thefilinek Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 Proszę o pomoc. Przyjechał do mnie klient który chce zmienić dane właściciela w DR. W WK Pani zwróciła uwagę, że wartość dopuszczalnej ładowności się nie zgadza. Co teraz mądrego zrobić aby wyszło dobrze i legalnie. Zaznaczę, że samochód był kiedyś ściągany z Austrii i w dokumentach z Austrii ta wartość widniała, ktoś zarejestrował i przez 7 lat nikt nie miał problemu z tą wartością. Toyota Hilux dopuszczalna ładowność 752 kg F1, F2 - 2515 kg G - 1695 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogi1984 Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 (edytowane) UD Oczywiste omyłki w DR, DBT ustalenie danych,prawidłową wartość na zaświadczeniu i tyle.... Dobrze by było jeszcze G sprawdzić czy oby ta wartość jest prawidłowa. Edytowane 10 Maj 2022 przez yogi1984 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 20 minut temu, thefilinek napisał: ktoś zarejestrował i przez 7 lat nikt nie miał problemu z tą wartością. 90% pracowników stacji nie ma problemu z żadnym wartościami, parametrami, warunkami. To wstyd dla diagnostów, że pani urzędniczka byki wytyka. Reszta jak w poście wyżej autorstwa @yogi1984. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 11 minut temu, Paprock napisał: 90% pracowników stacji nie ma problemu z żadnym wartościami, parametrami, warunkami. To wstyd dla diagnostów, że pani urzędniczka byki wytyka. F1, F2, F3 i naciski można bez problemu porównać na TZ i DR. Pozostałe parametry ktoś na jakieś podstawie ustalił i tak ciężko to podważać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 Tu nie ma nic do podważania. Jest źle, co doskonale widać na zapodanym przykładzie. Nie widzę żadnego problemu aby ładowność również porównać. Pani w WK widzi, a diagnosta nie widzi. Nosz formalnie jakieś KINO. KINO OKO zaiste! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 17 minut temu, radekd2 napisał: tak ciężko to podważać. Kalkulator potrzebny czy doktorat z matematyki... Skoro diagnosta ma za zadanie weryfikacje danych zawartych w DR to w czym jest problem? Już abstrahuje od tego, że swego czasu niezgodności danych to sagan a nie wiedzieć czemu przetrwało to w dowodach do tej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thefilinek Napisano 10 Maj 2022 Autor Share Napisano 10 Maj 2022 Czyli podsumowując, DBT - na wniosek posiadacza pojazdu w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 3 minuty temu, thefilinek napisał: wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie. No chyba nie, bo: Godzinę temu, yogi1984 napisał: Dobrze by było jeszcze G sprawdzić czy oby ta wartość jest prawidłowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 7 minut temu, thefilinek napisał: wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie. Dokładnie tak, mając na uwadze prawidłowość masy własnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 10 Maj 2022 Share Napisano 10 Maj 2022 7 minut temu, thefilinek napisał: Czyli podsumowując, DBT - na wniosek posiadacza pojazdu w celu ustalenia danych niezbędnych do jego rejestracji, wpisać obliczoną prawidłową wartość ładowności i po temacie. Po temacie! Tylko, że wypadałoby najpierw ustalić masę własną pojazdu po definicji z ustawy PoRD, czyli bez kierowcy. Potem porównać co na tabliczce znamionowej stoi i dopiero na samym końcu liczyć ładowność tak, żeby wszyscy zmieścili się do kabiny. Hillux to skrzynia i podwójna kabina, do której z pięć osób wchodzi, zaiste ciężarowy. To wszystko dodatkowym badaniem na tip-top trzeba zrobić, albo pałować się na okresowym. Co do wyniku/usterek UD lub UI, to wszystko zależy od tego, co w tym samochodzie zostało namieszanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.