Skocz do zawartości

Witam. Samochód osobowy(hybryda) bez możliwości holowania przyczepy...


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jak klient fizyczne posiada homo i producent zezwala na taka modyfikację to można powrócić do pierwotnych parametrów, choć zawsze jakieś ryzyko istnieje.

Napisano

Zawsze na potwierdzeni jest homo, jest konwersacja z producentem a także maile starostwa do hondy i odwrotnie. Przykład pokazuje że tabliczki tabliczkami ale w razie niepewności nie można robić na pałę czegoś co może pozbawić pieczątek

Napisano

Idź na inżyniera mówili, będziesz konstrukcje projektował... a tu wystarczy kreatywna matematyka i raptem pojazd się zapewne rozsypie po zamontowaniu haka a już nie daj Boże zapiąć jakąkolwiek przyczepę. Cytując naszego klasyka: "kino" :faint:

Napisano
3 godziny temu, Rafi90 napisał:

Honda odpisała że samochód po powrocie do wersji osobowej ma parametry takie jak w pierwotnym świadectwie homologacji i przyczepę  jak najbardziej ciągnąć może.

Bzdura bez podstawy prawnej. Ciekawe na jakiej podstawie "demontaż kratki" wpływa na "podwozie pojazdu" i zmianę DMC.

Napisano

Ale wy w ogóle wiecie o jakim temacie piszecie ?? W tej hondzie nie chodzi o montaż, demontaż kratki... nie chodzi o wpływ na podwozie pojazdu, na to czy pojazd uciągnie przyczepę... Tam jest bajer, że samochód ciężarowy ma trochę większe DMC od samochodu osobowego. Tak aby ze wzorów ładnie wychodziło, że i osobowy i ciężarowy może mieć 5 miejsc... Zmieniamy z osobowego 5 miejscowe, na ciężarowy 5 osobowy... tam ani kratki nie trzeba bo są punkty mocowania w bagażniku :P Producent ustalił, że można zwiększyć DMC kosztem braku ciągnięcia przyczepy, daje na to tabliczkę 2 etapu i odpowiednie papiery i tyle w temacie :P 

Napisano

Co do przywrócenia mas pierwotnych z pierwszego etapu to tylko jako producent Honda może to zrobić ( i usunąć tabliczkę z drugiego etapu ). Wtedy jest w pełni zgodny z homologacja.

Napisano
14 godzin temu, michal_k napisał:

 Ciekawe na jakiej podstawie "demontaż kratki" wpływa na "podwozie pojazdu" i zmianę DMC.

Wpływa na zasadzie widzimisię, dla wielu to wystarczająca "podstawa prawna".

Tak jak np. odejmowanie/dodawanie przy ustalaniu mas przyczep.

Napisano

Skoro nie producent decyduje o parametrach technicznych swojego samochodu to kto? Bo chyba nie diagnosta czy urzędnik...

Napisano

Decyduje producent ale nie pod postacią jakiegoś podrzędnego pracownika, który przeleje swoje widzimisię na firmowy papier i przystawi pieczątkę. Uważam, że takie pismo powinno być sporządzone przynajmniej przez kogoś z działu homologacji.

Napisano
2 godziny temu, Rafi90 napisał:

Skoro nie producent decyduje o parametrach technicznych swojego samochodu to kto?

Masz rację producent, tylko powinien być konsekwentny w swoich decyzjach. Skoro ostatecznie ustalił dla swojego wyrobu masę x to taka powinna pozostać do końca żywota tego pojazdu, a nie wystawia za jakiś czas że jednak y bo jego klient ma taka potrzebę. Gdyby do mnie trafił taki klient to oczekiwał bym logicznego wyjaśnienia jaki  miał wpływ na sztywność konstrukcji demontaż tej kratki skoro trzeba było zmienić DMC. To chyba jakieś badania powinny być przeprowadzone na te okoliczność.

Napisano

Wiecie ciężko żeby producent tłumaczył się diagnoście dlaczego coś homologował tak czy siak albo czemu zmienił. WK prowadził konwersacje z Hondą Polska a nie pierwszym lepszym ASO a homologacja przyszła prosto z działo homo więc o jakichś widzimisię "byle pracownika" chyba nie ma tu mowy.

Napisano
Godzinę temu, wojteczek napisał:

Gdyby do mnie trafił taki klient to oczekiwał bym logicznego wyjaśnienia jaki  miał wpływ na sztywność konstrukcji demontaż tej kratki skoro trzeba było zmienić DMC.

Demontaż kratki nie ma wpływu na DMC.

Napisano
3 godziny temu, adam1501 napisał:

emontaż kratki nie ma wpływu na DMC

Tak się wydaje nam diagnostom, ale jak widać producent w tym zakresie może mieć inne zdanie. Pytanie tylko któro rozwiązanie jest zgodne z przepisami, ale wcale bym się nie zdziwił gdyby oba były OK - taki kraj.

Napisano

Panowie, mielicie i mielicie ten temat, a prawda jest taka, to diagnosta ma podjąć ostateczną decyzję i to diagnosta odpowiada za tę podjętą decyzję, i ewentualnie to on poniesie konsekwencje za niewłaściwe postępowanie, nie producent, nie diler, nie rzeczoznawca, nie WK, czy jeszcze jakiś inny czort. Diagnosta musi mieć więc w każdej sytuacji paragrafy żeby swoje decyzje obronić. Amen. 

  • Lubię 1
Napisano

Wiem, ze nie raz to już było pisane co wyżej, nawet w innych tematach, ale ktoś musi o tym przypominać.

Za to "kciuk do góry"

Napisano
21 godzin temu, danielg539 napisał:

Tak się wydaje nam diagnostom, ale jak widać producent w tym zakresie może mieć inne zdanie.

A co mnie interesuje zdanie producenta przy zmianach konstrukcyjnych polegających na demontażu kratki? Zdaje sobie sprawę z głupoty kreatywnej matematyki względem wytrzymałości konstrukcji pojazdu, nie mniej jednak jest jak jest i taka zmiana nie ma wpływu na zmianę DMC a co za tym idzie nie można przywrócić pojazdu do wersji pierwotnej na SKP poprzez miany konstrukcyjne.

  • Lubię 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.