domicar Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 Witam. Był u mnie na stacji klient który miał kolizję w październiku, pojazd już naprawiony. Gdy wprowadzam pojazd do Cepiku okazuje się, że widnieje wpis na czerwono: [UKK] Uszkodzenie elementów układu kierowniczego, jednak wpis jest dokonany przez ubezpieczyciela a nie przez policję, klient twierdzi, że niema zatrzymanego dowodu przez policję (nie dostał pokwitowania, nie było policji na miejscu kolizji). Badanie techniczne ważne do 07/2022r. Ja tak teraz to rozumuję: skoro świeci na czerwono tzn. zatrzymany dowód rejestracyjny, trzeba wykonać badanie pokolizyjne aby odblokować dowód, ale... niema w Patronacie "kwadracika" do odblokowania dowodu, po drugie na jakiej podstawie, jakiego dokumentu, wykonać badanie, i czy ubezpieczyciel ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny, czy to tylko informacja w Cepiku, że taka sytuacja miała miejsce, aby było odnotowane w Historii Pojazdu? Jak wy podchodzicie do takich sytuacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 Jeżeli pojazd nie jest zatrzymany elektronicznie a klient nie wnioskuje o DBT to nic nie robisz. Jak przyjedzie na OBT to je wykonasz jak każde inne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 53 minuty temu, domicar napisał: Gdy wprowadzam pojazd do Cepiku okazuje się(...) A można .... wiedzieć jaki jest powód, że Kolega wyszukuje pojazd w CEPiK'u, skoro : 54 minuty temu, domicar napisał: Badanie techniczne ważne do 07/2022r. W/g " broszurki " strona 5 punkt 2 ( SKP to nie punkt informacyjny ) Tu przywołana broszurka informacyjna w pdf'ie Godzinę temu, domicar napisał: ale... niema w Patronacie "kwadracika" do odblokowania dowodu Bo i nie będzie, ponieważ DR nie został elektronicznie zatrzymany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 2 godziny temu, adam1501 napisał: Jeżeli pojazd nie jest zatrzymany elektronicznie a klient nie wnioskuje o DBT to nic nie robisz. Jak przyjedzie na OBT to je wykonasz jak każde inne. Poważnie? To badanie nie podlega pod szkoda istotną? Nie widzę żeby było wykonywane na wniosek właściciela lub po skierowaniu. W przypadku gdy jest taka informacja, diagnosta ma chyba obowiązkowo wykonać to badanie dodatkowe bez zbędnej dyskusji i nie ściąga żadnej blokady z systemu. Cytat 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: Cytat 5) w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 1 minutę temu, LimonQ napisał: diagnosta ma chyba obowiązkowo wykonać to badanie dodatkowe bez zbędnej dyskusji I zmuś mnie do zapłaty za to badanie. Sam je wykonujesz sam za nie zapłać. Ja o nie nie wnioskuje, ubezpieczyciel też nie, więc komu ono jest potrzebne. Przyjechałem na OBT i jakiś tam zapis, gdzieś tam nie interesuje mnie, tym bardziej jak dam Ci DR do ręki - wówczas nawet do zapisów w CEPie nie musisz zaglądać. Napisano przepis, którego nie bardzo można wyegzekwować w warunkach SKP. Gdyby było jak kiedyś, że warunkiem zakończenia szkody jest wykonanie DBT, to wówczas klient by przychodził i prosił o takowe a tak to istnieje takowe badanie jak Yeti. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 Historia z ostatniego tygodnia. Przychodzi klient i mówi że nie chcą mu zarejestrować świeżo kupionego pojazdu w WK bo był jakiś wypadek i ubezpieczyciel wpisał w CEP że pojazd był uszkodzony. Sprawdzam w CEP i taki komunikat: "Uszkodzenie elementów układu nośnego. Wprowadzony przez ubezpieczyciela." Robię badanie powypadkowe na wniosek klienta i pojazd zostaje zarejestrowany. Wnioski: Zasadne staje się nie robienie BT w trybie awaryjnym za wyjątkiem hak itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 42 minuty temu, adam1501 napisał: Gdyby było jak kiedyś, że warunkiem zakończenia szkody jest wykonanie DBT Masz całkowitą rację - tak powinno być i tego powinien wymagać ubezpieczyciel Art. 31. 1. Posiadacz pojazdu mechanicznego informuje zakład ubezpieczeń o przeprowadzeniu dodatkowego badania technicznego, o którym mowa w art. 81 ust. 11 pkt 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. ‒ Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450, 463, 694 i 720). 2. Badanie techniczne uznaje się za normalne następstwo szkody i jego koszty pokrywa zakład ubezpieczeń w ramach ubezpieczenia casco oraz ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej sprawcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3–5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: ... w którym została dokonana naprawa wynikająca ze szkody istotnej w rozumieniu art. 2 pkt 10a ustawy, obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 0–6 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do zakresu naprawy; art.2 pkt 10a szkoda istotna – szkodę w zakresie elementów układu nośnego, hamulcowego lub kierowniczego pojazdu mającą wpływ na bezpieczeństwo ruchu drogowego, kwalifikującą pojazd do dodatkowego badania technicznego i stwierdzoną przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny lub przez zakład ubezpieczeń w związku z otrzymanym zgłoszeniem szkody z tytułu zawartej umowy ubezpieczenia, o którym mowa w dziale II w grupach 3 i 10 załącznika do ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz. U. z 2019 r. poz. 381, 730 i 2217); Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 10 minut temu, TED napisał: Robię badanie powypadkowe na wniosek klienta i pojazd zostaje zarejestrowany. Na badanie kieruje WK z innego paragrafu, klient może to skierowanie wziąć na siebie i SKP wykonuje zaś badanie nie to co widnieje w CEP. Więc co diagnosta uczynił z wiedzą o szkodzie istotnej skoro dał papier na inne badanie. 11 minut temu, TED napisał: Zasadne staje się nie robienie BT w trybie awaryjnym za wyjątkiem hak itp. Zasadnym jest wykonywanie badań wg zakresu i wniosku właściciela lub skierowania odpowiedniego organu. Jak dam Ci DR do ręki, to nie masz obowiązku zaglądania do CEP i wykonasz OBT zgodnie z literą prawa mając w poważaniu co widnieje w CEP. Żadnego prawa nie złamiesz. Diagnosta nie wróżka. To na kliencie spoczywa obowiązek wyartykułowania tego co chce uczynić na SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TED Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 Patrząc na zmiany jakie następują w CEP to robienie BT tylko online jest kwestią tylko czasu. I to chyba nie tak odległego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 1 godzinę temu, LimonQ napisał: Poważnie? To badanie nie podlega pod szkoda istotną? Nie widzę żeby było wykonywane na wniosek właściciela lub po skierowaniu. W przypadku gdy jest taka informacja, diagnosta ma chyba obowiązkowo wykonać to badanie dodatkowe bez zbędnej dyskusji i nie ściąga żadnej blokady z systemu. Żaden przepis nie mówi, że badanie ma być wykonane w tym samym dniu i na tej samej stacji co OBT. Dlatego nie ma tutaj żadnego obowiązku jego wykonania przez diagnostę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 23 minuty temu, michal_k napisał: Żaden przepis nie mówi, że badanie ma być wykonane w tym samym dniu i na tej samej stacji co OBT. Dlatego nie ma tutaj żadnego obowiązku jego wykonania przez diagnostę. Czyli martwy przepis? Bo ani diagnosta, ani WK - kto powinien egzekwować ten przepis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 32 minuty temu, TED napisał: robienie BT tylko online jest kwestią tylko czasu Literalnie to już jest, ponieważ masz 3 dni na przekazanie danych do ewidencji. Czyli dane pobrałeś, tylko miałeś problem z ich przekazaniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 18 minut temu, LimonQ napisał: ani WK - kto powinien egzekwować ten przepis? Tylko WK może próbować tego wymagać widząc w CEP szkodę istotną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 Pytanie tylko, czy jak po szkodzie istotnej zostanie wykonane OBT to czy dalej można wymagać badania po szkodzie. Jeśli tak, to jak długo wstecz żądanie przedstawienia badania po szkodzie jest zasadne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 30 minut temu, danielg539 napisał: czy jak po szkodzie istotnej zostanie wykonane OBT to czy dalej można wymagać badania po szkodzie. Literalnie - badanie to szkodzie to DBT, które przeprowadza się niezależnie od OBT. Faktem jednak jest, że wymaganie tego z poziomu WK jest "naciągane". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 10 minut temu, michal_k napisał: wymaganie tego z poziomu WK jest "naciągane". Bo gdyby tak nie było to zaświadczenie potwierdzające wykonanie takiego badania powinno trafić do akt pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 5 godzin temu, adam1501 napisał: I zmuś mnie do zapłaty za to badanie. Sam je wykonujesz sam za nie zapłać. Ja o nie nie wnioskuje Oprócz badań o które wnioskuje klient jest też takie badanie jak 6.10, które diagnosta powinnien wykonać niezależnie od widzimisię klienta. Zobacz co robią WK, przecież klient wnioskuje tylko o rejestrację a z dokumentów przedstawionych do rejestracji nie wynika, że brał udział w wypadku, bądź zagraża środowisku-jest tylko jakiś wpis w CEP na który (chyba) nie ma paragrafu. Jakoś tam potrafią odesłać klienta z kwitkiem ale są świadomi, że klient nie załatwi tego nigdzie indziej i przyniesie im to co chce urzędnik Cytat 6.10 w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenia elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego No ale jak tu wyegzekwować od klienta dodatkową opłatę, jak do BT daje się gaśnice w gratisie i talon do biedronki, a za rogiem jest rządek "stacji" żeby tylko klepnąć bo diagnosta na procencie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 30 Listopad 2021 Share Napisano 30 Listopad 2021 3 godziny temu, michal_k napisał: Tylko WK może próbować tego wymagać widząc w CEP szkodę istotną. Ale przepisu na to nie ma. Tak samo jak będziesz miał zatrzymany dowód za uszkodzenia powypadkowe, właściciel wnosi o okresowe ale dodatkowego nie chce robić, bo nie ma zamiaru płacić, a nie interesuje go czy dowód jest zatrzymany elektronicznie, czy go ktoś ściągnie. Zrobi w takim wypadku tylko okresowe? zrobi. Nikt go nie zmusi do badania dodatkowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2021 Share Napisano 1 Grudzień 2021 10 godzin temu, dominik_z napisał: które diagnosta powinnien wykonać niezależnie od widzimisię klienta. Uwierz mi, że zrobię je i klient jeszcze podziękuje. 10 godzin temu, dominik_z napisał: Zobacz co robią WK, przecież klient wnioskuje tylko o rejestrację a z dokumentów przedstawionych do rejestracji nie wynika, że brał udział w wypadku, bądź zagraża środowisku-jest tylko jakiś wpis w CEP Widzę, WK kieruje takiego delikwenta nie na DBT z 6.8 tylko z 6.9. Dalej zapis w systemie pozostaje, właściwe badanie nie wykonane i cóż dalej...? A co w przypadku kiedy w systemie widać po szkodzie zapis o OBT, dalej drążyć temat bo nie ma informacji o DBT? Jeżeli nawet to kto ma to weryfikować i dociekać dlaczego tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 1 Grudzień 2021 Share Napisano 1 Grudzień 2021 16 godzin temu, adam1501 napisał: I zmuś mnie do zapłaty za to badanie. Jeżeli badanie ważne do 07/22, to czemu klient pojawił się teraz na stacji? Skoro się pojawił, to znaczy, że wnioskuje o badanie, a skoro wnioskuje to płaci. Chyba, że zgarnąłeś klienta na parkingu i siłą zaciągnąłeś na stację, wtedy płać sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2021 Share Napisano 1 Grudzień 2021 3 minuty temu, grzegorz70 napisał: Skoro się pojawił, to znaczy, że wnioskuje o badanie, a skoro wnioskuje to płaci. Jeżeli tak, to ok. Natomiast padło hasło: 19 godzin temu, domicar napisał: skoro świeci na czerwono tzn. zatrzymany dowód rejestracyjny, trzeba wykonać badanie pokolizyjne aby odblokować dowód, ale... niema w Patronacie "kwadracika" do odblokowania dowodu, po drugie na jakiej podstawie, jakiego dokumentu, wykonać badanie, i czy ubezpieczyciel ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny, czy to tylko informacja w Cepiku Co z tym fantem zrobić? Z obu stron to pytanie klient-diagnosta. Czy klient po takiej adnotacji musi się udać na DBT? A co będzie jak nie wykona tego BT? Czy diagnosta widząc tę adnotację musi obligatoryjnie klienta dodatkowo skasować za DBT czy też może sobie tę informacje pominąć przy OBT? Pytań wiele a żadnej dobrej odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 1 Grudzień 2021 Share Napisano 1 Grudzień 2021 1 minutę temu, adam1501 napisał: Co z tym fantem zrobić? Posiadłeś wiedzę, poinformuj klienta, niech zdecyduje, obstawiam, że w 99% zawnioskuje o badanie. Przy okresowym, widząc zatrzymany DR, wykonasz tylko okresowe, czy również dodatkowe? Odblokujesz DR po samym okresowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 1 Grudzień 2021 Share Napisano 1 Grudzień 2021 6 minut temu, grzegorz70 napisał: Posiadłeś wiedzę, poinformuj klienta, niech zdecyduje, obstawiam, że w 99% zawnioskuje o badanie. Posiadłem, poinformowałem a klient mówi a mam to w czapce, chcę tylko OBT. 7 minut temu, grzegorz70 napisał: Przy okresowym, widząc zatrzymany DR, wykonasz tylko okresowe, czy również dodatkowe? Tu nie ma mowy o zatrzymaniu DR, tylko o informacji w CEP o szkodzie istotnej. Klient teoretycznie nie miał wiedzy o tej adnotacji i przyjechał na kolejne OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Grudzień 2021 Share Napisano 2 Grudzień 2021 W dniu 30.11.2021 o 16:13, TED napisał: Robię badanie powypadkowe na wniosek klienta i pojazd zostaje zarejestrowany. To nie jest badanie powypadkowe! Ono ma inny zakres i co najważniejsze, odnosi się do zakresu naprawy, więc diagnosta musi posiadać wiedzę na ten temat. No i koszt badania to 50 zł. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.