Skocz do zawartości

FIAT 126P KRÓTKI NR VIN W DOWODZIE


pitermlody

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam pytanie jak postąpić w tej sytuacji przyjechał do mnie na BT Maluszek z 1986 roku i w DR ma wpisane ostatnie sześć nr vin i tak jest w Cepik no ale w aucie normalnie jest nabite na tabliczce i nadwoziu j 17 znaków vin kiedyś w takiej sytuacji pisało się pełny numer vin i tak mu rejestrowali ale teraz nawet nie przejdzie BT do Cepiku bo dłuższy nr vin nie wiem czy robić to jako pozytywny przegląd w trybie awaryjnym z notatką że w naturze jest pełny nr vin pomóżcie bo nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, pitermlody napisał:

Panowie mam pytanie jak postąpić w tej sytuacji przyjechał do mnie na BT Maluszek z 1986 roku i w DR ma wpisane ostatnie sześć nr vin i tak jest w Cepik no ale w aucie normalnie jest nabite na tabliczce i nadwoziu j 17 znaków vin kiedyś w takiej sytuacji pisało się pełny numer vin i tak mu rejestrowali ale teraz nawet nie przejdzie BT do Cepiku bo dłuższy nr vin nie wiem czy robić to jako pozytywny przegląd w trybie awaryjnym z notatką że w naturze jest pełny nr vin pomóżcie bo nie wiem.

Według mnie dane zawarte na tabliczce niezgodne ze stanem faktycznym - N plus opis w uwagach. Pacjent goni do WK prostować i wraca na stacje na ponowny PT.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli! Powoli! Jakie [N] i dlaczego, skoro sto lat temu nie było VINU!!!

To po pierwsze primo. A po drugie primo, co to za słowotwór „odczytany z natury”, chyba że z martwej natury😕

To już ciężko po polskiemu ułożyć kilka wyrazów do kupy, że numer odczytany z pola numerowego nadwozia to:… Numer odczytany z… składa się z następujących znaków… W takim układzie, w takiej strukturze powtórzony jest na tabliczce znamionowej.

Do cholery, żeby robić tą robotę, to trzeba mieć przynajmniej średnie! Mi dyplom babcia załatwiła za gęś i jaj kopę, ale żeby całej reszcie 😕

A poza tym tematów bliźniaczych jest kilka na forum. Wystarczy zadać sobie minimalny trud i wyszukać za pomocą „szukacza”.

Z góry dziękuję za teksty w stylu „forum jest po to, aby pomagać”.

 

:516:

PS.

Po jakie licho wciskać w system siedemnaście znaków na siłę jak i tak tego nie łyknie! Po jakie licho awaryjne kombinacje jak i tak nie da rady tego do cepiku wysłać!

A tu przykładzik: 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej bardzo dokładnie porównaj zapisy na tabliczce znamionowej i oznaczenie nabite na nadwoziu. Zwróć uwagę na środkową część (A1). Zobaczysz wówczas, że numer na tabliczce minimalnie różni się od nabitego. Jeśli jakiś pojazd mógł być zarejestrowany na numer ramy to tak jeździ do złomowania (prawa nabyte). Nie należy uzupełniać do 17 VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas N za niezgodność numeru, odczytanie z natury, poprawka DR i bt poprawkowe. Co kraj to obyczaj. Wszystkie ciągniki które przed numerem na ramie mają nabite 00****** mają dostawać N, poprawka w DR i pozytyw. Innej opcji starostwo nie przyjmuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rafi90 napisał:

Wszystkie ciągniki które przed numerem na ramie mają nabite 00****** mają dostawać N, poprawka w DR i pozytyw.

Tylko robi się problem jak w DR jest 001234, na TZ jest 001234 a na podwoziu 1234.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej zawsze się skłaniam ku numerowi który jest trwale na ramie nabity. Tabliczka nieraz ma oddzielony model od numeru seryjnego a na ramie jest w całości. Mam taką okolicę że rolnik na rolniku i dylematów ciągnikowych jest bez końca.

Ale tak jak mówisz. Niezgodność się pojawia i ani tak ani tak. W każdym razie numer nabity bardziej nie przekonuje bo z tabliczkami każdy wie jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Rafi90 napisał:

skłaniam ku numerowi który jest trwale na ramie nabity

Tylko jest już różnica na samym pojeździe. Na TZ jest co innego niż na podwoziu a pojazd klepany od ponad 30 lat i dziś jakiś niereformowalny ma problem bo widzi niezgodność. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W połowie starszych ciągników są niezgodności, a już za czasów gdzie wpisywało się tylko 6 ostatnich cyfr numeru do DR to szczególnie. Do każdego przypadku trzeba podejść indywidualnie, bo trochę to śmieszne że WK 5 lat temu wpisał tak numer bo cyt. "Tak się wtedy pisało" a teraz nagle wszystkie są niezgodne i trzeba poprawiać. Czym więcej w okolicy wynalazków tym więcej takich zgrzytów. Znajomi mi mówią często że ja to na tej okręgówce ciągle jakieś problemy a oni na PSKP to tylko klep klep i się niczym nie przejmują. Mnie taka praca niestety nie cieszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas jeszcze dochodzi temat taki że jak okoliczna PSKP nie wie jak zrobić BT albo nie wie gdzie szukać odpowiednich info w Dz.U to "Panie to trzeba na okręgówkę jechać" Nie obrażając nikogo, ale niektórym na PSKP chyba nie chce się w ogóle poszerzać wiedzy tylko dlatego że praca ich do tego nie obliguje. Tak samo się klepie Corsę jak Leona , i tu ustawy nie trzeba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Rafi90 napisał:

Tak samo się klepie Corsę jak Leona

A nieprawda! Jakby było "Corsę lub Astrę" to by było ok. obie formy żeńskie, ale klepać Leona :nausea: co toto to nie, choć..... a przemilczę. :silent:

:faint:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, cezary napisał:

A nieprawda! Jakby było "Corsę lub Astrę" to by było ok. obie formy żeńskie, ale klepać Leona :nausea:

:faint:

Chodziło oczywiście o klepanie po ramieniu, tak w dobrej wierze :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.