przemek4net Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Witam, taki case: bmw e46 320td "compact" 2.0d 150ps EU3 Silnik po swapie na 3.0d 204ps w wersji EU4 z bmw e46 (silnik fabrycznie bez DPF mimo nowmy eu4, byly tez wersje 3.0d eu3 nawiasem mowiac), zmiana hamulcow, zwazony, opisany i po bolach zarejestrowany jako 3000cm3 (nazwa modelu pozostała 320td) Pytanie: czy da sie upgradowac normę spalin Jak to technicznie wygląda? Auto przy bucie na N ma zmieścić się w poziomie zadymienia odpowiednim czy coś więcej jest badane? Pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Stacja nie określa normy euro przede wszystkim i żadne badanie na SKP tego nie zmieni. Jest tabliczka znamionowa i na niej poziom zadymienia,a poza nią rozporządzenie w którym normy zadymienia są podane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 29 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2021 dzieki za odp czyli jak się domyślam, gdybym przyjechał autem np. 8 letnim importowanym np z Republiki Czadu i nie byloby "liczby w kwadraciku" z poziomem zadymienia na tabliczce znamionowej, diagnosta zerknąłby do jakiejs tabelki w stosownym rozporządzeniu czy zarządzeniu, przeczytałby normę dla tego rocznika i to byłby punkt odniesienia? Podobnie jak zmieniła się masa pojazdu i pojemność w papierach (tabliczka stała się w części nieaktualna), nie ma opcji zmienić poziomu zadymienia (juz teraz by wjechac do miasta w DE potrzeba "naklejki eu4" i pewnie za kilka lat takie wymogi beda w PL)? Inaczej: jedynym źródłem informacji o normie dla diagnosty jest "liczba w kwadraciku" i/lub "tabelka w rozporządzeniu/zarządzeniu"? Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 20 minut temu, przemek4net napisał: importowanym np z Republiki Czadu zacznijmy od tego czy taki pojazd posiada homologacje Europejską aby cokolwiek wobec tego samochodu poczynać. 21 minut temu, przemek4net napisał: wjechac do miasta w DE potrzeba "naklejki eu4" Z tego co mi wiadomo to taka naklejka wydawana jest na podstawie nr VIN pojazdu i przypisanej do niego homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 29 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2021 w DE to dają po VIN ale można normę podnieść (przykład oferty dołożenia DPF dla bmw e39, które nigdy z eu4 nie wychodziły bo je 20 lat temy zaprzestano produkować - nie mam pojęcia jak to się wypala/czyści) https://www.dieselpartikelfilter.net/pkw-partikelfilter/pkw-nachruestfilter/81-bmw-5er-e39.html "Im Anschluss an die PKW Partikelfilter Nachrüstung erhält der Fahrzeugeigentümer eine Einbaubescheinigung, die ABE (Allgemeine Betriebserlaubnis) und die grüne Umweltplakette." (piszą, że dają papier, który pozwoli dostać naklejkę eu4) P.S. jeżeli rozumiem (popraw mnie pls) nie ma żadnych danych w centralnej ew pojazdów o normie dop zadymienia dla tego konkretnie auta i normę bierze się z tabliczki "z kwadracika" lub z katalogu i nie przewidziano opcji podwyższenia tego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 21 minut temu, przemek4net napisał: i nie przewidziano opcji podwyższenia tego? § 2. W przypadku gdy właściciel zarejestrowanego pojazdu występuje z wnioskiem o dokonanie w dowodzie rejestracyjnym wpisu potwierdzającego spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu, organ rejestrujący umieszcza adnotację o normie dotyczącej poziomu emisji spalin Euro na podstawie oświadczenia producenta pojazdu lub jego upoważnionego przedstawiciela, o którym mowa w art. 70n ust. 2 ustawy, że pojazd spełnia określoną normę dotyczącą poziomu emisji spalin Euro, albo na podstawie jednego z dokumentów, o którym mowa w § 1 pkt 1. 1) jednego z dokumentów: a) świadectwa zgodności WE albo b) świadectwa zgodności, albo c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 46 minut temu, dominik_z napisał: zacznijmy od tego czy taki pojazd posiada homologacje Europejską aby cokolwiek wobec tego samochodu poczynać. No nie posiada, tak samo jak żaden amerykan nie posiada, a przecież wiedzą jak z amerykańcami postępować, jak je badać, jak rejestrować. To co kraj/państwo pochodzenia ma do rzeczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek4net Napisano 29 Grudzień 2021 Autor Share Napisano 29 Grudzień 2021 34 minuty temu, michal_k napisał: ) jednego z dokumentów: a) świadectwa zgodności WE albo b) świadectwa zgodności, albo c) dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo d) decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu, albo e) świadectwa dopuszczenia indywidualnego WE pojazdu "swiadectwo zgodnosci WE" to jak sadze papier od producenta.... a "swiadectwo zgodnosci" bez WE to co to? Kto taki papier wypisuje? "decyzji o uznaniu dopuszczenia jednostkowego pojazdu" (bez WE) - analogiczne pytanie? pozdrawiam, Przemek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 To wszystko w skrócie można do jednego zbioru wrzucić i nazwać "dokumentem dopuszczającym". Nie mc co drążyć. Zalecam wizytę do WK stosując się do tego, co zapodał @michal_k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 26 minut temu, michal_k napisał: spełnienie przez ten pojazd innej normy dotyczącej poziomu emisji spalin Euro, niż to wynika z ustalenia na podstawie roku produkcji pojazdu Pozwoliłem sobie to zacytować , ale pytanie do wszystkich , czy możliwe że auto (ciezarowy) ma normę starszą niż wynika to z daty rejestracji . W Dr żadnego wpisu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Myślę że w przypadku, jeśli dostałby samochód odstępstwo na końcówkę partii to możliwe że dlatego iż nie spełniał już obecnie obowiązującej normy. Ale to tylko mój tok rozumowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Tak mogłoby być , tylko powinien być wpis w DR ? Auto krajowe, w DR nic , coś tam właścicielowi świtało , ponoć serwis potwierdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Odstępstwa chyba nie zawsze trafiają do DR mimo iż powinny, więc ja byłbym skłonny do tej wersji się przychylić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 (edytowane) Jeden z klientów u nas ma S-Max'a lub Galaxy końcówkę serii z odstępstwem (produkcja 2010 lub 2011) bez DPF. Odstępstwo w adnotacjach bez podania przyczyny, ale klient pierwszy właściciel to pamiętał na co wydane odstępstwo. Edytowane 29 Grudzień 2021 przez mirek_handlarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 (edytowane) 7 minut temu, Rafi90 napisał: Odstępstwa chyba nie zawsze trafiają do DR mimo iż powinny, więc ja byłbym skłonny do tej wersji się przychylić Odstępstwa w DR trafiają, gdy dotyczą parametrów technicznych, a nie poziomi emisji spalin od tego jest inna adnotacja. Cytat m) „ODSTĘPSTWO ...” – podając skrótowo, który z warunków technicznych został objęty odstępstwem i w jakim zakresie, z wyłączeniem numeru silnika – dotyczy pojazdów dopuszczonych do ruchu w drodze indywidualnego odstępstwa od warunków technicznych, zgodnie z art. 67 ust. 1 ustawy, Cytat z)74) „(V.9) poziom emisji spalin – Euro ...” – wpisując przy pierwszej rejestracji pojazdu poziom emisji spalin na podstawie dokumentów, o których mowa w § 1 pkt 1 załącznika nr 2a do rozporządzenia, albo na wniosek właściciela pojazdu, w przypadku pojazdu uprzednio rejestrowanego – na podstawie wytycznych określonych w § 1 pkt 2 załącznika nr 2a do rozporządzenia; w przypadku wpisania poziomu emisji spalin w pozwoleniu czasowym stosuje się wytyczne określone w załączniku nr 2a do rozporządzenia; dotyczy samochodów osobowych, samochodów ciężarowych, samochodów specjalnych, ciągników samochodowych oraz autobusów Cytat zh)79) „KOŃCOWA PARTIA PRODUKCJI” – w przypadku uzyskania zezwolenia, o którym mowa w art. 70s ust. 2 ustawy; dotyczy pojazdu nowego rejestrowanego po raz pierwszy albo pojazdu, dla którego w dowodzie rejestracyjnym określona była niniejsza informacja. Edytowane 29 Grudzień 2021 przez LimonQ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 14 minut temu, LimonQ napisał: od tego jest inna adnotacja Czyli powinno być ? Czyli teoretycznie , wystepuje o wpis i dostaje wg daty rejestracji ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Wiecie jakie są kary za przekroczone normy, za niespełnienie tych norm? Otóż takie bycze, że nawet Suzuka nie podołała i swojego Jimnego taniej przerobiła na ciężarowego niż płacić miliony monet za każdy przekroczony gram zanieczyszczeń wypadających z rury wydechowej. A coś mi się zdaje, że to wychodzi drożej niż ciecz do drukarek, a tania nie jest! Dla mnie dyskusja o niczym! Dziękuję. Suzuka auto przehomologowywuje a w Polsce starczy byle odstępstwo, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 29 Grudzień 2021 Share Napisano 29 Grudzień 2021 Godzinę temu, duchu napisał: wystepuje o wpis i dostaje wg daty rejestracji ? Według roku produkcji, a jak chcesz inne EURO to na podstawie dokumentów, które zacytowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 Określenie klasy emisji spalin w dowodzie rejestracyjnym pojazdu: bezpośrednio, wpis w dowodzie rejestracyjnym, jako Euro pojazdu (np. Euro 1, Euro 5) lub po roku produkcji na podstawie tabeli (dotyczy pojazdów zarejestrowanych w Polsce jak i zagranicznych): Pojazdy osobowe, ciężarowe lub specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej (F2) do 3,5 tony Autobusy, ciągniki samochodowe, samochody ciężarowe lub specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej (F2) powyżej 3,5 tony W przypadku kiedy pojazd z przyczepą przekracza 3,5 t Pojazd bez przyczepy przekracza 3,5 t Rok produkcji Klasa emisji spalin Rok produkcji Klasa emisji spalin do 1999 EURO 0 do 1999 EURO 0 2000-2004 EURO 3 2000-2004 EURO 3 2005-2009 EURO 4 2005-2007 EURO 4 od 2010 EURO 5 od 2008 EURO 5 pośrednio poprzez wskazanie ustawodawstwa/dyrektywy UE, zawierające zasady oraz limity zanieczyszczeń dla danej klasy emisji Euro – wymieniane poniżej: Dyrektywa UE Określenie emisji spalin GKL:G1 EURO 0 GKL:G1 OEST EURO 0 SKL:S1 EURO 1 SKL:S1,GKL:G1 EURO 1 SKL:S1,GKL:G1 OEST EURO 1 SKL:S2 EURO 2 Szczególnie dolna tabela przy starszych pojazdach jest wskazana - są to oznaczenia zawarte w wielu ZDR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 Tabela niekompletna, więc wrzucę rozporządzenie: a) w przypadku zarejestrowanego samochodu osobowego, ciężarowego lub specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t: – Euro 1 – od 1992 do 1995 r. dla samochodów osobowych i od 1994 do 1996 r. dla samochodów ciężarowo- -osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 2 – od 1996 do 1999 r. dla samochodów osobowych i od 1997 do 1999 r. dla samochodów ciężarowo- -osobowych, ciężarowych i specjalnych o masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 3 – od 2000 do 2004 r. dla samochodów osobowych, samochodów ciężarowych i specjalnych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 4 – od 2005 do 2009 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, – Euro 5 – od 2010 r. dla samochodów osobowych i samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t, b) w przypadku zarejestrowanego autobusu, samochodu ciężarowego, specjalnego lub ciągnika samochodowego o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t: – Euro I – od 1992 do 1994 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro II – od 1995 do 1999 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro III – od 2000 do 2004 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro IV – od 2005 do 2007 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, – Euro V – od 2008 r. dla autobusów i samochodów ciężarowych, specjalnych oraz ciągników samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 To tabela obrazowa z E-Tolla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 13 godzin temu, michal_k napisał: Według roku produkcji, czyli w opisywanym przeze mnie przypadku , ma szansę oszukać system ? 14 godzin temu, Paprock napisał: Suzuka W przypadku Jimnego , pokombinowało ,chodzilo tam o normy co2 14 godzin temu, Paprock napisał: Polsce starczy byle odstępstwo Sprzedają jako cieżarowy . 2 osobowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 Godzinę temu, duchu napisał: ma szansę oszukać system ? Masz szansę, ale jeśli urząd posiada w aktach pojazdu zagraniczny DR i tam jest inna norma EURO to może "nie chcieć" wpisać z roku produkcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 "ma szanse" Auto krajowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LimonQ Napisano 30 Grudzień 2021 Share Napisano 30 Grudzień 2021 5 godzin temu, duchu napisał: "ma szanse" Auto krajowe Jaka jest data 1-szej rejestracji w kraju? Bo rozumiem że nie był zarejestrowany wcześniej w innym kraju? Trzeba szukać homologacji. Pewnie 1szy urząd w PL ją posiada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.