Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie.

W ostatnich latach nierzadko zdarza się, że przyjeżdżają na badanie pojazdy, które w przednie reflektory, w stary odbłyśnik lub jego miejsce,   mają zamontowane uniwersalne wkłady soczewkowe. W wielu przypadkach nikt się nawet nie zorientuje, bo często wygląda to jak oryginał, a obecnie rodzajów lamp zarówno seryjnych jak i homologowanych akcesoryjnych, jest tyle, że nie sposób je wszystkie znać. Ale czasami jednak widać, że to modyfikacja, a i klient tego nie ukrywa, bo lampa świeci precyzyjniej jak stary oryginał i olśnienie jest wiele mniejsze. 

U nas, jeżeli oczywiście ktoś nie wsadził jakiegoś zenona w tą soczewkę i pozostał tam zgodny z pierwotną homologacją halogen, to taki pojazd się normalnie przepuszcza, uznając to za - powiedzmy - jakiś sposób regeneracji, bo lampa ma faktycznie o wiele lepsze parametry od pierwotnych, nie mówiąc już o zamiennikach. Jak to wygląda u Was?

Napisano

Nie spotkałem się jeszcze, chyba że nie zauważyłem.

Napisano

A gdzie link do producenta tych cudownych soczewek czy tam odbłyśników????? Bo coś mam przeczucie że takowy zaraz się tu pojawi.

Napisano

Niby po Nicku - nie ta branża :silent:

Ps 90% " otwieranych reflektorów " paruje i na badaniu technicznym może być problem. :smile:

Napisano

 

2 godziny temu, Mecher napisał:

Pachnie reklamą ?

Godzinę temu, zbitur napisał:

I to jak !  - Dyplomatycznie 😃 

Nie, żadna reklama, jest tego pełno różnych marek i na różnych portalach aukcyjnych i po przejrzeniu generalnie wszystko na oko to samo, choć inaczej nazwane. Przejrzyj sobie. Pytanie techniczne i tyle. Moja opinia jest taka, że w porównaniu do odbłyśników, świeci to lepiej. Nie mocniej, ale daje ładną granicę światło - cień i wysyła większość światła tam, gdzie potrzeba.

Napisano
28 minut temu, NavNet napisał:

Przejrzyj sobie.

Jak będę kiedyś tam być może potrzebował, to rozważę ...

Napisano
54 minuty temu, NavNet napisał:

Moja opinia jest taka, że w porównaniu do odbłyśników, świeci to lepiej.

No i GiT. A teraz Helli zapodaj swoją opinie, bo bidule niepotrzebnie w jakieś tunele inwestują kasę. A nie od dziś wiadomo, że niektóre słowo (opinia) droższe od pieniędzy.  

Nie wiesz może co na to Instytut?

https://www.youtube.com/watch?v=BEYBMpd8a7w

 

Napisano
20 godzin temu, Paprock napisał:

A teraz Helli zapodaj swoją opinie,

Toś tera przestrzelił. Hella produkuje takie soczewki. Bardzo popularne w Niemczech, do przeróbki świateł pojazdów z USA.

Napisano
W dniu 10.03.2021 o 23:46, NavNet napisał:

W wielu przypadkach nikt się nawet nie zorientuje,

No proszę Cię... jak na stary odbłyśnik zamontujesz uniwersalną soczewkę to jak się można nie zorientować? 
Zupełnie inną kwestią jest zmiana soczewka za soczewkę.  

 

7 minut temu, aboz napisał:

Bardzo popularne w Niemczech, do przeróbki świateł pojazdów z USA.

Jak znam życie to w Niemczech takimi przeróbkami opiekuje się Dekra, albo jakiś inny "instytut", a u nas każdy uważa się za fachowca i zrobi to jakoś w domu bo przecież nie może to być aż takie trudne 

Napisano
W dniu 12.03.2021 o 08:39, dominik_z napisał:

Jak znam życie to w Niemczech takimi przeróbkami opiekuje się Dekra, albo jakiś inny "instytut", a u nas każdy uważa się za fachowca i zrobi to jakoś w domu bo przecież nie może to być aż takie trudne 

Prawdopodobnie większość produktów na rynku jest właśnie wzorowane na Hella i podobnych, mają też homologację "E...", bo projektor nie jest skomplikowany jak odbłyśnik i osiągnięcie wymaganych parametrów świecenia nie wymaga zbyt wiele zachodu. Prosty odbłyśnik, przesłona i soczewka. Sam montaż też nie wymaga pięciu fakultetów, tylko trochę precyzji i dokładnego sklejenia lampy, najczęściej klejem butylowym, by była szczelna. Przedyskutowaliśmy ten temat w gronie zawodowym (serwisantów pojazdów samochodowych) i okazuje się, że bardzo często takie soczewki są montowane w miejsce zużytych oryginalnych, a także nierzadko w odbłyśnik. W Niemczech tak samo się to robi, najczęściej daje się lampy do firmy zajmującej się naprawą oświetlenia i oni wykonują taką usługę, bo mają wprawę i sprawdzone materiały. 

Zarówno u nas, jak i w Niemczech oczywiście można by się przyczepić do ingerencji w fabryczna lampę, no ale jeżeli jest to wykonane dobrze i świeci jak trzeba, to nikt tego po prostu nie robi. Wiadomo, że jakby tak człowiek chciał się czepiać, to według starej zasady "dajcie mi człowieka, a paragraf się znajdzie", doszukalibyśmy się kilkudziesięciu "punktów zaczepienia" w każdym samochodzie.

Napisano

W Niemczech takie przeróbki dostają TUV i są wpisywane do dowodu rejestracyjnego.

Napisano
23 godziny temu, NavNet napisał:

Sam montaż też nie wymaga pięciu fakultetów

Nie ma nic do regeneracji, czy też naprawy oświetlenia w pojeździe.
 

 

23 godziny temu, NavNet napisał:

W Niemczech tak samo się to robi, najczęściej daje się lampy do firmy zajmującej się naprawą oświetlenia

A w Polsce  oddaje się do firmy "myZeSzwagrem" 

W efekcie czego granica światła i cienia w soczewce leci tak jakoś pod skosem, a do tego przestaje działaj korektor położenia świateł mijania. 

Napisano
13 minut temu, dominik_z napisał:

A w Polsce  oddaje się do firmy "myZeSzwagrem

Czasem nie jest to ukryta reklama ? :P

:smile:

Napisano
28 minut temu, dominik_z napisał:

A w Polsce  oddaje się do firmy "myZeSzwagrem" 

Miałem jakiś czas temu Audi po takiej modyfikacji w Szwagry Garage🙂  Granica światła i cienia nawet spoko była , tylko  że " do góry nogami "

 

  • Haha 1
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, robertos napisał:

Granica światła i cienia nawet spoko była , tylko  że " do góry nogami "

Może się nie spotkałem z takimi soczewkami, ale w większości soczewki mają taką granice światła i cienia, że jak ich nie założysz (górą do góry czy górą  do dołu) to zawsze będzie prawidłowo :-P

Edytowane przez Czolgista
Napisano

Nie wiem co te chłopy tam włożyli ale uwierz , że na ekranie przyrządu wyglądało ro tak jakby auto na dachu stało .

Napisano

Problem z tymi soczewkami jest dość prosty - miej więcej jak z zamiennikami TYC - soczewki są kiepskiej jakości - nad granicą światło /cienia jest piękna tęcza powodowana przez jej niedoskonałość oraz przez brak zastosowania technologii  Fresnela - tworzenie się mikro pryzmatów

Można też to zaobserwować w "nowoczesnych LED" szczególnie u Opla

Napisano

W prywatnym aucie z uwagi na wadę fabryczną wypalających się odbłyśników mam zestaw soczewek pod żarówke H7. W moim przypadku lampa przystosowana do tego typu źródła światła ,granica światła i cienia idealna. Robię około 40.000km rocznie i zauważyłem znaczną różnice po zmroku. Fakt ,kumpel założył też do swojego soczewkę tylko ,że tańszą. Efekt wprost przeciwny ,jeszcze gorzej niż było na wypalonym odbłyśniku. O parowaniu nie ma mowy.

Napisano
4 godziny temu, Czolgista napisał:

w większości soczewki mają taką granice światła i cienia, że jak ich nie założysz (górą do góry czy górą  do dołu) to zawsze będzie prawidłowo 

Nie ma takiej możliwości. Z podstaw optyki wiadomo, że soczewka odwraca strumień świetlny, więc przesłona jest w dolnej części obudowy. Założenie "do góry kołami" sprawi, że światło również będzie  na odwrót.

Napisano
5 godzin temu, Czolgista napisał:

soczewki mają taką granice światła i cienia

soczewka sama w sobie nie posiada granicy światło-cienia. Odpowiada za to metalowa przesłona która posiada odpowiednie wycięcia.
 

 

5 godzin temu, Czolgista napisał:

to zawsze będzie prawidłowo :-P

Jestem w stanie się z tym zgodzić jeśli za każdym obrotem soczewki będziesz przekładał metalową przesłonę ;) 

Natomiast jeśli metalowa przesłona powędruje z dołu na górę to cały strumień świetlny skieruje się ku niebiosom. 

Napisano
8 godzin temu, dominik_z napisał:

A w Polsce  oddaje się do firmy "myZeSzwagrem" 

W efekcie czego granica światła i cienia w soczewce leci tak jakoś pod skosem, a do tego przestaje działaj korektor położenia świateł mijania. 

 

8 godzin temu, robertos napisał:

Miałem jakiś czas temu Audi po takiej modyfikacji w Szwagry Garage🙂  Granica światła i cienia nawet spoko była , tylko  że " do góry nogami "

 

Rozmawiamy o porządnie wykonanym montażu, przez myślącego człowieka, a nie o gamoniach. Od wielu lat działam zawodowo w branży elektromechaniki pojazdowej, więc widziałem różne rzeczy zrobione przez "Januszy" - zarówno straszne druciarstwo, jak i na prawdę godną podziwu robotę, której mogłoby pozazdrościć wiele serwisów, bo z nimi - jak wiemy - bywa różnie.

 

5 godzin temu, IVVO napisał:

Problem z tymi soczewkami jest dość prosty - miej więcej jak z zamiennikami TYC - soczewki są kiepskiej jakości - nad granicą światło /cienia jest piękna tęcza powodowana przez jej niedoskonałość oraz przez brak zastosowania technologii  Fresnela - tworzenie się mikro pryzmatów

Można też to zaobserwować w "nowoczesnych LED" szczególnie u Opla

Soczewki Fresnela są stosowane w niektórych lampach, ale mnóstwo markowych reflektorów ma zwykłe. Niewielka "tęcza" zdarza się na linii granicznej w wielu pojazdach, ale jest to wąski pasek i o niewielkim natężeniu światła, więc producenci nie robią z tego problemu. W porównaniu do tego, co sieje dookoła zwykły odbłyśnik (nawet Hella), mikro efekty uboczne soczewek są pomijalne i nikomu nie przeszkadzają. "Tęcza" jest zauważalna szczególnie przy silnych źródłach typu ksenon lub nowoczesne LED, natomiast przy H1 lub H7 zjawisko prawie nie występuje.

 

5 godzin temu, sebeklca napisał:

W prywatnym aucie z uwagi na wadę fabryczną wypalających się odbłyśników mam zestaw soczewek pod żarówke H7. W moim przypadku lampa przystosowana do tego typu źródła światła ,granica światła i cienia idealna. Robię około 40.000km rocznie i zauważyłem znaczną różnice po zmroku. Fakt ,kumpel założył też do swojego soczewkę tylko ,że tańszą. Efekt wprost przeciwny ,jeszcze gorzej niż było na wypalonym odbłyśniku. O parowaniu nie ma mowy.

Bo porządnie zrobiona robota. Bardzo ładnie też potrafią w wielu lampach świecić tzw. retrofity LED H7 na "zwykłych odbłyśnikach", ale pod warunkiem, że są dobrej jakości i oparte na nowej generacji modułach LED (ZES, Lumiled), których konstrukcja jest tak opracowana, że źródło światła znajduje się w miejscu i na obszarze włókna zwykłej H7. W Niemczech już zaczęto homologować takie źródła światła jako zamiennik H7 (bodajże OSRAM), na razie tylko dla niektórych bardziej popularnych samochodów, m.in. Skody, Ople, dla których wykonano badania i podejrzewam, że będzie się to rozwijać, bo LED w wielu parametrach przewyższa źródła żarowe i można nad nim skutecznie panować w kwestii barwy i natężenia światła.

Napisano
32 minuty temu, NavNet napisał:

LED w wielu parametrach przewyższa źródła żarowe i można nad nim skutecznie panować w kwestii barwy i natężenia światła.

I właściwie każdego będzie można ud...pić jeśli natężenie światło będzie powyżej 2000 lumeli za brak urządzenia oczyszczającego reflektor 😀

Napisano
1 godzinę temu, dominik_z napisał:

soczewka sama w sobie nie posiada granicy światło-cienia

Wiadomo, że miałem na myśli cały zespół. Ale racja, zafiksowałem się bo na kartce zarysowałem samego "zygzaka" tj. linię przejścia światła w cień, ale głupi ja nie zaznaczyłem sobie części po której jest światło/cień... Także zwracam honor, da się to spartolić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.