dami9154 Napisano 25 Kwiecień 2021 Napisano 25 Kwiecień 2021 Witam Jestem po egzaminie teoretycznym w czwartek 22 kwietnia godz 8.00 Na opisówce było opisać pomiar skrętności kół oraz pomiar ustawienia geometrii kół osi przedniej w autobusie kategorii M3 skierowanego na badanie powypadkowe przez organ kontroli ruchu drogowego wyposażonego w ramę kratownicową.Opisać zakres czynności przed badaniem. Chciałbym prosić o pomoc w przygotowaniu odpowiedzi na to pytanie. Długo się uczyłem na egzamin wszystko zdałem z drobnymi błędami ale na opisówce poległem totalnie i jestem normalnie zawiedziony. Proszę o pomoc w jaki sposób przygotować się do opisówek.Może jakieś linki,materiały.W ustawach nie ma nigdzie przecież odpowiedzi na takie pytanie. Pozdrawiam Cytuj
adam1501 Napisano 26 Kwiecień 2021 Napisano 26 Kwiecień 2021 17 godzin temu, dami9154 napisał: W ustawach nie ma nigdzie przecież odpowiedzi na takie pytanie. Dlatego wymaga się odpowiedniego wykształcenia. Wejdź na You Tube i obejrzyj film GTL TRUCK. Cytuj
piter1973 Napisano 26 Kwiecień 2021 Napisano 26 Kwiecień 2021 zacznij od znaczeń i definicji wszystkich czynności "geometrii "zawieszenia i ukl kierowniczego . zbieżność , kąty wyprzedzenia i pochylenia , skrętność , oś symetrii i oś geometryczna jazdy ( czym się teo osie różnią ? ), przesunięcie osi i kól itp .jak to zrozumiesz to będzie łatwiej opisywać . przed przystąpieniem do pomiaru jakiegokolwiek parametru z geometrii są do wykonania pewne czynności przygotowawcze . są to spr i uzupełnienie ciśnienia w ogumieniu , sprawdzenie luzów zawieszenia przód i tył oraz ukł kierowniczego .ważny jest także stan , rozmiar opon . większość egzaminowanych zapomina , przy badaniu powypadkowym , o sprawdzeniu momentów dokręcania kluczem dynamometrycznym . gdzie dokonujemy pomiarów geometrii ? na ławie pomiarowej stanowiska kontrolnego . to ,że w pytaniu podano autobus kat M3 z ramą kratownicową ma małe znaczenie , to taka trochę zmyłka . osie pojazdu czy elementy zawieszenia są mocowane do głównej ramy autobusu a kratownica daje jakby sztywność górnej części zabudowy . zasada kontroli geometrii jest identyczna dla każdego auta , trochę inaczej mierzy się przyczepy i naczepy . 13 godzin temu, adam1501 napisał: Dlatego wymaga się odpowiedniego wykształcenia znam wielu mechaników z potężnym stażem w zawodzie , którzy na hasło geometria czy nawet zwykła zbieżność chowają się gdzie tylko można bo dla nich to tzw czarna magia 😀. trochę mędrkuję 😜 ale z racji serwisu ciężarówek przez ścianę nie ma tygodnia bez pomiaru geometrii czy ramy przed i po wypadku oraz po naprawie zawieszeń i ukł kierowniczego . Cytuj
dami9154 Napisano 27 Kwiecień 2021 Autor Napisano 27 Kwiecień 2021 Ale ja ponad trzy lata robiłem geometrie tylko w osobówkach.Z zawodu jestem mechanikiem po technikum ale przy ciężarówkach i autobusach nigdy nie robiłem. Kolejna sprawa jakie jest prawdopodobieństwo,że drugi raz będę miał to samo na opisówce:) Cytuj
danielg539 Napisano 27 Kwiecień 2021 Napisano 27 Kwiecień 2021 Godzinę temu, dami9154 napisał: Kolejna sprawa jakie jest prawdopodobieństwo,że drugi raz będę miał to samo na opisówce:) Nie takie wcale małe, sądząc po tym co się na forum pojawia to tych pytań jest 20, może 30. Czasami jakieś daty, czy masy są zmieniane w pytaniach ale de facto wciąż to te same pytania. Cytuj
piter1973 Napisano 27 Kwiecień 2021 Napisano 27 Kwiecień 2021 1 godzinę temu, dami9154 napisał: ale przy ciężarówkach i autobusach nigdy nie robiłem. przeciez to to samo tylko łatwiej . na sztywnej osi nie ma regulacji zbiezności połówkowych . w autobusach może byc połówkowa . osobiście wolę zrobic przy ciężarowym niz przy osobowym 1 godzinę temu, dami9154 napisał: jakie jest prawdopodobieństwo,że drugi raz będę miał to samo na opisówce:) z moich obserwacji wynika ,że całkiem spore , zwłaszcza na poprawkowych Cytuj
dami9154 Napisano 30 Kwiecień 2021 Autor Napisano 30 Kwiecień 2021 Temat do zamknięcia jednak panowie z tdt uznali moje wypociny za sensowne i zdałem. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam. Cytuj
Ardianek Napisano 1 Maj 2021 Napisano 1 Maj 2021 19 godzin temu, dami9154 napisał: Temat do zamknięcia jednak panowie z tdt uznali moje wypociny za sensowne i zdałem. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam. W takim razie napisz co tam pisałeś skoro było tak źle i będzie wiadomo co pisać bo to częste pytanie dla kogoś kto jeszcze będzie miał opisówke. Cytuj
dami9154 Napisano 2 Maj 2021 Autor Napisano 2 Maj 2021 Ogólnie to napisałem półtorej strony opisówki tylko byłem przekonany że poległem bo głupoty pisałem Opisałem po kolei,że trzeba sprawdzić i wyregulować ciśnienie w ogumieniu(jaka może być odchyłka 0.2 bara ) sprawdzić stan opon zawieszenia luzy....,że trzeba unieść przednią oś i podłożyć obrotnice,ustawić kiere do jazdy na wprost No i tak ogólnie to napisałem,że pomiar skrętności kół odczytujemy z obrotnic,że skręcamy koła kolejno w jedną i w drugą stronę. Opisałem pomiar zbieżności kół osi przedniej z wykorzystaniem dwóch liniałów przymocowanych do podwozia do ramy,na kołach zamocowane głowice urządzenia do geometrii.kompensacje bicia obręczy,no i szczegółowy pomiar zbieżności i opisałem dokładnie kiedy zbieżność na plus kiedy na minus,zbieżność połówkowa... Pisałem wszystko swoim językiem (masło maślane)zero fachowego języka.Wychodzi na to że na tych opisówkach trzeba pisać po swojemu jak co się robi bez zbędnych kombinacji.Ogólnie strasznie się stresowałem tym egzaminem bo każdy głupoty pierdzieli,że panowie robią wszystko by uwalić człowieka,że to zdać to armagedon-to nie prawda bardzo miła atmosfera wszystko bez problemów.Widzę po prostu,że trzeba się sumiennie nauczyć materiału i to cała filozofia. Po 14 minutach miałem skończony i jeszcze sprawdzony moduł 1,po 40 minutach kończyłem moduł 2,tylko raz wziąłem do ręki 2022 żeby sprawdzić date odnośnie tylnego zwisu naczepy.4 błędy w module 1 i jeden błąd w adr moduł drugi. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.