Skocz do zawartości

Inne spojrzenie na nowe rozporzadzenie.


praktyk

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie dyskutanci wydaje mi się że temat został potraktowany bardzo płytko.

SKP składały wniosek do TDT według przepisów obowiązujących dotychczas.

[Zapis z wniosku do TDT]

2. Jednostka (SKP) spełnia wymagania techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 25, poz. 209), w tym posiada stanowiska kontrolne do dokonywania badań technicznych pojazdów rodzaju (liczba stanowisk)

Cytat z rozporządzenia(Dz. U. Nr 40, poz. 275)

§ 22. Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 1 lutego 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 25, poz. 209 i Nr 219, poz. 1869).

§ 23. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z wyjątkiem § 14 ust. 2 pkt 2, który wchodzi w życie po upływie 6 miesięcy od dnia ogłoszenia

Czy w tej sytuacji wszystkie Decyzje TDT poświadczające zgodność z dotychczasowymi wymogami straciły swoją ważność po wejściu w życie Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r.(Dz. U. Nr 40, poz. 275)[/b]

 

TDT zmieniło zapis w swoim wniosku w tej sprawie.

Cytat:

2. Jednostka (SKP) spełnia wymagania techniczne określone w rozporządzeniu Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 10 lutego 2006 r. w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów (Dz. U. Nr 40, poz. 275) w tym posiada stanowiska kontrolne do dokonywania badań technicznych pojazdów rodzaju (liczba stanowisk):

 

Dalsza sprawa.

Cytat:

§ 21. Stacje kontroli pojazdów nie spełniające wymagań, o których mowa w § 3, 9, 11, 12, § 13 ust. 1 i 2 i § 15 pkt 4 rozporządzenia, które w dniu wejścia w życie rozporządzenia przeprowadzały badania techniczne pojazdów, uznaje się do dnia 31 grudnia 2010 r. za spełniające te wymagania.

Kto wypłaci odszkodowania stacjom kontroli pojazdów , które zostały pozbawione uprawnień w wyniku restrykcyjnej polityki Transportowego Dozoru Technicznego . Kto zwróci właścicielom SKP za przebudowywanie , przemurowywanie i przerabianie stacji lub pozbawienie ich działalności.

Dalsza sprawa.

Cytat:

§ 19. Do przeprowadzania badań technicznych pojazdów można wykorzystywać wyposażenie kontrolno-pomiarowe oraz inne wyposażenie znajdujące się na wyposażeniu stacji kontroli pojazdów i dopuszczone do użytkowania na podstawie dotychczasowych przepisów, jeżeli gwarantują wykonywanie badań technicznych pojazdu zgodnie z przepisami w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach

1)Kto zwróci właścicielom za zmuszenie ich do zakupu nakładek do badania motocykli przez TDT w przypadku gdy posiadali legalny opóźnieniomierz do badania motocykli.

 

2)Kto zapłaci za straty stacjom które w przypadku odmowy zakupu zostały zmuszone do dobrowolnego zrezygnowania z badań motocykli .

 

Może odpowie Minister Sprawiedliwości jak długo to wszystko może uchodzić bezkarnie.

To jest gigantyczny bubel szykujcie kasę na nowe decyzje TDT.

 

Myślę że należy niezwłocznie wystąpić o zmianę decyzji na podstawie KPA,

Art. 148. § 1. Podanie o wznowienie postępowania wnosi się do organu administracji publicznej, który wydał w sprawie decyzję w pierwszej instancji, w terminie jednego miesiąca od dnia, w którym strona dowiedziała się o okoliczności stanowiącej podstawę do wznowienia postępowania.

Mając na uwadze:

Art. 163. Organ administracji publicznej może uchylić lub zmienić decyzję, na mocy której strona nabyła prawo, także w innych przypadkach oraz na innych zasadach niż określone w niniejszym rozdziale, o ile przewidują to przepisy szczególne.

lub

Art. 154. § 1. Decyzja ostateczna, na mocy której żadna ze stron nie nabyła prawa, może być w każdym czasie uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, lub przez organ wyższego stopnia, jeżeli przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony.

Zanim to zrobi TDT na podstawie:

Art. 156. § 1. Organ administracji publicznej stwierdza nieważność decyzji, która:

7) zawiera wadę powodującą jej nieważność z mocy prawa.

 

Bo wtedy procedura zaczyna się od nowa ale za kasę właściciela.

Co myślicie o całej sprawie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.