S.K.P-POZNAŃ Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 Klient miał założony wtrysk jednopunktowy. zmienił instalacje na wilelopunktowy w tym roku. Butla z wielozaworem została stara(bez elektronicznego odcięcia gazu -obowiązuje od 01.04.2002). Czy powinien od zakładu montującego dostać nową homol.na urządzenie gazowe czy musi wymienic wielozawór na nowy typ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 4 Maj 2006 Share Napisano 4 Maj 2006 A jak klient przy dieslu zdejmie turbinę to potrzebna jest zmiana homologacji - myślę, że nie . Podobnie jak klient ma adnotację w DR GAZ i zmienił sobie jakiś element to dalej spełnia warunki. My tak podchodzimy do tego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
berecik Napisano 5 Maj 2006 Share Napisano 5 Maj 2006 Jeśli sposób montażu instalacji się zmienia to i nowa homologacja powinna być ,ponieważ będą odstępstwa od sposobu montażu w stosounku do pierwotnej homologacji . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 6 Maj 2006 Share Napisano 6 Maj 2006 Tylko skąd diagnosta na OBT pojazdu ma wiedzieć co klient miał kiedyś zamontowane, ma adnotację gaz w DR my sprawdzamy warunki techniczne i koniec spełnia albo nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 6 Maj 2006 Autor Share Napisano 6 Maj 2006 ma adnotację gaz w DR my sprawdzamy warunki techniczne i koniec spełnia albo nie. Wyjaśnie- kierowca ma adnotacje w dowodzie z datą np. 05,05,2004-po wymianie D.R.-kupił samochód(data wydania DW była taka sama jak w adnotacji "GAZ") tak W.K wpisał. Z dokumentów wynikało że gaz w tym samochodzie założony był w 2001r. Adnotacja w DR nie pokrywała się z datą montażu -i co wtedy?. Lepiej jak klient na B.T ma dokumenty od "gazu" -wtedy jesteśmy pewni kiedy gaz był montowany w pojeżdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 7 Maj 2006 Share Napisano 7 Maj 2006 Adnotacja w DR nie pokrywała się z datą montażu -i co wtedy?. Lepiej jak klient na B.T ma dokumenty od "gazu" -wtedy jesteśmy pewni kiedy gaz był montowany w pojeżdzie Pewnie, że dobrze by było. Ale jeśli chodzi o rozbieżności o datach montażu to jest ich pełno chociażby z tego powodu, że WK początkowo (bynajmniej u nas) wpisywał datę dokonania adnotacji, a nie montażu. Ponadto my na OBT wymagamy tylko dozór na zbiornik gazu, a do homologacji nic na do tego. Nie wiem nawet jak to jest prawnie jakby klient przyjechał z homologacją na gaz i miałby coś niezgodne z tym co ma w niej (tzn ma ale coś innego np zbiornik inny numer homologacji) to czy na podstawie tego można dać N. Według mnie jeśli ma elementy z odpowiedniemi oznakowaniami homogacyjnymi to nie. Niech się też inni wypowiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 7 Maj 2006 Share Napisano 7 Maj 2006 IMHO brak podstaw prawnych do negatywa. Jeśli samochód ma np. instalację z holandii a na pierwszym badaniu dokonał istotnej zmiany: tj.. wymienił zbiornik na polski objęty TDT to mamy wymagać na to polskiej homologacji?? Idąc z literą prawa to jeśli samochód ma wpis w DR a budowa jest zgodna z 227 to wszelkie działania polegające na dociekaniu jak było a jak jest są nadgorliwością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 8 Maj 2006 Autor Share Napisano 8 Maj 2006 Co do modyfikacji jestem "uświadomiony" nurutuje mnie ten niezczęsny wpis "gaz" i data montażu którą wpisał -W.K -wpisał 0101. 2004(np) a faktyczna data montazu była 2001 "Butla z wielozaworem została stara(bez elektronicznego odcięcia gazu -obowiązuje od 01.04.2002)" Z godnie z wpisem w dowód -negat zgodnie z dokumentami -odpowiada czy klienta gonić do WK o zmiane daty montażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 8 Maj 2006 Share Napisano 8 Maj 2006 "Butla z wielozaworem została stara(bez elektronicznego odcięcia gazu -obowiązuje od 01.04.2002)" Nie ma zakazu montażu/wymiany butli na starszą ale posiadającą ważne TDT. Ja bym się tu niczego nie obawiał: jeśli butla ma ważny TDT to nie widzę przeszkód. Jeśli pojazd ma windę to nie wnikamy w tajniki jej konstrukcji, tylko interesuje nas wazny dokument z UDT. Tutaj IMHO można postąpić identycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 8 Maj 2006 Share Napisano 8 Maj 2006 Jeśli klient ma adnotację daty montażu to ma mieć zgodne to z warunkami i nie interesuje mnie czy WK się pomylił czy nie. Niech klient sobie dochodzi kto zawinił (albo WK mu poprawi datę montażu na właściwą w przypadku pomyłki albo klient musi montować wszystko w "01" i resztę ustrojstwa). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arqus Napisano 22 Styczeń 2007 Share Napisano 22 Styczeń 2007 " Nie ma zakazu montażu/wymiany butli na starszą ale posiadającą ważne TDT. Ja bym się tu niczego nie obawiał: jeśli butla ma ważny TDT to nie widzę przeszkód. Częściowo jest to prawda ale nie niżej niż 67R01 - i jest na to przepis. Pojazd nie może być wyposażany w elementy instalacji nie spełniające wymogów tej poprawki. Czyli nawet jeśli pojazd po raz pierwszy miał butlę 67R00 po wymienie /czas/ musi już mieć R01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 23 Styczeń 2007 Share Napisano 23 Styczeń 2007 i jest na to przepis Czy możesz przytoczyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 23 Styczeń 2007 Autor Share Napisano 23 Styczeń 2007 ROZPORZADZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2) z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbednego wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.) Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. -Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 98, poz. 602, z pózn. zm.3)) zarzadza sie, co nastepuje: ZAŁACZNIK Nr 9 WARUNKI DODATKOWE DLA POJAZDU PRZYSTOSOWANEGO DO ZASILANIA GAZEM 3. Elementy i zespoły instalacji wymienione w ust. 1 (poza przewodami sztywnymi wykonanymi z metalu) powinny być homologowane według obowiazujacej wersji Regulaminów EKG ONZ dotyczacych instalacji do zasilania gazem oraz oznakowane nastepujaco: 1) w przypadku czesci i zespołów instalacji LPG oznakowanie homologacyjne powinno zawierac: umieszczony w okregu nr kraju (1 do 47) po literze "E", numer Regulaminu "67R" i numeru serii poprawek "01 (a do dnia montażu 31 marca 2002 r. dopuszcza się serię poprawek 00)" oraz nastepujacy po nim kolejny numer homologacji; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotr Barczuk Napisano 23 Styczeń 2007 Share Napisano 23 Styczeń 2007 Zgadza się nawet przy wymianie starej na nową musi być "01" . Ale trzeba przyznać jakby ktoś próbował to sam takiego bajzlu nie wymysli. Zeby "wbic" LPG do dowodu trzeba mieć "homologację" która jest zarazem specyfikacją, a potem mozna sobie w buty włozyć ten swistek - bo daignoście nic do niego. Podobają mi się inst. Holenderskie, które mają "tabliczkę znamionową" zdaje się ze na niej są wpisane typ. parownika i zaworu, oraz wymagane wartosci emisji. Jest to taka dosyć spora srebrna naklejka. I zycie staje się prostrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arqus Napisano 23 Styczeń 2007 Share Napisano 23 Styczeń 2007 S.K.P-POZNAŃ, - Dziękuję nie mam zwyczaju targać dzienników z pracy. Piotr Barczuk, - Bo to Polska właśnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 29 Czerwiec 2007 Autor Share Napisano 29 Czerwiec 2007 Na gdańskiej ulicy spłonął samochód z amatorsko założoną instalacją gazową. Dwie osoby są poparzone. - To auto było jak bomba, szczęście, że nie wybuchło - mówią strażacy. Osobowa honda civic jechała podczas porannego szczytu komunikacyjnego i nagle w kabinie buchnął ogień. W środku były dwie osoby, obie o własnych siłach zdołały wydostać się z auta – opowiada “Gazecie Wyborczej” mł. brygadier Jakub Zambrzycki, zastępca komendanta rejonowego Państwowej Straży Pożarnej w Gdańsku. - To 42-letni kierowca i jego pasażerka. Doznali poparzeń głowy, szyi i rąk. Auto spłonęło doszczętnie. Gdy strażacy zajrzeli do bagażnika, przerazili się - mówi Zambrzycki. - Tam, gdzie powinno być koło zapasowe, stała 11-litrowa butla z gazem. Tragedia była o włos. Widziałem już skutki eksplozji takiej butli, zupełnie jak bomba. Wstępna wersja: gaz z nieszczelnej instalacji zebrał się w kabinie i wystarczył papieros albo nawet iskra z telefonu komórkowego, by doszło do zapłonu. Zdaniem policjantów, w dokumentach samochodu jest potwierdzenie, że instalację gazową założono legalnie. Sławomir Barabasz, specjalista od montażu tego typu urządzeń, nie bardzo w to wierzy. - Umiejscowienie butli świadczy, że to była chałupnicza robota - zapewnia Barabasz. - Legalizacja w dowodzie rejestracyjnym to żaden problem, taką pieczątkę dostaje się za 50 złotych łapówki. Teraz to już tylko w W.K Radzę, żeby policja to dokładnie sprawdziła. Według Barabasza, takich samochodów w Trójmieście są setki. Gaz znajduje się w zwykłej butli i doprowadzany jest do silnika przy pomocy elastycznych wężyków, które prędzej czy później mogą stracić szczelność. Dlaczego kierowcy gotowi są ryzykować życie i zdrowie? Montaż takiego "systemu" to 500-800 zł, a pożary są rzadkością. - Za atestowaną instalację gazową trzeba zapłacić te 1800 zł - mówi Barabasz. - Ale zbiornik na gaz ma wzmocnioną konstrukcję, która wytrzymuje upadek z wysokości 15 metrów. Przewody to sztywne, miedziane rurki. A do tego całość wyposażona jest w kilka zaworów bezpieczeństwa, które z chwilą wyłączenia silnika same się zamykają, uniemożliwiając ucieczkę gazu. http://miasta.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,4242341.html 8/15 -bałbym sie wychodzić z domu ,sprawdzaj dokładniej na przeglądach te bryczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ijm Napisano 29 Czerwiec 2007 Share Napisano 29 Czerwiec 2007 Nie nie 08/15 takiej bomby by nie puscil. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Czerwiec 2007 Share Napisano 29 Czerwiec 2007 Nie nie 08/15 takiej bomby by nie puscil. Chyba, że klient był bardzo przekonujący Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.