Skocz do zawartości

SKP - sprzęt , porady , firmy


wojteklis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Planuje wybudować stacje diagnostyczną, czy PSKP czy OSKP - tutaj rozważam wszystkie za i przeciw, potencjał rynku itp. 

Z racji tego, że trochę czasu minęło chciałbym poprosić Was o jakieś porady. Moje pytania są następujące:

 

 

1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ?  - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? 

2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji, począwszy od załatwiania pozwoleń, budowane, odbiór ? Jeśli tak to jakie ? 

3. Ktoś starał się o dotacje z UE ? jak to wyglądało ? krok po korku ? 

4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału to sprawa powiązana z miejscem. Co bardziej jest funkcjonalne ? przy czym lepiej się pracuje? 

5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? 

 

Proszę o wyrozumiałość i z góry dziękuję za porady. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam bym pytał 👉https://www.wsop.pl/ oraz w podobnych firmach znających temat od podszewki.

A rozwiązań, to cały internet 👉https://www.google.com/search?q=wyposażenie+stacji+kontroli&tbm=isch&chips=q:wyposażenie+stacji+kontroli,online_chips:wsop&hl=pl&sa=X&ved=2ahUKEwjuubDS74HvAhXEuKQKHWeBCSgQ4lYoCHoECAEQIQ&biw=1583&bih=789

Jak znam życie, to na kanale się skończy z ręcznym dźwignikiem oraz miernymi sprzętami Made in Echo czy jakoś tak. :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe są te podnoszone rolki certusa.

Jak będziesz wyposażał stacje to zainwestuj i kup trochę lepszy sprzęt uwierz warto. Dobrze rozmieść urządzenia żeby ci 10 cm nie brakowało jak 3 koło naczepy wjedzie na rolki i drzwi trzeba otwierać i jakąś podłogę z lepszą przyczepnością w okolicach rolek bo u mnie jak jest mokro to zawsze jest problem z ciągnikami samochodowymi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maha lub jeśli taniej to Quantum z Unimetalu,podłoga najlepiej z żywicy z drobnym kamyczkiem i koniecznie dobre odwodnienia po całej długości hali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, wojteklis napisał:

1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ?  - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? 

Najlepiej krajowego producenta, który jest producentem a nie dystrybutorem jakiejś tam marki.

11 godzin temu, wojteklis napisał:

2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji

Nie rób tego. Jeżeli sam jesteś diagnostą to wiesz na co zwrócić uwagę i wymagaj tego od architekta. Jeżeli nie jesteś diagnostą, to po konsultuj się z przyszłym pracownikiem.

11 godzin temu, wojteklis napisał:

4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału

Decydując się na SKP to w zasadzie tylko okręgowa i ta posiadać będzie kanał, który powinien być możliwie najgłębszy i najszerszy.

 

11 godzin temu, wojteklis napisał:

5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? 

Tak aby przy każdej konfiguracji pojazdów nie kolidowała z poszczególnymi urządzeniami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Z tanich a dobrych to Unimetal Uniline Quantum, do tego analizator i dymomierz Capelec-  dla mnie są bardziej przyjazne niż Texa
2. Nie polecam, ale widuję sporo stacji od RS-Auto 
3. Dotacje z UE to nie jest taki prosty  temat 
4. Mi osobiście lepiej pracuje się na kanale niż na podnośniku- poza tym w OSKP to raczej ciężko z podnośnikiem nożycowym.
5.  Wszystko zależy od tego jaką SKP planujesz.  Mając warunki i otwierając  PSKP- przed pierwszym urządzeniem zrobiłbym 5m powierzchni (bez kanału i urządzeń) żeby w zimę można było zamknąć szybko drzwi. W OSKP ciężko zrobić 16,5 m takiej powierzchni gratis.

Ps. Dla mnie obecnie wyłożenie kasy na ten biznes mija się z sensem. 
Bo wykonując w pełni uczciwie działalność SKP ciężko będziesz miał się utrzymać, no chyba, że planujesz otworzyć kolejną pocztę- ale uważaj, bo tych powoli robi się z roku na rok coraz mniej :)

  • Piwo 1
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, dominik_z napisał:

Ps. Dla mnie obecnie wyłożenie kasy na ten biznes mija się z sensem. 
Bo wykonując w pełni uczciwie działalność SKP ciężko będziesz miał się utrzymać, no chyba, że planujesz otworzyć kolejną pocztę- ale uważaj, bo tych powoli robi się z roku na rok coraz mniej :)

Nawet jak nie będzie wykonywał badań w pełni uczciwie to i tak będzie miał problem z utrzymaniem się. No chyba, że tak jak napisałeś kolejna poczta. Niemniej nawet jak poczta, to ile tych poczt się utrzyma np. w mniejszym mieście? jedna, dwie?

W mieście gdzie pracuję, według WK, na jednego mieszkańca przypada  1,2 pojazdu, czyli wszystkich pojazdów jest ok. 130 tys. W granicach administracyjnych miasta jest 27 SKP, więc jak łatwo policzyć na jedną SKP teoretycznie przypada ~4800 pojazdów, także każda stacja powinna się na spokojnie utrzymać. W praktyce jest tak, że większość rynku dzieli się na ok. 10 stacji, a reszta jak ma ponad 1000 badań rocznie, to jest bardzo dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy sfolgujcie nieco, @wojteklis nie zapytał o opłacalność i czy w ogóle budować skp, zadał konkretne pytania, część forumowiczów na to odpowiedziała z sensem, a część doszukuje się nie wiadomo czego, po co z góry wietrzycie nieopłacalność inwestycji lub nieuczciwość, poproszę o trochę więcej wiary w to co chce robić pytający. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, dominik_z napisał:

Wszystko zależy od tego jaką SKP planujesz.

 

6 minut temu, cezary napisał:

poproszę o trochę więcej wiary w to co chce robić pytający. 

a może pomyśleć o otwarciu nowego typu SKP - "SKP Drive thru" - w pierwszym okienku określasz jakie badanie sobie życzysz, dokonujesz opłaty, a w drugim odbierasz DR i "zaświadczenie". Okoliczne "poczty" padną. 🙈🙉🙊

Edytowane przez biker100
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wejdą ( o ile w co wątpię) nowe przepisy podobne do tych z projektu to niejedna SKP zawinie interes, albo zostanie zamknięta.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. 

 

SKP będzie jako dodatek do działaności mechanicznej,wulkanizacji. Problem polega na tym, że jest działka tylko nie wiem czy OSKP  wejdzie, gdyż musi być brama przelotowa , no i wiadomo że musi być większa( wszystko w fazie projektowania,mierzenia) . SKP  jest tańsze i wiadomo że o wiele mniej miejsca zajmie, bo może być tylko brama wjazdowa. Czy przpisy te wejdą by tylko zostały OSKP .......wątpie, przynajmniej nie wcześniej niż 10 lat - ale wiadomo że biorę to pod uwagę. 

 

Jestem po kursie, czekam na terminy egzaminów.  Póki co nie mam doświadczenia, dlatego pytam Was :) 

Każda porada odnosnie sprzętu jest dla mnie cenna. Plusy , minusy danych marek są mile widziane. 

Zasugerowałem się gotowymi firmami bo mają to opcykane.....ale jestem ciekaw waszego doświadczenie z nimi, żeby nie wtopić . Dlaczego nie, dlaczego tak? Ktoś pracuje na takiej lub jest właścicielem ?

Ktoś dotacje z UE brał, składał wniosek może ? 

 

Dużo pytań , wątpliwości ale dzięki za odpowiedzi :) 

 

57 minut temu, Czolgista napisał:

W mieście gdzie pracuję, według WK, na jednego mieszkańca przypada  1,2 pojazdu, czyli wszystkich pojazdów jest ok. 130 tys. W granicach administracyjnych miasta jest 27 SKP, więc jak łatwo policzyć na jedną SKP teoretycznie przypada ~4800 pojazdów, także każda stacja powinna się na spokojnie utrzymać. W praktyce jest tak, że większość rynku dzieli się na ok. 10 stacji, a reszta jak ma ponad 1000 badań rocznie, to jest bardzo dobrze.

 

Czy te dane są powszechdnie dostępne. W wydziale komunikacji jak porposzę o nie to mi udostepnią?  Czy trzeba mieć znajomosci w  urzędzie ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, cezary napisał:

po co z góry wietrzycie nieopłacalność inwestycji

Chwilę pracowałem na nowej OSKP i szału nie było, nie pomagało nic, ani obiecanki cacanki właściciela dla lokalnych handlarzy i innych firm transportowych, ani reklamy i gratisy. Nawet zatrudnienie fajnych chłopaków nie bardzo pomogło. No ale żeby nie było, że się nie chce pomóc:

13 godzin temu, wojteklis napisał:

1. Sprzęt jakiej marki/firmy najlepiej wybrać ?  - z wyższej półki, łatwy w działaniu ? 

Pracowałem na sprzęcie Mahy, Certusie, Hece, Unimetalu i teraz CARTECu. Może to kwestia tego, że szef ma gdzieś regularny serwis i aktualizowanie softu, ale ten ostatni sprzęt to moim zdaniem największa tandeta. Najlepiej oceniam Mahę.

Jeśli chodzi o analizatory to dobrze wspominam Brian Bee. Obecnie pracuję na SUNie i też nie ma mu co zarzucić. Pracowałem też na sprzęcie Texy, ale wg mnie ten sprzęt jest mocno przereklamowany.

Z czytników eobd najlepiej wspominam AMX-550, tylko nie wiem czy jeszcze są dostępne. 

Miernik natężenia dźwięku, SONOPAN, miernik przepuszczalności szyb polecam albo EGM, albo CL176RS. Opóźnieniomierz to już właściwie jaki bądź, bo tego się tak rzadko używany, że szkoda gadać.

13 godzin temu, wojteklis napisał:

2. Czy polecacie firmy które zajmują się kompleksową budową stacji, począwszy od załatwiania pozwoleń, budowane, odbiór ? Jeśli tak to jakie ? 

Nie. Zazwyczaj te projekty wychodzą spod ręki ludzi, który z SKP mają niewiele wspólnego, dlatego często mają drobne ale dość upierdliwe niedoskonałości. Np. na wspomnianej OSKP rynienki do odprowadzania wody były co 4 metry i miały długość ok. 2m. Zgarnianie tam wody to był jakiś dramat...

13 godzin temu, wojteklis napisał:

3. Ktoś starał się o dotacje z UE ? jak to wyglądało ? krok po korku ? 

Jest to możliwe, ale często są tam takie kruczki, że może się okazać, że nawet jak SKP nie wypali to bardziej będzie opłacało się do niej dokładać niż ja zamknąć.

13 godzin temu, wojteklis napisał:

4. Czy zastosowanie podnośnika czy kanału to sprawa powiązana z miejscem. Co bardziej jest funkcjonalne ? przy czym lepiej się pracuje? 

Kanał, koniecznie z gzymsem, żeby niższy diagnosta miał możliwość sięgnąć wyżej. Szerokość kanału najlepiej największą dopuszczalna, głębokość pośrodku tego co jest dopuszczalne.

13 godzin temu, wojteklis napisał:

5. Jak najlepiej rozmieścić linie ? 

W zależności od tego, czy to ma być OSKP czy PSKP. ale generalnie tak jak napisał @dominik_z przed rolkami minimum 5m najlepiej zaraz przy wjeździe płyta do pomiaru uślizgu, tak żeby w większości samochodów prawidłowo dokonywać tego pomiaru. Amortyzatory i rolki właściwie mogą być zaraz obok siebie. Szarpaki dobrze umiejscowić tak, żeby dało najechać się przednią i tylną osią pojazdu, a do tego spokojnie wejść do kanału. No i na konicu kawałek posadzki do kontroli ustawienia oświetlenia.

15 minut temu, wojteklis napisał:

Czy te dane są powszechdnie dostępne. W wydziale komunikacji jak porposzę o nie to mi udostepnią?  Czy trzeba mieć znajomosci w  urzędzie ? 

Wykaz SKP powinien być dostępny na stronie starostwa, ale nie zawsze jest. Co do ilości samochodów to swego czasu mówili o tym w lokalnym radio, stąd to wiem. Generalnie zanim otworzysz własną SKP dobrze rozeznaj rynek, bo już teraz SKP to ryzykowny interes, a jak wejdą zapowiadane zmiany będzie jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@cezary jakby nie patrzeć, to

14 godzin temu, wojteklis napisał:

chciałbym poprosić Was o jakieś porady.

Na pytania odpowiedź otrzymał i "poradę"- też dałem, bo od kuchni ten biznes nie wygląda tak jak z zewnątrz( czyt. kolejka przed stacją przez cały dzień)- w sumie jak każdy, a ten dodatkowo jest działalnością regulowaną :) 
Wiadoma sprawa, że wszystko trzeba usiąść i przeliczyć z kalkulatorem w łapkach, ale dla mnie na pierwszy rzut oka część rzeczowa, finansowa oraz analiza wskaźnikowa biznesplanu SKP się nie zapina tak jak trzeba. Zawsze też można zwabić klienta na stację gratisami, a później usłyszeć od inspektora TDT, że właściciele SKP chcą podwyżki cennika BT, ale równocześnie stać ich na gratis "za dwie dychy" do każdego OBT :)
Może całe clou w tym fachu to uwolnienie cennika OBT a wtedy byśmy doświadczyli radosnego eldorado, wszak mamy wolny rynek:D  

Ja już temat ucinam, miałem tylko takie małe pragnienie dygresji wobec Twojego komentarza :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, wojteklis napisał:

Problem polega na tym, że jest działka tylko nie wiem czy OSKP  wejdzie

Przy OSKP trzeba mieć "zjazd " dla pojazdów powyżej 3,5t - jak nie ma to zaboli. Znajomy zrobił OSKP a robi tylko do 3,5 - sąsiedzi zgłosili do dróg krajowych - wykonanie zjazdu - 150000 + projekt  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

8 minut temu, IVVO napisał:

Przy OSKP trzeba mieć "zjazd"

Dodatkowe miejsca parkingowe dla pojazdów powyżej 3,5t, stanowisko do akustyki, o wyjeżdzie i wjeżdzie nie wspominając

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, dominik_z napisał:


Może całe clou w tym fachu to uwolnienie cennika OBT a wtedy
 

Wtedy idioci by się sami wyzarzynali bo robili by OBT na osobówkę po 50zł. Jak na sąsiedniej stacji w losowaniu do wygrania są telewizory i inne sprzęty AGD to wszystkiego można się spodziewać.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witam, 

 

dziękuję za wszystkie porady. 

Czy ktoś z Was miał do czynienia z firmą WSOP ?  ktoś z nimi budował ? jak wrażenia. 

Co sądzicie o linii certusa i ich sprzętach ? Plusy/ minusy ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zaczynałem 4 lata temu tak samo jak ty teraz. Całe wyposażenie brałem od WSOP i jak narazie jestem zadowolony.

Watro rolki wyposażyć w wolny start i hamulce jak ja brałem, to były dodatkowe opcje. 

Mam PSKP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAHA - szybka ścieżka! Do 3,5 t d.m.c. zbieżność, amory, hamulce do trzech minut wykonuje. Oczywiście sposobem partyzanckim (bez miernika, bez dzielenia kół przy ręcznym :silent:). Można krócej pomijając amory i owalizację. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Sześć lat (ok 20000 badań) pracuję na linii Beissbarth (podstawowa SKP) i mogę powiedzieć - dobrze się sprawuje, niemniej małe mankamenty się pojawiły, tzn. awaria sterownika-lampki do szarpaków, po wymianie na taką z diodami problem ustał, raz padł czujnik od płyty zbieżności, ale to wina pierwszego montażu (za szczelna guma pokrywająca płytę, przepuszczała wodę ale nie pozwalała jej szybko odparować, po przycięciu gumy problem zniknął), awaria sprężyn dociągających od płyt do testera amortyzatorów.

W/g mnie duży mankament to ceny części zamiennych (wszystko z Niemiec i przeliczane z "ojro") i samego serwisu, jest drogo.:wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę klepałem na certusie. Taka średnia bym powiedział, swoje robi, ale widać że to prawdopodobnie najtańszy sprzęt na rynku i cięcia kosztów były widoczne na każdym kroku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.