziomie, gdzie można to rozwiązać dużo lepiej. Chyba, że nie był to Opel z taką strikte fabryczną instalacją. Nie znam szczegółów, nie jeździłem ani nie oglądałem od spodu, widziałem tylko przez minutę pod maską i dostałem info, że to ta "fabryczna. Myślę, że temat wyczerpaliśmy, każdy ma jakieś swoje zdanie a i tak zeszliśmy z głównego wątku. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 5 minut temu, kornel9797 napisał: Chyba, że nie był to Opel z taką strikte fabryczną instalacją. Łatwo można poznać, bo na desce rozdzielczej jest przycisk taki jak do halogenów opisany LPG. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 17 minut temu, danielg539 napisał: Dobrze słyszałeś i w tym samochodzie nie było pajęczyny kabli i przewodów i wszystko działało jak należy. Opel ma fajnie rozwiązane bo przycisk od LPG jest w desce fabrycznie, wskaźnik i komp pokazują LPG i Benz na zegarach a w dodatku instalacja jest wpięta w OBD i przez OBD się ją diagnozuje. To według mnie jest FABRYCZNA instalacja LPG 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 1 minutę temu, Rafi90 napisał: To według mnie jest FABRYCZNA instalacja LPG Dokładnie tak! 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 W dniu 13.11.2020 o 20:19, kornel9797 napisał: Liczba oktanowa jako liczba określająca odporność paliwa na spalanie stukowe i takowa liczba jest zawsze podawana w przypadku paliw gazowych, nie tylko LPG. Najczęściej chyba przy paliwach gazowych występuje wartość minimalna. Wiem, że są jakieś różne normy wyznaczania tej liczby i chyba może być ona podawana w jakiś dwóch kategoriach i pewnie w przypadku benzyny wygląda to trochę inaczej. Więcej szczegółów na ten temat nie znam. Właśnie nie jestem pewien. Dla paliw gazowych parametrem jest liczba metanowa. Najważniejsze jest to co jest zdefiniowane w normie dotyczącej paliw. W dniu 16.11.2020 o 15:11, danielg539 napisał: Raczej trudno mówić o błędnych założeniach skoro w naszym kraju co trzecie auto benzynowe ma zamontowana instalacje LPG! Nie wiem ile takich pojazdów jest wyposażonych w instalacje gazowe. Nie bierz jednak pod uwagę tylko naszego kraju ale ogólnie wszystkie państwa gdzie sprzedawany jest taki typ pojazdu. Wygląda to wtedy już inaczej. 9 godzin temu, Rafi90 napisał: No ale skoro wsadziłeś GAZ do Forda z szklankową regulacją zaworów albo do japońca który ma gniazda jak plastelina to nie narzekaj. Teraz pytanie co rozumiesz poprzez "szklankową" regulację luzu zaworowego ? Jedni twierdzą, że dotyczy to układów gdzie wymagana jest ręczna regulacja luzu zaworowego, inni twierdzą że dotyczy to układów z samoczynną regulacją. Znowu w mądrych książkach piszą, że wszystkie popychacze gdzie jest bezpośredni napęd z wałka są "popychaczami szklankowymi" i nie ma podziału na regulację ręczną/samoczynną. Przyznam, że nie miałem do czynienia z konstrukcjami gdzie jest bezpośredni napęd popychaczy wymagałby regulacji luzu poprzez odpowiednie podkładki. Spotykałem się z dźwigienkowymi albo hydraulicznymi. 7 godzin temu, danielg539 napisał: Takie rozwiązanie nie am nic wspólnego z fabryczna instalacją. Czym jest dla was fabryczna instalacja ? Kiedyś spotkałem diagnostę, który twierdził że w pojazdach nie można sobie dokładać siedzeń a jak potrzebuję więcej to trzeba sobie iść do salon kupić odpowiednie auto. Tutaj oczywiście mówię o autach typu Ducato, Sprinter, Transit itp. Tylko nie wpadł na to, że wiele zabudów sprzedawanych w takich salonach jest już zabudowami II etapu. Już nie wspomnę o Ducato 4x4... 34 minuty temu, kornel9797 napisał: Myślałem, że wszyscy montują z pozycji dilera w lokalnym serwisie. Nie wiem czy w latach 90-tych BMW nie wypuściło też jakiegoś auta w gazie. W sumie co do zasady to instalacje LPG są montowane jako aftermarket a CNG są fabryczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 (edytowane) Chodzi o przypadki gdzie w celu regulacji luzu wymienia się całe popychacze/ szklanki, lub płytki które są na nich lub pod nimi. Do wymiany płytek które są na szklankach wystarczy odpowiedni przyrząd którym wciśniemy zawór i z pod krzywki wyjmiemy płytkę, a do tych które mają całe szklanki wymienne lub płytki pod, trzeba wyjmować wałki i rozbierać rozrząd. Ludzie słysząc że w niektórych przypadkach już po 30-40 tyś regulacja jest wymagana, i słyszą sumę- rezygnują. Efekt jest taki że po 2 latach na LPG taki silnik to szmelc. Edytowane 17 Listopad 2020 przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 7 minut temu, Rafi90 napisał: Ludzie słysząc że w niektórych przypadkach już po 30-40 tyś regulacja jest wymagana, i słyszą sumę- rezygnują. Nie ma co się dziwić jak w tym czasie można zaoszczędzić jeżdżąc na gazie max 3000 PLN (czyli następuje zwrot kosztów instalacji) a tu regulacja zaworów za 1000 PLN to faktycznie finansowego przełożenia to nie ma. 17 minut temu, sad_madman napisał: W sumie co do zasady to instalacje LPG są montowane jako aftermarket a CNG są fabryczne. Tylko w 90% masz racje,bo teoretycznie można domontować instalację CNG jaki kupić pojazd z fabryczną instalacją LPG. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 4 minuty temu, danielg539 napisał: Tylko w 90% masz racje,bo teoretycznie można domontować instalację CNG jaki kupić pojazd z fabryczną instalacją LPG. Tak naprawdę tylko mając dostęp do homologacji pojazdu jesteśmy w stanie zweryfikować czy jest to instalacja "fabryczna" czy montowana jako aftermarket. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Listopad 2020 Share Napisano 17 Listopad 2020 To prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 13 Marzec 2021 Share Napisano 13 Marzec 2021 Miałem dzisiaj niewątpliwą przyjemność porozmawiać z Panem Adamem Majerczykiem, pracownikiem ITS Pracowni Pojazdów Zasilanych Gazem w zakładzie Homologacji i Badań Pojazdów. Wszelakie montaże butli za pierwszym rzędem siedzeń pod nogami pasażerów, lub pod jakimkolwiek siedzeniem należy to nadal rozumieć jako montaż w przestrzeni pasażerskiej. Jedyne miejsce do własnej interpretacji jakie ma diagnosta, to czy montaż od spodu pojazdu (pod podłogą) pod 3-cim rzędem należy jeszcze do przestrzeni pasażerskiej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 13 Marzec 2021 Share Napisano 13 Marzec 2021 Żeby nie powtarzać ... W dniu 7.11.2020 o 21:15, Grzegorz Łódź napisał: Nie tak szybko.... W warunkach technicznych nie ma nic na temat "przedziału" Gdyby tak było to "hatchback" po złożeniu tylnej kanapy też by musiał wypadać.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.