Skocz do zawartości

Masy własne w pojazdach


4mamut
 Share

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak to jest z masą własną. W jednym aucie krajowym mam masę pojazdu 1235 Kg, w drugim sprowadzonym napisano w COC (cerrticicate of conformity) że jest Mass in Running Order - 1330 kg.

Dwa auta identyczne. Diagnosta na pierwszym badaniu przepisał wartość 1330 kg zgodnie z załączonym certyfikatem nie odejmując niczego.,

Kapnąłem się że różnica polega na definicji. Zgodnie dyrektywą EU masa własna to masa z kierowcą i 90% zbiornikiem paliwa, natomiast  w PL to masa bez kierowcy,

Czy taką korektę robi diagnosta czy WK ? Czy temat olać ?

Jest to opisane..ale nie wiem czy WK moze odjąć samo czy skieruje sprawę do diagnosty.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, 4mamut napisał:

Mass in Running Order

To jest masa pojazdu gotowego do jazdy - czytaj z kierującym, czyli masa własna = 75 kg.

Nasze okienko DR - G - woła o masę własną. :smile:

12 minut temu, 4mamut napisał:

nie wiem czy WK moze odjąć samo czy skieruje sprawę do diagnosty.

Raczej przepiszą z Dip'a lub zrobią problem i ( skierują sprawę do diagnosty ). :silent:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim wpisie w DIP-ie : 

Cytat

 

Masę własną pojazdu określono zgodnie z definicją tego parametru podaną w Ustawie

Prawo o Ruchu Drogowym Art. 2 pkt 53 - bez kierującego (75 kg)

 

WK już nie zadają pytań. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, leski66 napisał:

To jest masa pojazdu gotowego do jazdy - czytaj z kierującym, czyli masa własna = 75 kg.

Nasze okienko DR - G - woła o masę własną. :smile:

Raczej przepiszą z Dip'a lub zrobią problem i ( skierują sprawę do diagnosty ). :silent:

Najważniejsze żeby zarejestrowali :) .

Nie chcę teraz molestować diagnosty do którego mam 100 km, byłaby to kolejna już poprawka.

Czy potem po rejestracji da się to jakoś odkręcić w WK ?  Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km, już po procesie rejestracji ?

Zakładam że WK tego nie zmieni, będzie żądała aktualzacji w DIP

 

32 minuty temu, cezary napisał:

Po takim wpisie w DIP-ie : 

WK już nie zadają pytań. :wink:

 

DiP juz wystawiony. Gdybym wiedział wcześniej pewnie nie byłby już tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, 4mamut napisał:

Nie chcę teraz molestować diagnosty do którego mam 100 km, byłaby to kolejna już poprawka.

8/

To zapewne jesteś już rozpoznawalny na tej SKP, zadzwoniłbym i nakierował na " kolejny " problem - może jak wytoczysz konkretne argumenty to zmienią Dip'a i odeślą Ci na maila. :smile:

12 minut temu, 4mamut napisał:

Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km

Może, jak za wnioskujesz o ustalenie danych tylko,  że wtedy trza wyłożyć " forsę = 60 PLN + 1 PLN OE "

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, cezary napisał:

 

WK już nie zadają pytań. :wink:

Ileż ja miałem telefonów czemu masa jest 1300 a nie 1375 bo przecież tyle jest w Niemieckim DR i homologacji. Czasem to ręce opadały przy tłumaczeniu. ?Niestety jest to efektem tego że 80% diagnostów przepisuje ślepo z ZDR wszystkie dane, a większość nie ma pojęcia że G z człowiekiem za kierownicą a bez to nie to samo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, 4mamut napisał:

Czy potem po rejestracji da się to jakoś odkręcić w WK ?  Czy może to naprawić inny diagnosta do którego mam 1 km, już po procesie rejestracji ?

Najprościej to zrobić przed rejestracją, potem to wiąże się z kosztami i nie każdy WK będzie skory do poprawek.

44 minuty temu, leski66 napisał:

wtedy trza wyłożyć " forsę = 60 PLN + 1 PLN OE

+ wymiana dowodu rejestracyjnego, czyli kolejne 2 wizyty w WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, danielg539 napisał:

wymiana dowodu rejestracyjnego

OK, myślę, że zależy to " od strefy - prawo lokalne " gdzie znajduje się WK, ponieważ takie info. o masie własnej ( mój WK ) wpisałby w adnotacje. :silent:

:smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, adam1501 napisał:

Czy ta masa ma jakiekolwiek znaczenie?

W sumie to nie ma. Przyszły nabywca może się zastanawiać czemu auto jest cięższe niż w katalogowo. Mam COC więc będzie widział że jest to ta sama masa co mass in running order,

W DR z UK nic nie wpisali. Jedyne źródło to COC wystawione na mój numer VIN i przysłane pocztą. 

3 minuty temu, Admiral napisał:

Nawet jeżeli nie ma, to „zakichanym” obowiązkiem diagnosty jest ustalić ją zgodnie z literą prawa. 

Zgada się. Rozmawiałem i oni zawsze w pole G wpisują to co jest w DR z DE/UK/IT itd.

Jak tak to czytam to chyba 90% samochodów ma zawyżone masy o te 75 kg :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak z ciekawości: macie Panowie informacje jak to jest np. w Norwegii czy na Węgrzech? W tym ciekawym poradniku niestety paru krajów brakuje, a myślę, że dla wielu, którzy tak jak ja szukają tu wiedzy na różne tematy może to być przydatne. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, 4mamut napisał:

Przyszły nabywca może się zastanawiać czemu auto jest cięższe niż w katalogowo.

Ja Ciebie proszę... , średnio rozgarniętemu kierowcy nie przeszkadza niezgodność danych w masach ewidentnych, które można bezpośrednio porównać pomiędzy DR a TZ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się.....większość kierwoców nawet nie wie co jest w dowodzie.

Problem pojawia się w sporcie jak ci powiedzą że masz za lekkie auto :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Znajomy z WK opowiadał ze nie ma sił już sił tłumaczyć "wielce" wykształconym diagnostą i kłócić się o odjecie 75kg o masę własną z dowodu i macha  na to ręką i sam rejestruje po homologacji odejmując tą wartość.

Podobno tak ich uczą na szkoleniu, przepisywać wszystko z zagranicznych dowodow :-) (diagnostów).

Edytowane przez LimonQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde, tak ich uczą bo WK wymuszają takie dane.

1 godzinę temu, LimonQ napisał:

Znajomy z WK

jest ewenementem na skalę krajową. Większość żąda żeby DI zgadzało się z zagranicznym DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  A jak nie ma homologacji, to co wtedy?  przepisują z DIPU diagności w moim rejonie   od paru lat odejmują masę kierowcy a WK jak  rejestruje po homologacji to wszystkie dane zgadzają się 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem - skoro diagności nie mają woli sami się dokształcić, to niech urzędy wysyłają poradnik kolegi @LimonQ. :D No ale niestety wszystkiego tam nie ma. Mam Sprintera z Luksemburga, w DR 2197 kg, tyle samo w zagranicznym DR. Czy tak jest dobrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2021 o 15:15, adam1501 napisał:

Czy ta masa ma jakiekolwiek znaczenie?

może się okazać ,że np w aucie 7 ,8  czy 9 osobowym " braknie "kilka kg żeby wozić 7 osób bo zawyżona jest masa własna .niby "tylko " 75 kg .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2021 o 20:34, piter1973 napisał:

" braknie "kilka kg

Jak pamiętam dobrze to w tico tak było że brakło jak się trafiło z  masami 1015/670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku motocykli jest to nagminne, że jak nie odejmiemy masy kierowcy to ładowność wychodzi w granicach 100 kg przy S1=2. Jakoś WK to nie przeszkadza.

Ostatnio miałem Passata B5 z wpisaną błędnie DMC 1560 kg (ładowność wychodziła 170 kg) i WK to nie przeszkadzało aby zarejestrować to auto z 5 miejscami siedzącymi, co ciekawe masy pomylono 8 lat temu podczas pierwszej rejestracji. Siedmiu diagnostom i dwóm WK to nie przeszkadzało dopiero ja jeden zrobiłem problem, bo wpisałem UD do zaświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.08.2021 o 19:41, Admiral napisał:

A jak nie ma homologacji, to co wtedy? 

Jak nie ma wszystkich danych (nr homologacji, typ, wersja, wariant) to i tak robi -75. W tym ze nie wpisuje tych danych do dowodu bo nie posiada o. ich wiedzy. Możliwe ze już pojazd nie spełnia warunków homologacyjnych (była jakaś przeróbka).

 

Będę miał więcej czasu to przygotuje poradnik z prawdziwego zdarzenia :-)

Edytowane przez LimonQ
  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Share

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.