ELCAR Napisano 9 Listopad 2021 Napisano 9 Listopad 2021 Opisz szczegółowo -pomiar skrętności kół przednich -geometrie zawieszenia przedniego Na stację diagnostyczną przyjechał Autobus M3 z 2007r skierowany przez policję po wypadku w którym uszkodzone były elementy konstrukcyjne . Konstrukcja rama kratownicowa. Coś w tym względzie było Moja odpowiedź to -Badanie diagnostyczne w zakresie Działu 1 Załącznik 1 od 0-10 -Badanie specjalistyczne pojazdu skierowanego przez policję po wypadku w którym zostały naruszone elementy konstrukcyjne Dział I załącznik2 od 1,1 - 1.4 ( bez punktu 1.2.1 dotyczy auta osobowego) W wyniku w/w czynności jeśli nie wykryto luzów w zawieszeniu i ciśnienie w ogumieniu ma wartości nominalne przystepujemy do sprawdzenia parametrów Ad2 Geometria -Ustawiamy pojazd na ramie pomiarowej -Montujemy glowice na obręcze koł -Wykonujemy kompensację bicia koła -Dokonujemy pomiarów i porównujemy z katalogiem parametrami dla danego pojazdu a) Kąt pochylenia kół L + P b) kąt wyprzedzenia osi zwrotnicy L + P c) zbieżność kół L +P + sumaryczny d)pomiar śladowości e)pomiar równoległości osi Ad1 Wartość skrętności kół przednich dokonujemy na ramie pomiarowej wyposażonej w obrotnice kół przednich Pomiar dokonuje się w funkcji obrotu koła kierownicy - Wartość skrętności kół ( róznica kąta skrętu kół przy skręcie koła zewnętrznego o 20*) -Maksymalny kąt skrętu kół Jaka kolwiek znacząca rozbieżność parametrów skutkuje wynikiem badania NEGATYENE Jak myślicie będzie ok ???? Trzeba poczekać 14dni i napiszę czy MOJA 2 POPRAWKA TYLKO Z OPISÓWKI Cytuj
adam1501 Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 12 godzin temu, ELCAR napisał: Ustawiamy pojazd na ramie pomiarowej Jesteś tego pewien czy masz problemy z terminologią? Cytuj
leski66 Napisano 10 Listopad 2021 Napisano 10 Listopad 2021 13 godzin temu, ELCAR napisał: (...) skierowany przez policję po wypadku w którym uszkodzone były elementy konstrukcyjne . Konstrukcja rama kratownicowa. Warto wspomnieć, że jeżeli była ingerencja ( " spawalnicza " w główne węzły ramy ) to wiedza diagnosty może być niewystarczająca i można zgodnie z Ustawą zażądać opinii rzeczoznawcy samochodowego. Biorąc pod uwagę, że autobus służy do przewozu znacznej ilości osób, dla ich bezpieczeństwa, należy zachować odpowiednią rezerwę przy podejmowaniu decyzji w sprawie wyniku badania technicznego. Cytuj
ELCAR Napisano 10 Listopad 2021 Autor Napisano 10 Listopad 2021 (edytowane) 12 godzin temu, adam1501 napisał: Jesteś tego pewien czy masz problemy z terminologią? pomyłka terminologi. Prywatnie prowadzę warsztat od 15 lat i robię zbieżność u siebie . Rama pomiarowa błąd ale tak właśnie napisałem 😟 . Stanowisko pomiarowe powinno być. Nie chciałem opisywać tego jak to robię bo wiem że nie o to biega. Najwyżej jeszcze raz opisówka , przyda się na praktyczny 😁 Edytowane 10 Listopad 2021 przez ELCAR Cytuj
adam1501 Napisano 12 Listopad 2021 Napisano 12 Listopad 2021 W dniu 10.11.2021 o 19:41, ELCAR napisał: Stanowisko pomiarowe powinno być. Ława pomiarowa. Badania na SKP wykonuje się na ławie pomiarowej, która musi być wykonana z odpowiednią dokładnością. Cytuj
ELCAR Napisano 13 Listopad 2021 Autor Napisano 13 Listopad 2021 W dniu 12.11.2021 o 06:36, adam1501 napisał: Ława pomiarowa. Badania na SKP wykonuje się na ławie pomiarowej, która musi być wykonana z odpowiednią dokładnością. No tak te określenia . Mnie uczono np promień zataczania a w opisach na diagnostę jest Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Ale zgadzam się mój błąd. Liczę na wyrozumiałość i trochę szczęścia . Myślę że w przyszłości nie będzie to stanowić różnicy dla klienta jak my to nazwiemy a będzie miało znaczenie czy dobrze to wykonamy . Powodzenia dla wszystkich zdających a praktyki nabierzemy na stacji od starszych stażem kolegów😁😁 . Kierowcą się nie staje po zdaniu egzaminu . Cytuj
cezary Napisano 13 Listopad 2021 Napisano 13 Listopad 2021 W dniu 13.11.2021 o 12:42, ELCAR napisał: Mnie uczono np promień zataczania a w opisach na diagnostę jest Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Ale to są dwie różne wartości. Poczytać i przyswoić Żeby nie było, podanie linku nie jest zamierzoną reklamą z mojej strony, po prostu, jest to ciekawy opis składowych geometrii zawieszenia pojazdu. Cytuj
ELCAR Napisano 18 Listopad 2021 Autor Napisano 18 Listopad 2021 Dzięki wszystkim Egzamin oblany do 3 x sztuka myśle że teraz przygotuje się lepiej. Pozdrawiam wszystkich którzy zadali tego dnia. ( a wiem że są tacy 😁) 130 zł zapłacone i podanie o poprawkę już poszło😏 Cytuj
adam1501 Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 7 godzin temu, ELCAR napisał: Egzamin oblany Zapodaj co było, jaka opisówka... Cytuj
leski66 Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 1 godzinę temu, adam1501 napisał: Zapodaj co było (...) " Panie Kapitanie " czyżby Pan nie czytał pierwszego postu ? Cytuj
DARIO64 Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 9 godzin temu, ELCAR napisał: Dzięki wszystkim Egzamin oblany Kropka jest wielka. 😁 Cytuj
adam1501 Napisano 19 Listopad 2021 Napisano 19 Listopad 2021 Czytał ale dawno. Zerknąłem na ostatni post 46 minut temu, DARIO64 napisał: Kropka jest wielka Raczej przecinek. Cytuj
piter1973 Napisano 18 Grudzień 2021 Napisano 18 Grudzień 2021 W dniu 13.11.2021 o 12:42, ELCAR napisał: . Mnie uczono np promień zataczania a w opisach na diagnostę jest Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. jak kolega cezary wcześniej wspomniał to są dwa różne pojęcia . promień zataczanie jest poniekąd "wypadkową " kąta pochylenia osi sworznia zwrotnicy i kąta pochylenia koła . wystarczy zmienić rozmiar ogumienia czy felgi i promień zataczania się zmieni . Cytuj
danielg539 Napisano 20 Grudzień 2021 Napisano 20 Grudzień 2021 W dniu 18.12.2021 o 20:01, piter1973 napisał: Mnie uczono np promień zataczania a w opisach na diagnostę jest Kąt pochylenia osi sworznia zwrotnicy. Jakim cudem kąt może być promieniem??? W dniu 18.12.2021 o 20:01, piter1973 napisał: promień zataczanie jest poniekąd "wypadkową " kąta pochylenia osi sworznia zwrotnicy i kąta pochylenia koła . wystarczy zmienić rozmiar ogumienia czy felgi i promień zataczania się zmieni Dokładnie tak. Cytuj
ELCAR Napisano 20 Marzec 2022 Autor Napisano 20 Marzec 2022 W środę na 8 rano Warszawa opisówka do poprawy - mam nadzieje że pójdzie ,sporo poczytałem i myślę ze jestem " technicznie " tzw książkowo bardziej obstukany. Porada dla zdającyhc - trzeba poczytać ale ja widzę że do egzaminu bardziej przydaje się obycie w dziennikach ustaw . Wydrukować sobie w domu poskładać tak jak jest na egzaminie i wiedzieć w którym załączniku co jest , gdzie są dane , co jest w jakiej akutalizacji ustaw itp. POWODZENIA. Cytuj
ELCAR Napisano 23 Maj 2023 Autor Napisano 23 Maj 2023 Witam po przerwie . Wszystko ogarnięte po egzaminach i już od 6 mieś praca na OSKP. Powiem tak - jak zwykle bywa teoria a praktyka to lekko rozbieżne 2 rzeczy. ( Moje prywatne zdanie ) Pozdrawiam ubiegających się o uprawnienia . Cytuj
adam1501 Napisano 24 Maj 2023 Napisano 24 Maj 2023 Gratulacje. 13 godzin temu, ELCAR napisał: jak zwykle bywa teoria a praktyka to lekko rozbieżne 2 rzeczy Znając teorię lepiej wychodzi praktyka... 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.