Skocz do zawartości

Masy z tabliczki znamionowej


THX

Rekomendowane odpowiedzi

W dowodzie rejestracyjnym kampera, który mam zamiar kupić widnieją inne dane niż na tabliczce znamionowej zabudowy - DMC w dowodzie nie pokrywa się z z żadną z mas z tabliczki. Pomóżcie mi rozszyfrować te dane, bo co kogoś zapytam to inna interpretacja. Zakładam, że tu, na forum diagnostów otrzymam właściwą odpowiedź. Poniżej tabliczka, dwie ostatnie masy, to zakładam, że nacisk na osie, natomiast nie wiem co oznaczają pierwsza i druga.

t_imagepipe_7_831.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2900 - dmc pojazdu

3400 - dmc zespołu pojazdów

1500 - max dopuszczalny nacisk na oś przednią

1635 - max dopuszczalny nacisk na oś tylną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2900 to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, czyli masa własna plus ładunek, czyli osoby plus graty dla tych osób, plus prowiant dla tych osób i temu podobnie.

3400 to jest dopuszczalna masa całkowita ZESPOŁU pojazdów, czyli pojazd pusty lub załadowany ale z przy-cze-pą!

1500 to nacisk osi przedniej.

1635 to nacisk osi tylnej.

Powinna być w dowodzie rejestracyjnym określona masa własna pojazdu pod pozycją [G]. Masa własna czyli pojazd plus oleje, paliwo, ale bez kierowcy.

Podobnie powinna być wpisana w dowodzie ładowność, czyli różnica między masą całkowitą a masą własną.

Nie wiadomo skąd się wzięły w dowodzie inne parametry. Można podejrzewać, że ktoś je ustalił na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu naniesioną gdzieś na nadwozie jeszcze przed kamperową zabudową. Przydałyby się materiały źródłowe jak dowód rejestracyjny (zagraniczny), żebyśmy sobie poklikali nad problemem trochę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dowodzie rejestracyjnym w polach powinno być:

F1 i F2: 2900 kg
F3: 3400 kg
Największy dop. nacisk osi: 16,03 kN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Paprock napisał:

2900 to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, czyli masa własna plus ładunek, czyli osoby plus graty dla tych osób, plus prowiant dla tych osób i temu podobnie.

3400 to jest dopuszczalna masa całkowita ZESPOŁU pojazdów, czyli pojazd pusty lub załadowany ale z przy-cze-pą!

1500 to nacisk osi przedniej.

1635 to nacisk osi tylnej.

Powinna być w dowodzie rejestracyjnym określona masa własna pojazdu pod pozycją [G]. Masa własna czyli pojazd plus oleje, paliwo, ale bez kierowcy.

Podobnie powinna być wpisana w dowodzie ładowność, czyli różnica między masą całkowitą a masą własną.

Nie wiadomo skąd się wzięły w dowodzie inne parametry. Można podejrzewać, że ktoś je ustalił na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu naniesioną gdzieś na nadwozie jeszcze przed kamperową zabudową. Przydałyby się materiały źródłowe jak dowód rejestracyjny (zagraniczny), żebyśmy sobie poklikali nad problemem trochę. 

Dowodu zagranicznego nie mam, pojazd jest już zarejestrowany w kraju. Załączam zdjęcia z dowodu i tabliczkę podwozia.  Natomiast największy dop. nacisk osi: 16,40 kN.

signal-2022-05-17-134433_001.jpeg

signal-2022-05-17-134433_003.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz się zacznie ...

A pod pozycją E w dowodzie, który numer wpisany ? Ten Forda czy ten Caravans ?

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie wiążące są dane kampera. Kampera czyli Forda po zabudowie.  W dowodzie rejestracyjnym powinny być wpisane parametry z tabliczki znamionowej CARAVANS INTERNATIONAL CARAVANS.

Ja bym prostował to przez "usterki drobne" opisując, że rzeczony Ford posiada zabudowę kamperową wykonaną przez CARAVANS o numerze identyfikacyjnym ZAU112RA... wraz z nadano tabliczką znamionową poświadczającą parametry takie jak... po dokonanej zabudowie. Azymut na WK, korekta danych i KONIEC. Dla spokojności ze dwa zdjęcia tych tabliczek bym zrobił i przedłożył referentowi do spraw rejestracji. 

  • Piwo 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Mecher napisał:

Teraz się zacznie ...

A pod pozycją E w dowodzie, który numer wpisany ? Ten Forda czy ten Caravans ?

W pozycji E jest VIN Forda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słowem pomieszanie z poplątaniem. 

7 minut temu, THX napisał:

W pozycji E jest VIN Forda

Rodzi to spory problem, bo skoro producent pojazdu kompletnego nadał swój nowy VIN to ten powinien znajdować się w DR. Może zabudowa kempingowa została przełożona z innego pojazdu? Masy też się nie zgadzają i to zarówno z TZ Forda jaki i TZ Caravans.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładkę raczej wykluczam. Dobrze obejrzałem zabudowę i nie wchodzi to raczej w grę. Poza tym DMC zabudowy i podwozia się zgadza, naciski na osie również. Problem jest wg. mnie w DR. Są dołożone niefabryczne poduszki pneumatyczne na tylną oś. Czy ten zabieg mógł podnieść DMC do 3000kg? Po czymś takim powinna być chyba opinia rzeczoznawcy i odpowiednia adnotacja w DR?  Popytałem na forum karawaningowców i tam ludzie piszą ze jedni mają wpisane w DR dane z tabliczki zabudowy, inni podwozia, często bez związku z tym czy został nadany nowy VIN i homologacja. Odnoszę wrażenie, że co wydział komunikacji, to inne podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, THX napisał:

Odnoszę wrażenie, że co wydział komunikacji, to inne podejście.

Wydział Komunikacji samochodu nie widzi. Te gryzmoły, co trafiają w dowody, to radosna twórczość dia... Ała - ugryzłem się w język.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pociągnę jeszcze nieco  ten wątek. Czy przy aktualizacji danych w DR powinienem też wystąpić o wprowadzenie kategorii M1 w rubryce J? Teraz jest tam pusto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kategorię homo wpisuje się tylko dla pojazdów zarejestrowanych na podstawie homo, zatem jeżeli pole K jest puste to pole J tym bardziej nie będzie zawierało żadnej kategorii homo.

Ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia, a mianowicie czy nr VIN widoczny na tabliczce od Caravans jest gdzieś trwale nabity na ramie pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, danielg539 napisał:

Rodzi to spory problem, bo skoro producent pojazdu kompletnego nadał swój nowy VIN to ten powinien znajdować się w DR.

Normalna praktyka. Pozostaje VIN pojazdu bazowego jeśli nie zmienia się marka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, aboz napisał:

Normalna praktyka.

Stosowana przed laty, ale obecnie to taki nowy pojazd można zarejestrować na podstawie homo i taka rozbieżność jest niemożliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, danielg539 napisał:

Stosowana przed laty

Czyli jak dawno temu ?  Bo mam u siebie Plandex-y i maja vin producenta Mercusy też...

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.