mirek_handlarz Napisano 12 Listopad 2022 Share Napisano 12 Listopad 2022 VAG ma jakieś ciekawe w ogóle problemy w FSI i TFSI ze spalinami, nawet samochody z małymi przebiegami. OBD tip-top, a spaliny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 Bo tam wysterowanie mieszanki zależne jest od wielu odczytów np. z czujników temperatury czy położenia wału, których błędne odczyty nie mają wpływu na działanie sond. Jeśli dodatkowo nie wywala błędów EGR, to OBD przechodzi perfekt. Ale wracając do pierwszego pacjenta, klient po wymianie sondy na kolejną nową pojawił się na badaniu poprawkowym i wszystko działało elegancko. Co prawda początek pomiaru analizatorem wskazywał nadal na przekroczenia, ale po kilku minutach wszystko wróciło do normy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 Jakie macie doświadczenia w analizie spalin pojazdów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Teoretycznie pojazdy takie pracują z nadmiarem powietrza (zwłaszcza podczas pracy przy częściowym obciążeniu) i jak ma się to do współczynnika lambda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 W dniu 12.11.2022 o 08:22, aboz napisał: grupa VW, tym razem Audi Ktoś jeszcze ufa ekologii w wykonaniu grupy VW? 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 6 godzin temu, danielg539 napisał: Jakie macie doświadczenia w analizie spalin pojazdów benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa? Pomiary nie wykazują jakichś odchyleń. Przynajmniej ja nie zauważyłem. Sprawa ma się nieco inaczej w przypadku trzycylindrowych jednostek z doładowaniem. Tu nawet pomiar OBD musi być przeprowadzony przy temperaturze silnika powyżej 75 st. C. Zwłaszcza w Renault/Nissan i grupie PSA. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 14 Listopad 2022 Share Napisano 14 Listopad 2022 8 minut temu, aboz napisał: Przynajmniej ja nie zauważyłem Ja tez nie zauważyłem, ale przyznam, że stosunkowo mało takich pojazdów u mnie na SKP się pojawia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 OBD sprawdzamy na paliwie bazowym czyli np na benzynie w pojeżdzie z LPG, czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 Jakie to ma znaczenie? Masz odczytać błędy, jak pojazd jest sprawny, to bez względu na paliwo nie będzie takowych posiadał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 Nie do końca tak, bo podczas kontroli silnik pojazdu ma pracować (zwykle na obrotach biegu jałowego), czyli test wykonywany jest online zatem pojazd powinien pracować na paliwie bazowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
raxi109 Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 Przecież te chinskie urządzenia za 50 zł (z homologacja ponad 1000) nie łączy się z co drugim samochodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 29 Listopad 2022 Share Napisano 29 Listopad 2022 Ważne, że na papierze wszystko pięknie wygląda. Już mieliśmy urządzenia typu LUZ-1 i słynną szafkę do kontroli instalacji gazowych oraz rozpędzarkę do kół to teraz czas na kolejne super sprzęty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 Badanie OBD diesel -wynik czujników tlenu NEGATYWNY -Zarejestrowane kody usterek związane z emisją spalin -NIE -Wynik końcowy badania -NEGATYWNY ps. pozostałe odczyty oki, jak to interpretować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 Podstawowe pytanie, czy ten diesel miał jakikolwiek czujnik tlenu? Pewnie nie miał a OBD jak nie łączy się czujnikiem to uważa, że jest on uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 1 minutę temu, danielg539 napisał: Podstawowe pytanie, czy ten diesel miał jakikolwiek czujnik tlenu? Pewnie nie miał a OBD jak nie łączy się czujnikiem to uważa, że jest on uszkodzony. Dokładnie jak piszesz czujników brak -0 Tu jest pies pogrzebany bo wyskakuje NEGATYW i popłoch u klienta Czyli uznajemy jako pozytyw ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 Logika tak podpowiada, ale nie zmienia to faktu, że mamy badziewne sprzęty do OBD, ale zgodne z rozporządzeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 Tak jak w niektórych dieslach pokazuje - BRAK KOMUNIKACJI Data I rej. od drugiej połowy 2019 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 1 godzinę temu, mirek.g napisał: wynik czujników tlenu NEGATYWNY Ale już w listopadzie to "rozkminiliśmy". W dieslu nie robimy testu czujników tlenu tylko sprawdzamy czy nie ma błędów związanych z emisją spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 2 Grudzień 2022 Share Napisano 2 Grudzień 2022 Oki sorry starość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 Do badania OBD musi być temperatura 70 stopni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 Co do zasady nie, natomiast powinno się tak robić w momencie wymogu testu czujników. Ja robię odczyt OBD po wykonaniu analizy/zadymienia więc nie mam z tym, stresu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 Nie wiem czy to jest reguła czy ja tylko mam takie szczęście ale jeżeli auto ma w pełni sprawny silnik, czujniki i katalizator to niezależnie od temperatury silnika test czujników przechodzi z wynikiem pozytywnym. Podobnie z tradycyjną analizą spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik_z Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 10 godzin temu, mirek.g napisał: Do badania OBD musi być temperatura 70 stopni? Teoretycznie nie ma tego nigdzie w przepisach, ale praktycznie testy OBD kończą się dopiero gdy temp oleju >=70 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radekd2 Napisano 6 Grudzień 2022 Share Napisano 6 Grudzień 2022 Parametry testu można zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.