THX Napisano 16 Maj 2022 Napisano 16 Maj 2022 W dowodzie rejestracyjnym kampera, który mam zamiar kupić widnieją inne dane niż na tabliczce znamionowej zabudowy - DMC w dowodzie nie pokrywa się z z żadną z mas z tabliczki. Pomóżcie mi rozszyfrować te dane, bo co kogoś zapytam to inna interpretacja. Zakładam, że tu, na forum diagnostów otrzymam właściwą odpowiedź. Poniżej tabliczka, dwie ostatnie masy, to zakładam, że nacisk na osie, natomiast nie wiem co oznaczają pierwsza i druga. Cytuj
grzegorz70 Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 2900 - dmc pojazdu 3400 - dmc zespołu pojazdów 1500 - max dopuszczalny nacisk na oś przednią 1635 - max dopuszczalny nacisk na oś tylną Cytuj
Paprock Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 2900 to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, czyli masa własna plus ładunek, czyli osoby plus graty dla tych osób, plus prowiant dla tych osób i temu podobnie. 3400 to jest dopuszczalna masa całkowita ZESPOŁU pojazdów, czyli pojazd pusty lub załadowany ale z przy-cze-pą! 1500 to nacisk osi przedniej. 1635 to nacisk osi tylnej. Powinna być w dowodzie rejestracyjnym określona masa własna pojazdu pod pozycją [G]. Masa własna czyli pojazd plus oleje, paliwo, ale bez kierowcy. Podobnie powinna być wpisana w dowodzie ładowność, czyli różnica między masą całkowitą a masą własną. Nie wiadomo skąd się wzięły w dowodzie inne parametry. Można podejrzewać, że ktoś je ustalił na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu naniesioną gdzieś na nadwozie jeszcze przed kamperową zabudową. Przydałyby się materiały źródłowe jak dowód rejestracyjny (zagraniczny), żebyśmy sobie poklikali nad problemem trochę. Cytuj
radekd2 Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 W dowodzie rejestracyjnym w polach powinno być: F1 i F2: 2900 kg F3: 3400 kg Największy dop. nacisk osi: 16,03 kN Cytuj
THX Napisano 17 Maj 2022 Autor Napisano 17 Maj 2022 6 godzin temu, Paprock napisał: 2900 to jest dopuszczalna masa całkowita pojazdu, czyli masa własna plus ładunek, czyli osoby plus graty dla tych osób, plus prowiant dla tych osób i temu podobnie. 3400 to jest dopuszczalna masa całkowita ZESPOŁU pojazdów, czyli pojazd pusty lub załadowany ale z przy-cze-pą! 1500 to nacisk osi przedniej. 1635 to nacisk osi tylnej. Powinna być w dowodzie rejestracyjnym określona masa własna pojazdu pod pozycją [G]. Masa własna czyli pojazd plus oleje, paliwo, ale bez kierowcy. Podobnie powinna być wpisana w dowodzie ładowność, czyli różnica między masą całkowitą a masą własną. Nie wiadomo skąd się wzięły w dowodzie inne parametry. Można podejrzewać, że ktoś je ustalił na podstawie tabliczki znamionowej pojazdu naniesioną gdzieś na nadwozie jeszcze przed kamperową zabudową. Przydałyby się materiały źródłowe jak dowód rejestracyjny (zagraniczny), żebyśmy sobie poklikali nad problemem trochę. Dowodu zagranicznego nie mam, pojazd jest już zarejestrowany w kraju. Załączam zdjęcia z dowodu i tabliczkę podwozia. Natomiast największy dop. nacisk osi: 16,40 kN. Cytuj
Mecher Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 Teraz się zacznie ... A pod pozycją E w dowodzie, który numer wpisany ? Ten Forda czy ten Caravans ? 1 Cytuj
Paprock Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 Dla mnie wiążące są dane kampera. Kampera czyli Forda po zabudowie. W dowodzie rejestracyjnym powinny być wpisane parametry z tabliczki znamionowej CARAVANS INTERNATIONAL CARAVANS. Ja bym prostował to przez "usterki drobne" opisując, że rzeczony Ford posiada zabudowę kamperową wykonaną przez CARAVANS o numerze identyfikacyjnym ZAU112RA... wraz z nadano tabliczką znamionową poświadczającą parametry takie jak... po dokonanej zabudowie. Azymut na WK, korekta danych i KONIEC. Dla spokojności ze dwa zdjęcia tych tabliczek bym zrobił i przedłożył referentowi do spraw rejestracji. 1 Cytuj
THX Napisano 17 Maj 2022 Autor Napisano 17 Maj 2022 41 minut temu, Mecher napisał: Teraz się zacznie ... A pod pozycją E w dowodzie, który numer wpisany ? Ten Forda czy ten Caravans ? W pozycji E jest VIN Forda Cytuj
danielg539 Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 Słowem pomieszanie z poplątaniem. 7 minut temu, THX napisał: W pozycji E jest VIN Forda Rodzi to spory problem, bo skoro producent pojazdu kompletnego nadał swój nowy VIN to ten powinien znajdować się w DR. Może zabudowa kempingowa została przełożona z innego pojazdu? Masy też się nie zgadzają i to zarówno z TZ Forda jaki i TZ Caravans. Cytuj
THX Napisano 17 Maj 2022 Autor Napisano 17 Maj 2022 Przekładkę raczej wykluczam. Dobrze obejrzałem zabudowę i nie wchodzi to raczej w grę. Poza tym DMC zabudowy i podwozia się zgadza, naciski na osie również. Problem jest wg. mnie w DR. Są dołożone niefabryczne poduszki pneumatyczne na tylną oś. Czy ten zabieg mógł podnieść DMC do 3000kg? Po czymś takim powinna być chyba opinia rzeczoznawcy i odpowiednia adnotacja w DR? Popytałem na forum karawaningowców i tam ludzie piszą ze jedni mają wpisane w DR dane z tabliczki zabudowy, inni podwozia, często bez związku z tym czy został nadany nowy VIN i homologacja. Odnoszę wrażenie, że co wydział komunikacji, to inne podejście. Cytuj
Paprock Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 19 minut temu, THX napisał: Odnoszę wrażenie, że co wydział komunikacji, to inne podejście. Wydział Komunikacji samochodu nie widzi. Te gryzmoły, co trafiają w dowody, to radosna twórczość dia... Ała - ugryzłem się w język. Cytuj
THX Napisano 17 Maj 2022 Autor Napisano 17 Maj 2022 Pociągnę jeszcze nieco ten wątek. Czy przy aktualizacji danych w DR powinienem też wystąpić o wprowadzenie kategorii M1 w rubryce J? Teraz jest tam pusto. Cytuj
danielg539 Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 Kategorię homo wpisuje się tylko dla pojazdów zarejestrowanych na podstawie homo, zatem jeżeli pole K jest puste to pole J tym bardziej nie będzie zawierało żadnej kategorii homo. Ciekawi mnie jeszcze jedna kwestia, a mianowicie czy nr VIN widoczny na tabliczce od Caravans jest gdzieś trwale nabity na ramie pojazdu? Cytuj
aboz Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 1 godzinę temu, danielg539 napisał: Rodzi to spory problem, bo skoro producent pojazdu kompletnego nadał swój nowy VIN to ten powinien znajdować się w DR. Normalna praktyka. Pozostaje VIN pojazdu bazowego jeśli nie zmienia się marka. Cytuj
danielg539 Napisano 17 Maj 2022 Napisano 17 Maj 2022 47 minut temu, aboz napisał: Normalna praktyka. Stosowana przed laty, ale obecnie to taki nowy pojazd można zarejestrować na podstawie homo i taka rozbieżność jest niemożliwa. Cytuj
duchu Napisano 18 Maj 2022 Napisano 18 Maj 2022 21 godzin temu, danielg539 napisał: Stosowana przed laty Czyli jak dawno temu ? Bo mam u siebie Plandex-y i maja vin producenta Mercusy też... 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.