radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 18 godzin temu, danielg539 napisał: Tak się przyjęło, choć są przypadki gdzie na TZ w pozycji F3 są: "---", "000" lub " ". U mnie na SKP jest wręcz odwrotnie. Jeżeli pojazd nie może ciągnąć przyczepy to w F3 są: "---", "000" lub " ". Przypadki gdy F1=F3 są znikome. Cytat Na tabliczce znamionowej producenta umieszcza się w sposób trwały następujące informacje w podanej kolejności: a) nazwa producenta; b) numer homologacji typu całego pojazdu; c) numer identyfikacyjny pojazdu; d) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita pojazdu; e) technicznie dopuszczalna maksymalna masa całkowita zespołu; f) technicznie dopuszczalne maksymalne masy na każdą oś, podane w kolejności od przodu do tyłu Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 11 Styczeń 2022 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2022 Właśnie ponieważ brak jest jednoznacznego określenia może nie może najlepiej sprawdzać w producenta pojazdu. Wtedy wiadomo na sto procent.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 28 minut temu, radekd2 napisał: U mnie na SKP jest wręcz odwrotnie. To nie jest kwestia stacji tylko producentów pojazdu a oni nie stosują jednego szablonu określania pozycji F3. 30 minut temu, radekd2 napisał: Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu A jak Mercedes na TZ nie określił a na ŚH są masy przyczep to DR zabierasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 11 Styczeń 2022 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2022 Dokładnie jak to kolega adam1501 napisał. Myślę że temat można zamknąć. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Godzinę temu, radekd2 napisał: Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę. To zerknij do świadectwa zgodności i możesz się mocno zdziwić, bo w większości przypadków masy przyczepy nie będą określone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 15 minut temu, michal_k napisał: To zerknij do świadectwa zgodności i możesz się mocno zdziwić, bo w większości przypadków masy przyczepy nie będą określone. Ale określili F3. Czyli auto może stanowić element zestawu, którego całkowita masa nie może przekroczyć tego parametru. Twierdzicie Koledzy, iż: - jeżeli mam na TZ F1=F3 to auto nie może ciągnąc przyczepy. - jeżeli mam na TZ F3=" " to może ciągnąć przyczepę np. Mercedes. Podczas BT mam dostęp tylko do TZ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Ale jeżeli wyskakują wątpliwości, to zakres badania jest deko poszerzony. Nie ma co się ograniczać do zestawu tabliczka plus dowód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 31 minut temu, radekd2 napisał: Podczas BT mam dostęp tylko do TZ. Diagnosta ma korzystać z katalogów , zasięgać opinii u producenta itd itd. Zdziwiłbyś się bo u nas gość ma postępowanie o zabranie uprawnień dlatego że samochód zmieniając się w ciężarowy , w drugim etapie homologacji , utracił możliwość ciągnięcia przyczep, a mimo to diagnosta zalegalizował hak, ustalił masy przyczep i puścił auto w świat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 (edytowane) 6 minut temu, Rafi90 napisał: Diagnosta ma korzystać z katalogów , zasięgać opinii u producenta itd itd. Ale z takim podejściem to można mieć wątpliwości do każdej tabliczki znamionowej. 6 minut temu, Rafi90 napisał: diagnosta zalegalizował hak, ustalił masy przyczep i puścił auto w świat. A co było na TZ z drugiego etapu homologacji? Ja po prostu mam zagwozdkę: dlaczego auto niby nie może ciągnąć przyczepy, a pomimo to producent ustalił i umieścił na TZ masę zestawu. Edytowane 11 Styczeń 2022 przez radekd2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nesiasps Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 5 minut temu, radekd2 napisał: A co było na TZ ciekawe czy w ogóle była tabliczka z II etapu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 10 minut temu, radekd2 napisał: dlaczego auto niby nie może ciągnąć przyczepy, a pomimo to producent ustalił i umieścił na TZ masę zestawu. Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy. Tak będzie w 90% przypadków, albo nawet 99%. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 11 minut temu, nesiasps napisał: była tabliczka z II etapu Była, ale z samym F1 i naciskami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Godzinę temu, michal_k napisał: Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy. Jak już wspomniałem jest to nielogiczne. Przykład: G=1500 kg F1=F3=2000 kg Za kierownice auta wsiada kierowca i i jeszcze do wartości F3 brakuje mu 400 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 3 godziny temu, radekd2 napisał: Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę. Mi akurat dlaczego tak a nie inaczej tu jest wyjaśnione http://www.eurodiagnosta.pl/technologiae/haki_hybrydy/haki_hybrydy.html Więcej szkoda czasu i nerwów by rozkminiac czy jest to logiczne czy nie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 3 minuty temu, yogi1984 napisał: tu jest wyjaśnione Cytat W samochodach z określoną wartością masy całkowitej zespołu pojazdów na tabliczce znamionowej pojazdu taką samą jak DMC pojazdu, producent przewidział możliwość zamontowania urządzenia integrującego bagażnik z nadwoziem Jest to jakieś wytłumaczenie. Ktoś z Was widział jakiś przepis, który to przyklepuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 11 Styczeń 2022 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2022 Pisze że producent przewidział i to jest podstawa by to zamontować , na tego typu pytania może odpowiedzieć tylko producent . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Godzinę temu, hobbystapol napisał: Pisze że producent przewidział i to jest podstawa by to zamontować To nie jest żadna podstawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Ale czemu tak rozbijać temat na atomy. Są wątpliwości, zasięgam opinii producenta i wiem czy można przyczepy ciągnąć czy nie. Jak widac na przykładzie który opisałem wyżej czasem niemożność ciągnięcia przyczepy jest wzięta z kosmosu ale cóż, o tym decyduje producent samochodu. Jak już pisałem Honda Cr-V w wersji osobowej przyczepę ciągać mogła, po zmianie na ciężarowy (czyli technicznie dołożenie kratki już nie). Przyszło co do czego, WK napisał to Hondy a oni w 5 sekund odpisali że wersja ciężarowa nie może ciągnąć przyczepy i koniec kropeczka . Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony. Taka logika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hobbystapol Napisano 11 Styczeń 2022 Autor Share Napisano 11 Styczeń 2022 Producent pojazdu robił ku temu stosowne badania homologacyjne , producent urządzenia integrującego też, więc w czym problem skoro prawo nie zabrania a producent pozwala? A co do F1 i F3 takich samych to Toyota Aygo ma 1240 i 1240 i zrobisz na tej podstawie badanie haka? Dokładnie koniec tematu , producent jest w takich sprawach "wyrocznią" szkoda czcionek . Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 (edytowane) 6 godzin temu, radekd2 napisał: Jeżeli producent określił technicznie dopuszczalną maksymalną masę całkowitą zespołu i jest ona np. równa F1 to ja uważam, iż pojazd może ciągnąć przyczepę. Logika tak podpowiada, ale w praktyce jest tak: 3 godziny temu, michal_k napisał: Producent zapewne rozumował tak, że jeśli masa zespołu jest równa masie pojazdu to oznacza, że nie może ciągnąć przyczepy. Tak będzie w 90% przypadków, albo nawet 99%. Wpisanie "000" też nie rozwiązuje sprawy, bo masa zespołów to masa pojazdu zsumowana z masą przyczepy, zatem 0 nigdy wynosić nie może a raczej jak masa przyczepy wynosi 0 to masa zespołu i masa zespołu pojazdu są sobie równe. Edytowane 11 Styczeń 2022 przez danielg539 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 18 minut temu, Rafi90 napisał: Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony Oj z tym bym uważał. Już kiedyś tu o tym było i coś mi świta, że powrót do poprzedniego rodzaju pojazdu jest możliwy, natomiast co do ciągnięcia przyczep już niekoniecznie ponieważ pozostają dane tech. z II etapu. Tak to jakoś było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 29 minut temu, Rafi90 napisał: Jak widac na przykładzie który opisałem wyżej czasem niemożność ciągnięcia przyczepy jest wzięta z kosmosu ale cóż, o tym decyduje producent samochodu. Jak już pisałem Honda Cr-V w wersji osobowej przyczepę ciągać mogła, po zmianie na ciężarowy (czyli technicznie dołożenie kratki już nie). Prawdopodobnie DMC pojazdu nieco zwiększono aby uzyskać ładowność pozwalającą sklasyfikować pojazd jako ciężarowy. Zrobiono to kosztem przewidzianego nacisku pionowego na główkę haka, co spowodowało, że pojazd ciągnąc przyczepy nie może. 32 minuty temu, Rafi90 napisał: odpisali że wersja ciężarowa nie może ciągnąć przyczepy i koniec kropeczka . Po powrocie do wersji osobowej (czyli demontaż kratki) już może ciągnąć 2 tony. Tylko, że zmiany konstrukcyjne polegające na usunięciu przegrody wcale nie oznaczają powrotu do wersji pierwotnej, choć znów będzie to samochód osobowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Honda odpisała że samochód po powrocie do wersji osobowej ma parametry takie jak w pierwotnym świadectwie homologacji i przyczepę jak najbardziej ciągnąć może. No skoro producent pisze to jasno i wyraźnie to ciężko polemizować, choć można zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 1 minutę temu, Rafi90 napisał: Honda odpisała że samochód po powrocie do wersji osobowej ma parametry takie jak w pierwotnym świadectwie homologacji Czyli jakie? Pytanie, czy diagnosta zna dane wersji pierwotnej? Bez pierwszoetapowego homo, ja tematu bym nie ruszał bo tak na prawdę to nawet numer pierwotnej homologacji często nie jest do ustalenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 11 Styczeń 2022 Share Napisano 11 Styczeń 2022 Nie ma gwarancji że każdy producent odpisze tak samo, więc za każdym razem konsultował bym to bezpośrednio u źródła , natomiast tu padła odpowiedź jak napisałem wyżej 1 minutę temu, danielg539 napisał: Czyli jakie? Taki jak na oryginalnym świadectwie homologacji które klient ma przy sobie w wersji papierowej, wydane przez Hondę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.