Psuj Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Nie chciałem tego wrzucać w dział "tuning pojazdu a btp", to tam pewnie by zaginęło bez śladu, więc zakładam nowy temat. Konia z rzędem temu kto wskaże mi przepis określający minimalną średnicę kierownicy. Ja wiem, że musi być homologowana, a koledzy z drogówki, że nie może mieć mniej niż, bodajże, 32 cm. Jak to jest w/g was??? Czekam na odpowiedzi. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Tomek D Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 Mi też nic niewiadomo o 32cm, homologacja to podstawa a jeśli ma homologacje to musi być ok Cytuj
praktyk Napisano 16 Maj 2006 Napisano 16 Maj 2006 kto wskaże mi przepis określający minimalną średnicę kierownicy. Nie ma i nie będzie. Ja wiem, że musi być homologowana Bardzo przepraszam a mnie się wydaje że atestowana, ale to jeszcze sprawdzę. Po czym to jednak sprawdzisz, jak nie ma widocznych cech i przy badaniu N czy P. Cytuj
Psuj Napisano 16 Maj 2006 Autor Napisano 16 Maj 2006 Po czym to jednak sprawdzisz O to sie własnie rozchodzi... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
praktyk Napisano 17 Maj 2006 Napisano 17 Maj 2006 O to sie własnie rozchodzi... Tak uważam, że bez możliwości odczytania cech identyfikacyjnych, tylko oryginał inaczej N . Oryginału nik nie będzie podrabiał bo to by się nie nadawało do szpanowania. Cytuj
bohdang Napisano 17 Sierpień 2006 Napisano 17 Sierpień 2006 Znalazłem taki oto materiał: kierownica.pdf Cytuj
Wojciech Jania Napisano 19 Sierpień 2006 Napisano 19 Sierpień 2006 To już jest coś. Ale w informatorze podają, że zgodnie z normą kierownica powinna mieć średnicę min. 350 mm. Tylko do jakiej normy się odwołuje? Cytuj
krzycho Napisano 20 Sierpień 2006 Napisano 20 Sierpień 2006 Tylko do jakiej normy się odwołuje? Zapewne Polskiej nromy PN, bo nie inaczej. W dzienniku ustaw nr 227 w wykazie czynności kontrolnych oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdu podczs przeprowadzania badań technicznych. ..."W zakresie badania ukłdau kierowniczego punkt 5.1 Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowaljący: 5. Koło kierownicy bez certyfikatu ( znaku bezpeiczeństwa) lub homologacji. ..." Ale już jak to sprawdzić to nie napisali rozumiem z tego, że jesłi kierownica nie ma homologacji to musi posiadać certyfikat? - Wy tak samo to rozumiecie? Cytuj
dzidek Napisano 21 Sierpień 2006 Napisano 21 Sierpień 2006 dokładnie tak /moim zdaniem/ a w cm się nie bawie pozdro Cytuj
bohdang Napisano 1 Wrzesień 2006 Napisano 1 Wrzesień 2006 Można nie bawić się w centymetry. Można nie uznawać PN (może są już nieaktualne - kto to wie?) Należy jednak w przypadku wątpliwości zapoznać się z wyciągiem ze świadectwa homologacji danego pojazdu - to będzie najbardziej fachowa postawa diagnosty. Cytuj
krzycho Napisano 4 Wrzesień 2006 Napisano 4 Wrzesień 2006 Należy jednak w przypadku wątpliwości zapoznać się z wyciągiem ze świadectwa homologacji danego pojazdu To jest jakieś rozwiązanie! Cytuj
diagnosi Napisano 13 Październik 2006 Napisano 13 Październik 2006 Mi też nic niewiadomo o 32cm, homologacja to podstawa a jeśli ma homologacje to musi być ok Rozumiem homologacja, ale jeśli jest to kierownica która zasłania zegary ( prędkościomierz , drogomierz) posiada koło o dużej średnicy przekroju i jest osadzona niesymetrycznie tzn ( nie w środku okręgu) i ma homologacje. To ja " gnam" takiego delikwenta ze stacji chociaż prawdę mówiąc nie mam pewnych podstaw prawnych Cytuj
PROFIL Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Witam wszystkich, mam pytanie jak mam się ustosunkować do koła kierownicy któro jest inne niż montowane seryjnie, nowe ale posiada jedynie znak B w odwróconym trójkącie? Dodatkowo znak ten jest umieszczony pod atrapą (osłoną) a przecież nie możemy demontować niczego w pojeździe podczas przeprowadzania badania. Cytuj
diagnosi Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Witam wszystkich, mam pytanie jak mam się ustosunkować do koła kierownicy któro jest inne niż montowane seryjnie, nowe ale posiada jedynie znak B w odwróconym trójkącie?Dodatkowo znak ten jest umieszczony pod atrapą (osłoną) a przecież nie możemy demontować niczego w pojeździe podczas przeprowadzania badania. Znalazłbym jeszcze inną usterkę (nie na siłę) i N o ile jest drastycznie mała lub zasłania zegary. Cytuj
Tomek D Napisano 11 Styczeń 2007 Napisano 11 Styczeń 2007 Znalazłbym jeszcze inną usterkę (nie na siłę) i N o ile jest drastycznie mała lub zasłania zegary. HHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhhh praktyczna rada Cytuj
blakop Napisano 12 Styczeń 2007 Napisano 12 Styczeń 2007 Panowie - a gdzie Wy w wyciagu ze świadectwa homoogacji chcecie znaleźć info o kierownicy? Cytuj
bohdang Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 Przepraszam - nie w wyciągu ze świadectwa homologacji, a w opisie technicznym do świadectwa homologacji (koło kierownicy - rysunek). Natomiast ogólnie trzeba stosować wymaganie aby przedmiot czy część wyposażenia pojazdu był-(a) homologowana z typem pojazdu lub do typu pojazdu. Cytuj
markes30 Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 Natomiast ogólnie trzeba stosować wymaganie aby przedmiot czy część wyposażenia pojazdu był-(a) homologowana z typem pojazdu lub do typu pojazdu. Też tak uważam tylko przydała by się jakaś solidna podstawa prawna Cytuj
blakop Napisano 19 Styczeń 2007 Napisano 19 Styczeń 2007 No w tym kontekście mozna by sie oprzeć na ogólnej treści art. 68.1 PoRD: "Producent lub importer nowego pojazdu samochodowego, ciągnika rolniczego, motoroweru, tramwaju lub przyczepy oraz przedmiotów ich wyposażenia lub części jest obowiązany uzyskać dla każdego nowego typu tych pojazdów, przedmiotu ich wyposażenia i części świadectwo homologacji wydane przez ministra właściwego do spraw transportu" - wiem wiem - zaraz się ktoś zapyta co jak przełoży używaną kierownicę z innego modelu - otóż nie wiem Cytuj
wicher Napisano 30 Styczeń 2007 Napisano 30 Styczeń 2007 Wszytko pięknie, tylko czy słyszeliście o firmach produkujących akcesoria (legalnie produkujących) i majacych dopuszczenie oraz wszystkie wymagane świadectwa, które sa respektowane na terenie całej unii?? Na jakiej więc podstawie chcecie dawać to N. To że jesteśmy jeśli chodzi o przepisy daleko za murzynami nie może dyskryminować polskich właścicieli samochodów!! Np w Niemczech nunkcjonuja tzw książeczki ABE i są one dołaczane do wszystki "nie fabrycznie" zamontowanych części. Klient na przegladzie musi dostarczyc je wszystkie do wgladu. Jak wiemy u nas coś takiego nie funkcjonuje ale nie jest to podstawa do dania negatywu. Jeśłi chodzi zaś o umieszczone wymiary kierownicy w informatorze to dotyczą on jedynie prodykowanych jeśli dobrze pamietam fiatów 126p kierownic typu Monte Carlo i nie stanowi żadnej wykładni dla innych pojazdów. Cytuj
Psuj Napisano 30 Styczeń 2007 Autor Napisano 30 Styczeń 2007 Na jakiej więc podstawie chcecie dawać to N. No chyba na takiej: 5. Koło kierownicy bez certyfikatu ( znaku bezpeiczeństwa) lub homologacji. ..." To jest chyba najważniejsze. Po przebiegu tej dyskusji stwierdzam, że wymiar koła kierownicy mnie nie obchodzi. Po prostu jak będzie za małe to nie dostanie certyfikatu. Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
wicher Napisano 31 Styczeń 2007 Napisano 31 Styczeń 2007 To jest chyba Psuj najrozsądniejsze rozwiązanie. Na potwierdzenie przytoczę znany mi z autopsji przypadek. Otóż swego czasu pewien właściciel Opla Corsy podpadł miejscowym organom ścigania, którzy postanowili "dać mu nauczkę". Corsa nie była nowa więc łatwo było znaleźć w niej podstawę do zatrzymania dowodu rejestracyjnego. Efektem czego były bardzo częste wizyty na stacji z pokwitowaniem w ręku. Dowód zawsze zatrzymywany był za inną usterkę. W końcu jednak auto zostało przez właściciela doprowadzone do porządku i nie było sie do czego przyczepić. Na nieszczęście jednak wspomniany Opelek wyposażony był w sportową kierownicę. Nie uszło to uwadze osoby kontrolującej i dowód znów poleciał Właściciel z uporem godnym podziwu zakładał fabryczną kierownicę, robił przegląd, odbierał dowód i ... z powrotem zakładał małą kierownicę. (nie pytajcie dlaczego? ) działo się tak ze 3 razy aż trafił na diagnostę który juz raz wykonywał przegląd temu pojazdowi. Po bliższym zapoznaniu sie z problemem. Poprosił właściciela o dostarczenie tej kierownicy. Cóz sie okazało. Kierownica posiadała wszelkie oznaczenia, znak CE, nazwę producenta, znak homologacji E8, nawet numer indywidualny. Tyle tylko, że były one widoczne dopiero po jej zdemontowaniu Historia skończyła się tak, że poinstruowany właściciel, przy kolejnym zatrzymaniu dowodu rejastacyjnego wziął wspomniana kierownicę i poszedł do komendanta miejscowej policji na skargę. Ten przychylił sie do jego stanowiska i dowód rejestracyjny został mu oddany. Corsa becnie śmiga ze sportową kierownicą mimo, że jej średnica jest mniejsza od podanej w informatorze SKP. Cytuj
SkpChoszczno Napisano 29 Marzec 2007 Napisano 29 Marzec 2007 Czy zabronione jest montowanie na kierownicy uchwytów "ułatwiających" kierowanie pojazdem. Czy jest jakiś na to przepis? Nie jest to pojazd przeznaczony dla osób niepełnosprawnych, a gdyby nawet to gdzie jest napisane jaki pojazd może lub nie może mieć takiego cudka na kierownicy? Był gościu na badaniu i dostał N, niestety diagności nie mogli pokazać podstawy prawnej, tłumaczyli jedynie że musi być homologacja na takie ustrojstwo. Czekam niecierpliwie na odpowiedź. Cytuj
ketiw38 Napisano 21 Listopad 2010 Napisano 21 Listopad 2010 I mieli rację, bo albo jest to na stałe napisane w DR (tak samo jak odstępstwo), albo klient ma w ręku homologację na tą kierownicę i do danej marki. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.