Skocz do zawartości

Nieprawidłowa wartość ładowności w DR.


thefilinek

Rekomendowane odpowiedzi

Proszę o pomoc. Przyjechał do mnie klient który chce zmienić dane właściciela w DR. W WK Pani zwróciła uwagę, że wartość dopuszczalnej ładowności się nie zgadza. Co teraz mądrego zrobić aby wyszło dobrze i legalnie. Zaznaczę, że samochód był kiedyś ściągany z Austrii i w dokumentach z Austrii ta wartość widniała, ktoś zarejestrował i przez 7 lat nikt nie miał problemu z tą wartością. 

Toyota Hilux
dopuszczalna ładowność 752 kg
F1, F2 - 2515 kg
G - 1695 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UD Oczywiste omyłki w DR,  DBT ustalenie danych,prawidłową wartość na zaświadczeniu i tyle....

Dobrze by było jeszcze G sprawdzić czy oby ta wartość jest prawidłowa.

Edytowane przez yogi1984
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, thefilinek napisał:

ktoś zarejestrował i przez 7 lat nikt nie miał problemu z tą wartością. 

90% pracowników stacji nie ma problemu z żadnym wartościami, parametrami, warunkami. To wstyd dla diagnostów, że pani urzędniczka byki wytyka.

Reszta jak w poście wyżej autorstwa @yogi1984.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Paprock napisał:

90% pracowników stacji nie ma problemu z żadnym wartościami, parametrami, warunkami. To wstyd dla diagnostów, że pani urzędniczka byki wytyka.

F1, F2, F3 i naciski można bez problemu porównać na TZ i DR. Pozostałe parametry ktoś na jakieś podstawie ustalił i tak ciężko to podważać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma nic do podważania. Jest źle, co doskonale widać na zapodanym przykładzie. Nie widzę żadnego problemu aby ładowność również porównać.

Pani w WK widzi, a diagnosta nie widzi. Nosz formalnie jakieś KINO. KINO OKO zaiste!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, radekd2 napisał:

tak ciężko to podważać.

Kalkulator potrzebny czy doktorat z matematyki... Skoro diagnosta ma za zadanie weryfikacje danych zawartych w DR to w czym jest problem? Już abstrahuje od tego, że swego czasu niezgodności danych to sagan a nie wiedzieć czemu przetrwało to w dowodach do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując, DBT - na wniosek posiadacza pojazdu w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, thefilinek napisał:

wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie.

No chyba nie, bo:

 

Godzinę temu, yogi1984 napisał:

Dobrze by było jeszcze G sprawdzić czy oby ta wartość jest prawidłowa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, thefilinek napisał:

wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie.

Dokładnie tak, mając na uwadze prawidłowość masy własnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

7 minut temu, thefilinek napisał:

Czyli podsumowując, DBT - na wniosek posiadacza pojazdu w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie.

Po temacie! Tylko, że wypadałoby najpierw ustalić masę własną pojazdu po definicji z ustawy PoRD, czyli bez kierowcy. Potem porównać co na tabliczce znamionowej stoi i dopiero na samym końcu liczyć ładowność tak, żeby wszyscy zmieścili się do kabiny. Hillux to skrzynia i podwójna kabina, do której z pięć osób wchodzi, zaiste ciężarowy. To wszystko dodatkowym badaniem na tip-top trzeba zrobić, albo pałować się na okresowym. Co do wyniku/usterek UD lub UI, to wszystko zależy od tego, co w tym samochodzie zostało namieszanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.