baileys1989 Napisano 11 Czerwiec 2022 Share Napisano 11 Czerwiec 2022 Witam przyczepa z USA Dwie osie na bliźniaku DMC z tabliczki 9072 kg Wyposażona w hamulec elektryczny jak byście podeszli do tematu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 11 Czerwiec 2022 Share Napisano 11 Czerwiec 2022 15 sekund szukania, ale lepiej napisać post i czekać w nieskończoność aż ktoś wrzuci linka do tematu który już był... https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/8204-przyczepa-hamulec-najazdowy-elektryczny/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 11 Czerwiec 2022 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2022 44 minuty temu, dominik_z napisał: 15 sekund szukania, ale lepiej napisać post i czekać w nieskończoność aż ktoś wrzuci linka do tematu który już był... https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/8204-przyczepa-hamulec-najazdowy-elektryczny/ Widziałem kolego ten post . Aczkolwiek w moim przypadku nie chodzi o najazdowy . Przyczepa nie posiada najazdowego . Hamowane są dwie osie elektrycznie bez najazdowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 11 Czerwiec 2022 Share Napisano 11 Czerwiec 2022 2 godziny temu, baileys1989 napisał: jak byście podeszli do tematu ? Zacznijmy od tego, na jakim dokumencie chcesz podejść do badania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 11 Czerwiec 2022 Autor Share Napisano 11 Czerwiec 2022 Posiada "titla" ewentualnie pozwolenie czasowe by musiał załatwić . Twierdzi iż nie jest powypadkowy. tak czy tak nie zrobiłem badania ponieważ było kilka innych przyczyn - lecz głównie chodzi mi o układ hamulcowy Dmc 9 ton - wiec powinien posiadać ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 11 Czerwiec 2022 Share Napisano 11 Czerwiec 2022 3 godziny temu, baileys1989 napisał: Witam przyczepa z USA Chyba gdzieś to pytanie już rano widziałem ?????? Godzinę temu, baileys1989 napisał: Dmc 9 ton - wiec powinien posiadać ABS coś więcej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 21 Czerwiec 2022 Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Sam sposób sterowania hamulców nie jest dyskryminujący, ale kluczowe jest ustalenie czy spełniają one kryteria wynikające z przepisów, czyli czy np. po odpięciu przyczepy dojdzie do samoczynnego jej zahamowania. Należy też sprawdzić, czy przyczepa posiada hamulec postojowy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Czerwiec 2022 Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Marka i model tej przyczepy? Jakieś zdjęcie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 21 Czerwiec 2022 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Tak to coś wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Czerwiec 2022 Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Czyli chodzi o to że przyczepa ma hamulec postojowy elektryczny, czy całkowicie pozbawiona jest pneumatyki, bo trochę to nie jasno jest napisane. Wydaje mi się że jakieś złącze pneumatyczne tam idzie z prawej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 21 Czerwiec 2022 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Całkowicie jest pozbawiona pneumatyki . Posiada tylko złącze elektryczne . Hamulec sterowany sygnałem od światła stop . Elektryczne rozpieraki szczęk hamulcowych . Ogólnie na rolkach słaba skuteczność hamowania . Działa to z dużym opuźnieniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafi90 Napisano 21 Czerwiec 2022 Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Zastanawia mnie jeszcze czy to nie jest przypadkiem jakaś przyczepa rolnicza. Wiadomo coś z dokumentów o rodzaju? U nas ma się to tak, i trzeba to skonfrontować : 5. Przyczepa powinna być wyposażona w następujące rodzaje hamulców: 1) hamulec roboczy: a) spełniający wymagania określone w ust. 1 pkt 1, b) uruchamiany z miejsca kierowcy jednym ruchem łącznie z hamulcem roboczym pojazdu ciągnącego, z zastrzeżeniem przepisu ust. 7, c) zapewniający samoczynne zatrzymanie przyczepy w razie zerwania podczas jazdy połączenia z pojazdem ciągnącym; 2) hamulec postojowy: a) działający również, gdy przyczepa jest odłączona od pojazdu ciągnącego, b) uruchamiany z zewnątrz, a w odniesieniu do przyczepy przystosowanej do przewozu osób – uruchamiany również z wnętrza przyczepy; przez uruchamianie rozumie się również zwalnianie hamulca. 2. Hamulce powinny ponadto odpowiadać następującym warunkom: 1) równoczesne uruchomienie hamulca roboczego i awaryjnego nie może ujemnie wpływać na działanie żadnego z nich, zarówno w przypadku, gdy obydwa hamulce są sprawne, jak i w przypadku uszkodzenia jednego z nich; 2) w przypadku uszkodzenia hamulca roboczego w pojeździe samochodowym powinna być zapewniona możliwość hamowania takiej liczby kół przez działanie na hamulec roboczy, aby skuteczność hamowania nie była mniejsza niż 30% wymaganej skuteczności; w pojeździe, w którym można uzyskać skuteczność hamowania wymaganą dla hamulca awaryjnego, nie wymaga się oddzielnego jego sterowania; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy: a) po dniu 31 grudnia 1969 r. – autobusu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 5 t i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 t, b) po dniu 31 grudnia 1983 r. – pozostałych pojazdów; Dziennik Ustaw – 31 – Poz. 2022 3) działanie hamulca roboczego powinno być odpowiednio rozłożone między osie; powinno ono być jednakowe dla kół tej samej osi; 4) zużycie hamulców powinno być łatwo kompensowane systemem ręcznej lub samoczynnej regulacji; elementy układu hamulcowego powinny mieć taki zapas ruchu, aby po nagrzaniu hamulców lub po osiągnięciu określonego stopnia zużycia okładzin możliwe było hamowanie bez konieczności natychmiastowej regulacji; 5) w przypadku hamulca uruchamianego za pomocą energii znajdującej się w zbiorniku, jeżeli hamowanie z wymaganą skutecznością nie jest możliwe bez użycia zgromadzonej energii, pojazd powinien być wyposażony, poza manometrem, w urządzenie wysyłające świetlne lub akustyczne sygnały, ostrzegające o obniżeniu zapasu energii do poziomu równego lub mniejszego niż 65% normalnego poziomu; 6) w przypadku hamulca pneumatycznego połączenie pojazdu ciągnącego z przyczepą powinno składać się co najmniej z dwóch przewodów (zasilającego i sterującego); przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1985 r.; 7) w przypadku hamulca hydraulicznego zbiorniczek płynu hamulcowego powinien być umieszczony w miejscu łatwo dostępnym dla kontroli. 1) hamulec roboczy działający na wszystkie koła – przeznaczony do zmniejszania prędkości pojazdu i zatrzymywania go w sposób niezawodny, szybki i skuteczny, niezależnie od jego prędkości i obciążenia oraz od kąta wzniesienia lub spadku jezdni, z możliwością: a) regulowania intensywności hamowania, b) dokonywania hamowania z miejsca kierowcy bez użycia rąk; w odniesieniu do pojazdu inwalidzkiego dopuszcza się użycie jednej ręki; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 21 Czerwiec 2022 Share Napisano 21 Czerwiec 2022 Najbardziej pewne to jest spasowanie zaczepu z bolcem ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
baileys1989 Napisano 21 Czerwiec 2022 Autor Share Napisano 21 Czerwiec 2022 1 minutę temu, Mecher napisał: Najbardziej pewne to jest spasowanie zaczepu z bolcem ... Spasowanie perfekt 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek_handlarz Napisano 22 Czerwiec 2022 Share Napisano 22 Czerwiec 2022 Według instrukcji dostępnych na stronie producenta, wychodzi na to, że przyczepa dostarczana jest wraz z "zespołem sterownia hamulcem elektronicznym", który montuje się w pojeździe ciągnącym. Sama przyczepa winna mieć własny akumulator, który służy do obsługi instalacji hamulcowej. I wygląda, że przyczepy tego producenta mogą mieć bardzo różne wyposażenie jeśli chodzi o układy hamulcowe w tym hydrauliczne. Ten hamulec wygląda na hamulec postojowy zwalniany z kabiny kierowcy. Nie ma tam przypadkiem jakiejś hydrauliki, bo po przewertowaniu tych instrukcji sam hamulec może być hydrauliczny, ale sterowanie już elektroniczne, więc sparowanie tego z byle czym może nie wchodzić w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Czerwiec 2022 Share Napisano 23 Czerwiec 2022 Łańcuch zapewniający kierowlność po odczepieniu jest a do tego ta cienka linka zapewne uruchamia hamulec więc od strony czysto formalnej źle to nie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.