Skocz do zawartości

Badanie naczepy niskopodwoziowej


Jurgen
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z przeprowadzeniem przeglądu naczepy niskopodwoziowej gabarytowej sprowadzonej z Wielkiej Brytanii. Nie była ona zarejestrowana w Wielkiej Brytanii. Więc ma pozwolenie czasowe. Jednak numer na tym pozwoleniu wpisany 15 cyfrowy. Naczepa jest z 2017r. Więc powinien być 17 cyfrowy VIN . A numeru na ramie nie mogę odnaleźć, Tabliczka jest ale z tym 15 cyfrowym numerem ale pomiędzy tymi numerami jest myślnik. Na tej tabliczce są także dane 60t. DMC i po 15 ton naciski na każdą z 4 osi. Więc wystawić negatywa, za to, że nie spełnia warunków odnośnie DMC i numer jest niekompletny. Ale nie wiem co w DIP-ie wystawić czy wpisywać ten numer, czy tą DMC i ten naciski także zawrzeć takie jakie są podane na tej tabliczce czy też nie . Więc jak dobrze rozumiem dam negatywa za to, to wystąpią o decyzje nadania nowego numeru VIN i tabliczki. A potem wystąpią o odstępstwa od warunków technicznych. Pierwszy raz robię takie badanie i prosiłbym o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC i naciski można ograniczyć do wartości krajowych, więc nie ma podstawy w tym zakresie do N.

Przepisy są niejednoznaczne w zakresie numeru VIN, więc tutaj jest szerszy temat do dyskusji (ministerstwo chyba też miało różne opinie na ten temat).

Natomiast bezsprzeczne jest to, że numer na tabliczce znamionowej nie wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Dla ścisłości DMC naczepy nie ma ograniczeń ;) Ale pewnie ośki już będą miały i ich suma + dop. nacisk na siodło = DMC naczepy. Numer pewnie jest gdzieś ukryty, natomiast ja nigdy nie spotkałem się z innym niż VIN w przypadku naczepy.

Edytowane przez adamos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, adamos napisał:

ja nigdy nie spotkałem się z innym niż VIN w przypadku naczepy.

W przypadku pojazdów kontynentalnych  VIN jak najbardziej znajduje się na każdej naczepie ale w kraju, w którym przyczepy (naczepy) nie są rejestrowane zastąpienie nr VIN numerem ramy nie powinno dziwić zwłaszcza jak pojazd jest produkowany w jakichś niewielkich seriach a tym bardziej gdy jest produkowany na wewnętrzny rynek krajowy.

43 minuty temu, michal_k napisał:

Przepisy są niejednoznaczne w zakresie numeru VIN,

a skoro

52 minuty temu, Jurgen napisał:

ma pozwolenie czasowe

to stanowisko WK zapewne jest takie, że nr VIN nie wymaga się w przyczepach (naczepach), bo w innym wypadku jaki był by sens wydawania takiego PC jak z góry wiadomo, ze pojazdu nie zarejestrują. Dla pewności warto się skonsultować z WK. 

38 minut temu, adamos napisał:

Numer pewnie jest gdzieś ukryty

Najprawdopodobniej tak właśnie jest i pasowało by go odszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Jurgen napisał:

Więc powinien być 17 cyfrowy VIN

Otwórz sobie rozporządzenie o warunkach tech. na § 11 i dojdziesz do wniosku że nie musi, ale interpretacje przepisu są różne. DMC nie jest określone dla naczepy, ograniczasz  naciski osi więc siłą rzeczy będziesz musiał ograniczyć DMC. Wymiarowo mieści się w naszych przepisach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mieści się na rolkach, szerokość 3 m, długość 14,35, a wysokość 2m, to badanie można wykonać opóźnieniomierzem ?

Ale jak ograniczam, mam zawrzeć w DIP-ie takie naciski jakie są na tej tabliczce i DMC, czy po takie jakie są w rozporządzeniu w Polsce a dopiero potem występują o odstępstwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Jurgen napisał:

szerokość 3 m

To będzie N z powodu wymiarów pojazdu.

4 minuty temu, Jurgen napisał:

mam zawrzeć w DIP-ie takie naciski jakie są na tej tabliczce i DMC, czy po takie jakie są w rozporządzeniu w Polsce

Maksymalne zgodne z tabliczką, a dopuszczalne ograniczone zgodnie z przepisami krajowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że brak Ci doświadczenia, więc proponuję żebyś wkleił tutaj zdjęcie tabliczki i pojazdu oraz odległości między osiami to bardziej doświadczeni koledzy na pewno pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ukrywam, że od niedawna pracuję na Okręgowej, konstrukcyjne takie jakie są na tabliczce a administracyjne takie jakie są w rozporządzeniu o warunkach technicznych w Polsce, już doczytałem.

Dziękuje za pomoc. Pozdrawiam 👊

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, michal_k napisał:

DMC i naciski można ograniczyć do wartości krajowych, więc nie ma podstawy w tym zakresie do N.

wtedy naczepa straci na ładowności a zapewne  po to została sprowadzona aby mozna było ją wykorzystać do wożenia ciężkich ładunków . nie ograniczałbym nacisków tylko przepisał  żywcem . odstępstwo na długość , naciski , szerokość

 

56 minut temu, Jurgen napisał:

o badanie można wykonać opóźnieniomierzem ?

a nie da się wjechać jednym bokiem naczepy na rolki , potem drugi raz wjechać drugim bokiem . sprawdzac każde koło oddzielnie ? wiem , nie do końca zgodne z zakresem ale bardziej wiarygodne od opóźnieniomierza ( ten bardziej sprawdzi  ciągnik siodłowy niż naczepę ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w długości, szerokości oraz w sworzniu 

Jak by nie było odstępstwa więc warto może i na naciski i DMC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
12 minut temu, Jurgen napisał:

No nie ukrywam, że od niedawna pracuję na Okręgowej,

Zastanów się 3 razy co robisz !!! Po twoich pytaniach wnioskuję, że nie masz pojęcia z jaką kobyłą się mierzysz. Albo sobie odpuść, albo zażądaj opinii rzeczoznawcy, przynajmniej wrzuć tabliczkę zdjęcie naczepy i wymiary na forum. Twoje zaświadczenie z N pójdzie do Ministerstwa jako załącznik do wniosku o odstępstwo. Najmniejszy błąd = utrata uprawnień.

Edytowane przez rzeczoznawca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, IVVO napisał:

i na naciski i DMC

naciski owszem tak ale DMC w naczepie może byc nieskończenie duże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, piter1973 napisał:

ale DMC

Mówię o administracyjnym lub konstrukcyjnym - zależy od właściciela

Bo jak by nie patrzył  - odstępstwa

I jak Kolega tego nie robił - to polecam konsultacje u bardziej doświadczonego kolegi 

To do autora postu

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, rzeczoznawca napisał:

Albo sobie odpuść, albo zażądaj opinii rzeczoznawcy,

A co ta opinia rzeczoznawcy wniesie i co miałaby zawierać????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
15 minut temu, rzeczoznawca napisał:

opinii rzeczoznawcy

A po jakiego ptaka. Trzeba ustalić z właścicielem czy wystarczy "administracje" czy konstrukcja - i o oczywiście w jednym i drugim wypadku odstępstwa  

Edytowane przez IVVO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, rzeczoznawca napisał:

Najmniejszy błąd = utrata uprawnień

Nie strasz chłopaka. Żeby nabrać doświadczenia musi być kiedyś ten pierwszy raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, piter1973 napisał:

nie ograniczałbym nacisków tylko przepisał  żywcem

Czyli wynik badania zależy od widzimisię właściciela w tym zakresie? Skoro można ograniczyć naciski do wartości krajowych to należy tak zrobić, a jeśli otrzyma w tym zakresie odstępstwo to można je wtedy podnieść.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, rzeczoznawca napisał:

Najmniejszy błąd = utrata uprawnień.

- że co? A kto wyłapie ten błąd, ministerstwo może? Zrobiłem z kilka odstępstw (łatwo nie było, bo tyle wiedzy miałem, co autor dzisiejszego) a wszystkie ZONKI przez telefon odbierałem i zaświadczenia poprawiałem. Jakoś nikt mi papierów nie zabrał do dzisiaj.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Andrzej3 napisał:

Żeby nabrać doświadczenia musi być kiedyś ten pierwszy raz.

Ale proponuję tutaj ten pierwszy raz pod nadzorem "forum".

Godzinę temu, Jurgen napisał:

od niedawna pracuję na Okręgowej

Więc posłuchaj mojej rady i wrzuć tu na forum zdjęcia pojazdu i tabliczki oraz odległości między osiami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności należy uzgodnić co ta przyczepa ma wozić, bo raczej nie została pokupiona do transportu pierza. A po drugie każde odstępstwo traktowane jest indywidualnie. Nie ma ścisłej procedury. Zadzwonić do kółka zrzeszającego od tych spraw specjalistów i przedstawić temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, rzeczoznawca napisał:

Zastanów się 3 razy co robisz !!! Po twoich pytaniach wnioskuję, że nie masz pojęcia z jaką kobyłą się mierzysz. Albo sobie odpuść, albo zażądaj opinii rzeczoznawcy, przynajmniej wrzuć tabliczkę zdjęcie naczepy i wymiary na forum. Twoje zaświadczenie z N pójdzie do Ministerstwa jako załącznik do wniosku o odstępstwo. Najmniejszy błąd = utrata uprawnień.

Opinia rzeczoznawcy jak najbardziej. Mam już namiar. Będę się kontaktował bo nie ma numeru na ramie. Jest korozja. A na tabliczce 15 cyfrowy.

8 godzin temu, michal_k napisał:

Ale proponuję tutaj ten pierwszy raz pod nadzorem "forum".

Więc posłuchaj mojej rady i wrzuć tu na forum zdjęcia pojazdu i tabliczki oraz odległości między osiami.

ok

 

Numeru ramy nie można zlokalizować, będziemy zasięgać opinii rzeczoznawcy, Z Wielkiej Brytanii, , produkcja Turcja, marka OZGUL, naczepa, podrodzaj: niskopodwoziowa, kolor czerwony DMC 60ton. Naciski po 15 ton. Masę własną pojadą i zważą razem z wydrukiem z wagi, wtedy obliczę ładowność,  Długość całkowita 14.35 m, odległość od sworznia siodła do końca naczepy 12,87m, wysokość 2m, szerokość 3m, , rozstaw osi 1,35m, rozstaw kół 2,91, opony 235/75/17,5, rok produkcji 2017 więcej chyba w DIP-ie nie nie trzeba.

1311842781_ozgulTZ.png.cc609e5aee32f2173808bf02eb1c8875.png

1720767176_ozgul1.png.73a2874f4756980350379156fbc2871b.png

 

zmieniłem załączniki na nieco mniejsze (17 Mb -> 1,4 Mb)

 

 

 

 

Edytowane przez Jacdiag
podmiana załącznika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna ta TZ - brak nacisku na siodło a po 15T na osie i niby te MMC wychodzi z osi  a nie osi + siodła 

Nie widzę homo na TZ- więc może to produkcja jednostkowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TZ bardziej wygląda jak od przyczepy, nawet nie ma jednostek w jakich masę podano a do tego ten przecinek w masach też daje do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.