wojteklis 0 Napisano 23 Luty Share Napisano 23 Luty Witam, Planuje wybudować stacje diagnostyczną, czy PSKP czy OSKP - tutaj rozważam wszystkie za i przeciw, potencjał rynku itp. Z racji tego, że trochę czasu minęło chciałbym poprosić Was o jakieś porady. Moje pytania są następujące: 1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ? - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? 2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji, począwszy od załatwiania pozwoleń, budowane, odbiór ? Jeśli tak to jakie ? 3. Ktoś starał się o dotacje z UE ? jak to wyglądało ? krok po korku ? 4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału to sprawa powiązana z miejscem. Co bardziej jest funkcjonalne ? przy czym lepiej się pracuje? 5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? Proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję za porady. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paprock 494 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty Tam bym pytał 👉https://www.wsop.pl/ oraz w podobnych firmach znających temat od podszewki. A rozwiązań, to cały internet 👉https://www.google.com/search?q=wyposażenie+stacji+kontroli&tbm=isch&chips=q:wyposażenie+stacji+kontroli,online_chips:wsop&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjuubDS74HvAhXEuKQKHWeBCSgQ4lYoCHoECAEQIQ&biw=1583&bih=789 Jak znam życie, to na kanale się skończy z ręcznym dźwignikiem oraz miernymi sprzętami Made in Echo czy jakoś tak. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tobiasztj 12 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty Ciekawe są te podnoszone rolki certusa. Jak będziesz wyposażał stacje to zainwestuj i kup trochę lepszy sprzęt uwierz warto. Dobrze rozmieść urządzenia żeby ci 10 cm nie brakowało jak 3 koło naczepy wjedzie na rolki i drzwi trzeba otwierać i jakąś podłogę z lepszą przyczepnością w okolicach rolek bo u mnie jak jest mokro to zawsze jest problem z ciągnikami samochodowymi. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysieknowak 14 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty Maha lub jeśli taniej to Quantum z Unimetalu,podłoga najlepiej z żywicy z drobnym kamyczkiem i koniecznie dobre odwodnienia po całej długości hali. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adam1501 104 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty 11 godzin temu, wojteklis napisał: 1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ? - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? Najlepiej krajowego producenta, który jest producentem a nie dystrybutorem jakiejś tam marki. 11 godzin temu, wojteklis napisał: 2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji Nie rób tego. Jeżeli sam jesteś diagnostą to wiesz na co zwrócić uwagę i wymagaj tego od architekta. Jeżeli nie jesteś diagnostą, to po konsultuj się z przyszłym pracownikiem. 11 godzin temu, wojteklis napisał: 4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału Decydując się na SKP to w zasadzie tylko okręgowa i ta posiadać będzie kanał, który powinien być możliwie najgłębszy i najszerszy. 11 godzin temu, wojteklis napisał: 5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? Tak aby przy każdej konfiguracji pojazdów nie kolidowała z poszczególnymi urządzeniami. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_z 22 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty 1. Z tanich a dobrych to Unimetal Uniline Quantum, do tego analizator i dymomierz Capelec- dla mnie są bardziej przyjazne niż Texa 2. Nie polecam, ale widuję sporo stacji od RS-Auto 3. Dotacje z UE to nie jest taki prosty temat 4. Mi osobiście lepiej pracuje się na kanale niż na podnośniku- poza tym w OSKP to raczej ciężko z podnośnikiem nożycowym. 5. Wszystko zależy od tego jaką SKP planujesz. Mając warunki i otwierając PSKP- przed pierwszym urządzeniem zrobiłbym 5m powierzchni (bez kanału i urządzeń) żeby w zimę można było zamknąć szybko drzwi. W OSKP ciężko zrobić 16,5 m takiej powierzchni gratis. Ps. Dla mnie obecnie wyłożenie kasy na ten biznes mija się z sensem. Bo wykonując w pełni uczciwie działalność SKP ciężko będziesz miał się utrzymać, no chyba, że planujesz otworzyć kolejną pocztę- ale uważaj, bo tych powoli robi się z roku na rok coraz mniej 1 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czolgista 42 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty 9 minut temu, dominik_z napisał: Ps. Dla mnie obecnie wyłożenie kasy na ten biznes mija się z sensem. Bo wykonując w pełni uczciwie działalność SKP ciężko będziesz miał się utrzymać, no chyba, że planujesz otworzyć kolejną pocztę- ale uważaj, bo tych powoli robi się z roku na rok coraz mniej Nawet jak nie będzie wykonywał badań w pełni uczciwie to i tak będzie miał problem z utrzymaniem się. No chyba, że tak jak napisałeś kolejna poczta. Niemniej nawet jak poczta, to ile tych poczt się utrzyma np. w mniejszym mieście? jedna, dwie? W mieście gdzie pracuję, według WK, na jednego mieszkańca przypada 1,2 pojazdu, czyli wszystkich pojazdów jest ok. 130 tys. W granicach administracyjnych miasta jest 27 SKP, więc jak łatwo policzyć na jedną SKP teoretycznie przypada ~4800 pojazdów, także każda stacja powinna się na spokojnie utrzymać. W praktyce jest tak, że większość rynku dzieli się na ok. 10 stacji, a reszta jak ma ponad 1000 badań rocznie, to jest bardzo dobrze. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cezary 308 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty Koledzy sfolgujcie nieco, @wojteklis nie zapytał o opłacalność i czy w ogóle budować skp, zadał konkretne pytania, część forumowiczów na to odpowiedziała z sensem, a część doszukuje się nie wiadomo czego, po co z góry wietrzycie nieopłacalność inwestycji lub nieuczciwość, poproszę o trochę więcej wiary w to co chce robić pytający. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biker100 82 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty (edytowane) 56 minut temu, dominik_z napisał: Wszystko zależy od tego jaką SKP planujesz. 6 minut temu, cezary napisał: poproszę o trochę więcej wiary w to co chce robić pytający. a może pomyśleć o otwarciu nowego typu SKP - "SKP Drive thru" - w pierwszym okienku określasz jakie badanie sobie życzysz, dokonujesz opłaty, a w drugim odbierasz DR i "zaświadczenie". Okoliczne "poczty" padną. 🙈🙉🙊 Edytowane 24 Luty przez biker100 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafi90 158 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty Jak wejdą ( o ile w co wątpię) nowe przepisy podobne do tych z projektu to niejedna SKP zawinie interes, albo zostanie zamknięta. 1 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojteklis 0 Napisano 24 Luty Autor Share Napisano 24 Luty Dzięki za odpowiedzi. SKP będzie jako dodatek do działaności mechanicznej,wulkanizacji. Problem polega na tym, że jest działka tylko nie wiem czy OSKP wejdzie, gdyż musi być brama przelotowa , no i wiadomo że musi być większa( wszystko w fazie projektowania,mierzenia) . SKP jest tańsze i wiadomo że o wiele mniej miejsca zajmie, bo może być tylko brama wjazdowa. Czy przpisy te wejdą by tylko zostały OSKP .......wątpie, przynajmniej nie wcześniej niż 10 lat - ale wiadomo że biorę to pod uwagę. Jestem po kursie, czekam na terminy egzaminów. Póki co nie mam doświadczenia, dlatego pytam Was Każda porada odnosnie sprzętu jest dla mnie cenna. Plusy , minusy danych marek są mile widziane. Zasugerowałem się gotowymi firmami bo mają to opcykane.....ale jestem ciekaw waszego doświadczenie z nimi, żeby nie wtopić . Dlaczego nie, dlaczego tak? Ktoś pracuje na takiej lub jest właścicielem ? Ktoś dotacje z UE brał, składał wniosek może ? Dużo pytań , wątpliwości ale dzięki za odpowiedzi 57 minut temu, Czolgista napisał: W mieście gdzie pracuję, według WK, na jednego mieszkańca przypada 1,2 pojazdu, czyli wszystkich pojazdów jest ok. 130 tys. W granicach administracyjnych miasta jest 27 SKP, więc jak łatwo policzyć na jedną SKP teoretycznie przypada ~4800 pojazdów, także każda stacja powinna się na spokojnie utrzymać. W praktyce jest tak, że większość rynku dzieli się na ok. 10 stacji, a reszta jak ma ponad 1000 badań rocznie, to jest bardzo dobrze. Czy te dane są powszechdnie dostępne. W wydziale komunikacji jak porposzę o nie to mi udostepnią? Czy trzeba mieć znajomosci w urzędzie ? Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czolgista 42 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty 59 minut temu, cezary napisał: po co z góry wietrzycie nieopłacalność inwestycji Chwilę pracowałem na nowej OSKP i szału nie było, nie pomagało nic, ani obiecanki cacanki właściciela dla lokalnych handlarzy i innych firm transportowych, ani reklamy i gratisy. Nawet zatrudnienie fajnych chłopaków nie bardzo pomogło. No ale żeby nie było, że się nie chce pomóc: 13 godzin temu, wojteklis napisał: 1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ? - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? Pracowałem na sprzęcie Mahy, Certusie, Hece, Unimetalu i teraz CARTECu. Może to kwestia tego, że szef ma gdzieś regularny serwis i aktualizowanie softu, ale ten ostatni sprzęt to moim zdaniem największa tandeta. Najlepiej oceniam Mahę. Jeśli chodzi o analizatory to dobrze wspominam Brian Bee. Obecnie pracuję na SUNie i też nie ma mu co zarzucić. Pracowałem też na sprzęcie Texy, ale wg mnie ten sprzęt jest mocno przereklamowany. Z czytników eobd najlepiej wspominam AMX-550, tylko nie wiem czy jeszcze są dostępne. Miernik natężenia dźwięku, SONOPAN, miernik przepuszczalności szyb polecam albo EGM, albo CL176RS. Opóźnieniomierz to już właściwie jaki bądź, bo tego się tak rzadko używany, że szkoda gadać. 13 godzin temu, wojteklis napisał: 2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji, począwszy od załatwiania pozwoleń, budowane, odbiór ? Jeśli tak to jakie ? Nie. Zazwyczaj te projekty wychodzą spod ręki ludzi, który z SKP mają niewiele wspólnego, dlatego często mają drobne ale dość upierdliwe niedoskonałości. Np. na wspomnianej OSKP rynienki do odprowadzania wody były co 4 metry i miały długość ok. 2m. Zgarnianie tam wody to był jakiś dramat... 13 godzin temu, wojteklis napisał: 3. Ktoś starał się o dotacje z UE ? jak to wyglądało ? krok po korku ? Jest to możliwe, ale często są tam takie kruczki, że może się okazać, że nawet jak SKP nie wypali to bardziej będzie opłacało się do niej dokładać niż ja zamknąć. 13 godzin temu, wojteklis napisał: 4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału to sprawa powiązana z miejscem. Co bardziej jest funkcjonalne ? przy czym lepiej się pracuje? Kanał, koniecznie z gzymsem, żeby niższy diagnosta miał możliwość sięgnąć wyżej. Szerokość kanału najlepiej największą dopuszczalna, głębokość pośrodku tego co jest dopuszczalne. 13 godzin temu, wojteklis napisał: 5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? W zależności od tego, czy to ma być OSKP czy PSKP. ale generalnie tak jak napisał @dominik_z przed rolkami minimum 5m najlepiej zaraz przy wjeździe płyta do pomiaru uślizgu, tak żeby w większości samochodów prawidłowo dokonywać tego pomiaru. Amortyzatory i rolki właściwie mogą być zaraz obok siebie. Szarpaki dobrze umiejscowić tak, żeby dało najechać się przednią i tylną osią pojazdu, a do tego spokojnie wejść do kanału. No i na konicu kawałek posadzki do kontroli ustawienia oświetlenia. 15 minut temu, wojteklis napisał: Czy te dane są powszechdnie dostępne. W wydziale komunikacji jak porposzę o nie to mi udostepnią? Czy trzeba mieć znajomosci w urzędzie ? Wykaz SKP powinien być dostępny na stronie starostwa, ale nie zawsze jest. Co do ilości samochodów to swego czasu mówili o tym w lokalnym radio, stąd to wiem. Generalnie zanim otworzysz własną SKP dobrze rozeznaj rynek, bo już teraz SKP to ryzykowny interes, a jak wejdą zapowiadane zmiany będzie jeszcze gorzej. Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominik_z 22 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty @cezary jakby nie patrzeć, to 14 godzin temu, wojteklis napisał: chciałbym poprosić Was o jakieś porady. Na pytania odpowiedź otrzymał i "poradę"- też dałem, bo od kuchni ten biznes nie wygląda tak jak z zewnątrz( czyt. kolejka przed stacją przez cały dzień)- w sumie jak każdy, a ten dodatkowo jest działalnością regulowaną Wiadoma sprawa, że wszystko trzeba usiąść i przeliczyć z kalkulatorem w łapkach, ale dla mnie na pierwszy rzut oka część rzeczowa, finansowa oraz analiza wskaźnikowa biznesplanu SKP się nie zapina tak jak trzeba. Zawsze też można zwabić klienta na stację gratisami, a później usłyszeć od inspektora TDT, że właściciele SKP chcą podwyżki cennika BT, ale równocześnie stać ich na gratis "za dwie dychy" do każdego OBT Może całe clou w tym fachu to uwolnienie cennika OBT a wtedy byśmy doświadczyli radosnego eldorado, wszak mamy wolny rynek Ja już temat ucinam, miałem tylko takie małe pragnienie dygresji wobec Twojego komentarza Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
IVVO 209 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty (edytowane) 55 minut temu, wojteklis napisał: Problem polega na tym, że jest działka tylko nie wiem czy OSKP wejdzie Przy OSKP trzeba mieć "zjazd " dla pojazdów powyżej 3,5t - jak nie ma to zaboli. Znajomy zrobił OSKP a robi tylko do 3,5 - sąsiedzi zgłosili do dróg krajowych - wykonanie zjazdu - 150000 + projekt Edytowane 24 Luty przez IVVO Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mecher 291 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty 8 minut temu, IVVO napisał: Przy OSKP trzeba mieć "zjazd" Dodatkowe miejsca parkingowe dla pojazdów powyżej 3,5t, stanowisko do akustyki, o wyjeżdzie i wjeżdzie nie wspominając Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rafi90 158 Napisano 24 Luty Share Napisano 24 Luty (edytowane) 27 minut temu, dominik_z napisał: Może całe clou w tym fachu to uwolnienie cennika OBT a wtedy Wtedy idioci by się sami wyzarzynali bo robili by OBT na osobówkę po 50zł. Jak na sąsiedniej stacji w losowaniu do wygrania są telewizory i inne sprzęty AGD to wszystkiego można się spodziewać. Edytowane 24 Luty przez Rafi90 Cytuj Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.