Norbert Jezierski Napisano 16 Czerwiec 2005 Share Napisano 16 Czerwiec 2005 Nie zmienia się trwający od początku roku trend wzrostu liczby sprowadzonych do Polski używanych samochodów - wynika z najnowszych badań instytutu Samar. W maju, w porównaniu z kwietniem, import ten zwiększył się o 12,2 proc. W miesiącu tym sprowadzono do Polski niemal 89 tys. używanych samochodów. Od początku tego roku do Polski sprowadzono takich aut 362 563 (355 248 z krajów Unii Europejskiej, a 7 315 spoza Unii, głównie ze Stanów Zjednoczonych). W ciągu pięciu miesięcy bieżącego roku udział aut w wieku do 4 lat w indywidualnym imporcie wynosił 4,07 proc., samochodów w wieku od 4 do 10 lat - 26,65 proc., natomiast samochodów w wieku powyżej 10 lat - 69,28 proc. Szacowana średnia wartość sprowadzonego do Polski samochodu używanego (dla wszystkich grup wiekowych) wyniosła na koniec maja 1 701 zł. W porównaniu z kwietniem była ona mniejsza o niecałe 5 proc. Zdaniem szefa Samaru Wojciecha Drzewieckiego, obserwowany spadek wartości sprowadzanych z zagranicy aut w dużym stopniu jest pokłosiem zapowiedzi dotyczących wprowadzenia, w miejsce akcyzy, nowego podatku ekologicznego, który w zdecydowanym stopniu stworzyłby barierę na import samochodów starszych. Ponieważ projekt rządowy ostatecznie nie znalazł poparcia w parlamencie, jest wielce prawdopodobne, że poziom importu zacznie się powoli zmniejszać. Od początku roku do końca maja najliczniejszą grupę sprowadzanych do Polski aut stanowiły samochody wyprodukowane w latach 90. Ich udział wyniósł 82,5 proc. Nadal marką numer 1 wśród importowanych do Polski samochodów, po pięciu miesiącach bieżącego roku, pozostaje Volkswagen. Od początku roku sprowadzono ponad 81 tys. aut tej marki, o średnim okresie eksploatacji wynoszącym 13 lat. Na drugiej pozycji znajduje się Opel - blisko 68 tys. sprowadzonych egzemplarzy, eksploatowanych średnio przez 11 lat. Pozycję trzecią utrzymuje Ford - 43 tys. pojazdów. Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Audi - niemal 25 tys. aut (średni okres eksploatacji 12 lat), Renault - ponad 22 tys. (11 lat), BMW - ponad 15,5 tys. (najpopularniejszy rocznik 1993), Mercedes - ok. 14,5 tys. (średni okres eksploatacji 12 lat), SEAT - niecałe 10 tys. (10 lat), Nissan - ok. 9 tys. (10 lat), Peugeot - ponad 8,8 tys. (10 lat). (PAP, źródło: www.interia.pl) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.