alex Napisano 7 Maj 2022 Share Napisano 7 Maj 2022 Witam, czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć, gdzie znaleźć prawna definicję pojazdu nietypowej konstrukcji. Zwrot znajduje się przy temacie błotników, których nie wymaga się w pojazdach nietypowej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2022 Share Napisano 7 Maj 2022 Powiedz lepiej z jakiego auta błotniki powycinali. Tam może być przykład pojazdu o nietypowej konstrukcji: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/2340-rejestracja-maszyn-budowlanych/&do=findComment&comment=290081 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex Napisano 7 Maj 2022 Autor Share Napisano 7 Maj 2022 Konkretnie temat dotyczy motocykli crossowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2022 Share Napisano 7 Maj 2022 A co w takim motocyklu jest dziwnego, żeby go zaraz przyrównywać do pojazdu nietypowego? Ma mieć błotniki! Przynajmniej na publicznej drodze. Do zabawy można sobie zdjąć - to takie proste. No chyba że mowa o motocyklu przeznaczonym wyłącznie do sportu, to wtedy taki wynalazek nie ma co szukać na publicznej drodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex Napisano 7 Maj 2022 Autor Share Napisano 7 Maj 2022 miejsce montażu błotników jest dosyć precyzyjnie określone, crosy tych warunków nie spełniają. stąd pytanie. klient trochę poczyta i stwierdzi, że jego pojazd jest nietypowy i co mu wtedy odpowiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 7 Maj 2022 Share Napisano 7 Maj 2022 Napisałem wyraźnie, a klient swoje żale przez drewnianą kratkę może wyspowiadać. Homologowany - to ma spełniać homologacyjne warunki. Niehomologowany - nie ma co szukać na stacji, w wydziale komunikacji, na publicznej drodze. Może sobie upalać bez tablic rejestracyjnych, bez licznika przebiegu, bez błotników na crossowym torze. Pojazdy nietypowej konstrukcji to wszelkiego rodzaju maszyny drogowe (choćby walce, smołowozy z asfaltem), pojazdy rolnicze, pojazdy leśne, zaprzęgi czyli wozy drabiniaste i temu podobne. W tym przyczepy, naczepy, glebogryzarki, rozrzutniki, koparko-ładowarki z uwzględnieniem tak wymyślnych konstrukcji jak podsiębierne - zasięrzutne jednocześnie. Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym Art. 70e. Obowiązek uzyskania świadectwa homologacji typu nie dotyczy pojazdu: 1) kategorii M1, przeznaczonego do zawodów sportowych; 2) kategorii L: a) przystosowanego do używania przez osoby niepełnosprawne, b) przeznaczonego do zawodów sportowych; 3) kategorii T przeznaczonego do prac leśnych obejmującej: a) ciągnik zrywkowy i ciągnik z przednim systemem załadowczym, b) pojazd skonstruowany na ramie sprzętu do prac ziemnych. NIE MA HOMOLOGACJI = NIE MA REJESTRACJI!!! Cała kliencka reszta to stękania, bajanie, sapanie... co końcem końców do wyniku negatywnego się sprowadza! I na deser taki trzyczęściowy błotnik: https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/13478-błotniki-w-naczepie/&do=findComment&comment=257204 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alex Napisano 9 Maj 2022 Autor Share Napisano 9 Maj 2022 jak te błotniki mają się do naszych przepisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 9 Maj 2022 Share Napisano 9 Maj 2022 Jak założy tablicę, to może z dwadzieścia centymetrów wyciśnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.