Kotel 0 Napisano 21 Styczeń Share Napisano 21 Styczeń (edytowane) Witam, chcialbym omowic sprawe hydrolapy. Wiem, ze ingerowanie w seryjny uklad hamulcowy jest niezgodne z polskim prawem. Ale co gdyby dodac dodatkowe zaciski (dual brake mod) i pod jeden z nich podpiac hydrolape? Bo niby nie ingerowalem w uklad hamulcowy. Bo chcialbym dodac taka hydrolape ale tez przejsc przeglad i moc normalnie jezdzic do kosciola, lub na zakupy Edytowane 21 Styczeń przez Kotel Dodanie informacji Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mirek_handlarz 58 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń 8 godzin temu, Kotel napisał: Wiem, ze ingerowanie w seryjny układ hamulcowy jest niezgodne z polskim prawem. 8 godzin temu, Kotel napisał: gdyby dodać dodatkowe zaciski (dual brake mod) 8 godzin temu, Kotel napisał: ingerowanie w seryjny uklad hamulcowy 8 godzin temu, Kotel napisał: Wiem, ze ingerowanie..... Dodatkowo - to dodatkowe urządzenie istotnie ingeruje w przestrzeń pasażera - stanowiąc dodatkowy (nadprogramowy), stały element do tej przestrzeni. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IVVO 207 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń 9 godzin temu, Kotel napisał: przejsc przeglad i moc normalnie jezdzic do kosciola, lub na zakupy Czyli chciałbyś zrobić Sobie taki driftolot do kościoła zachęcam do tematu o pojeździe do sportu Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrc69 79 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń Co to jest "hydrolapa"? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IVVO 207 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń (edytowane) https://www.google.com/search?q=Hydrolapa Ręczny hydrauliczny do driftolotów Edytowane 22 Styczeń przez IVVO Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotel 0 Napisano 22 Styczeń Autor Share Napisano 22 Styczeń 2 minuty temu, wrc69 napisał: Co to jest "hydrolapa"? Hydrolapa to hydraulczny hamulec reczny wykorzystywany do driftu ale nie mozna go zablokowac jak normalnego recznego Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wrc69 79 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń "§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami": 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; 2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką; 3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością: a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy; wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego." To z 2022. Sam sobie odpowiedz na pytanie. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IVVO 207 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń (edytowane) 6 minut temu, Kotel napisał: ale nie mozna go zablokowac jak normalnego recznego Można - w zależności od modelu - ale ogólnie służy do krótkiego przyblokowania w celu wprowadzenia pojazdu w "kontrolowany poślizg" Edytowane 22 Styczeń przez IVVO Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kotel 0 Napisano 22 Styczeń Autor Share Napisano 22 Styczeń 9 minut temu, IVVO napisał: Można - w zależności od modelu - ale ogólnie służy do krótkiego przyblokowania w celu wprowadzenia pojazdu w "kontrolowany poślizg" Przepraszam, nie wiedzialem, ze takie modele istnieja 35 minut temu, wrc69 napisał: "§ 14. 1. Pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla i trzykołowego pojazdu samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 1 t, wyposaża się w następujące rodzaje układów hamulcowych, zwanych dalej "hamulcami": 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła - przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; 2) hamulec awaryjny działający na koła co najmniej jednej osi pojazdu, przeznaczony do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy z możliwością trzymania kierownicy przynajmniej jedną ręką; 3) hamulec postojowy, przeznaczony do unieruchamiania pojazdu na wzniesieniu i spadku, z możliwością: a) działania podczas nieobecności kierowcy, przy czym robocze części hamulca powinny pozostawać w położeniu zahamowania za pomocą wyłącznie mechanicznego urządzenia, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy; wyposażenie w hamulec postojowy nie jest wymagane, jeżeli hamulec awaryjny, o którym mowa w pkt 2, spełnia wymagane warunki określone dla hamulca postojowego." To z 2022. Sam sobie odpowiedz na pytanie. Tak wlasciwie to nic tu nie ma o zamontowaniu dodatkowego recznego. Ale co jesli by zamontowac taki jako hamulec awaryjny, a seryjny reczny jako postojowy? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
danielg539 278 Napisano 22 Styczeń Share Napisano 22 Styczeń 2 godziny temu, Kotel napisał: Ale co jesli by zamontowac taki jako hamulec awaryjny, a seryjny reczny jako postojowy? To, że nie wykonał tego producent i była by to nielegalna modyfikacja układu hamulcowego. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.