Skocz do zawartości

Jakie O1 i O2 dla Renault Megane II?


ma_ko

Rekomendowane odpowiedzi

ma_ko

Witam, mam pytanie chciałem zamontować hak do swojego samochodu, bo ojciec niedawno kupił tanio używana przyczepke 750KG a nie zawsze jest sens tachać ją jego Jeepem. Coś mnie tknęło i zajrzałem do swojego dowodu a tam O2 to tylko 550KG. O1 to 950KG ale to mnie akurat nie interesuje. Czy naprawdę nie mogę ciągnąć tej przyczepki? A może któryś diagnosta się pomylił? Samochód to renault Megane II 2.0 136KM w automacie. Dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Paprock

Zapodaj fotkę tabliczki znamionowej, to będzie więcej wiadomych. Obawiam, że górę wzięła nieszczęsna wyliczanka, ale bez fotki trudno jednoznacznie odpowiedzieć.

Przykładowo, tak podpowiada instrukcja dla Meganki III.

Megane przyczepy.gif

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
aboz
W dniu 13.05.2021 o 14:31, ma_ko napisał:

A może któryś diagnosta się pomylił?

Oczywiście, że się pomylił. Albo zrobił badanie byle jak. @mirek_handlarz wstawił prawidłowe dane dla twojego pojazdu. Nie zmienia to faktu, że przyczepa powyżej 650 kg DMC musi w tym przypadku posiadać hamulec.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 weeks later...

Byłem dziś u diagnostów, pokazałem im ten wycinek który podał @mirek_handlarzale powiedzieli że przy pierwszej rejestracji ktoś te dane wpisał z briefu a brief to świętość więc nic nie zrobią. :(

 

Auto jest z 2003r. Kupiłem sprowadzone parę lat temu i jak rejestrowałem po raz pierwszy to nie zwracałem na to uwagi...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

30 minut temu, ma_ko napisał:

Byłem dziś u diagnostów,... dane wpisał z briefu a brief to świętość więc nic nie zrobią. :(

 

Powiedzieli to co powiedzieli ... Najlepiej jedź tam gdzie sprawdzą dokładnie np.: w takim źródle jakie przytoczył mirek_handlarz. Potem badanie dodatkowe ustalenie parametrów i wizyta w WK gdzie jest zarejestrowany

33 minuty temu, ma_ko napisał:

Auto jest z 2003r (..) nie zwracałem na to uwagi...

Jak widać zawsze i na wszystko trzeba zwracać uwagę...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehhh w drugim to samotwierdza że jak ktoś spisał z briefu to tego zmienić nie można... Najwyżej poszukam jakiejś przyczepki 550kg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jaka pewność że homologacja z końcówką *24 jest od tego samochodu? Jeżeli nie będzie pełnego numeru homo np z briefu to zostaje tylko Reno i wyciąg od nich.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czolgista

Dla tego DMC warianty mogą być: 24 lub 18. Dla obydwu O1 i O2 ma te same wartości.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak może głupio zapytam skąd ta pewność, że dane są z briefu?

2 godziny temu, ma_ko napisał:

 ktoś te dane wpisał z briefu

może najpierw ustalmy czy auto pochodzi z niemiec...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tobiasztj

https://www.renault.pl/kontakt/prosba-o-informacje.html

Wypełnij dodaj zdjęcia TZ i DR i uzyskasz odpowiedź, a potem udaj się do WK i ustalisz co trzeba aby zmienić dane w DR czy na podstawie tej odpowiedzi czy może oświadczenie o danych pojazdu lub wyciąg ze świadectwa homologacji. Co WK to będą chcieli inne dokumenty, ale temat do ogarnięcia.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
W dniu 13.05.2021 o 14:31, ma_ko napisał:

(...) ojciec niedawno kupił tanio używana przyczepke 750KG

po homo O2- 650kg

15 minut temu, tobiasztj napisał:

(...) ale temat do ogarnięcia.

Temat jak temat, ale nie główny z postu ! :evil:

:smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Czolgista napisał:

Dla tego DMC warianty mogą być: 24 lub 18. Dla obydwu O1 i O2 ma te same wartości.

Na 99% masz rację. Tyle, że nie wszystkie warianty/wersje homologacji są wprowadzone przez ITS do systemu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Mały update: byłem w wydziale komunikacji zobaczyć oryginalne dokumenty. Okazuje się że auto nie jest z Niemiec a z Francji i nie ma briefu tylko dowód francuski . Ale nie ma na nim tych wartości co diagnosta wpisał.  Jego wpis też załączam .

 

Dzięki za linka,  napiszę do Reno bo jeden z diagnostow chce mieć jakąś podkładkę np świadectwo homologacji. 

20210610_111732~2.jpg

 

20210610_111817~2.jpg

 

Teraz chodzi mi głównie o zwiększenie na chociaż 650kg. I O2 1300 też by było miło 

Edytowane przez ma_ko
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539

To już wiadomo,  że masy przyczep to radosna twórczość diagnosty.

Niestety w zagranicznym DR brak numeru homo ale jest przynajmniej wersja i wariant pojazdu więc masy da się ustalić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta dowolnie manipulując wartościami O1 i O2 bierze za to odpowiedzialność. Ma to ustalić, fakt . Informacje te mają pochodzić z wiarygodnego źródła , i tu trzeba się już trochę postarać, bo ani wpisywanie na ślepo ani wyliczanki to nie jest poprawna droga

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dodał odjął i wybrał najbardziej pasujące z dostępnych mu zapewne źródeł 😁 (patrząc na załączniki ma_ko domyślać się można)

wszelkie znaki na niebie i ziemi podtrzymują 650/1300 ale dalsze kroki już znasz :)

Edytowane przez fuks
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
18 minut temu, fuks napisał:

(...) dodał odjął i wybrał najbardziej pasujące z dostępnych mu zapewne źródeł

No...  kiedyś...kiedyś ( za górami, za lasami.... ) - czyli bardzo, bardzo dawno :

D-haka 1.pdf

Ps materiał ze " starej zakurzonej szafy " - w sumie tak kiedyś było ( tzw. wyliczanka )- sam korzystałem :silent:

:smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są pojazdy gdzie ta wyliczanka się sprawdzi, ale w przypadku choćby francuskich osobówek to można komuś zrobić niejako krzywdę , zabierając np 300kg z przyczepy hamowanej. Takie to rzeczy...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Sukces! Pojechałem do jeszcze innej stacji gdzie pomogli mi kiedyś przy innym aucie. Powiedziałem jak jest, ze poprzedni diagnosta wyliczyl chyba obecne wartości, pokazałem też wydruk co podał @mirek_handlarz Pan chyba rozpoznał jaki to katalog bo coś zaczął grzebać w papierach i mam :)

 

zawsze to 100kg więcej 

20210610_130456~2.jpg

Edytowane przez ma_ko
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
leski66
13 minut temu, ma_ko napisał:

zawsze to 100kg więcej 

i 305 kg "  przyczepy hamowanej " :smile:

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, ma_ko napisał:

Sukces!

 

to dopiero połowa drogi, dalej WK 🤐 ale mam nadzieję, ze tam pójdzie zdecydowanie szybciej.

36 minut temu, leski66 napisał:

materiał ze " starej zakurzonej szafy " - w sumie tak kiedyś było ( tzw. wyliczanka )- sam korzystałem :silent:

 

w wielu, wielu miejscach tak jest nadal a jak zapytasz tam dlaczego : bo tak i ... :)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Godzinę temu, ma_ko napisał:

Pojechałem do jeszcze innej stacji

Diagnosta pomylił masy dopuszczalne z maksymalnymi - O.1 i O.2

  • Lubię 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.