Skocz do zawartości

Zablokowane złącze OBD


drozda

Rekomendowane odpowiedzi

VAG ma jakieś ciekawe w ogóle problemy w FSI i TFSI ze spalinami, nawet samochody z małymi przebiegami. OBD tip-top, a spaliny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tam wysterowanie mieszanki zależne jest od wielu odczytów np. z czujników temperatury czy położenia wału, których błędne odczyty nie mają wpływu na działanie sond. Jeśli dodatkowo nie wywala błędów EGR, to OBD przechodzi perfekt. Ale wracając do pierwszego pacjenta, klient po wymianie sondy na kolejną nową pojawił się na badaniu poprawkowym i wszystko działało elegancko. Co prawda początek pomiaru analizatorem wskazywał nadal na przekroczenia, ale po kilku minutach wszystko wróciło do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie macie doświadczenia w analizie spalin pojazdów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Teoretycznie pojazdy takie pracują z nadmiarem powietrza (zwłaszcza podczas pracy przy częściowym obciążeniu) i jak ma się to do współczynnika lambda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, danielg539 napisał:

Jakie macie doświadczenia w analizie spalin pojazdów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa?

Pomiary nie wykazują jakichś odchyleń. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Sprawa ma się nieco inaczej w przypadku trzycylindrowych jednostek z doładowaniem. Tu nawet pomiar OBD musi być przeprowadzony przy temperaturze silnika powyżej 75 st. C. Zwłaszcza w Renault/Nissan i grupie PSA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, aboz napisał:

Przynajmniej ja nie zauważyłem

Ja tez nie zauważyłem, ale przyznam, że stosunkowo mało takich pojazdów u mnie na SKP się pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Nie do końca tak, bo podczas kontroli silnik pojazdu ma pracować (zwykle na obrotach biegu jałowego), czyli test wykonywany jest online zatem pojazd powinien pracować na paliwie bazowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne, że na papierze wszystko pięknie wygląda. Już mieliśmy urządzenia typu LUZ-1 i słynną szafkę do kontroli instalacji gazowych oraz rozpędzarkę do kół to teraz czas na kolejne super sprzęty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Badanie OBD diesel -wynik czujników tlenu NEGATYWNY

                                 -Zarejestrowane kody usterek związane z emisją spalin -NIE

                                 -Wynik końcowy badania -NEGATYWNY

ps. pozostałe odczyty oki, jak to interpretować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawowe pytanie, czy ten diesel miał jakikolwiek czujnik tlenu? Pewnie nie miał a OBD jak nie łączy się  czujnikiem to uważa, że jest on uszkodzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, danielg539 napisał:

Podstawowe pytanie, czy ten diesel miał jakikolwiek czujnik tlenu? Pewnie nie miał a OBD jak nie łączy się  czujnikiem to uważa, że jest on uszkodzony.

Dokładnie jak piszesz czujników brak -0

Tu jest pies pogrzebany bo wyskakuje NEGATYW i popłoch u klienta

Czyli uznajemy jako pozytyw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mirek.g napisał:

wynik czujników tlenu NEGATYWNY

Ale już w listopadzie to "rozkminiliśmy".

W dieslu nie robimy testu czujników tlenu tylko sprawdzamy czy nie ma błędów związanych z emisją spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zasady nie, natomiast powinno się tak robić w momencie wymogu testu czujników. Ja robię odczyt OBD po wykonaniu analizy/zadymienia więc nie mam z tym, stresu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest reguła czy ja tylko mam takie szczęście ale jeżeli auto ma w pełni sprawny silnik, czujniki i katalizator to niezależnie od temperatury silnika test czujników przechodzi z wynikiem pozytywnym. Podobnie z tradycyjną analizą spalin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mirek.g napisał:

Do badania OBD musi być temperatura 70 stopni?

Teoretycznie nie ma tego nigdzie w przepisach, ale praktycznie testy OBD  kończą się dopiero gdy temp oleju >=70 stopni 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.