Skocz do zawartości

Witam. Samochód osobowy(hybryda) bez możliwości holowania przyczepy...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Parametr D określony więc nie można traktować tego jak zaczep na bagażnik i do tego jeszcze wpis hak w dowodzie . Tabliczka i homologacja jednoznacznie mówią o braku możliwości holowania. Przyjechał na okresowe i jak z tym fantem postępować ? 

Napisano
10 minut temu, hobbystapol napisał:

Tabliczka i homologacja jednoznacznie mówią o braku możliwości holowania. 

Wykonałbym OBT i jeżeli jest wszystko jest ok. to wynik P, w zaświadczeniu w uwagach wpisałbym, że pojazd nie może ciągnąć przyczep, a hak może służyć tylko i wyłącznie  jako podpora do zamontowania np. bagażnika na rowery. 

Napisano

Moim zdaniem negatyw. Pojazd nie może ciągnąć przyczep to po co mu niby wpis HAK w dowodzie. Jeżeli to TOYOTA to widziałem już takie cudo. Miał HAK z tabliczką znamionową na której były znaczki toyoty, nie było znaku homologacji i uciąg haka D był wpisany 0. W dowodzie miał wpis BAGAŻNIK, ale wpisu HAK nie było ;) Tutaj zapewne klient zamiast do TOYOTY to chciał po taniości i mu mechaniki zamontowały HAKA od wersji benzynowej :P 

Napisano
51 minut temu, hobbystapol napisał:

Parametr D określony więc nie można traktować tego jak zaczep na bagażnik i do tego jeszcze wpis hak w dowodzie

Są w DR podane masy przyczep?

Napisano
49 minut temu, cezary napisał:

Wykonałbym OBT i jeżeli jest wszystko jest ok. to wynik P, w zaświadczeniu w uwagach wpisałbym, że pojazd nie może ciągnąć przyczep, a hak może służyć tylko i wyłącznie  jako podpora do zamontowania np. bagażnika na rowery. 

Tak robiłem na razie dwa razy (dwie Toyoty), choć raz na raty, bo klient chciał się skonsultować z producentem (mnie oczywiście nie wierzył), a przez rok targał przyczepy przez pół Polski, mimo braku takiej możliwości. 

Napisano
46 minut temu, Logen napisał:

Moim zdaniem negatyw.

Jaki kod usterki?

Napisano

"2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

Napisano

Ja bym wrzucił 0.2.i i zbytnio bym się nie przejmował tym że idealnie nie pasuje :P Opisał co i jak, HAKA ściągać wpis wykreślać i założyć takiego jak może mieć albo jeździć bez. 

Napisano

W dowodzie O1 i O2  puste pola, masy F1 , F2, F3 wszystkie 1815 tabliczka tak samo 1815 i zespół 1815.

Napisano
3 godziny temu, Logen napisał:

uciąg haka D był wpisany 0

Fakt, na haku D w obu przypadkach było 0. Ale adnotacja HAK w DR była. 

Napisano
8 godzin temu, Mecher napisał:

adnotacja HAK w DR była

Na podstawie czegoś się tam pojawiła :faint:

Napisano

Tu nie ma żadnej niezgodności - wieszak nie jest wpisywany do DR - wieszak to nie Hak i wystarczy ustne oświadczenie klienta oraz wpis w uwagach - a jak klient to wykorzysta to nie nasza sprawa. O1/O2 ----- więc w czym problem 

Napisano (edytowane)

No ale jak jest wpis HAK to już jakaś niezgodność jest. Bo po pierwsze wpis HAK jest po to żeby poruszać się zespołem pojazdów a nie żeby sobie bagażnik powiesić. Po drugie HAK do dowodu wpisuje się na podstawie badania. A ten wieszak takiego badania przejść nie powinien, ponieważ nie ma homologacji. Tak, że bałagan w papierach jest spory i ja bym prostował :P 

Edytowane przez Logen
Napisano
13 minut temu, Logen napisał:

jest wpis HAK to już jakaś niezgodność jest

Nie jakaś a konkretna 0.2.i, ponieważ w WT stoi wyraźnie:

"...8. Pojazd przystosowany do ciągnięcia przyczepy oraz przyczepa powinny być wyposażone w odpowiednie urządzenia sprzęgające, o których mowa w Regulaminie nr 55 EKG ONZ..."

Napisano

Oczywiście, że tylko ISTOTNA! Nie ma żadnego naciągania, że to wieszak, integrator lub inny wynalazek pod transport rowerów. Jest albo sprzęg z konkretnym homo, albo urządzenie służące do integracji z konkretnym przeznaczeniem i parametrami (logo, producent, brak 'D', itepe...). Było już to wałkowane. Westfalia wycofała z oferty te hako-wieszaki. Tylko czekać, aż BRINK postąpi podobnie. Nie ma co kusić ułańskiej fantazji.

Napisano
2 godziny temu, Paprock napisał:

Oczywiście, że tylko ISTOTNA!

T-A-K, TAK, Tak ! " Panie Generale " . :papa:

Napisano

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Klient zdemontował hak , urząd wykreślił wpis z dowodu (na podstawie N okresowego, opisałem dokładnie o co chodzi) ponoć pani z okienka była mocno zdziwiona ze tak postąpiłem. Ciekawi mnie tylko co kierowało  diagnostą który zrobił badanie haka a jeszcze ciekawsze jak urzędnik wpisem hak przyklepał  zgodę na holowanie tym pojazdem przyczepy skoro w dowodzie wszystkie masy takie same. Pozdrawiam szanowne grono i życzę miłego odpoczywania. 

Napisano
W dniu 7.01.2022 o 20:11, hobbystapol napisał:

W dowodzie O1 i O2  puste pola, masy F1 , F2, F3 wszystkie 1815 tabliczka tak samo 1815 i zespół 1815.

 

W dniu 8.01.2022 o 15:37, hobbystapol napisał:

Ciekawi mnie tylko co kierowało  diagnostą który zrobił badanie haka a jeszcze ciekawsze jak urzędnik wpisem hak przyklepał  zgodę na holowanie tym pojazdem przyczepy skoro w dowodzie wszystkie masy takie same.

Też mnie to bardzo ciekawi, ale skoro:

W dniu 8.01.2022 o 15:37, hobbystapol napisał:

pani z okienka była mocno zdziwiona

to komentarza nie trzeba

Napisano

Przy okazji takie pytanie:

dlaczego o1/o2 = 0, a F3=F1

przecież to jest nielogiczne. 

Albo auto nie może ciągnąć przyczep i ma o1/o2/F3=0, albo mając F3=F1 może coś tak ciągnąc nie przekraczając tej masy.

?

Napisano
9 minut temu, radekd2 napisał:

mając F3=F1 może coś tak ciągnąc nie przekraczając tej masy.

Tak oznaczają producenci. Zazwyczaj F1=F3 oznacza, że nie może ciągnąć przyczep, ale chyba przy którymś elektryku była możliwość ciągnięcia przy nieprzekroczonym F3=F1. Stąd prosty wniosek - na podstawie F3 nie można określić, czy pojazd może ciągnąć przyczepy.

Napisano

Jeśli F1 i F3 mają tą samo wartość to na 99% ciągnąć przyczepy nie może. Ja zawsze takie dane potwierdzam u producenta bo np w MB można się zdziwić, niemniej jednak elektryki czy też różne sportowe wersje (np Megane RS) nie mogą ciągnąć przyczep i jest to rzecz niezmienna

Podobnie jest z samochodami ciężarowymi. Honda CR-V w wersji osobowej może ciągnąć przyczepę, a już 4 osobowa "ciężarówka" z kratką ma F1=F3 i brak możliwości ciągnięcia przyczep

Napisano

Nie może ciągnąć sprawdzone u producenta , są takie które mogą maja specjalny fabryczny pakiet wzmacniający i wtedy max 450 kg przyczepa i na tabliczce też ta "nadwaga" na przyczepę jest ujęta  ta wersja niestety nie posiada takiej mozliwości.

Napisano
1 godzinę temu, radekd2 napisał:

dlaczego o1/o2 = 0, a F3=F1

przecież to jest nielogiczne. 

Tak się przyjęło, choć są przypadki gdzie na TZ w pozycji F3 są: "---", "000" lub "     ".

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.