Skocz do zawartości

Badanie WSK w okolicach Łodzi


sadamlolek

Rekomendowane odpowiedzi

6 minut temu, michal_k napisał:

Czyli zrobiłeś niezgodnie z prawem. A niestety to tylko utwierdza matołów urzędników w żądaniu takiego dokumentu.

Niestety. Drugi raz już tak nie zrobie

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Woody89elo napisał:

dane były prawdziwe bo z dowodu

Humor to Ty masz... 🤣

21 minut temu, Woody89elo napisał:

Jeżeli któryś z parametrów w protokole nie spełnia wymagań. Powiedzmy skuteczność hamowania, poniżej wymaganego minimum. To w takim przypadku na zaświadczeniu nie może być dopuszczony jako pojazd zabytkowy?

No niestety nie. Ponieważ zakres badania co do zgodności mówi: "...polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy...", więc poza właściwym działaniem musi jeszcze spełniać warunki bezpieczeństwa a te mówią, że WSH musi posiadać minimalne wartości aby uznać za bezpieczne.

Tak, wiem, zaraz się zacznie, że WT nie dotyczą pojazdów zabytkowych. Niestety rozporządzenie o zabytku mówi, że niestety obowiązuje: "...Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Woody89elo napisał:

Jeszcze jedna rzecz mnie nurtuje odnośnie badania na zabytek. Jeżeli któryś z parametrów w protokole nie spełnia wymagań. Powiedzmy skuteczność hamowania, poniżej wymaganego minimum. To w takim przypadku na zaświadczeniu nie może być dopuszczony jako pojazd zabytkowy?

Zabytkowe nie muszą spełniać rozporządzenia o warunkach technicznych. Możesz też wpisać np. ograniczenie prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie polega  na sprawdzeniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach. Czyli mimo braku takiej zgodności może być dopuszczony do ruchu jako pojazd zabytkowy? albo inaczej, kiedy nie będzie dopuszczony do ruchu jako pojazd zabytkowy?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Solaris napisał:

Zabytkowe nie muszą spełniać rozporządzenia o warunkach technicznych.

Zabytkowe nie, ale te które chcą być zabytkowe tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, adam1501 napisał:

Zabytkowe nie, ale te które chcą być zabytkowe tak.

Mi się też tak wydaje że to jest istotą badania pojazdu który ma być dopiero zabytkowym czyli na sprawdzeniu zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi.

I określamy czy może być dopuszczony do ruchu czy nie. A pojazd który już jest zabytkowy nie musi spełniać warunków.

Tylko co w momencie kiedy tych warunków nie spełnia? Klient ewentualne niezgodności ma usunąć czy ma robić jakieś odstępstwa?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Woody89elo napisał:

Tylko co w momencie kiedy tych warunków nie spełnia?

Jeżeli już jest zabytkowy, to zostanie skierowany na DBT przez OKRD lub jak służy do zarobkowego tematu, to zarobi N.

9 minut temu, Woody89elo napisał:

Klient ewentualne niezgodności ma usunąć czy ma robić jakieś odstępstwa?

Wszystko zależy od tego, czego nie spełnia. Na niespełnienie WSH nie otrzyma odstępstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, adam1501 napisał:

Jeżeli już jest zabytkowy, to zostanie skierowany na DBT przez OKRD lub jak służy do zarobkowego tematu, to zarobi N.

Chodzi mi tylko o badanie pojazdu który stara się być zabytkowym

3 minuty temu, adam1501 napisał:

Wszystko zależy od tego, czego nie spełnia. Na niespełnienie WSH nie otrzyma odstępstwa.

Ale co wtedy ? Nowe dodatkowe badanie po usunięciu usterek?

Przyjedzie mi klient na badanie , nie spełni warunków , nie dopuszczę go do ruchu jako zabytkowy. On spyta co dalej, czy ma to naprawic a ja nie wiem co mu dopowiedzieć🙄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Woody89elo napisał:

On spyta co dalej, czy ma to naprawic a ja nie wiem co mu dopowiedzieć🙄

No tak. Ma naprawić pojazd i z powrotem wykonać badanie co do zgodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, adam1501 napisał:

te które chcą być zabytkowe tak.

Zabytkowym pojazd nie staje się w momencie rejestracji na zabytek, lecz w momencie spełnienia definicji zabytkowego - czyli np. wpisu u konserwatora.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tu w skrócie myślowym mówimy o rejestracji pojazdu jako zabytkowy, ponieważ nie każdy zabytek musi być zarejestrowany ale może i wówczas musi spełniać określone warunki aby dostąpił rejestracji.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, adam1501 napisał:

Zgadza się, tu w skrócie myślowym mówimy o rejestracji pojazdu 

Zgadzam się w 100%

Edytowane przez IVVO
Nie cytuj całych postów bo pogonię
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, adam1501 napisał:

z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi

§ 2. 1. Badanie co do zgodności pojazdu zabytkowego z warunkami technicznymi określonymi w przepisach w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, zwanych dalej „warunkami technicznymi”, polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy, oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów, o której mowa w art. 83 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

Nie mylić "warunków technicznych" zawartych we wniosku z "Naszymi" warunkami których ten pojazd może nie spełniać 

Bo jak już w/g Naszych

3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
1) "stosowaniu warunków technicznych w zależności od daty zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy", rozumie się przez to stosowanie tych warunków odpowiednio do daty pierwszej rejestracji pojazdu, którą jest:
a) data pierwszej rejestracji pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, określona w dowodzie rejestracyjnym pojazdu lub pozwoleniu czasowym, z zastrzeżeniem lit. b i c,
b) data pierwszej rejestracji za granicą w przypadku pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą,
c) data zarejestrowania pojazdu po raz pierwszy podana przez organy, o których mowa w art. 73 ust. 3 ustawy,
d) 1 stycznia roku produkcji - w przypadku pojazdu sprowadzonego z zagranicy, dla którego nie można ustalić daty pierwszej rejestracji za granicą;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivanku, to się tyczy tego:

3 minuty temu, IVVO napisał:

oraz wykonaniu porównania stanu faktycznego pojazdu z warunkami technicznymi zgłoszonymi przez właściciela pojazdu we wniosku o przeprowadzenie badania co do zgodności z warunkami technicznymi pojazdu zabytkowego, składanym w stacji kontroli pojazdów

a to co innego niż pierwsza część tego paragrafu:

4 minuty temu, IVVO napisał:

polega na sprawdzeniu prawidłowości działania poszczególnych zespołów i mechanizmów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazdy zabytkowe mogą nie spełniać WT nawet pod względem bezpieczeństwa, bo ich konstrukcja mogła w ogóle tych względów nie obejmować. Dlatego pozostawiono możliwość ustanowienia dowolnych ograniczeń w korzystaniu z pojazdu na drogach publicznych. Czym innym jest nieprawidłowe działanie podzespołu, a czym innym konstrukcyjne założenia które obowiązywały w czasie produkcji pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, aboz napisał:

Pojazdy zabytkowe mogą nie spełniać WT nawet pod względem bezpieczeństwa, bo ich konstrukcja mogła w ogóle tych względów nie obejmować.

Skoro były dopuszczone do ruchu w latach swoich narodzin, to znaczy że spełniały ówczesne WT i my badając taki pojazd musimy sięgać do tamtejszych zapisów. Na ich podstawie stwierdzamy, że pojazd jest bezpieczny. Gdyby ten pojazd był "normalnie" zarejestrowany, to wówczas podlegałby wprowadzanym zmianom w przepisach i musiałby do nich być dostosowywany. Przykładem niech będzie pojazd zabytkowy z jednym światłem STOPu (na dokładkę o barwie pomarańczowej) wyprodukowany w 1937 roku. Odnosimy się do ówczesnych WT i stwierdzamy, że jest bezpieczny, ponieważ w tamtych czasach tak wyglądał ten pojazd i spełniał przepisy prawa. Dlatego pojazdy już zabytkowe nie podlegają WT, ponieważ musiałyby być poddawane zmianom w przepisach a to nie koniecznie by szło po drodze z zabytkowością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, adam1501 napisał:

Skoro były dopuszczone do ruchu w latach swoich narodzin, to znaczy że spełniały ówczesne WT i my badając taki pojazd musimy sięgać do tamtejszych zapisów.

Obawiam się, że takie po prostu nie istniały dla bardzo starych pojazdów. Były jakieś ogólne wytyczne, ale patrząc na działanie poszczególnych podzespołów i kompletację pojazdów np. z lat 20-tych XX w., nie sposób nie odnieść wrażenia, że wprowadzane rozwiązania były raczej nowinką, testem niż obowiązującym warunkiem. Dowolność w zastosowanych rozwiązaniach była ogromna. Dlatego też te pojazdy należy odnieść do najstarszych, najbliższych im WT, ale nie ograniczać zupełnie możliwości poruszania się po drogach tylko dlatego, że nawet najmniej rygorystycznych norm nie spełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, aboz napisał:

Dlatego też te pojazdy należy odnieść do najstarszych, najbliższych im WT, ale nie ograniczać zupełnie możliwości poruszania się po drogach tylko dlatego, że nawet najmniej rygorystycznych norm nie spełniają

Przecież może być zarejestrowany jako zabytek  i będzie sobie stał w gablocie, wówczas gdy ma wpisany zakaz poruszania się po drogach publicznych na skutek nie spełnienia minimalnych  bezpiecznych WT  - kto bogatemu zabroni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, nesiasps napisał:

wówczas gdy ma wpisany zakaz poruszania się po drogach publicznych

To się kłóci całkowicie z ideą rejestracji, która jest dopuszczeniem do ruchu (co najwyżej z ograniczeniami).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, michal_k napisał:

To się kłóci całkowicie

ale nie jest niczym zabronione.. 

chcesz mieć pojazd zabytkowy to masz co chcesz w stanie jaki masz 

8 minut temu, michal_k napisał:

z ideą rejestracji

odmówisz rejstracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no chyba że "nie może zostać dopuszczony do ruchu" = "nie może być zarejestrowany" ale takich zarejestrowanych, a niedopuszczonych do ruchu sa tysiące  no to nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, aboz napisał:

Obawiam się, że takie po prostu nie istniały dla bardzo starych pojazdów. Były jakieś ogólne wytyczne, ale patrząc na działanie poszczególnych podzespołów i kompletację pojazdów np. z lat 20-tych XX w., nie sposób nie odnieść wrażenia, że wprowadzane rozwiązania były raczej nowinką, testem niż obowiązującym warunkiem.

Nie grzebałem dokładnie ale jest na pewno dziennik z 1922 roku określający warunki techniczne dla pojazdów na drogach publicznych. Myślę, że odniesienie się do niego nawet dla pierwszych pojazdów jest wystarczające a zapisy tam zawarte są na tyle ogólne, że w zasadzie każdy pojazd z tego okresu je spełnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.