Skocz do zawartości

Brak podrodzaju w cepik


krzysieknowak

Rekomendowane odpowiedzi

Doblo. Ja bym odesłał do WK bo może się okazać że Ty widzisz inny podrodzaj niż wynika z dokumentów przedstawionych do rejestracji. Będzie w CEP podrodzaj to porównasz i zdecydujesz co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...

Dokładnie nie ma to nie robię :) Ciężko stwierdzić czy to van czy nie ^^ 

Ogólnie to możecie się przygotować na następne kwiatki z Francji.

Blaszaki z podrodzajem FURGON to już standard ;) teraz zaczynają przyjeżdżać małe ciężarówki z nadwoziem hatchback ^^ Z drugiej strony jak się narzekało na to, że diagności nie przepisują rodzaju nadwozia z pozycji J2 tak w tym przypadku przepisał ładnie :) no ale czasami jeszcze trzeba trochę pomyśleć ;) 

 

clio.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobowe Clio to nic dziwnego. Ale 2 miejscowego clio w hatchbacku jako samochód osobowy to jeszcze nie widziałem :P Szczególnie takiego które ma pojemnik bagażowy i kratkę za siedzeniami ^^ 

Edytowane przez Logen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem taki temat ostatnio , najpierw ustalenie danych i WK wpisuje podrodzaj do CEP a potem dopiero badanie VAT 

Taka jest prawidłowa kolejność dla WK  po konsultacji z ITS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem taki temat ostatnio , najpierw ustalenie danych i WK wpisuje podrodzaj do CEP a potem dopiero badanie VAT 
A co stoi na przeszkodzie, żeby podrodzaj ustalić na badaniu VAT?

Wysłane z mojego CPH2043 przy użyciu Tapatalka


  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie. Przerabiane już chyba setki razy było na forum, co z tego że kategoria M1 jak w J1 jest VASP (Osobowy ma tam wpisane VP), Tak samo w pozycji J3 DERIV VP; no i liczba miejsc siedzących 2. Czyli na 100% nie jest to samochód osobowy... tylko po Francuskiemu samochód specjalistyczny, ciężarowy w zabudowie samochodu osobowego czy jakoś tak... 

No i co chcecie mi powiedzieć, że jak takie coś zajedzie to wpiszecie, ze jest to osobowy 2 miejscowy i hatchback ?? 

Czy skwalifikujecie to po naszemu i wpiszecie, ze jest to ciężarowy 2 miejscowy van ??

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem, ale piszesz już trochę na forum więc takie rzeczy powinieneś wiedzieć. Pozycja J to kategoria pojazdu . M1 to samochód osobowy, a to co jest w pozycji J1, czyli kategorii według przepisów francuskich to mnie w ogóle nie interesuje. Ciebie obchodzi to co w PL znaczy M1, a M1 to osobówka i koniec kropka. Gdybym siedział w magistracie to za zrobienie VAT1 na kategorie M1 zrobiłbym postępowanie diagnoście, bo nie wiedzieć takich podstaw to trochę lipa

  • Nie lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Logen, proszę wyjaśnij mi swój tok rozumowania, tu piszesz że samochód NIE jest na 100% osobowy tylko ciężarowy, w innym temacie pojazd w takiej samej konfiguracji klientka chce przerobić na 5 miejsc i tam piszesz, że "no problem" bo jest M1 i jest to osobowy, i przeróbka nie jest problemem. :nausea::faint:

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliście już taki pojazd na badaniu ??

We Francji robią samochód ciężarowy z osobówki (standardowo wywalając tylna kanapę i montując kratkę, czy tam jakiś pojemnik z tyłu). Robią 100% samochód ciężarowy a w dowodzie zmieniają tylko liczbę siedzeń oraz pozycję J1 i J3... Reszta zostaje, nie robią 2 etapu homologacji i nowego numeru homo... wszystko zostaje z osobówki... (Kategoria pojazdu, numer homologacji, typ/wariant/wersja - nic nie ruszają)

Macie w dowodzie wszystkie dane homologacyjne:

Renault Clio, Typ: R; Wariant: 5RBF; Wersja: 5RBF0A; Numer homo: e2*2001/116*0327*76; I co w homo wychodzi 2 miejsca czy 5 ?? To w dowodzie jest błąd z liczbą miejsc czy jak ??

Cezary jeżeli w dowodzie jest M1 to znaczy, że z fabryki wyszło jako osobowe, później wywalili tylną kanapę zrobili ciężarowy, żeby sobie VATy podliczać... Nawet po homo z danymi z dowodu wyjdzie, że był to pojazd osobowy 5 miejscowy... dorzucasz kanapę załatwiasz papiery i robisz zmiany konstrukcyjne.

U nas już trochę tego było, już nawet wydziały komunikacji wiedzą, ze jak pisze DERIV VP to ma być ciężarówka albo zmiany konstrukcyjne dołożenie miejsc i osobówka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ty jak przyjedzie renault Clio z przegrodą i kratką za 1 rzędem siedzeń no ale w dowodzie masz M1 to robisz pierwszą rejestrację na osobowy M1 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem Ci co się literalnie robi. Powinien być wynik negatywny, chyba że klient wróci samochodem zgodnym z ZDR to dostaje P. To całkiem normalne. To że coś sobie ustaliliście z WK i robicie badania z "natury" to wasza sprawa. W sumie tak samo możecie zrobić z anglikiem z kierownicą po prawej stronie. Przyjeżdża N1 ale wy wpisujecie M1 , bo tak ustaliliście, więc już można na legalu śmigać. Ja wiem że urzędnicy też często nie mają pojęcia co w danej sytuacji robić, ale po to są przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Po to są przepisy i po to jest diagnosta żeby na podstawie oględzin pojazdu poprawnie pojazd sklasyfikował... Bo to, że we Francji sobie ciężarówki jeżdżą z homologacją M1 mnie nie interesuje. Według naszych przepisów jest to samochód ciężarowy koniec kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, Rafi90 napisał:

ozycja J to kategoria pojazdu . M1 to samochód osobowy, a to co jest w pozycji J1, czyli kategorii według przepisów francuskich to mnie w ogóle nie interesuje.

To przyjmij do wiadomości, że we Francji przerabiają pojazdy pozostawiając pierwotną kategorię homo. Dlatego należy czytać wszystkie zapisy w DR, a nie ślepo opierać się na kategorii, która jest już nieaktualna po zmianach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie przyjmę bo ani mój ani żaden ościenny WK dla których robię badania nie przyjmie czegoś innego niż jest w DR.

Nikt nie wymagał zmian konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy jeśli w DR francuskim było M1. ZK dołożenie miejsc, owszem.

Edytowane przez Rafi90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, michal_k napisał:

Dlatego należy czytać wszystkie zapisy w DR, a nie ślepo opierać się na kategorii, która jest już nieaktualna po zmianach.

I przyjrzeć się TZ, po której nie jest on dwuetapowy a jako taki pojazd musi posiadać przegrodę a nie tę skrzynkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Rafi90 napisał:

Nikt nie wymagał zmian konstrukcyjnych z ciężarowego na osobowy jeśli w DR francuskim było M1

Ja bym wymagał gdyby z dalszych zapisów wynikało, że to np. "ciężarowy w nadwoziu osobowego". Z Francji kategoria nie jest decydująca, bo jej nie zmieniają przy zmianach. To tak jakby u nas nastąpiła zmiana rodzaju, ale ktoś zostawił pierwotną kategorię. Czy wtedy nie będziesz patrzył do rubryki "rodzaj pojazdu"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.