Skocz do zawartości

Usprawnienie pracy na SKP


Stach11
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o informację co można by usprawnić w pracy na SKP. Piszę pracę magisterską na temat analiza procedur badań tech.W jednym z rozdziałów chciałbym napisać cos w stylu diagnozowanie miejsc ciężko/trudno dostępnych elementów, które powinny być sprawdzane podczas badania technicznego,- propozycję ulepszeń procedur badań technicznych, co mozna zmienić żeby było lepiej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknąć klienta w kojcu i dać nam robić swoje bez wysłuchiwania jego żali, dąsów, gróźb czy przekleństw.

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Stach11 napisał:

Piszę pracę magisterską na temat analiza procedur badań tech

To napisz nam tu ładnie jako przyszły magazynier, dlaczego mielibyśmy Tobie pomóc? Podajcie na tacy, ja to zredaguję i potem mówcie mi panie magistrze. Trzeba zdobyć uprawnienia, popracować na SKP a potem pisać magisterkę. Narobi się magistrów, często wątpliwej wiedzy i nie ma człowiek kogo opier..ć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z pracą na podstawowej skp  (pojazdy do 3,5 t) moja propozycja usprawnienia/ułatwienia pracy diagnosty bez spadku jakości wykonywanego badania to:

1. Usunięcie obowiązku bezwzględnego stosowania miernika nacisku na pedał hamulca. Zastosowanie powinno być opcjonalne. 

2. Usunięcie z zakresu sposobu przeprowadzania badań z Działu V § 11. W/g mnie zupełnie wystarczające jest sprawdzenie detektorem ewentualnego wycieku gazu LPG, który i tak ze względu na właściwości fizyczne (cięższy od powietrza) przedostaje się przewodami odpowietrzającymi  pod pojazd. 

3. Usunięcie określania roku produkcji pojazdu. 

Tyle na szybko wpadło mi na myśl, zapewne Koledzy z OSKP dołożą wiele innych zagadnień. :wink:

 

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jakoś chyba niespecjalnie to poszło, skoro przez 11 lat nawet szkic projektu nie powstał :(

I zamiast inżyniera, przybył brukarz ... :icon_wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Stach11 napisał:

diagnozowanie miejsc ciężko/trudno dostępnych elementów

Tu w zasadzie w grę wchodzi temat budowy kanału diagnostycznego (możliwie najgłębszy i najszerszy) i jego wyposażenia (np. sterowanie szarpakiem bezprzewodowe). Długość tego kanału i stanowiska(stacja podstawowa z przyczepami). Pamiętaj, że diagnoście nie wolno demontować pojazdu. Niektóre elementy nie mogą być wówczas w ogóle zweryfikowane (np. zabudowane przewody hamulcowe osłonami na całej długości płyty podłogowej). 

12 godzin temu, Stach11 napisał:

propozycję ulepszeń procedur badań technicznych

Jak wspominali koledzy obligatoryjne wykorzystanie niektórych przyrządów (miernik nacisku, czytnik OBD...). Papierologia - rok produkcji, masy przyczep...

 

Bez wizyty na SKP i przyjrzeniu się pracy (co robi dany diagnosta a co powinien zrobić) nie uda Ci się ogarnąć sensownie takiego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to być coś innowacyjnego - to np system rozpoznawania TR - połączony z programem SKP - za dużo nowości to raczej nie wprowadzisz bo większość jest ogarnięta przepisami - wymiary itd 

A tak ogólnie - to praca diagnosty uwarunkowana jest ogólną budową stanowiska - sposobem rozmieszczenia urządzeń na stanowisku - może tu upatrywałbym jakiś przemyśleń 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chodzi tu przede wszystkim o sprawdzanie miejsc ciężko dostępnych w aucie które wg ustawy powinny być sprawdzone i sprawne  (nie wiem dokładnie ale przychodzi mi na myśl sprawdzenie niewielkiego luzu na łożysku czy przegubu ,krzywej półosi itd może macie jakieś swoje przemyślenia) Dotyczy to również pojazdów nowych hybrydowych i elektrycznych jakie zmiany trzeba wprowadzić żeby bez problemu można było takie auta sprawdzać na SKP co przebudować ? może jakieś nowe urządzenia ? mam kilka pomysłów lecz chciałem zaciągnąć wiedzy od specjalistów którzy maja z tym do czynienia na co dzień. Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuję, być może zmiany zostaną wprowadzone w przyszłości i ułatwią nam życie :)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, CHEOPS1492 napisał:

przychodzi mi na myśl sprawdzenie niewielkiego luzu na łożysku czy przegubu ,krzywej półosi

Myli Ci się pojęcie SKP z warsztatem. Stacja nie jest od wyszukiwania stuków-puków tylko ogólną ocenę czy pojazd może bezpiecznie poruszać się po drogach publicznych. Ma to być przeprowadzane w sposób możliwie bezinwazyjny, szybki i prosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A głównym, odpowiedzialnym za samochód powinien być ( a często nie jest) WŁAŚCICIEL .

Od kitów typu "nie miałem pojęcia, nie widziałem" to za przeproszeniem rzygać się nieraz chce. 20 minut na stacji raz na rok nie sprawi że gruchot jakiegoś niechluja przestanie być gruchotem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dodał jakąś metodę na kontrolę działania filtra DPF. Czy on jest, czy już wycięty. Oczywiście pomyśl nad metodą i przyrządem. Diagnoza powinna być możliwa bez demontażu  i w miarę szybka. Kontrola zadymienia spalin zaznaczam odpada. Tak dużo o tym trąbią ostatnio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, yatsek napisał:

działania filtra DPF

Kolego - powinno być jak w Germanii - techniczne i azu - jak wprowadzą urządzenie do DPF np jakąś TEXE to parę tysiaków będzie kosztowało x 6000 SKP - czysty biznes  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście zdaje sobie sprawę. Zbędny wydatek dla nas prawdą mówiąc, ale niech nasz kolega "o mało co mgr" trochę pokombinuje z innowacyjnymi pomysłami. Zadał pytanie to podsuwam temat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, CHEOPS1492 napisał:

 mam kilka pomysłów lecz chciałem zaciągnąć wiedzy od specjalistów którzy maja z tym do czynienia na co dzień. 

Najlepszy pomysł z tego co widzę, to w jednym temacie pisać pod dwoma różnymi nickami. Rozdwojenie jaźni ?

10 godzin temu, CHEOPS1492 napisał:

chodzi tu przede wszystkim o sprawdzanie miejsc ciężko dostępnych w aucie które wg ustawy powinny być sprawdzone i sprawne  (nie wiem dokładnie ale przychodzi mi na myśl sprawdzenie niewielkiego luzu na łożysku czy przegubu ,krzywej półosi itd może macie jakieś swoje przemyślenia) 

Zadam pytanie podstawowe - czytałeś w ogóle odpowiedni dziennik gdzie jest podany dokładny zakres badania technicznego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, sad_madman napisał:

to w jednym temacie pisać pod dwoma różnymi nickami

10 godzin wcześniej już to ktoś zauważył :icon_wink:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestał odpisywać, to chyba zrozumiał.

Kubuś by udawał, że nic się nie stało

Godzinę temu, sad_madman napisał:

czytałeś w ogóle odpowiedni dziennik

skoro jest na forum od dwóch lat (przynajmniej na tym nicku), to chyba coś tam czytał. Albo od dwóch lat znał temat pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym ulepszeniem byłoby wprowadzenie oprogramowania które do badania wymagało by użycia urządzeń sparowanych z programem . Np. po wprowadzeniu danych z dr program analizowały każdy odczyt z urządzenia i na ich podstawie wprowadzał dane  o wyniku badania do systemu . ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Krisddz napisał:

program analizowały każdy odczyt z urządzenia i na ich podstawie wprowadzał dane  o wyniku badania do systemu

Pozostałoby w zawodzie może 10% wykonujących BT. Klienta krew by zalała jak poprzez nieudolność diagnostyków do systemu poleciałby "sagan"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.05.2021 o 20:04, Stach11 napisał:

diagnozowanie miejsc ciężko/trudno dostępnych elementów

Jestem tylko zwykłym szarym diagnostą i często podczas badania zastanawiam się jak mam sprawdzić np: cechy wytrzymałościowe śrub użytych do mocowania pasów bezpieczeństwa, jak sprawdzić czy jest poduszka powietrzna, czy opornik itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Krisddz napisał:

danych z dr program analizowały każdy odczyt z urządzenia i na ich podstawie wprowadzał dane  o wyniku badania do systemu . ;)

W naszym kraju takie coś to za 10-15 lat może by miało sens. Teraz "flota" samochodowa Polaków jest w takim stanie że 50% aut trzeba by wyzłomować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sądzę że to byłby jedyny sposób aby to co w przepisach zaczęło obowiązywać w rzeczywistości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.